Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säälittää, kun kukaan ei käy oikeissa kukkakaupoissa enää. Minä vuonna Sinä kävit viimeksi?

Vierailija
15.02.2023 |

Ne harvat jotka ostavat kukkia, ostavat kukkansa hypermarketeista minihinnalla.

Kommentit (716)

Vierailija
521/716 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta huomaa, miten epäempaattisia jotkut suomalaiset ovat. Mutta minkäpä he sille voivat? Kasvottomana ilkeileminen on suorastaan lempipuuhaa joillekuille. Toki tätä harrastetaan muuallakin maailmassa. Pahimmillaan nämä kiusaajat ajavat ihmisiä itsemurhiin, kuten erään ystäväperheen lapselle kävi.

Wikipedia:

Suomalaiset ovat yhdysvaltalaisen tutkimuksen mukaan yksi epäempaattisimmista kansoista. Suomi sai kuudenneksi kehnoimmat empatiapisteet 63 maan vertailussa.

Meillä ei ole ollut varaa empatiaan. Sellainen on yleellisyyttä.

Suomalaisia on noin 5 miljoonaa. Ei meillä ole varaa koristella itseämme kukkasin ja olla empaattisia.

Meidän pitää olla jatkuvasti varpaillaan ja kun hautajaisia vietetään, niin ei me olla omia juhlimassa.

Kukista viis. Kukkasten elinkaarikin on ironista ja niiden hyödyllisyys Venäjää vastaan on mitätön.

Mieluummin aseet kuin kukat.

Vain aseilla luodaan turva, kukilla luodaan harha.

Vierailija
522/716 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama viikko sitten kävin asuinalueemme ostoskeskuksessa etsimässä kukkakimppua tuliaisiksi.

Ostarilla on kaksi kukkakauppaa. Molemmissa nätit kimput maksoivat 35-55 €. ihan tyrmistytti nuo hinnat. En millään raaskinut ostaa.

Isossa marketissa kallein kimppu maksoi 16,90.

Ostin kuitenkin yhden kauniin kimpun hintaan 9,90 €.

Siinä oli ruusuja ja muitakin kukkia, sekä vihreää.

Hintaero noihin kukkakauppojen kimppuihin on niin suuri, että ostan marketista, vaikka haluaisinkin tukea yrittäjiä.

Sen sijaan kesäkukat ostan aina tietystä kukkakaupasta. Siinä ratkaisee ihan laatutekijät.

Minä teen aina niin päin, että ilmoitan itse hinnan. Jos esimerkiksi olen valmis laittamaan 25 euroa kimppuun, sanon, että haluan 25 euron kimpun, ja esitän pari toivomusta kukista. Toimii mielestäni hyvin ja useimmiten tulos on parempi kuin niissä valmiiksi sidotuissa.

Tuo on varmaan ihan hyvä idea, mutta luulisin, että täällä Helsingissä ei kummoista kimppua sillä saisi.

Kaikki hinnat nousevat nyt hurjaa vauhtia eivätkä palkat pysy perässä. Se ei tietenkään ole kukkakauppiaitten vika.

Ei se ole asiakkaankaan vika. Joskus on vain karsittava turhat ja ei-välttämättömät kukkaishattaramenot. Suomessa ostovoima on surkea ja siitäkin vähästä kilpailevat muutkin tahot kuin vain kukkakauppiashipit.

Mutta kukkakauppias ei saisi nostaa hintojaan, kun kerran marketitkin voivat myydä halvemmalla?

Nostakoot vapaasti vaikka taivaallisiin lukemiin, mutta turha sitten itkeä kun ylihintaiset ökyheinät eivät käy kaupaksi.

Toivottavasti sinun haudallesi ei tuoda yhtäkään ökyheinää. Onhan niille rahoille paljon parempaakin käyttöä. Muista kieltäytyä myös morsiuskimpusta ja onnittelukukista, ettei mene ökyilyksi, kun olet niin jalo ja vaatimaton.

Olen eri kuin tuo jota lainasit. Toivon että minun hautajaisiini ei tuoda kukkalaitteita vaan yksi ruusu osallistujaa kohti. Olen tehnyt tämän selväksi jo omaisilleni. En halua mitään stressiä kukkien takia kenellekään ja ystäväni voivat osallistua miettimättä meneekö viikon ruokaraha kukkiin.

Minulle kukat ovat yksi tapa ilmaista tunteitani. Esimerkiksi ystäväni hautajaiskukkiin valitsin kukkia, joilla oli tietty merkitys. Vaikka sitä ei tietenkään saattoväki tiennyt, tämä oli myös osa surutyötäni. Olisi ollut jotenkin liian arkista ja ankeaa viedä vain yksi ruusu, vaikka tietysti sellainenkin voi olla hyvin uljas ja tyylikäs valinta.

Kukkien kieltäminen tai rajoittaminen on jotenkin ilotonta, rajoittavaa ja puritanistista. Rakkautta tai vaikka surua voi osoittaa yhtä lailla sylillisellä ruusuja kuin yhdelläkin ruusulla. Mitä se muille kuuluu? Kyllä se valtava kukkalaite haudalla voi olla yhtä lailla aito osoitus surusta ja ikävästä kuin joku ruusukin. Suomessa vain tuntuu olevan käsitys, että kunhan kaikki on mahdollisimman eleetöntä ja minimalistista, niin hyvä on.

Entä jos vainajan toive olisi nimenomaan ollut se, että ei kukkia tai vaikka vaan yksi ruusu?

Eihän sitä jättiseppelettäkään kukaan varmaan sinua estä sinne viemästä, mutta yleensä vieraat kyllä kunnioittaa vainajan omaa tahtoa ihan hyvin.

Se toive kukattomuudesta tai yksittäisistä kukista voi olla myös ihan käytännön syistä. Jos siunaus tapahtuu kirkossa tai kappelissa, minkä jälkeen arkku lähtee auton kyydissä kohti krematoriota, niin sinne ei tosiaan mahdu niitä kukkia kyytiin. Siinäpähän vieras sitten raahailee kukkalaitettaan mukanaan.

Juu, onhan tiettyjä uskonnollisia ryhmiäkin, jotka eivät suosi kukkia ollenkaan. Toki toiveita ja tapoja noudatetaan. Mutta ei kaikista tavoista pidä luopua esim. siksi, että niiden noudattaminen maksaa. Kohta varmaan joku kieltää vaatimattomuuttaan hautajaistensa viettämisen kokonaan, ettei kellekään koidu ylimääräistä vaivaa, vaikka juuri ne järjestelyt ja osallistumiset kuuluvat surutyöhön ja helpottavat sitä, kun on jotain käytännöllistä tekemistä. Näin melkein kaikissa kulttuureissa, jos ei jopa kaikissa.

Yleensä kyllä se syy siihen kukattomuuden tai yhden kukan toivomiseen on ihan vaan ne käytännön asiat. Joskus varmasti myös ekologisuus.

OK. Ei täällä viitsi kertoa omista ajatuksistaan, tekemisistään tai kokemuksistaan, koska ne ovat jonkun mielestä heti "vääriä" ja alanuolia satelee.

Ei kai tässä sinun kokemuksistasi ollut kysymyskään?

Oli kyse tilanteesta, missä vainaja itse tai omaiset ei toivo kukkalaitteita hautajaisiin, syystä taitoisesta.

Kukaan ei siis ollut yleisesti kieltämässä kukkia tai edes kukkalaitteita hautajaisista. Nykyään vaan moni ei niitä enää halua.

Kyse oli kokemuksestani, enkä ottanut kantaa tilanteisiin, joissa vainaja on esittänyt toivomuksen. Kerroin, miten valitsin kukat ystäväni hautajaisiin. Tuntui vähän pahalta saada alanuolia, koska jaoin näinkin henkilökohtaisen asian. Ikään kuin olisin vasten hänen toivomustaan vienyt vääränlaisia kukkia tms. Niin en tehnyt.

Eikö täällä muuten saa yhtään jatkaa keskustelua eteenpäin siitä, mihin edellinen kommentti on liittynyt? Ihan asiallisille viesteille laitetaan alanuolia. Se vain näyttää vihamieliseltä, kun nähdäkseni pitäisi olla iloinen, jos joku vaivautuu vastaamaan.

Viestissäsi puhuit kukkien kieltämisestä ja rajoittamisesta hautajaisissa ja kritisoit näitä.

Samoin väitit, että joidenkin mielestä Suomessa pitäisi kaiken olla mahdollisimman eleetöntä ja minimalistista, viitaten ilmeisesti noihin kukkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/716 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama viikko sitten kävin asuinalueemme ostoskeskuksessa etsimässä kukkakimppua tuliaisiksi.

Ostarilla on kaksi kukkakauppaa. Molemmissa nätit kimput maksoivat 35-55 €. ihan tyrmistytti nuo hinnat. En millään raaskinut ostaa.

Hintaero noihin kukkakauppojen kimppuihin on niin suuri, että ostan marketista, vaikka haluaisinkin tukea yrittäjiä.

Sen sijaan kesäkukat ostan aina tietystä kukkakaupasta. Siinä ratkaisee ihan laatutekijät.

Minä teen aina niin päin, että ilmoitan itse hinnan. Jos esimerkiksi olen valmis laittamaan 25 euroa kimppuun, sanon, että haluan 25 euron kimpun, ja esitän pari toivomusta kukista. Toimii mielestäni hyvin ja useimmiten tulos on parempi kuin niissä valmiiksi sidotuissa.

Tuo on varmaan ihan hyvä idea, mutta luulisin, että täällä Helsingissä ei kummoista kimppua sillä saisi.

Kaikki hinnat nousevat nyt hurjaa vauhtia eivätkä palkat pysy perässä. Se ei tietenkään ole kukkakauppiaitten vika.

Ei se ole asiakkaankaan vika. Joskus on vain karsittava turhat ja ei-välttämättömät kukkaishattaramenot. Suomessa ostovoima on surkea ja siitäkin vähästä kilpailevat muutkin tahot kuin vain kukkakauppiashipit.

Mutta kukkakauppias ei saisi nostaa hintojaan, kun kerran marketitkin voivat myydä halvemmalla?

Nostakoot vapaasti vaikka taivaallisiin lukemiin, mutta turha sitten itkeä kun ylihintaiset ökyheinät eivät käy kaupaksi.

Toivottavasti sinun haudallesi ei tuoda yhtäkään ökyheinää. Onhan niille rahoille paljon parempaakin käyttöä. Muista kieltäytyä myös morsiuskimpusta ja onnittelukukista, ettei mene ökyilyksi, kun olet niin jalo ja vaatimaton.

Olen eri kuin tuo jota lainasit. Toivon että minun hautajaisiini ei tuoda kukkalaitteita vaan yksi ruusu osallistujaa kohti. Olen tehnyt tämän selväksi jo omaisilleni. En halua mitään stressiä kukkien takia kenellekään ja ystäväni voivat osallistua miettimättä meneekö viikon ruokaraha kukkiin.

Minulle kukat ovat yksi tapa ilmaista tunteitani. Esimerkiksi ystäväni hautajaiskukkiin valitsin kukkia, joilla oli tietty merkitys. Vaikka sitä ei tietenkään saattoväki tiennyt, tämä oli myös osa surutyötäni. Olisi ollut jotenkin liian arkista ja ankeaa viedä vain yksi ruusu, vaikka tietysti sellainenkin voi olla hyvin uljas ja tyylikäs valinta.

Kukkien kieltäminen tai rajoittaminen on jotenkin ilotonta, rajoittavaa ja puritanistista. Rakkautta tai vaikka surua voi osoittaa yhtä lailla sylillisellä ruusuja kuin yhdelläkin ruusulla. Mitä se muille kuuluu? Kyllä se valtava kukkalaite haudalla voi olla yhtä lailla aito osoitus surusta ja ikävästä kuin joku ruusukin. Suomessa vain tuntuu olevan käsitys, että kunhan kaikki on mahdollisimman eleetöntä ja minimalistista, niin hyvä on.

Entä jos vainajan toive olisi nimenomaan ollut se, että ei kukkia tai vaikka vaan yksi ruusu?

Eihän sitä jättiseppelettäkään kukaan varmaan sinua estä sinne viemästä, mutta yleensä vieraat kyllä kunnioittaa vainajan omaa tahtoa ihan hyvin.

Se toive kukattomuudesta tai yksittäisistä kukista voi olla myös ihan käytännön syistä. Jos siunaus tapahtuu kirkossa tai kappelissa, minkä jälkeen arkku lähtee auton kyydissä kohti krematoriota, niin sinne ei tosiaan mahdu niitä kukkia kyytiin. Siinäpähän vieras sitten raahailee kukkalaitettaan mukanaan.

Juu, onhan tiettyjä uskonnollisia ryhmiäkin, jotka eivät suosi kukkia ollenkaan. Toki toiveita ja tapoja noudatetaan. Mutta ei kaikista tavoista pidä luopua esim. siksi, että niiden noudattaminen maksaa. Kohta varmaan joku kieltää vaatimattomuuttaan hautajaistensa viettämisen kokonaan, ettei kellekään koidu ylimääräistä vaivaa, vaikka juuri ne järjestelyt ja osallistumiset kuuluvat surutyöhön ja helpottavat sitä, kun on jotain käytännöllistä tekemistä. Näin melkein kaikissa kulttuureissa, jos ei jopa kaikissa.

Yleensä kyllä se syy siihen kukattomuuden tai yhden kukan toivomiseen on ihan vaan ne käytännön asiat. Joskus varmasti myös ekologisuus.

OK. Ei täällä viitsi kertoa omista ajatuksistaan, tekemisistään tai kokemuksistaan, koska ne ovat jonkun mielestä heti "vääriä" ja alanuolia satelee.

Oli kyse tilanteesta, missä vainaja itse tai omaiset ei toivo kukkalaitteita hautajaisiin, syystä taitoisesta.

Kukaan ei siis ollut yleisesti kieltämässä kukkia tai edes kukkalaitteita hautajaisista. Nykyään vaan moni ei niitä enää halua.

Kyse oli kokemuksestani, enkä ottanut kantaa tilanteisiin, joissa vainaja on esittänyt toivomuksen. Kerroin, miten valitsin kukat ystäväni hautajaisiin. Tuntui vähän pahalta saada alanuolia, koska jaoin näinkin henkilökohtaisen asian. Ikään kuin olisin vasten hänen toivomustaan vienyt vääränlaisia kukkia tms. Niin en tehnyt.

Eikö täällä muuten saa yhtään jatkaa keskustelua eteenpäin siitä, mihin edellinen kommentti on liittynyt? Ihan asiallisille viesteille laitetaan alanuolia. Se vain näyttää vihamieliseltä, kun nähdäkseni pitäisi olla iloinen, jos joku vaivautuu vastaamaan.

Viestissäsi puhuit kukkien kieltämisestä ja rajoittamisesta hautajaisissa ja kritisoit näitä.

Samoin väitit, että joidenkin mielestä Suomessa pitäisi kaiken olla mahdollisimman eleetöntä ja minimalistista, viitaten ilmeisesti noihin kukkiin.

Kyllähän Suomessa vaikuttaa muiden virtausten ohella vahva pietistinen perinne, johon kuuluu mm. kaiken turhamaisena pidetyn vieroksuminen. On uskonnollisia piirejä, joissa jopa lamppujen varjostimia on pidetty jotenkin maailmallisina, leikkokukista puhumattakaan. Nyt samantapainen ideologia on ekologisuus ja eettisyys, vaikkakaan ei täysin samanlainen. Välillä taas sosialismin hengessä kaikki on haluttu tasapäistää, ettei kukaan kokisi olevansa huonompi köyhyytensä tähden. Eivät kai nämä virtaukset mitään salaisuuksia ole? Tai ehkä kaikki eivät vain tunne aatehistoriaa.

Vierailija
524/716 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta huomaa, miten epäempaattisia jotkut suomalaiset ovat. Mutta minkäpä he sille voivat? Kasvottomana ilkeileminen on suorastaan lempipuuhaa joillekuille. Toki tätä harrastetaan muuallakin maailmassa. Pahimmillaan nämä kiusaajat ajavat ihmisiä itsemurhiin, kuten erään ystäväperheen lapselle kävi.

Wikipedia:

Suomalaiset ovat yhdysvaltalaisen tutkimuksen mukaan yksi epäempaattisimmista kansoista. Suomi sai kuudenneksi kehnoimmat empatiapisteet 63 maan vertailussa.

Suomalaisia on noin 5 miljoonaa. Ei meillä ole varaa koristella itseämme kukkasin ja olla empaattisia.

Meidän pitää olla jatkuvasti varpaillaan ja kun hautajaisia vietetään, niin ei me olla omia juhlimassa.

Kukista viis. Kukkasten elinkaarikin on ironista ja niiden hyödyllisyys Venäjää vastaan on mitätön.

Kyllä sankarivainajien haudoille vieläkin viedään kukkakauppiaitten sitomia kukkalaitteita ja viedään jatkossakin. Ei se ole aseista pois.

Vierailija
525/716 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Suomessa vaikuttaa muiden virtausten ohella vahva pietistinen perinne, johon kuuluu mm. kaiken turhamaisena pidetyn vieroksuminen. On uskonnollisia piirejä, joissa jopa lamppujen varjostimia on pidetty jotenkin maailmallisina, leikkokukista puhumattakaan. Nyt samantapainen ideologia on ekologisuus ja eettisyys, vaikkakaan ei täysin samanlainen. Välillä taas sosialismin hengessä kaikki on haluttu tasapäistää, ettei kukaan kokisi olevansa huonompi köyhyytensä tähden. Eivät kai nämä virtaukset mitään salaisuuksia ole? Tai ehkä kaikki eivät vain tunne aatehistoriaa.

Kukaan ei ole kieltänyt kukkia sinulta, joten mikä on ongelma?

Vierailija
526/716 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai käydään muutaman kerran vuodessa, ja netti on siitä kätevä ettei tarvitse vaivautua paikanpäälle. 

Vierailija
527/716 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneet johtajat pilaavat perinteetkin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin toivon, että minun hautajaisiini kukaan ei ostaisi mitään huippukalliita kukkalaitteita tai kimppuja. Jos nyt jonkun kukan haluaa tuoda, niin yksittäinen ruusu on ihan ok. Syreenejäkin voi tuoda vaikka omasta kotipihasta, koska rakastan syreenejä.

Hautaa minulle ei jää, mutta sirottelupaikalle joo tuoda vaikka niitä syreenejä, kissankelloja jne.,tai istuttaa krookuksia muistokseni.

Sama. Myös vieraat voivat tulla ihan tuulipuvuissa ja pukeutuminen  on vapaata.

Tärkeintä on että läheiset ovat yhdessä muistamassa vaatimatonta elämää. Varsinkin lapset pitää muistaa ottaa mukaan. Minimillä mennään. Unohtakaa parturissa käynnit ja muut joutavuudet.

Pitää säästää mutta perinteistä on hyvä pitää silti kiinni. Lasten syntymästä ja hautajaisista.

Unohtakaa ahneiden kukkatarhojen kukat. Ei heidän kukkia kukaan kaipaa.

Riistämällä on ne kukat kasvatettu. Verisiä kukkia kasvatatte ja riistätte suomalaisilta perinteetkin salakavalasti.

No on teillä melkoista sakkia lähipiirissä. Omassa perhe- ja ystäväpiirissäni ei taida kellään edes olla tuulipukua. Hiuksetkin ovat kaikilla aina hyvin, vaikka kukaan ei ole mitenkään huippuvarakas.

Kävin pohjoisessa joululomalla. Pohjoisessa on kylmä ja eihän sielä porukka pukeudu muuten kuin tuulipukuihin ja toppavaatteisiin.

Sun piiri on hyvin ahdas. Kannattaisi vähän laajentaa sivistystä ja maailmankatsomusta.

Ainakin meidän lähipiirissä riparikin käytiin farkkuliiveissä tai nahkaliiveissä Iron Maidenin koristeilla sonnusteina. Turpaan vedon asenteella, että jos vittuillaan niin turpaan annetaan.

Karjalan perintöä kannetaan yllä.

Noin väkivaltaisiin piireihin harva edes haluaa laajentaa. Asiallisesti pukeutuminen ei tarkoita, että kaikki olisivat samasta muotista. Vaihtoehtoja on paljon enemmän kuin yksi bändipaita.

Meidän suomalaisten perinteeseen kuuluu ja on pakko kuulua tietynlainen väkivalta.

Meitä on alistettu idästä pitkään ja lännestäkin.

Jos ei tartu väkivaltaan ja pidä pintoja, niin toiset tulee ja nujertaa orjaksi.

Mistä kultuurista sinä olet kotoisin, kun ihmettelet ja kyseenalaistat maanpuolustuksen ja itsepuolustuksen tärkeyttä pienen kansan olemassaololle?

Oletko vihollisen puolella?

Miten joku Iron Maidenin paita liittyy suomalaiseen kulttuuriin ja maanpuolustukseen? Miksi rippikoululeirillä tarvitsee miettiä jotain vittuiluja ja turpaan vetämisiä? Onko jotenkin suomalaiskansallista käydä mieluummin marketissa kuin pienyrityksessä tai ostaa huonekalut mieluummin Ikeasta kuin puusepältä?

Anteeksi nyt vain, mutta ei tuollainen uhoaminen ole mistään kotoisin. Mieheni on kyllä RUK:n käynyt ja sittemmin siviilitöidensä perusteella luutnantiksi ylennyt. Hyvin isänmaallisiksi arvioisin meidät, vaikka emme niitä Iron Maidenin paitoja tai farkku-/nahkaliivejä käytäkään. Toistaiseksi ei ole tarvittu itsepuolustustaitoja, mutta ehkä sitten ennen reissua Lappiin pitää harjoitella jotain kamppailulajia, jos siellä rippikoululaisetkin ovat valmiina käymään vieraiden kimppuun. En kyllä usko, että ovat. Väkivalta kuuluu poliisille ja puolustusvoimille, ei meille siviileille.

Luin vielä aiemman kommenttini pariin kertaan ja kummastelen edelleen, mistä päättelit minun olevan mahdollisesti vihollisen puolella. Kenties vain hassuttelit? Onhan tämä keskustelu aika villi.

Yleensä yksinkertaisille ihmisille ei kannata selittää, mutta jos joku muu lukee tätä niin selostan.

Itsenäisyys on sitä että voi itse päättää miten pukeutuu. Pohjois-Koreassa ehkä on pukupakko hautajaisissa ja monissa muissakin asioissa. Olet selvästi vasemmistolainen ja kannatat yhdenmukaista pukupolitiikkaa ihan perhekeskeisissä hautajaisissa ja häissäkin.

Se on ihan ok, jos itse haluat pukeutua uniformuun, mutta älä vaadi muilta sitä.

Iron Maiden tyyliset nahkahousut ja farkkutakki on tärkeitä elementtejä kapitalistisessa järjestelmässä. Ne symboloi vapautta ja sitä miten veteraanit taisteli itsenäisyyden puolesta.

Suomessa voit mennä hautajaisiinkin verryttelyasussa. Missään muualla et voi, koska sosiaalinen vasemmistolainen koodisto pistää vastaan.

Jos säästää hautajaisissa kukissa, niin jää paljon enemmän rahaa herkkuihin ja vaikka hevibändiin.

Mikäs sen jouhevampaa kuin live-keikka hautajaisissa.

Esimerkiksi sisarukseni hautajaisissa oli niin paljon musiikkia, että se tuntui ajoittain enemmän keikalta. Ei siis laulettu pelkkiä virsiä, vaan useampi vieras esitti jonkun kappaleen.

Vierailija
528/716 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan kaikki kukkani paikalliselta kukkakauppiaalta,laatu on aivan toinen kuin marketissa.

Vierailija
529/716 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vakituista työpaikkaa eikä omistusasuntoa niin en osta mitään kalliita kukkia kukkakaupasta.

Vierailija
530/716 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kävisin jos olis rahaa. Mutta on se 50€ iso raha tällaiselle keskituloiselle, 2,5 päivän perheen ruokarahat! Pitää priorisoida. Markettikukat saan joka viikko näin talvella, kesällä tuhansia kukkia omassa pihassa. 

Viimeksi tilannut kukat viemisiksi 12/22 ja 1/23, sitä ennen 3x vauvakukat 5-7 vuotta sitten. 

Vierailija
531/716 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin käydä viime kesänä hakemassa kukat parille rippilapselle. Silloin kun tarvitsen kunnon leikkokukkia, niin kukkakaupasta minä ne haen. Valitettavasti sellaisia juhlia on vain aika harvassa nykyään. Itselle välttää kyllä ne markettikukatkin, vaikkei niitäkään oikein meinaa raskia. 

Vierailija
532/716 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän mieluummin viisikymppiä kerran vuodessa parturiin kuin ostan sillä sesonkikukkia jouluksi.

Mielestäni parturi tekee tärkeämpää työtä kuin kukkien kasvattajat.

Jos sallitte minulta tämän totuuden.

Vierailija
533/716 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te jotka ostatte kukkia vaikka riparin kunnianksi tai muutenkin, niin antakaa ne rahana ja jättäkää kukat ostamatta. Kiitos.

Vierailija
534/716 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wikipedia:

Kyllä sankarivainajien haudoille vieläkin viedään kukkakauppiaitten sitomia kukkalaitteita ja viedään jatkossakin. Ei se ole aseista pois.

Niillä kukilla ostetuilla rahoilla tuetaan vain verikukkarahoja. Muualta tulleille maksetaan kelvotonta palkkaa huonoilla työeduilla. Veteraanit olisi kannattaneet reilua meininkiä, ei riisto meininkiä.

Ne kukkiin käytetyt rahat olisi voitu lahjoittaa jo elossa olleille veteraaneille ja tuleville veteraaneille.

Kukat on turhaa hömpötystä ja energian tuhlausta. Kesäkukat on erikseen. Niitä sopii poimia kesällä luonnosta.

Vierailija
535/716 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis anteeksi mitä, hautausalalla menee huonosti?

Eipä uskoisi tämän ikärakenteen maassa, missä vanhusväestö lisääntyy koko ajan.

Joulun jälkeen maksettiin 1600 euron kukkakauppahautaustoimiston lasku, mikä sisälsi arkun, kukat arkkuun, kukkalaitteen ja kuljetukset.

Senkö lisäksi olisi pitänyt ostaa vielä isommat kukkalaitteet?

Eihän se hautaustoimiston lasku sinun kukkarosta ollut pois, vaan vainajan varoista. Vai säästitkö siinäkin, että jää enemmän hyeenoille jaettavaa?

Jos vainajan varat ei riitä, niin sosiaalitoimi auttaa hautajaiskuluissa.

Eli pitäisi tuhlata kukkiin vaikkei olisi varaa?!

Ja Sossu maksaa?!

Ei hyvää päivää tätä nykyajan meininkiä!

Vierailija
536/716 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te jotka ostatte kukkia vaikka riparin kunnianksi tai muutenkin, niin antakaa ne rahana ja jättäkää kukat ostamatta. Kiitos.

Juuri näin. Nuoret haluavat mielummin rahaa ei kukkia. Mikäli, haluat Oikeasti ilahduttaa. Seteleitä, please.

Vierailija
537/716 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Nuoret haluavat mielummin rahaa ei kukkia. Mikäli, haluat Oikeasti ilahduttaa. Seteleitä, please.

Yleensäkin enemmistö ihmisistä.

Aateliset joilla on jo rahaa arvostavat ehkä rareja flauwereita.

Ihmisten ostovoima on laskettu jo sille rajalle että kukkia ei arvosta enää kukaan.

Hölmöläisen hommaa tuhlata rahoja kukkiin ja vaatteisiin, kun ruokakin on kortilla.

Nekin jotka harrastaa puutarhanhoitoa kasvattavat itse omat kukkansa pistokkaista ilmaiseksi.

Vain ylhäisöllä on röyhkeyttä pistää rahansa kukkiin.

Vierailija
538/716 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö pitäisi laittaa rahat kukkiin, nyt on inflaatio 10% ja joutuu tarkkaan laskemaan, että selviää laskuista, saa ruokaa ja tankattua auton. Enemmän ilahduttaa, kun ostan bensaa 50€:-lla, se hyöty on konkreettista.

Vierailija
539/716 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mieti vähän....atzalea marketissa 7.90

Kukkakaupassa 15.00, mikä siinä kukkakaupan atzaleassa on erilaista?

No se, että markettikukkaa ei kukaan ole ehtinyt kastelemaan pariin päivään. Myöskin paketin joudut väsäämään itse. Kukkakaupassa paketoidaan asianmukaisesti. Halpa kukka saattaa kotimatkan aikana vähän kylmettyä jos ei osaa huomioida mitä kestää ja mitä ei.

Vierailija
540/716 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisin käydä viime kesänä hakemassa kukat parille rippilapselle. Silloin kun tarvitsen kunnon leikkokukkia, niin kukkakaupasta minä ne haen. Valitettavasti sellaisia juhlia on vain aika harvassa nykyään. Itselle välttää kyllä ne markettikukatkin, vaikkei niitäkään oikein meinaa raskia. [/quote

Juuri näin. Itselle pienituloisena riskillä marketista, mutta juhliinviemisenä pääsääntöisesti kukkakaupasta. Kun en halua että heti seuraavana päivänä kimppu nuupahtaa. Mukana saa virkisteen ja hoito-ohjeet ja samalla tuen paikallista yrittäjää.

winwin olo.