Mieheni on iilimato ja nyt ei suostu lopettamaan suhdetta
Olen kuusi vuotta seurustellut miehen kanssa, yhdessä ollaan asuttu neljä vuotta. Pikkuhiljaa mies vaan lopetti asioista huolehtimisen ja alkoi lokkeilla, nyt viimein havahduin siihen miten kauheassa jamassa meidän suhde on. Mies on mustasukkainen ja kontrolloiva, on mm. tonkinut puhelintani ilman lupaa. Ystävyyssuhteet on karisseet miehen epäluuloisuuden vuoksi. Sai mm. hepulin koska kävin MIESGYNELLÄ. Valittaa kuinka ei saa tarpeeksi seksiä. Yhdyntä on minulle fysiologisen poikkeavuuden vuoksi kivuliasta. Minä joudun organisoimaan kotona kaikki asiat, suunnittelemaan kotityöt, ostoslistat jne. ja sitten delegoin miehelle osansa jonka tekee jos tekee, yleensä saan patistella.
Mies on myös pikkuhiljaa lopettanut viimeisen kolmen vuoden aikana laskujen maksamisen, ne jäävät minulle. Maksan omasta pussistani vuokran, veden, sähkön ja ostokset. Mies tietää, että maksan ettei jouduta pellolle ja kaikessa rauhassa kasvattaa omaa varallisuuttaan samalla kun minä maksan palkastani kaiken. Sanoo että sitten kun on oma asunto niin osallistuu kuluihin, mutta ei halua kartuttaa vuokranantajan varallisuutta. On muutenkin hyvin saita.
Aina jos olen stressaantunut, hän aloittaa valituksen siitä miten minun stressini vaikuttaa HÄNEEN negatiivisesti. Pyydän jatkuvasti että saisin rahani takaisin (mies on minulle elinkustannuksia velkaa kymmeniä tuhansia), että hän osallistuisi enemmän. Yritin aikani myös pyytää, että menisimme joskus ulos tai syömään. Ei kiinnostanut. Jotenkin turruin tähän ja katselin tätä vuosia, mutta mitta tuli vihdoin täyteen.
Olin jo aiemmin muutamaan otteeseen sanonut, että jos meno ei muutu niin lähden. Mies aina vetosi siihen, että sitten kun asumme omassa asunnossa niin asiat muuttuu. Viime viikonloppuna kävin vanhempien luona, ja he sanoivat että auttavat muutossa ja saan asua siellä vähän aikaa kun etsin uutta asuntoa. Kerroin miehelle, että minulle riitti ja lusikat lähtevät jakoon. Mies oli ensin shokissa ja nyt yrittää kovasti saada minua jäämään. Ei suostu puhumaan omaisuuden jaosta, ei suostu edes hyväksymään että eroamme. Väsyttää ja turhauttaa, haluaisin tästä riippakivestä vaan eroon
Mitään vinkkejä miten saisin miehen ymmärtämään että ei voi enää pelastaa suhdettamme? Rahani haluaisin myös takaisin, mutta en usko että hän suostuu maksamaan. En tiedä voiko tästä mitään poliisijuttuakaan tehdä koska olen maksanut vapaaehtoisesti. Ärsyttää millainen tossukka olen ollut ja päätynyt tähän tilanteeseen
Kommentit (150)
Kun ihminen tarjoutuu hyväksikäytettäväksi niin hän myös tulee hyväksikäytetyksi. Se on elämän laki. Siinä sitten istut jos kerran et lähtemäänkään pysty. Tuoko se jotain kieroa nautintoa?
Sillä vaan, että en oikeastaan ihmettele miehen käytöstä. Näitä riittää. Ihmettelen sinun nöyryyttäsi.
Vierailija kirjoitti:
Uskon sinua. Miehesi on narsisti. Itse pääsin pois jo 2 vuoden jälkeen. Sellainen, joka ei ole narsistin koukkuun jäänyt, ei voi tajuta koko kuviota.
Samaa mietin, kun luin. Ap, katso youtubesta Narsisti vs Minä tai vastaavia kanavia. Tuo taloudellinen lokkeilu on todella tyypillistä.
Yksi lohdutuksen sana: itselläni alkoi tulla yhdyntäkipuja narsistin kanssa (koska se seksi on mekaanista ja esineellistävää paskaa, vaikka yrittää kuorruttaa sen muuksi). Ne kivut ovat olleet vain hänen kanssaan ja katosivat suhteen jälkeen.
Ja juuri noin se menee. Uhrin voimat ja energia, rahat ja aika ja kaikki vaan valuu johonkin ihmeen kaivoon, mitä ei edes itse hahmota. Kun nyt pääset miehestä eroon, alat palautua omaksi itseksesi, mutta kaiva tietoa siitä, mitä on narsismi ja mitä on olla narsistin uhri.
Irtisanot vuokrasopimuksen ja viet tavarasi. Itse veisin puolet yhteisistä tavaroista, koska puolet niistä kuuluu sinulle ja puolet hänelle. Nuo tyypit ovat kovia riitauttamaan asioita, jopa oikeuteen asti. Itse annoin narsistieksän pitää kaiken yhteisen, otin vain omani. Sain kuitenkin vapauden. Onko vuokranantajalla sinun maksamaasi vuokratakuuta? Se pitäisi saada jotenkin pois, ettei se ohjaudu miehelle. Voit keskustella siitä suoraan myös vuokranantajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen tarjoutuu hyväksikäytettäväksi niin hän myös tulee hyväksikäytetyksi. Se on elämän laki. Siinä sitten istut jos kerran et lähtemäänkään pysty. Tuoko se jotain kieroa nautintoa?
Sillä vaan, että en oikeastaan ihmettele miehen käytöstä. Näitä riittää. Ihmettelen sinun nöyryyttäsi.
Ei tule. Normaali ihminen ei käytä vääränlaisia tilaisuuksia hyväkseen. Olisi itse asiassa oikein hyvä asettaa itsensä hyväksikäytettäväksi, mutta pitää silmät samalla auki. Siinä näkisi, kuka tarttuu syöttiin ja kuka ei.
Päkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään on 15. päivä. Kysy vuokranantajalta, voiko kuun puolessa välissä irtisanoa. Sitten vika vuokra olisi ensi kuun vuokrasta puolet. Pyydä, ettei vuokranantaja puhu puolisolle irtisanomisesta, jos on mahdollista.
Vähän eroa, onko sopimus sinun vai molempien nimissä.
Ehkä lopuista vuokrista voisi uskoa, että kuuluu miehelle, jos ole hoitanut suurimman osan.
Sinulla on kuukausi aikaa muuttaa pois. Pärjäät kyllä!
Vika vuokra puolen kuun vuokra, älähän nyt hölmöjä puhu.
Hän ilmeisesti optimistisesti ajatteli miehen maksavan toisen puolikkaan.
Tulin lukemaan millainen on iilimatojen parisuhde-elämä, mutta tää olikin ihan normi suhde. Blaah.
Vierailija kirjoitti:
Kymmeniä tuhansia elintarvikkeista velkaa : ) Kaikkea sitä ihmiset viitsivät aikansa kuluksi tänne kirjoitella.
Elintarvikkeista???
"mies on minulle elinkustannuksia velkaa kymmeniä tuhansia"
Sisälukutaito on tärkeä asia.
Vierailija kirjoitti:
Onko tällaisia ihmisiä oikeasti olemassa vai onko tää joku läppä mitä aina viljellään trollitarkoituksessa? Eihän kukaan aikuinen ihminen käyttäydy noin?
Niin, kumpaa nyt tarkoitat? Erikoista toimintaa molemmilta, naiselta joka on mahdollistanut tämän sekä mieheltä myös.
Kannattaa tietysti lopettaa kierre tähän, vaikka se telkkarin maksaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meet vanhempiesi kanssa hakemaan kamas pois ja irtisanot vuokrasopimuksen omalta osalta ja muutat pois. Sitten vaan estot kaikkialle ja uutta elämää kehiin. Rahoja et varmaan saa ikinä takasin. Voit toki yrittää, mutta luulen ettei onnistu.
Näin luulen minäkin. Pitää varmaan vaan purra hammasta ja ottaa takkiin menetetyt rahat.
Provoksi väittäville en tiedä mitä sanoa, koska ei ole mitään mitä VOIN sanoa vakuuttaakseni ketään. Mutta tämä on minun tilanteeni, ja koitan siitä päästä eroon. Voi uskoa tai olla uskomatta. Miehiä vastaan minulla ei ole mitään, tämä yksi nyt on vain riippakivenä kaulassa. Mietin jo nyt miten ihanaa on taas tapailla uusia ihmisiä ja etsiä kiinnostavaa kumppania joka EI maksata minulla kaikkea.
Ap
Jos tämä tarina on tosi, niin miksi ihmeessä vitkuttelet asiaa miettimällä, menetätkö telkkarin tms. Jos maksat kuitenkin vuokran kokonaan itse, menetät siinä koko ajan enemmän. Ja miehen kanssa ei kuitenkaan ole tulevaisuutta, puhui tämä mitä tahansa.
Pistät vuokrasopimuksen poikki heti. Jos se ei jostain syystä onnistu (on teidän molempien nimissä tms.) niin ota vaikka vuokranantajaan suoraan yhteyttä ja kerro tilanne. Kyllähän ne sitten miehesi sieltä häätää, kun vuokran maksu loppuu.
Kai pohjimmiltani vain jotenkin elättelen toivoa, että mies ei ole ihan niin toivoton tapaus kuin miltä vaikuttaa ja pystyy edes eron hoitamaan niin kuin aikuinen. Turha toivo, tiedän, mutta silti haluaisin hoitaa tämän "siististi". Mutta jos ei niin ei.
Ap
Kuule. OIkeasti se on vielä toivottomampi sillä kuten nytkin sanot, tilanne pahenee vuosi vuodelta. Seuraavat viisi vuotta ja niiden jälkeen mies olisi vielä pahempi kuin nyt. Leikkaat nyt tappiosi ja lähdet. Terapeutti tai self help auttaa sen käsittelyyn, että suret harhakuvaa, jota ei ollut olemassakaan, koska narsisti osasi väläytellä sinulle valetulevaisuutta (kuten nyt vaikka, että omistusasunnossa osallistuisi, ei todellakaan osallistuisi, luultavasti ottaisi asunnon omiin nimiinsä ja maksaisi lainaa ja sinä maksaisit vastikkeet, sähköt, ruoat, vakuutukset jne etkä omistaisi mitään) ja olla hetkittäin ihana ja sitten ne ei vaan enää jaksa vaan alkaa olla omia paskamaisia itsejään.
Olen katsonut miten isä käytti taloudellisesti hyväkseen äitiäni, äitiään ja siskoaan. Minua on yrittänyt kaksi narsistimiesystävää käyttää taloudellisesti hyväkseen. Se nyt vaan on niillä verissä ja naista ei todellakaan suojella. Olet hänen omaisuuttaan, seksinukke sekä palvelusten tuottaja ja huolenpitäjä. Haluatko ottaa tuon duunin vastaan? Palkka nolla.
Ap, katso tuo, vaikka linkki tulee oudosti. On taloudellisesta väkivallasta.
Narsistin osalta vaikeinta on juuri tuo, mitä ap kuvailet. Että toivot, että olisit jotenkin ymmärtänyt väärin tai mies tajuaisi tai muuttisi "takaisin omaksi itsekseen" tms. Mutta kun ei se muutu. Se on nyt oma itsensä, esitti aluksi. Vaikeinta on saada hakattua omaan tajuntaan, miten mätä ja kelvoton toinen ihan oikeasti voi olla eikä se edes yritä tehdä itselleen mitään eikä edes halua toimia paremmin ja rakastavammin ja rakentavammin vaan NAUTTII tosta paskapäisyydestään omalla sairaalla tavallaan. Hoitoa se tarvitsisi, mutta todennäköisyys, että saisit sen sinne ja löytyisi joku osaava hoitaja ja mieheltä motivaatio on niin lähellä pyöreää nollaa, että ero on ainoa vaihtoehto.
Mitenkähän monta kertaa tämäkin aloitus on ollut täällä aina hiukan muunneltuna mutta selvästi samalta kirjoittajalta?
Saman tien irtisanominen vuokrasopimuksesta: ole yhteydessä vuokranantajaan ja selitä tilanne. Myös muiden sopimusten, jotka ovat nimelläsi irtisanominen (sähkö, vakuutukset, netti). Salasanojen vaihdot suoratoistoihin ja muuhun mihin miehellä pääsy.
Muuttoauto ja vanhemmat avuksi, kaikki vaan irti mitä haluat, on sinun ja lähtee. Jos mies alkaa kysellä jonkun tv:n perään ilmoita, että saa heti, kun on maksanut ne kymppitonnit sinulle.
Ihana tilanne, että ette ole naimisissa tai ole lapsia tai edes lemmikkejä! Pääset eroon riippakivestä täydellisesti, juhli ja nauti! Muista, että lopulta kaikki on halpaa, mistä selviää rahalla. Nyt katse tulevaan ja kaikkeen, mikä on tämän jälkeen mahdollista, kun repäiset laastarin irti! Minkälaista elämää sinä haluat elää?
Tarpeeksi monta sivua kun täällä keskustellaan, niin aloittajan ongelmat on poistuneet, eikä tarvinnut itse tehdä mitään, edes päätöksiä. Vai onko sittenkään?
Ap, palkkaa miehellesi sokerityttö, kyllä se siitä lähtee
Tarviiko nainen miehen lupaa eroamiseen. Naiset on todella tyhmiä ja avuttomia. Koita nyt tajuta ettet tarvii kenenkään lupaa erota. Sinä voit erota koska tahansa itse. Parisuhde ei ole mikään pakkosuhde eikä ole avioliittokaan. Jos ei ole onnellinen niin vuokraat oman kämpän ja hommaat muuttoauton ja muutat omillesi. Jätät mies sinne asumaan, ei kuulu sinulle jos ei kiinnosta maksaa laskuja sen jälkeen.
Vai pitääkö minun tulla hoitamaan se ero?
Olen yhden kaveri naisen eron hoitanut. Sanoin sen miehelle että nainen ottaa nyt eron. Autoin myös löytämään vuokra asunnon ja tekemään naiselle sopimuksen. Autoin myös hankkimaan muuttoauton, sellainen vuokrattiin 170 eurolla, minä ajoin ja kannoin naisen tavaroita uuteen asuntoon.
Kiltti mies kirjoitti:
Tarviiko nainen miehen lupaa eroamiseen. Naiset on todella tyhmiä ja avuttomia. Koita nyt tajuta ettet tarvii kenenkään lupaa erota. Sinä voit erota koska tahansa itse. Parisuhde ei ole mikään pakkosuhde eikä ole avioliittokaan. Jos ei ole onnellinen niin vuokraat oman kämpän ja hommaat muuttoauton ja muutat omillesi. Jätät mies sinne asumaan, ei kuulu sinulle jos ei kiinnosta maksaa laskuja sen jälkeen.
Kiltti miehen eksä vastaa täällä, että joo erota voi, mutta mies ei tee sitten liikettäkään eron suuntaan. Olen itse kokenut sen, että sai asunnon myyntiin piti ottaa järeämmät aseet käyttöön, koska eksä oli useamman kuukauden kuin mitään eroa ei olisi eikä tapahtuisi. Tiedän avioliittoja, joissa toinen on jaksanut kyllä muuttaa pois, mutta virallista eroa ei olla saatu tehtyä vuosiin, kun loppunkulutetttu ihminen ei jaksa taistella täysin umpikuuron ihmisen kanssa virallisesta erosta, lasten huoltajuudesta, yhteisen omaisuuden jakamisesta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi sinä et suostu lopettamaan tätä suhdetta?
Yritän koko ajan, mutta on vaikea lähteä avosuhteesta kun mies ei edes suostu puhumaan siitä kuka vie telkkarin ja kuka sohvan. Pakko kai lopulta on vain ottaa omat kamat mukaan ja jättää yhteiset miehelle, mutta ärsyttää kyllä että viimeiseen asti mies saa vetää välistä
Ap
Jos olet jo 2-3 vuoden ajan maksanut vuokran ja muutkin asumiskulut, sinulla on oikeus ottaa mukaasi yhteisistä tavaroista kaikki, mitä haluat. Niillä vuokrasäästöillä mies pystyy kyllä ostamaan uuteen asuntoonsa kaiken, mitä tarvitsee.
Ap, lopeta itkeminen