Työttömille maksetaan kaikki Kelan puolesta, vuokrat ja lääkkeet yms.
Ja saavat vielä alennuksia esim. jostain kursseista tai teatterista. Pienituloinen työläinen taas maksaa kaiken itse eikä saa mitään alennuksia. Onko reilua? Jos palkkaa ei saa vähintään 3000 euroa kuussa, niin kannattaa jo harkita että jäisikö mieluummin vaan Kelan elättämäksi kotiin.
Kommentit (166)
Juu juu, etelänlomat ja kalsarikännäilyt Kela kustantaa. Miksi et sinäkin juhlisi Kelan laskuun?
Epäilyttääkö, ettei Kela kustannakaan kaikkea?
Pelottaako heittäytyä Kelan asiakkaaksi?
Jos olen tehnyt 40 vuotta töitä ja maksellut veroja, jotta sun kuppaset lapset saa ilmaisen terveydenhuollon, päivähoidon, koulutuksen yms., niin kyllä mulla on oikeus myös itse saada tukea silloin, kun sitä tarvitsen, esim. kun työnantaja päättää pistää yt:t pystyyn ja vaihtaa kaikki vanhat osaavat ja ahkerat työntekijät nuoriin somettajiin.
Trollollollolol, kun niillä kaikilla Kelan tuilla elävillä on aina niin mukavaa, oi jospa sinäkin saisit olla mukana. Vaikka loppuelämän pituisesti, niin siitä se suurin ilo elämään löytyy, sitten ei tarvitse enää haikailla tuon suuren etuuden perään, kun ei tiedä, mitä sillä oikeasti vuosikaudet kituuttaminen voi pahimmillaan olla. Virkailijoitakin on erilaisia, osa sanoo ei heti lisähakemukseen, osa ei aina sinulle. Toinen taas saa samoilta virkailijoilta aina kaiken hakemansa (ja kyllä, osalle antaa kunta täydentävää, osalle samassa tilanteessa olevalle ei koskaan. Mikäs sitten sen määrää? Nyky-Suomessa hyvä mietinnän aihe kuka saa helpolla ja kuka ei). Ja mene töihin heittää varmasti joku vielä minulle tai muille tuilla eläville, mutta kun en voi enää koskaan, vaikka haluaisin, ihan vaikka siivoojaksi. Ei kannata kuitenkaan uskoa netin trollailuja siitä, miten helpolla Kelan rahoilla elelee.
Oikeasti tässä maksetaan yhteiskuntarauhasta. Parempi ettei työttömien tarvitse alkaa elääkseen ryöstelemään työssäkäyviä. Siinä voisi kuule sitten henki lähteä niin kuin Venäjällä, kun nälkäinen koditon tulee ja vie kännykän ja 20€. TTT on halpa hinta yhteiskuntarauhasta! Sullekin varmaan tulisi paha mieli, kun näkisit nälkiintyneitä pikkulapsia asumassa lehtiroskiksessa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, viimeksi sain tässä 180 euron maksusitoumuksen sänkyyn, kun sanoin että nukun sohvalla.
Tämä on tottakin, mutta toissa vuonna sain 120 euron lapun jolla ostin sängyn ja myin sen siskolleni 60 eurolla.
Huonekaluihin ei saa maksusitoumuksia-edes käytettyyn sänkyyn parin vuoden välein.kerran annetaan.ja yleensä ensimmäiseen asuntoon muuttavalle .käytettyihin huonekaluihin sekä käyttöastiastoihin ja on alle 200e.
Vierailija kirjoitti:
Trollollollolol, kun niillä kaikilla Kelan tuilla elävillä on aina niin mukavaa, oi jospa sinäkin saisit olla mukana. Vaikka loppuelämän pituisesti, niin siitä se suurin ilo elämään löytyy, sitten ei tarvitse enää haikailla tuon suuren etuuden perään, kun ei tiedä, mitä sillä oikeasti vuosikaudet kituuttaminen voi pahimmillaan olla. Virkailijoitakin on erilaisia, osa sanoo ei heti lisähakemukseen, osa ei aina sinulle. Toinen taas saa samoilta virkailijoilta aina kaiken hakemansa (ja kyllä, osalle antaa kunta täydentävää, osalle samassa tilanteessa olevalle ei koskaan. Mikäs sitten sen määrää? Nyky-Suomessa hyvä mietinnän aihe kuka saa helpolla ja kuka ei). Ja mene töihin heittää varmasti joku vielä minulle tai muille tuilla eläville, mutta kun en voi enää koskaan, vaikka haluaisin, ihan vaikka siivoojaksi. Ei kannata kuitenkaan uskoa netin trollailuja siitä, miten helpolla Kelan rahoilla elelee.
Kelan rahoilla elelee kuule herroiksi. Ei paina työt tai muut ihmisyytä rajoittavat asiat, kun saa toteuttaa itseään rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olen tehnyt 40 vuotta töitä ja maksellut veroja, jotta sun kuppaset lapset saa ilmaisen terveydenhuollon, päivähoidon, koulutuksen yms., niin kyllä mulla on oikeus myös itse saada tukea silloin, kun sitä tarvitsen, esim. kun työnantaja päättää pistää yt:t pystyyn ja vaihtaa kaikki vanhat osaavat ja ahkerat työntekijät nuoriin somettajiin.
Kelan tukiaisillehan voi heittäytyä vaikka heti 18 vuotta täytettyään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Viimeksi sain uudet silmälasit, silmälääkärin tarkastuksen ja sitten vielä passinkin ilmaiseksi. Uusin samalla kotivakuutuksen veronmaksajien piikkiin.
Vettäkin nyt lotraan enemmän suihkussa kun Kela maksaa perustoimeentulotuessa yli 200 euron tasauslaskun yleisen asumistuen 19e/kk vesimaksun lisäksi.
Minä en lotraa vettä suihkussa tai muutenkaan vaikka en maksa senttiäkään vedenkulutuksesta, koska vuokrasopimukseen ei ole kirjattu.. Vuokranantaja maksaa sen mitä kulutan. En näe silti mitään syytä lotrata tarpeettomasti.
Ei todellakaan maksa. Itse köyhänä työttömänä sain rahojen loputtua sossusta harkinnanvaraisena ruokakassin ja sen sai haettua te-toimistosta.
t. Köyhä
Ei kaikki työttömät saa kaikkia mahdollisia tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, viimeksi sain tässä 180 euron maksusitoumuksen sänkyyn, kun sanoin että nukun sohvalla.
Tämä on tottakin, mutta toissa vuonna sain 120 euron lapun jolla ostin sängyn ja myin sen siskolleni 60 eurolla.Huonekaluihin ei saa maksusitoumuksia-edes käytettyyn sänkyyn parin vuoden välein.kerran annetaan.ja yleensä ensimmäiseen asuntoon muuttavalle .käytettyihin huonekaluihin sekä käyttöastiastoihin ja on alle 200e.
Minä nukuin aikani patjoilla lattialla kunnes tori.fistä löysin tosi hyvän sängynrungon ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tottakin, mutta toissa vuonna sain 120 euron lapun jolla ostin sängyn ja myin sen siskolleni 60 eurolla.Huonekaluihin ei saa maksusitoumuksia-edes käytettyyn sänkyyn parin vuoden välein.kerran annetaan.ja yleensä ensimmäiseen asuntoon muuttavalle .käytettyihin huonekaluihin sekä käyttöastiastoihin ja on alle 200e.
Sitä minäkin ihmettelin että sain, mutta tarina on tosi. Se on katso kaikki loppujen lopuksi harkinnanvaraista...
Niin sain muuten sen 200 euroa sen sängyn sitoumuksen lisäksi plus 120 euroa muuttokulujen korvausta tähän nykyiseen asuntoon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on todellista höpöhöpöä. Ei makseta kaikkea. Todellakaan. Summat ovat pieniä, ne riittävät vain välttämättömyyksiin.
Näinhän se vihervassu selittää, kun otetaan puheeksi hänen lemmikkinsä saamat tuet, mutta nyt tiedän kantiksena että aivan kaikki maksetaan. Mulle sossu maksoi 3000 euron vuokravelatkin, eikä ollut edes lankkia naamassa...
Yleisesti tiedossa ja kerrottu eri medioissa että kerran voivat maksaa rästivuokran ja kertoivat että monelle tullut yllätyksenä kun enään ei toistamiseen rästivuokraa maksetakaan ja tulee iloinen lähtö asunnosta jota kutsutaan myös sanalla häätö
Huoh.
Teistä jokainen pystyy menemään kelan sivuille, ja täyttämään laskurin, joka laskee, oletko oikeutettu perustoimeentulotukeen. Kaikki on matematiikkaa, kela ei käytä harkintaa.
Työtön ei automaattisesti saa perustotua (joka sisältää maksarit lääkkeisiin), yleensä riippuu elätettävien lasten lukumäärästä.
Jos koet olevasi köyhempi kuin perustotun saaja, tarkista asia laskurilla. Saatat huomata, ettet sittenkään ole. Tai sitten olet, ja sinäkin saat ilmaiset reseptilääkkeet.
Toki velkoja nämä ei huomioi, mutta nehän onkin oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki työttömät saa kaikkia mahdollisia tukia.
Monella se vuoden alun korotuksen jälkeinen 595 euroa nettona / 4 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan tukiaisillehan voi heittäytyä vaikka heti 18 vuotta täytettyään.
Juu kyllä, mutta kelan asiakkaaksi voi joutua myös tahtomattaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin ihmettelin että sain, mutta tarina on tosi. Se on katso kaikki loppujen lopuksi harkinnanvaraista...
Niin sain muuten sen 200 euroa sen sängyn sitoumuksen lisäksi plus 120 euroa muuttokulujen korvausta tähän nykyiseen asuntoon...
En tiedä yhtään tapausta ja minun pitäisi se tietää🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sain muuten sen 200 euroa sen sängyn sitoumuksen lisäksi plus 120 euroa muuttokulujen korvausta tähän nykyiseen asuntoon...En tiedä yhtään tapausta ja minun pitäisi se tietää🤔
Varmaan pitäisi, mutta näillä olen mennyt täällä Turussa. No, olen lähinnä yllättynyt Suomen yhteiskunnan avusta kun sössin asioitani minkä ehdin.
Ehkä jonain päivänä voin maksaa takaisin edes osan...
Suosittelen aloittajaa ottamaan tarkemmin selvää asioista ennenkuin kirjoittelet.kelan sivuilta saa virallista ja oikeaa tietoa !ne vaalit,,ne vaalit😁👌📢👀