Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä olen rehellisesti sanottuna aina ihmetellyt mikä niitä ihmisiä vaivaa, jotka eivät laita kapulaa ostostensa perään. Itsekkyyskö?

Vierailija
14.02.2023 |

Vaikko laiskuuden maksimointia?

Kommentit (638)

Vierailija
81/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vaan eivät ole mitään yhteiskunnan tukipilareita.

Nekö sitten on, kenen päivän suurin asia on jossain kaupassa seurata, laittaako edessä oleva asiakas kapulaa omien ostostensa perään, sekä sydämistyä asiasta, jos ei?

Vierailija
82/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit mä olin yks päivä kaupassa. Siellä tuli joku 60-70-vuotias kääkkä mun perään kassalle. Mä lappasin ostoksia hihnalle ja kun kärry alkoi tyhjentyä, niin huomasin kuinka tämä kääkkä alkoi levottomasti liikehtiä. Kattelin sitä ihmeissäni ja huomasin, että ukolla oli semmonen voitonriemuinen ilme naamalla ihan kun se olis halunnut näpäyttää jotenkin.

Mulla oli ostoskärry sillä lailla, että en saanut kaikkia ostoksia otettua vaan mun piti ensin siirtää kärryä, että saisin takakulmasta loput tuotteet. Ukko oli niin keskittynyt omaan erinomaisuuteensa, että luuli mun saaneen kaikki tavarat hihnalle ja hän rynnisti lappaamaan omat tuotteensa hihnalle. Siis tämä käppänä odotti tilaisuutta näpäyttää mulle kapulan laittamattomuudesta. Nolasi tietenkin vain itsensä kun jouduin sanomaan, että "anteeksi, mutta saisinko laittaa loput tavarat vielä, että sirrtäisitkö noita ostoksiasi hieman!" Kääkkä nakkasi omat ostoksensa sillein hihnalle, että oikein yritti, että ne menis sekasin, koska minä en laittanut kapulaa vaikka mun se kuuluisi laittaa. Tuli hirvee myötähäpeän tunne.

Missä se on muuten edes päätetty, että kapula laitetaan omien ostoksien jälkeen, eikä ennen omia ostoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita kapulaa ja takana oleva ei pääse tunkemaan omia ostoksiaan perään tai muutenkaan hengittämään niskaan, koska pidän ostoskärryn takanani. Kapula siis turha.

Vierailija
84/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan ja molemmille puolille jos sekä edessäni ettå takanani seisoo joku,mikään ei ole niin ärsyttävää ja noloa kuin penkoa omia ostoksia sieltä toisten ostosten joukosta " Nuo tamppoonit ovat minun ja niin myös tuo maito. Hei tänne se maito nyt!"

Minä jätän hyvän turvavälin edellä menijään ja jään seisomaan omien ostoksieni loppupäähän(hihnan alkupään eteen), siten ettei seuraava pääse tunkemaan hihnalle. Hyvin toimii, ja voin aistia kuinka takanaolija ahdistuu kun ei pääse kassalle, yrittää änkeä mutta vaikeaahan se on 95kg miestä töniä, harvalla uskallus riittää.

Vierailija
85/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä, jotka sanovat mielenosoituksellisesti laittavansa omat ostoksensa kiinni edelläolevan ostoksiin, jos edelläoleva ei ole laittanut kapulaa. Hehän ovat vain omassa päässään päättäneet, että edelläolevan pitäisi se kapula laittaa. Ei ole iso vaiva laittaa sitä itse ennen omia ostoksia. Miksi vaikeuttaa omaa elämäänsä sekoittamalla ostokset ja vaikeuttamalla kassan työtä? Mitä siitä hyötyy, senkö että saa mutista että olen oikeassa ja siitäs saivat, kun kassa sitten arpoo kenen ostoksia ne ovat ja poistaa niitä sitten edellisen kuitilta? Aika pikkumaista ja lapsellista kiukuttelua, joka vaikuttaa koko jonon etenemiseen sekä kassahenkilön työhön.

Vierailija
86/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei vaivaa mikään. En laita kapulaa, seuraava laittaa.

Turha sitten alkaa kiljua kassalla äääää nää ei oo mun ostoksia enää

Vierailija
87/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti pitäisi laatia sääntö kapulan laittamiselle, niin se olisi sellainen että se laittaa joka aiheuttaa ongelman. Eli jos ei jätä tarpeeksi väliä toisen ostoksiin niin sitten laittaa kapulan.

Oikeastihan kapulat pitäisi poistaa.

Vierailija
88/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu hyviin tapoihin laittaa kapula aina omien ostosten perään.

Vierailija
89/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapulan laittaa se edellä oleva ostoksiensa jälkeen. Ei takana tuleva

Sama se kuka sen laittaa. Kunhan takaa tuleva ei lääpi hihalla edessä olevan ostoksia tai henkoile niiden päälle. :0

Vierailija
90/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

130kg penkistä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan ja molemmille puolille jos sekä edessäni ettå takanani seisoo joku,mikään ei ole niin ärsyttävää ja noloa kuin penkoa omia ostoksia sieltä toisten ostosten joukosta " Nuo tamppoonit ovat minun ja niin myös tuo maito. Hei tänne se maito nyt!"

Minä jätän hyvän turvavälin edellä menijään ja jään seisomaan omien ostoksieni loppupäähän(hihnan alkupään eteen), siten ettei seuraava pääse tunkemaan hihnalle. Hyvin toimii, ja voin aistia kuinka takanaolija ahdistuu kun ei pääse kassalle, yrittää änkeä mutta vaikeaahan se on 95kg miestä töniä, harvalla uskallus riittää.

Tuollaiset selkään liimautuvat tuhisijat ovat rasittavia. Itse myös jätän väliä edelliseen ja odotan ostoksieni loppupäässä, jotta se edellinen saa rauhassa käyttää kassalla sitä maksukorttiaan. Ja laitan kyllä kapulan ostoksieni perään. Usein sieltä takaani joku väkisin punkee kiinni ja yrittää laittaa niitä ostoksiaan jostain mun kainalon alta. Ei voi olla niin kiire, ettei voi odottaa toisen siirtyvän eteenpäin.

Vierailija
91/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu hyviin tapoihin laittaa kapula aina omien ostosten perään.

Ei kuulu. Nimenomaan sen voi jättää pois. Jättää ostosten väliin ison raon kuten korona aikaan kuuluukin. Ja ei lääpitä likaista kapulaa käsillä. Perässä tuleva saa sen laittaa jos haluaa, kunhan ei mene edessä olevan ostoksiin kiinni. Onko paistopisteillä kannet, onko lattia puhdas ja kärryt? Korit?

Vierailija
92/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan aina kapulan ennen omia ostoksiani. Niinhän se alunperin toimikin, mutta sitten kääntyi siten, että edellinen asiakas laittoi kapulan ostostensa jälkeen. Outoa, mutta eihän se toisaalta ole ihme, kun siellä kassalla rynnitään ja on oudot säännnöt milloin kortti pitää kaivaa laukusta, ja milloin maksutapahtuma ja pakkaaminen pitää tehdä. Se on aina jännä tapahtuma kun sitä seuraa ja ihan naurattaa. Minulla ei onneksi ole koskaan niin kiire, että ihan hyvin ehtii maksaa ja pakata ostokset ihan rauhassa. Odotan aina, että kaikki ostokseni on käsitelty, sitten maksan tarvittavan summan ja siirryn pakkaamaan. Pakkaan tavarat hyvään järjestykseen niin, että säilyvät hyvin kotiinkuljetuksen ajan. Kylmät toisten kylmien kanssa, kasvikset samaan pussiin, ja kevyimmät päällimmäiseksi, kuten salaatit ym. Eikä tässä tarvitse hosua, vaan voi aivan rauhassa toimia.

Vierailija
93/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapulassa lukee seuraava asiakas, joten se on seuraavan asiakkaan homma käyttää halutessaan tai tarviessaan kapulaa.

Vierailija
94/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä joillakin ongelmat.... Niin, onhan se minulta pois, jos joku laittaa tai jättää laittamatta sen kapulan... Laittakaa se kapula vaikka rattaisiin.

Vierailija
95/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihan vastaava ketju poistettiin?

No voin tännekin kertoa että todellakaan en laita kapulaa jos edelläoleva ei ole sitä laittanut vaan asettelen omat ostokseni välittömästi edelläolevan perään. Sitten urheiluhengen vallitessa seuraan maksaako ja pakkaako hän ostokseni mitään huomaamatta kassiinsa. Joskus heille tulee kova hätä kun huomaavat että kassa alkaa vetää jonkun muun ostoksia heidän laskuunsa, jotkut käyvät laittamassa sen kapulan siihen ostosten väliin ja jotkut ei huomaa mitään, maksavat ja pakkaavat ostokseni laukkuunsa, jolloin hiljaisesti tuuletan.

Luonnollisestikaan tämä ei minua haittaa, en käy kaupassa vasta viime hetkellä kun kaikki on loppu, joten voin menetetyt ostokseni ostaa sitten seuraavalla kerralla, ehkä myös edelläni ollut laittaa seuraavalla kerralla kapulan kiltisti ostostensa perään. Yleensä laitan vielä kalleimman ostoksen siihen ensimmäiseksi, vaikka kalafileen tai jos joskus ostan sisäfilettä niin sen.

Itse aina laitan kapulan omien ostosteni perään ettei seuraavan tarvitse kurotella sitä mitenkään hankalasti.

Kyllä kuulostat vi****maiselta ihmiseltä. Suurenmoisessa ylemmyydentunnossasi ei tullut mieleen millaisen työn teetät kassalle. Jatka toki samaan malliin, jokainen ihminen hyötyy noin suurenmoisesta ihmisestä keskuudessamme. Aplodit ansaitset.

Vierailija
96/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan aina kapulan ennen omia ostoksiani. Niinhän se alunperin toimikin, mutta sitten kääntyi siten, että edellinen asiakas laittoi kapulan ostostensa jälkeen. Outoa, mutta eihän se toisaalta ole ihme, kun siellä kassalla rynnitään ja on oudot säännnöt milloin kortti pitää kaivaa laukusta, ja milloin maksutapahtuma ja pakkaaminen pitää tehdä. Se on aina jännä tapahtuma kun sitä seuraa ja ihan naurattaa. Minulla ei onneksi ole koskaan niin kiire, että ihan hyvin ehtii maksaa ja pakata ostokset ihan rauhassa. Odotan aina, että kaikki ostokseni on käsitelty, sitten maksan tarvittavan summan ja siirryn pakkaamaan. Pakkaan tavarat hyvään järjestykseen niin, että säilyvät hyvin kotiinkuljetuksen ajan. Kylmät toisten kylmien kanssa, kasvikset samaan pussiin, ja kevyimmät päällimmäiseksi, kuten salaatit ym. Eikä tässä tarvitse hosua, vaan voi aivan rauhassa toimia.

Järkevintä on se, että niitä ostoksiaan ei laita hihnalle ennen kuin edellisen asiakkaan ostokset on selvitetty. Usein toimin niin, mutta saattaa seuraava asiakas takanani jo tunkea kärryineen ihan iholle, ja se on tosi kiusallista.

Vierailija
97/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä, jotka sanovat mielenosoituksellisesti laittavansa omat ostoksensa kiinni edelläolevan ostoksiin, jos edelläoleva ei ole laittanut kapulaa. Hehän ovat vain omassa päässään päättäneet, että edelläolevan pitäisi se kapula laittaa. Ei ole iso vaiva laittaa sitä itse ennen omia ostoksia. Miksi vaikeuttaa omaa elämäänsä sekoittamalla ostokset ja vaikeuttamalla kassan työtä? Mitä siitä hyötyy, senkö että saa mutista että olen oikeassa ja siitäs saivat, kun kassa sitten arpoo kenen ostoksia ne ovat ja poistaa niitä sitten edellisen kuitilta? Aika pikkumaista ja lapsellista kiukuttelua, joka vaikuttaa koko jonon etenemiseen sekä kassahenkilön työhön.

Niinpä.

Mutta kai näillä sitten on päivän pääsisältö se kaupassa käyminen ja kapulajutut.

Vierailija
98/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama, jos joku ei laita kapulaa ostostensa perään. Ladon omani siihen hihnalle ja jos menee edellisen laskuun niin se on sitten voi voi. Haen hyllystä uuden tuotteen tilalle jos tällainen kömmähdys pääsee käymään. 

Omien ostosteni perään laitan kapulan, koska en halua maksaa ostoksia, joita en ole itse valinnut.

Vierailija
99/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en laita vaikka edessäni oleva ei laittaisi. Odotan, että tulee niin pitkä väli että voin laittaa omat ostokseni hihnalle. En laita myöskään jälkeeni.

Nimenomaan juuri näin. Tällä tavalla pyrin itsekin toimimaan, eli miksi nähdä ylimääräistä vaivaa kun asiat ratkeavat itsestään odottamalla muutamia sekunteja. Niin kiire ei ole, että tarvitsisi tehdä mitään tällaisille asioille.

On vaikea nähdä kapulaa pakollisena, kun on elänyt 45vuotta ilman niitä ja kassalla oli silloinkin ihan helppo toimia.

Vierailija
100/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos edessä oleva ei laita kapulaa hihnalle, rupean vaan nostelemaan hihnalle omia tavaroitani kiinni edessäolevan tavaroihin. Minulla on 5 hengen perheen ostokset kärryssä joten tavaraa piisaa. Jossain vaiheessa edessäoleva laittaa kapulan. Jos ei laita niin viimein kun kassa alkaa lukemaan ostoksiani edessäolevan laskuun, hän huutaa hätäisesti etteivät nuo ole minun. En ole huomaavinani tilannetta koska nostelen istoksia hihnalle sitä mukaan kun siihen tulee tilaa. Itse laitan omien ostosten perään aina kapulan.

Tämä henkilö varmaan ajattelee, että on edellä olevan asiakkaan häpeä kun ostokset meni sekaisin. Ei, ei ja ei! Tollanen käytös on niin noloa ja typerää, ettei mitään rajaa. Huh, oikein alkoi lukiessa jo hävettää ton henkilön puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan