Mieheni on iilimato ja nyt ei suostu lopettamaan suhdetta
Olen kuusi vuotta seurustellut miehen kanssa, yhdessä ollaan asuttu neljä vuotta. Pikkuhiljaa mies vaan lopetti asioista huolehtimisen ja alkoi lokkeilla, nyt viimein havahduin siihen miten kauheassa jamassa meidän suhde on. Mies on mustasukkainen ja kontrolloiva, on mm. tonkinut puhelintani ilman lupaa. Ystävyyssuhteet on karisseet miehen epäluuloisuuden vuoksi. Sai mm. hepulin koska kävin MIESGYNELLÄ. Valittaa kuinka ei saa tarpeeksi seksiä. Yhdyntä on minulle fysiologisen poikkeavuuden vuoksi kivuliasta. Minä joudun organisoimaan kotona kaikki asiat, suunnittelemaan kotityöt, ostoslistat jne. ja sitten delegoin miehelle osansa jonka tekee jos tekee, yleensä saan patistella.
Mies on myös pikkuhiljaa lopettanut viimeisen kolmen vuoden aikana laskujen maksamisen, ne jäävät minulle. Maksan omasta pussistani vuokran, veden, sähkön ja ostokset. Mies tietää, että maksan ettei jouduta pellolle ja kaikessa rauhassa kasvattaa omaa varallisuuttaan samalla kun minä maksan palkastani kaiken. Sanoo että sitten kun on oma asunto niin osallistuu kuluihin, mutta ei halua kartuttaa vuokranantajan varallisuutta. On muutenkin hyvin saita.
Aina jos olen stressaantunut, hän aloittaa valituksen siitä miten minun stressini vaikuttaa HÄNEEN negatiivisesti. Pyydän jatkuvasti että saisin rahani takaisin (mies on minulle elinkustannuksia velkaa kymmeniä tuhansia), että hän osallistuisi enemmän. Yritin aikani myös pyytää, että menisimme joskus ulos tai syömään. Ei kiinnostanut. Jotenkin turruin tähän ja katselin tätä vuosia, mutta mitta tuli vihdoin täyteen.
Olin jo aiemmin muutamaan otteeseen sanonut, että jos meno ei muutu niin lähden. Mies aina vetosi siihen, että sitten kun asumme omassa asunnossa niin asiat muuttuu. Viime viikonloppuna kävin vanhempien luona, ja he sanoivat että auttavat muutossa ja saan asua siellä vähän aikaa kun etsin uutta asuntoa. Kerroin miehelle, että minulle riitti ja lusikat lähtevät jakoon. Mies oli ensin shokissa ja nyt yrittää kovasti saada minua jäämään. Ei suostu puhumaan omaisuuden jaosta, ei suostu edes hyväksymään että eroamme. Väsyttää ja turhauttaa, haluaisin tästä riippakivestä vaan eroon
Mitään vinkkejä miten saisin miehen ymmärtämään että ei voi enää pelastaa suhdettamme? Rahani haluaisin myös takaisin, mutta en usko että hän suostuu maksamaan. En tiedä voiko tästä mitään poliisijuttuakaan tehdä koska olen maksanut vapaaehtoisesti. Ärsyttää millainen tossukka olen ollut ja päätynyt tähän tilanteeseen
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on siis alkanut käyttäytymään samalla tavalla kuin naiset yleensä käyttäytyy. Tiedät siis tasan tarkkaan miltä miehistä tuntuu olla parisuhteessa nykyajan naisen kanssa
Siis nykyajan naisen kanssa, joka käy töissä ja elättää vähintään itsensä ja yhteiset lapset, mies itsensä ja autonsa?
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut vastauksia täällä pitkin päivää, kiitos neuvoista ja tuesta. Soitin isälleni, hän ja äiti vuokraavat molemmat pakut ja ajavat tänne ensi viikonloppuna. Otan mukaan omat kamani ja puolet yhteisistä. Sopimukset irtisanon kun olen päässyt täältä pois. Ainoa ongelma on akvaario, joka on paperilla miehen, mutta minä siitä huolehdin ja tiedän kyllä tasan tarkkaan että ne kalat mätänee tuonne laariin jos jätän ne miehelle. Pitäisikö vaan tylysti ottaa ne mukaan ja jos mies alkaa änkyröidä niin tarjoudun ostamaan ne häneltä? Isäni mielestä otan kalat mukaan ja jos mies vaatii, niin annan ne takaisin ja kylmästi vaan teen eläinsuojeluilmoituksen.
Ap
Hienoa ap! Ja ihanat vanhemmat sulla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut vastauksia täällä pitkin päivää, kiitos neuvoista ja tuesta. Soitin isälleni, hän ja äiti vuokraavat molemmat pakut ja ajavat tänne ensi viikonloppuna. Otan mukaan omat kamani ja puolet yhteisistä. Sopimukset irtisanon kun olen päässyt täältä pois. Ainoa ongelma on akvaario, joka on paperilla miehen, mutta minä siitä huolehdin ja tiedän kyllä tasan tarkkaan että ne kalat mätänee tuonne laariin jos jätän ne miehelle. Pitäisikö vaan tylysti ottaa ne mukaan ja jos mies alkaa änkyröidä niin tarjoudun ostamaan ne häneltä? Isäni mielestä otan kalat mukaan ja jos mies vaatii, niin annan ne takaisin ja kylmästi vaan teen eläinsuojeluilmoituksen.
Ap
Et todellakaan tarjoudu maksamaan miehelle mitään, enintään voit vähentää arvon hänen velkasaldosta. Mies voi uhkailla vaikka millä, mutta ei hänellä oikeasti olisi oikeudessa mitään mahdollisuuksia kun kokonaisuus otetaan huomioon. Hän varmasti käyttää pienimmänkin mahdollisuuden vedota sinun hyväntahtoisuuteen ja hankaloittaa asioita.
Sosiopaatin erottaa kaikista parhaiten siitä, että hän pyrkii vetoamaan säälintunteeseen. Sääli saa ihmisen antamaan anteeksi vaikka kuinka järkyttäviä tekoja ja jatkamaan hyväksykäytettynä olemista, eikä normaalilla omatunnolla omistettu ihminen edes tajua miten häntä manupuloidaan.
Ap:n mies vaikuttaa mieheltä, jolla ei ole resursseja lähteä oikeuteen riitelemään. Harvalla loisivalla narsistilla on. Ne menestyvät suuruudenhullut narsistit ovat sitten toinen juttu, mutta niitä ei joudu elättämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi sinä et suostu lopettamaan tätä suhdetta?
Yritän koko ajan, mutta on vaikea lähteä avosuhteesta kun mies ei edes suostu puhumaan siitä kuka vie telkkarin ja kuka sohvan. Pakko kai lopulta on vain ottaa omat kamat mukaan ja jättää yhteiset miehelle, mutta ärsyttää kyllä että viimeiseen asti mies saa vetää välistä
Ap
Jos minä olisin sinä, niin lähtisin ilman noita tavaroita. Mitä väliä jollain käytetyllä roinalla? Ota kaikki henkilökohtainen, vaatteet jne ja lähde pois vaan.
Päkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään on 15. päivä. Kysy vuokranantajalta, voiko kuun puolessa välissä irtisanoa. Sitten vika vuokra olisi ensi kuun vuokrasta puolet. Pyydä, ettei vuokranantaja puhu puolisolle irtisanomisesta, jos on mahdollista.
Vähän eroa, onko sopimus sinun vai molempien nimissä.
Ehkä lopuista vuokrista voisi uskoa, että kuuluu miehelle, jos ole hoitanut suurimman osan.
Sinulla on kuukausi aikaa muuttaa pois. Pärjäät kyllä!
Vika vuokra puolen kuun vuokra, älähän nyt hölmöjä puhu.
Älä vaan perustele. Osoitat viisautesi.
Jos on normaali kuukauden irtisanomisaika ja voi sanoa irti kuukauden puolessa välissä, niin jäljellä on enää seuraavan kuukauden puolen kuukauden vuokra, kun kuluva kuukausi on jo maksettu.
Jätä akvaario, mutta pelasta kalat. Anna vaikka jollekulle tutulle tai facen akvaarioryhäm kautta, jos et heti osta uutta akvaariota
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on siis alkanut käyttäytymään samalla tavalla kuin naiset yleensä käyttäytyy. Tiedät siis tasan tarkkaan miltä miehistä tuntuu olla parisuhteessa nykyajan naisen kanssa
Onneksi nykyään miehetkin voivat ottaa eron ja päättää huonon suhteen, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et todellakaan tarjoudu maksamaan miehelle mitään, enintään voit vähentää arvon hänen velkasaldosta. Mies voi uhkailla vaikka millä, mutta ei hänellä oikeasti olisi oikeudessa mitään mahdollisuuksia kun kokonaisuus otetaan huomioon. Hän varmasti käyttää pienimmänkin mahdollisuuden vedota sinun hyväntahtoisuuteen ja hankaloittaa asioita.
Sosiopaatin erottaa kaikista parhaiten siitä, että hän pyrkii vetoamaan säälintunteeseen. Sääli saa ihmisen antamaan anteeksi vaikka kuinka järkyttäviä tekoja ja jatkamaan hyväksykäytettynä olemista, eikä normaalilla omatunnolla omistettu ihminen edes tajua miten häntä manupuloidaan.
Ap:n mies vaikuttaa mieheltä, jolla ei ole resursseja lähteä oikeuteen riitelemään. Harvalla loisivalla narsistilla on. Ne menestyvät suuruudenhullut narsistit ovat sitten toinen juttu, mutta niitä ei joudu elättämään.
Rikosilmoituksia voi tehtailla netissä. Ihan vaan varoitan. Onneksi minua varoitettiin omasta lowlife-luuseri-narsisti-eksästä, että tajusin olla riehaantumatta liikaa. Toinen eksä on vedetty oikeuteen ja toiselta lähti luottotiedot. He voivat tehdä jo kunnianloukkauksesta todella herkästi rikosilmoituksen.
Haluatko edes kamoja mukaan tuosta miehestä muistuttamaan? Vaikka erosta hullun kanssa on 20 vuotta, ne hänen kanssaan omistut kamat on edelleen "leimattu" mielessäni.
Vierailija kirjoitti:
Päkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään on 15. päivä. Kysy vuokranantajalta, voiko kuun puolessa välissä irtisanoa. Sitten vika vuokra olisi ensi kuun vuokrasta puolet. Pyydä, ettei vuokranantaja puhu puolisolle irtisanomisesta, jos on mahdollista.
Vähän eroa, onko sopimus sinun vai molempien nimissä.
Ehkä lopuista vuokrista voisi uskoa, että kuuluu miehelle, jos ole hoitanut suurimman osan.
Sinulla on kuukausi aikaa muuttaa pois. Pärjäät kyllä!
Vika vuokra puolen kuun vuokra, älähän nyt hölmöjä puhu.
Älä vaan perustele. Osoitat viisautesi.
Jos on normaali kuukauden irtisanomisaika ja voi sanoa irti kuukauden puolessa välissä, niin jäljellä on enää seuraavan kuukauden puolen kuukauden vuokra, kun kuluva kuukausi on jo maksettu.
Aika harvassa taitaa olla vuokrasopimukset, joissa olisi mahdollista irtisanoa asunto kuun puolivälissä.
Yleisesti asunnonsta eroon pääseminen on kriittistä. Jos sopimus on molempien nimissä ja ap muuttaa sieltä pois ensin, on hän kuitenkin yhteisvastuullinen asuntoon liittyvistä kuluista vuokrasuhteen loppuun asti. Mies voi ihan hyvin alkuun olla palauttamatta avainta, sen jälkeen jättää tavarat asuntoon ja loppusiivousta häneltä on turha odottaa, enemmänkin riskinä on asunnon tuhoaminen. On hieman optimistista kuvitella, että vuokranantaja suostuisi ottamaan exsän häätämisen omille harteilleen ja suostuisi että ap:n vastuu loppuu ennen sopimuksen loppumista. Riippuu tietenkin paljon siitä, minkälainen vuokranantaja on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Rikosilmoituksia voi tehtailla netissä. Ihan vaan varoitan. Onneksi minua varoitettiin omasta lowlife-luuseri-narsisti-eksästä, että tajusin olla riehaantumatta liikaa. Toinen eksä on vedetty oikeuteen ja toiselta lähti luottotiedot. He voivat tehdä jo kunnianloukkauksesta todella herkästi rikosilmoituksen.
Oma loisnarskueksäni ei saanut aikaiseksi edes varata aikaa lastenvalvojalta, jotta olisi saanut tapaamissopimuksen kautta oikeuden tavata lapsiaan. Siihen aikaan onneksi ajanvaraamista ja rikosilmoituksia ei voinut tehdä netissä.
Ap on vastuussa vuokrasta irtisanomisaikansa loppuun asti. Sillä riskillä, että joutuu maksamaan sen 100 % myös koko irtisanomisajalta. Miehen tehtävänä on sitten sanoa itsensä irti samaan aikaan ja etsiä uusi asunto tai jäädä asumaan asuntoon ja alkaa vastata vuokranmaksusta tai sen maksamattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oma loisnarskueksäni ei saanut aikaiseksi edes varata aikaa lastenvalvojalta, jotta olisi saanut tapaamissopimuksen kautta oikeuden tavata lapsiaan. Siihen aikaan onneksi ajanvaraamista ja rikosilmoituksia ei voinut tehdä netissä.
Narsistithan yleensä haluavat eroon lapsistaan puolisonsa myötä. Näin kävi itselleni lapsena ja olen nähnyt muutaman narsistin tekevän niin lapsilleen elämäni varrella.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko edes kamoja mukaan tuosta miehestä muistuttamaan? Vaikka erosta hullun kanssa on 20 vuotta, ne hänen kanssaan omistut kamat on edelleen "leimattu" mielessäni.
Tavara on vain tavaraa. En muistele eksää suhteen aikana hankitulla tuolilla istuessani.
Vierailija kirjoitti:
Jätä akvaario, mutta pelasta kalat. Anna vaikka jollekulle tutulle tai facen akvaarioryhäm kautta, jos et heti osta uutta akvaariota
Jos otan kalat, niin pidän ne. Minä niistä olen huolehtinut sen jälkeen kun miehen alkuhuuma laantui ja antoi tankin mennä törkykuntoon ja nykyään miellän ne omikseni. Hoidan nykyiset kalat elinkaarensa loppuun mutta lisää en hanki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymmeniä tuhansia elintarvikkeista velkaa : ) Kaikkea sitä ihmiset viitsivät aikansa kuluksi tänne kirjoitella.
Elintarvikkeista???
"mies on minulle elinkustannuksia velkaa kymmeniä tuhansia"
Sisälukutaito on tärkeä asia.
Ehkä toi lukutaidoton on samanlainen iilimato kuin ap:n mies, eikä heidän käsityskyky kata mitään esim asumiseen liittyvää.
Näiden tyyppien oikeudentaju ja mieli toimii ihan toisin kuin normaalien ihmisten. Narsistieksä syyttää minua edelleen, vuosien jälkeen, että käytin häntä taloudellisesti hyväkseni, vaikka minä olin se, joka maksoin kaiken paitsi hänen osuutensa lainasta ja hänen oman autonsa, minulla oli oma auto, jonka maksoin täysin eli en koskaan lainannut hänen autoaan.
Mikä on narsistin, on narsistin. Mikä on sinun, on narsistin. Ja myös sinä olet narsistin (viittaus mm. miesgyneraivoon). Silti narsisti kohtelee sinua kuin täysin arvotonta omaisuutta, itsestäänselvyyttä. Ja raivostuu, jos joku toinen ottaa hänen omansa. Hän on kuin pieni lapsi, jonka vieressä on unohtunut lelu, ei kiinnosta lasta. Mutta heti, kun toinen lapsi ottaa lelun, hänen raivonsa nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos otan kalat, niin pidän ne. Minä niistä olen huolehtinut sen jälkeen kun miehen alkuhuuma laantui ja antoi tankin mennä törkykuntoon ja nykyään miellän ne omikseni. Hoidan nykyiset kalat elinkaarensa loppuun mutta lisää en hanki.
Ap
Voitko ottaa kalat ja jättää akvaarion?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voitko ottaa kalat ja jättää akvaarion?
Annat sen levittyä yhteisen vuokra-aikanne loppuun, niin se ei edes huomaa että kalat on kadonneet.