Käsi sydämelle nainen, miksi seksihalusi hiipuivat ihan ok parisuhteessa? + kysely: mikä korjaisi tilanteen?
Monta eri näkökulmaa esitetty tälläkin foorumilla. Milloin perusbiologiaa, milloin vika miehessä, milloin nykyajan hektinen elämä,milloin huono seksi, milloin hormonaalinen ehkäisy.
Nainen, joka tunnistat haluttomuuden, mikä korjaisi tilanteen? Sana korjaisi kuulosta tietysti vähän pahalta, ellei koe aiheesta ongelmaa. Aika tavallista lienee, että halujen kohtaamattomuus on ongelma parisuhteessa.
Kyselyssä oli aluksi kohtana yksi: "Mies jotenkin petraisi suhteessa, huomioisi enemmän, olisi enemmän läsnä."
Tehdään oletus, että sinulla on sinua huomioiva kumppani, mutta silti halusi ovat olennaisesti vähentyneet.
Kommentit (179)
Itsellä kyse on yksinkertaisesti siitä kuinka tunnen itseni naiseksi ja kuinka minua kohdellaan naisena. Jos olen se Nainen jota mies haluaa, pitää hyvänä niin halut on kovat. Kun olen kämppis/äiti/arjen jakaja niin haluja ei vaan ole. Pitkässä suhteessa tuppaa kääntymään tuohon jälkimmäiseen.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä kyse on yksinkertaisesti siitä kuinka tunnen itseni naiseksi ja kuinka minua kohdellaan naisena. Jos olen se Nainen jota mies haluaa, pitää hyvänä niin halut on kovat. Kun olen kämppis/äiti/arjen jakaja niin haluja ei vaan ole. Pitkässä suhteessa tuppaa kääntymään tuohon jälkimmäiseen.
Kerrotko kuinka ihan oikeassa elämässä ja pitkässä parisuhteessa vältetään se että missään vaiheessa ei tule kämppis/ äiti/ arjen jakaja oloa? Onko se mahdollista edes teoriassa?
Viestisi vahvisti tässä ketjussa aiemmin siteerattua naispuolisen gynegologin (Kivijärvi ?) kirjoitusta jossa esitti näkemyksenään että nainen on halukas vain rakastumisen tilassa, jota kestää maksimissaankin sen pari vuotta. Eli selkokielellä sanottuna, naisen halukkuus kestää sen verran että saadaan mies sitoutettua osallistumaan jälkeläisistä huolehtimiseen, ja sitten alkaakin tuntua siltä että nyt sitä ollaan taas kämppis ja äiti ja arjen jakaja. Rakastumisvaiheen jälkeen naisen halukkuus muuttuu sekundääriseksi, eli seksi on lähinnä ikävä velvollisuus vähän niin kuin imurointi tai pyykinpesu, tai ainakin vaatii niitä lomamatkoja tai ravintolaillallisia että voi edes ajatella seksiä.
Ylläoleva on tietysti yleistys, mutta väitän että erittäin moni mies tämän kuvion tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisen ok miehen optiot ovat siis n. 40% parantaa suoritustaan seksissä ja 10% skarpata olemustaan.
Vajaa 30% nykymiehellä ei enää saumaa herättää herättää haluja. N. neljännnestä naisia homma ei vaan kiinnosta vaikka mies petraisi seksissä tai olemuksessa tai vaikka tulisi uusi kumppani.
Suht pieni otos, mutta mielestäni hieman uudentyyppinen näkökulma asiaan saada jotain numeroita verrattuna palstan "kaikki miehet-kaikki" naiset köydenvetoon.
Kiitos! -ap
Tällä hetkellä reippaat sata ääntä, ja tulos on että:
Perusolettamuksena on että mies on huomioiva, ja niin sanotusti "hyvä mies" niin siltikin puolet eli noin 50% naisista on sitä mieltä että mies ei voi heidän seksihalujaan enää kohentaa, tekipä ihan mitä tahansa. Osa naistä oli sitä mieltä että ehkä halukkuus voisi nousta uudessa suhteessa, ehkä ei.
Puolet eli noin 50% arveli halukkuutensa ehkä nousevan jos mies sekstaisi paremmin, laihtuisi tai käyttäisi vähemmän alkoa tms.
Ja tämä siis niissä tilanteissa joissa nainen kokee että hänellä on hyvä mies.
Tää korutont´ on kertomaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisen ok miehen optiot ovat siis n. 40% parantaa suoritustaan seksissä ja 10% skarpata olemustaan.
Vajaa 30% nykymiehellä ei enää saumaa herättää herättää haluja. N. neljännnestä naisia homma ei vaan kiinnosta vaikka mies petraisi seksissä tai olemuksessa tai vaikka tulisi uusi kumppani.
Suht pieni otos, mutta mielestäni hieman uudentyyppinen näkökulma asiaan saada jotain numeroita verrattuna palstan "kaikki miehet-kaikki" naiset köydenvetoon.
Kiitos! -ap
Perusolettamuksena on että mies on huomioiva, ja niin sanotusti "hyvä mies" niin siltikin puolet eli noin 50% naisista on sitä mieltä että mies ei voi heidän seksihalujaan enää kohentaa, tekipä ihan mitä tahansa. Osa naistä oli sitä mieltä että ehkä halukkuus voisi nousta uudessa suhteessa, ehkä ei.
Puolet eli noin 50% arveli halukkuutensa ehkä nousevan jos mies sekstaisi paremmin, laihtuisi tai käyttäisi vähemmän alkoa tms.
Jos kyselyssä olisi ollut myös vaihtoehdot "halumme käyvät hyvin yksiin" sekä "haluan seksiä miestäni enemmän" niin silloin olisi saanut paremman kuvan todellisesta tilanteesta. Nythän vastaavat vain haluttomat.
Luulettekos minikullit, että naisenne tyytyvät siihen 20 sekunnin nylkytykseen ja päälle pieraisuun. On niitä hyviäkin rakastajia olemassa, joten vali vali minikullit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! -ap
Jos kyselyssä olisi ollut myös vaihtoehdot "halumme käyvät hyvin yksiin" sekä "haluan seksiä miestäni enemmän" niin silloin olisi saanut paremman kuvan todellisesta tilanteesta. Nythän vastaavat vain haluttomat.
Totta tuokin. Jos tarkasti kysymys luetaan, niin asiaa kysytään haluttomilta tai niiltä joilta halut ovat selkeästi hiipuneet. Tuo jälkimmäinen ryhmä on erittäin yleinen pitkissä suhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Luulettekos minikullit, että naisenne tyytyvät siihen 20 sekunnin nylkytykseen ja päälle pieraisuun. On niitä hyviäkin rakastajia olemassa, joten vali vali minikullit!
Niinkö, esimerkiksi kuka?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Nyt pitäisi vielä keksiä mikä kumman hinku ihmisillä on kämppikseksi, äidiksi ja jakamaan arkea? Onko pakko totella kun munasarjat käskevät hankkia kohtuun täytettä?
Meilläkin parhaat vuodet olivat ylivoimaisesti silloin kun molemmat vielä asuivat omaa kotiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Nyt pitäisi vielä keksiä mikä kumman hinku ihmisillä on kämppikseksi, äidiksi ja jakamaan arkea? Onko pakko totella kun munasarjat käskevät hankkia kohtuun täytettä?
Meilläkin parhaat vuodet olivat ylivoimaisesti silloin kun molemmat vielä asuivat omaa kotiaan.
Hyvä kysymys. Mennä nyt yksiin ihmisen kanssa joka pitää naista vain kämppiksenä ja äitinä ja arjen jakajana.
"Ei mutku kato ei se mies niinku alunperin ollu niinku semmonen vaan se niinku muuttu siinä matkan varrella niinku...."
Vai niin. Ja sinä et ole muuttunut miksikään, vaan olet yhä se hehkeä kaksvitonen, spontaaniin seksiin halukas villikissa....?
Osa lukenut tarkkaan avauksen ja aivan oikein: Tarkoitus oli saada vastauksia naisilta, jotka kokevat miehensä olevan ok eli huomiova ja välittävä kumppani, mutta naisen seksihalut ovat silti vähentyneet.
Itse ja toinenkin kommentoija prosentit ynnännyt ja onhan tuo kysymyksiä herättävää. Edellinen Finsex tutkimus oli 2015 ja siinähän sukupuolten välisiä halueroja on tutkittu. Syihin ei kai ole menty kovin syvällisesti? Tässä vinkki Osmo Kontulalle, jos vielä noissa vaikutttaa😁. -Ap
Yksi lisäkohta olisi voinut olla äänestyksessä: Jos sinulla olisi suhteen ulkopuolista seksiä (missä tahansa muodossa: "pettäminen", suhteen avaaminen, swingaus ) niin uskoisitko sen lisäävän halua myös omaa puolisoa kohtaan?
Naiset: Yläpeukku = "kyllä" yllämainittuun kysymykseen. Alapeukku = "ei"
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuten saatoit ehkä lukea niin vain kaksi viidestä vastaajasta ajatteli miehen seksuaalisen suorituksen "petraamisella" olevan vaikutusta haluunsa. Toivottavasti lähtötaso on useimmilla parempi kuin mitä olet itse kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten saatoit ehkä lukea niin vain kaksi viidestä vastaajasta ajatteli miehen seksuaalisen suorituksen "petraamisella" olevan vaikutusta haluunsa. Toivottavasti lähtötaso on useimmilla parempi kuin mitä olet itse kokenut.
Niiin tuo 2/5 on kuitenkin 39% , eli huisin paljon. Eikä varmaankaan ole puhe pelkästä yhdynnästä, vaan ylipäätään paremmasta naisen tyydyttämisestä ja kohtelusta. Kymmenestä miestä, vai 6 tyydyttää naisensa. Aika masentava luku ihan näin miehenäkin ajateltuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiin tuo 2/5 on kuitenkin 39% , eli huisin paljon. Eikä varmaankaan ole puhe pelkästä yhdynnästä, vaan ylipäätään paremmasta naisen tyydyttämisestä ja kohtelusta. Kymmenestä miestä, vai 6 tyydyttää naisensa. Aika masentava luku ihan näin miehenäkin ajateltuna.
Jos kysymyksen perusolettama on "huomioiva kumppani" niin silloin ei voida puhua siitä kuinka haluttomuus johtuisi huonosta kohtelusta. Kysymys oli suunnattu heille joitten kumppani kohtelee heitä hyvin, mutta peitto ei heilu tai heiluu vähemmän kuin aiemmin.
Minä en olisi viittäminuttia miehen kanssa, joka ei minua tyydytäisi. Tai no, en kolmeakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en olisi viittäminuttia miehen kanssa, joka ei minua tyydytäisi. Tai no, en kolmeakaan.
Tulet siis ilmeisen nopeasti joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei , haluan nauttia pitkään, ja vasta pitkän kiusoittelun päätteksi pitää laueta. Ei mitäänpikasia, ei.
Tuntuu ihan siltä kuin jollain olis kova tarve
ja halu moittia ja halveksia avioliitossa tai
parsihteessa olevia. Eli tämäkin kysely haiskahtaa hyvin tarkoitushakuiselta. Mielestäni aivan toisin päin tulisi olla pyrkimys
Kyllä avioliitto tai uskollinen parsuhde on
mitä arvokkain asia. Ei seksikään saisi muodostua niin tärkeäksi epäjumalaksi, että
heti vaan neuvotaan rikkomaan yhteys ja
uutta hakemaan .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei , haluan nauttia pitkään, ja vasta pitkän kiusoittelun päätteksi pitää laueta. Ei mitäänpikasia, ei.
Ethän sä voi pitkään nauttia, jos miehen pitää tyydyttää sinut kolmessa minuutissa.
Kun joku mies sanoo, että tumpelomiehet pilaa hyvien miesten maineen se tarkoittaa että "Tässä se on semmoinen orhi että alta pois!" Eli on siis itse omasta mielestään (ja ehkä jopa vaimonsa mielestä, ehkä) kertakaikkinen jumalan lahja koko maailman naisille, päinvastoin kuin ne kaikki muut, piilohomot, nettirunkkarit ja riippamulkut.
Tosiasiassa tämä oman elämänsä mahtiorhi on se seksin suursulttaani joillekin naisille, mutta osalle naisia totaalinen ällötys ja suurimmalle osalle kertakaikkisen yhdentekevä.
Tuo jollotus yhteiskunnan, median, ympäristön paineitten, stanley cupin pudotuspelien, woke- aatteen, koiran karvanlähdön, pölynimurin pölypussin vaihdon, kumisaappaan varteen tullen kulumisen, hyvinvointialueitten hallintorakenteen ja Huttus- Einon Ladan jakopäästä kuuluvan ronklatuksen negatiivisesta vaikutuksesta naisen itsetuntoon ja seksuaaliseen halukkuuteen jaksaa yhä ja edelleen sekä hämmästyttää että huvittaa minua. Jännästi nuo edelläluetellut asiat eivät kiinnosta ja vaikuta mitenkään kun pari- kolmekymppisenä parisuhdetta muodostetaan, mutta kun ikää tulee ja vaihdevuodet alkaa kolkutella kulman takana niin johan yhtäkkiä hoksataankin että kylläpä yhteiskunnan taholta tulleet paineet veivät seksihalut...
Kas kun ei ulkoavaruuden olennot käy unessa ohjelmoimassa aivoja seksuaalikielteiseen olotilaan, yhtä uskottava selitys sekin olisi.