Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni on iilimato ja nyt ei suostu lopettamaan suhdetta

Vierailija
15.02.2023 |

Olen kuusi vuotta seurustellut miehen kanssa, yhdessä ollaan asuttu neljä vuotta. Pikkuhiljaa mies vaan lopetti asioista huolehtimisen ja alkoi lokkeilla, nyt viimein havahduin siihen miten kauheassa jamassa meidän suhde on. Mies on mustasukkainen ja kontrolloiva, on mm. tonkinut puhelintani ilman lupaa. Ystävyyssuhteet on karisseet miehen epäluuloisuuden vuoksi. Sai mm. hepulin koska kävin MIESGYNELLÄ. Valittaa kuinka ei saa tarpeeksi seksiä. Yhdyntä on minulle fysiologisen poikkeavuuden vuoksi kivuliasta. Minä joudun organisoimaan kotona kaikki asiat, suunnittelemaan kotityöt, ostoslistat jne. ja sitten delegoin miehelle osansa jonka tekee jos tekee, yleensä saan patistella.

Mies on myös pikkuhiljaa lopettanut viimeisen kolmen vuoden aikana laskujen maksamisen, ne jäävät minulle. Maksan omasta pussistani vuokran, veden, sähkön ja ostokset. Mies tietää, että maksan ettei jouduta pellolle ja kaikessa rauhassa kasvattaa omaa varallisuuttaan samalla kun minä maksan palkastani kaiken. Sanoo että sitten kun on oma asunto niin osallistuu kuluihin, mutta ei halua kartuttaa vuokranantajan varallisuutta. On muutenkin hyvin saita.

Aina jos olen stressaantunut, hän aloittaa valituksen siitä miten minun stressini vaikuttaa HÄNEEN negatiivisesti. Pyydän jatkuvasti että saisin rahani takaisin (mies on minulle elinkustannuksia velkaa kymmeniä tuhansia), että hän osallistuisi enemmän. Yritin aikani myös pyytää, että menisimme joskus ulos tai syömään. Ei kiinnostanut. Jotenkin turruin tähän ja katselin tätä vuosia, mutta mitta tuli vihdoin täyteen.

Olin jo aiemmin muutamaan otteeseen sanonut, että jos meno ei muutu niin lähden. Mies aina vetosi siihen, että sitten kun asumme omassa asunnossa niin asiat muuttuu. Viime viikonloppuna kävin vanhempien luona, ja he sanoivat että auttavat muutossa ja saan asua siellä vähän aikaa kun etsin uutta asuntoa. Kerroin miehelle, että minulle riitti ja lusikat lähtevät jakoon. Mies oli ensin shokissa ja nyt yrittää kovasti saada minua jäämään. Ei suostu puhumaan omaisuuden jaosta, ei suostu edes hyväksymään että eroamme. Väsyttää ja turhauttaa, haluaisin tästä riippakivestä vaan eroon

Mitään vinkkejä miten saisin miehen ymmärtämään että ei voi enää pelastaa suhdettamme? Rahani haluaisin myös takaisin, mutta en usko että hän suostuu maksamaan. En tiedä voiko tästä mitään poliisijuttuakaan tehdä koska olen maksanut vapaaehtoisesti. Ärsyttää millainen tossukka olen ollut ja päätynyt tähän tilanteeseen

Kommentit (150)

Vierailija
21/150 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
22/150 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meet vanhempiesi kanssa hakemaan kamas pois ja irtisanot vuokrasopimuksen omalta osalta ja muutat pois. Sitten vaan estot kaikkialle ja uutta elämää kehiin. Rahoja et varmaan saa ikinä takasin. Voit toki yrittää, mutta luulen ettei onnistu.

Näin luulen minäkin. Pitää varmaan vaan purra hammasta ja ottaa takkiin menetetyt rahat.

Provoksi väittäville en tiedä mitä sanoa, koska ei ole mitään mitä VOIN sanoa vakuuttaakseni ketään. Mutta tämä on minun tilanteeni, ja koitan siitä päästä eroon. Voi uskoa tai olla uskomatta. Miehiä vastaan minulla ei ole mitään, tämä yksi nyt on vain riippakivenä kaulassa. Mietin jo nyt miten ihanaa on taas tapailla uusia ihmisiä ja etsiä kiinnostavaa kumppania joka EI maksata minulla kaikkea.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/150 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta.... Pakko olla trolli :D

Vierailija
24/150 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä se, että ihan kaikki miehet on tuollaisia. No ei ole.

Vierailija
25/150 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tällaisia ihmisiä oikeasti olemassa vai onko tää joku läppä mitä aina viljellään trollitarkoituksessa? Eihän kukaan aikuinen ihminen käyttäydy noin?

Kyllä näitä ikävä kyllä on ihan oikeasti olemassa, sekä miehiä että naisia. Jos parisuhteessa toinen on laiskanpuoleinen ja saamaton ja toinen alkaa ottamaan vähänkin enemmän vastuuta asioiden hoidosta, niin helposti se laiskempi oppii luottamaan siihen, että kunhan hän ei vaan hoida mitään niin ennenpitkää se toinen kyllä hoitaa. 

Vierailija
26/150 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä voi harrastaa muutenkin kuin yhdynnällä, joten kun kerran yhdyntä on sinulle kivuliasta niin älä tee sitä vaan nauti esim suuseksistä silloin kun tekee mieli.

Tuo mustasukkaisuus on jo sairaalloista, tottakai käyt sillä lääkärillä kellä haluat.

Nyt tosiaan kova kovaa vastaan ja pistät suhteen poikki miehen kanssa, lopullisesti.

Vierailija
27/150 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko tästä sanaakaan. Ei kukaan voi olla noin avuton kuin ap.

En ole avuton. Suhteen alkuvaiheessa tuntui, että jaksan ottaa isomman osan arjen pyörityksestä ja mies vielä jotenkin osallistui. Sitten vuosien saatossa pikkuhiljaa asiat alkoivat luisua. Masennuin ja turruin, menin autopilotille ja tuntuu kuin olisin ollut valveunessa viime jouluun asti. Kaikesta huolehtiminen vei kaiken energian, myös energian lähteä. Tuntuu ikäänkuin mies olisi vain imenyt kaiken voiman minusta ja jäljelle jäi vaan semmonen ontto kuori, joka zombina käy töissä ja hoitaa kodin.

Ap

Vierailija
28/150 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeniä tuhansia elintarvikkeista velkaa : ) Kaikkea sitä ihmiset viitsivät aikansa kuluksi tänne kirjoitella.

Vierailija
29/150 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua luopua saavutetuista eduista. Siltähän tämä selkeästi näyttää.

Jos ystäväsi olisi samassa tilanteessa, mitä neuvoisit?

Vierailija
30/150 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmeniä tuhansia elintarvikkeista velkaa : ) Kaikkea sitä ihmiset viitsivät aikansa kuluksi tänne kirjoitella.

Jo pelkästään vuokrista hän on velkaa noin 13 tuhatta. Vuokra on reilu 800 kuussa, ei ole maksanut osaansa kohta kolmeen vuoteen. Siihen päälle sähkölaskut, vesilaskut, ruokaostokset. Ainoa mitä maksoi edes jotenkin säännöllisesti oli auton kulut, mutta hän sitä autoa pääosin käyttää.

Ap

Vierailija
31/150 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun lähdet. Sinun ei tarvitse selitellä miehelle yhtään enempää, eikä tarvitse olla yhteydessä sen jälkeen, kun olet muuttanut pois.

Rahojasi tuskin saat, mutta ota ne oppirahoina.

Vierailija
32/150 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies kenties afrikan sarvesta?

Vierailija
33/150 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo pelkästään vuokrista hän on velkaa noin 13 tuhatta. Vuokra on reilu 800 kuussa, ei ole maksanut osaansa kohta kolmeen vuoteen. Siihen päälle sähkölaskut, vesilaskut, ruokaostokset. Ainoa mitä maksoi edes jotenkin säännöllisesti oli auton kulut, mutta hän sitä autoa pääosin käyttää.

Ap

Jos mies on noin paljon velkaa niin voit viedä kaikki yhdessä ostetut tavarat mennessäsi. Mies jää velkaa senkin jälkeen.

Vierailija
34/150 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika ap

Vierailija
35/150 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja kirjoitti:

Onko mies kenties afrikan sarvesta?

Pohjanmaalta.

Ap

Vierailija
36/150 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota suosiolla se telkku mukaan. Jos on noin nyhverö, niin se narisee ja kertoo kyllä kaikille, miten ikävä ja ahne hänen entinen avokkinsa olikaan, mutta tervetuloa kerhoon. Plus sulla on telkkari.

Ps. Se puhuu muutenkin miten ikävä ihminen olet, joten ota ainakin omat kamasi.

Vierailija
37/150 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon sinua. Miehesi on narsisti. Itse pääsin pois jo 2 vuoden jälkeen. Sellainen, joka ei ole narsistin koukkuun jäänyt, ei voi tajuta koko kuviota.

Vierailija
38/150 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olisi jopa mahdollista mennä vanhempien luokse poismuuton ajaksi. Mikä ihmeen vitsi tässä provossa oikein on?

Vierailija
39/150 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjennä kämpästä kaikki arvokas, varsinkin jos olet ne alunperin maksanut. Lähetä miehelle sähköpostilla vaatimus maksaa osuutensa vuokrista. 

Lopeta kaikki keskustelu ja lähde. Mies on jo käytöksellään osoittanut miten vähän hän sinua ja parisuhdettanne arvostaa. 

Vierailija
40/150 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei halua kartuttaa vuokranantajan omaisuutta." Mutta on ihan ok, että avopuoliso maksaa... Kaikenlaista sitä ihmiset itselleen sepittää, että saavat kusipäisyytensä perusteltua parhain päin.