Minä olen rehellisesti sanottuna aina ihmetellyt mikä niitä ihmisiä vaivaa, jotka eivät laita kapulaa ostostensa perään. Itsekkyyskö?
Kommentit (638)
Kapula on vapaaehtoinen. Jokainen voi kapulan laittaa, jos haluaa, ei ole mikään pakko.
Sehän on seuraavan tehtävä laittaa se kapula vai oletko oikeasti sitä mieltä kun menee pakkaamaan ensimmäiset ostokset kun loput on vielä hinnalla minun pitää juosta sinne hihnan alkuun laittamaan kapula sen takia kun joku tulee sinne joka ei vielä hetki sitten ollut siellä? Onhan se nyt paljon helpompi sen seuraavan laittaa se kapula että myyjä erottaa mistä alkaa seuraavan ostokset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa laitan ostokseni edellä olevan ostoksien sekaan, jos sitä kapulaa ei muutoin opita käyttämään.
Laita vain. Osaan kyllä kertoa kassahenkilölle, mitkä ostokset eivät ole minun, jos en itse ehdi poistaa ylimääräisiä joukosta.
Niinhän sä luulet.
Hui, pelottaa :D
Nynny
Vierailija kirjoitti:
Kapula on vapaaehtoinen. Jokainen voi kapulan laittaa, jos haluaa, ei ole mikään pakko.
Kassatyöntekijää vartenhan se kapula laitetaan, eikä sitä edessä seisovaa Penttiä tai takana tulevaa Marttaa varten. Miksi joku haluaa tarkoituksella hankaloittaa kassan työtä?
Haluavat maksaa seuraavankin ostokset, vaiva = ystävällisyys.
Kaupan kassajonossa edelläni oli kaksi irakilaista miestä, hihna oli täynnä heidän ostoksiaan. Kun hihnalle tuli riittävästi tilaa, laitoin kapulan heidän ostostensa jälkeen ja laitoin hihnalle omat ostokseni, joita oli vain kaksi ja laitoin omien ostosten taakse kapulan. Edessäni oleva irakilainen katsoi minuun hirveän vihaisesti, tarttui ostoksiini, siirsi niitä eteenpäin hihnalla, painoi niitä mielenosoituksellisesti hihnaan kiinni , tyyliin; siinä ne nyt ovat ja laittoi kapulan myös takanani seisseen nuorenmiehen ostosten taakse. Hirveän hämmentävä tilanne ja miehen ilme oli niin vihainen että olin tyytyväinen että kaupassa oli muitakin ihmisiä. Joillekin kapula näyttää triggeröivän kovan vihan!
Se kapulasta juttelu on hyvä tapa avata keskustelua vieraan ihmisen kanssa. Toimii! ;)
Laitan kapulan ostosteni perään, jos joku on takanani jonossa. Jos ketään ei ole, en laita. Laitan kapulan edellisen ostosten perään, jos hän ei esim. ed. syystä ole laittanut. En halua, että ostokseni menevät sekaisin muiden ostosten kanssa, se lisää aikaa kaupassa ja hankaloittaa asiointia kassalla. Laitan kapulat siis itse mitenkään ärsyyntymättä muiden teoista, itselleni haluan sujuvan asioinnin, tehköön muut mitä haluavat.
Neil hardwickilla oli joskus kirja tikusta asiaa elikä small talkkia Englantilaisittain mutta suomessa taitaa olla kapulasta asiaa? ehkä me suomalaiset opitaan jotain muttei niin agressiivisesti minun mökkini minun tonttini tai jotain ?perikansallista?.
Suomalaiset on kyllä ihmeellistä kapulakansaa.
t. ulkosuomalainen
Kapula on selkein ja helpoin merkki, että omat tavarat on kaikki laitettu.
En koskaan käytä kapulaa enkä myöskään paistopisteen ottimia. Nenäänniistäjät kähmii niitä jatkuvasti, eikä kukaan desinfioi niitä. En myöskään ikinä pese käsiä yleisissä vessoissa: käyn vain pisuaareilla, en koske oviin tai hanoihin. Kotona sitten heti ensimmäiseksi huolellinen saippuapesu! Rokotukset on eikä vielä yhtään koronaa, vatsatauteja ei ikinä, ei myös yhtäkään influenssaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt oikeasti. Hanki elämä.
Tai hanki vaikka kasa kapuloita, mitä voit asetella koko päivän tavaroidesi perään ja vaikka eteenkin. Voit myös halutessasi asetella pelkkiä kapuita riviin.
Kaikki vaan eivät ole mitään yhteiskunnan tukipilareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oikeasti. Hanki elämä.
Tai hanki vaikka kasa kapuloita, mitä voit asetella koko päivän tavaroidesi perään ja vaikka eteenkin. Voit myös halutessasi asetella pelkkiä kapuita riviin.
Sä asettelet kapuloita rattaisiin, siinä elämäntehtävä
Parhaimmillaan voi käydä ottamassa ylijäämälautaa raksalta tai kaadettua puuta puistosta tai autiotalon paskaa ja veistää ihan oman kapulan jonka voi asettaa..ihan minne haluaa.
Jos edessä oleva ei laita kapulaa hihnalle, rupean vaan nostelemaan hihnalle omia tavaroitani kiinni edessäolevan tavaroihin. Minulla on 5 hengen perheen ostokset kärryssä joten tavaraa piisaa. Jossain vaiheessa edessäoleva laittaa kapulan. Jos ei laita niin viimein kun kassa alkaa lukemaan ostoksiani edessäolevan laskuun, hän huutaa hätäisesti etteivät nuo ole minun. En ole huomaavinani tilannetta koska nostelen istoksia hihnalle sitä mukaan kun siihen tulee tilaa. Itse laitan omien ostosten perään aina kapulan.
Vierailija kirjoitti:
Juurihan vastaava ketju poistettiin?
No voin tännekin kertoa että todellakaan en laita kapulaa jos edelläoleva ei ole sitä laittanut vaan asettelen omat ostokseni välittömästi edelläolevan perään. Sitten urheiluhengen vallitessa seuraan maksaako ja pakkaako hän ostokseni mitään huomaamatta kassiinsa. Joskus heille tulee kova hätä kun huomaavat että kassa alkaa vetää jonkun muun ostoksia heidän laskuunsa, jotkut käyvät laittamassa sen kapulan siihen ostosten väliin ja jotkut ei huomaa mitään, maksavat ja pakkaavat ostokseni laukkuunsa, jolloin hiljaisesti tuuletan.Luonnollisestikaan tämä ei minua haittaa, en käy kaupassa vasta viime hetkellä kun kaikki on loppu, joten voin menetetyt ostokseni ostaa sitten seuraavalla kerralla, ehkä myös edelläni ollut laittaa seuraavalla kerralla kapulan kiltisti ostostensa perään. Yleensä laitan vielä kalleimman ostoksen siihen ensimmäiseksi, vaikka kalafileen tai jos joskus ostan sisäfilettä niin sen.
Itse aina laitan kapulan omien ostosteni perään ettei seuraavan tarvitse kurotella sitä mitenkään hankalasti.
Kokeilet tuota minuun niin nostelen tuotteesi lattialle, jonka jälkeen mulkaisen harjoitetulla sarjamurhaajakatseellani sinua. Tässä vaiheessa muistatkin että unohdit ostaa vaipat.
Jos kapulaa tarvii niin on liian lähellä. Kassa ei vedä yhtään nopeampaa vaikka hihnalla olisi tyhjääkin.
Luulevatko nämä kapulahullut että se hihna loppuu? Huojentavana tietona voin paljastaa että ei se lopu. Siellä on 200 metrin rulla joka vaihdetaan joka aamu.
Johan siinä kapulassakin lukee seuraava eikä edellinen niin eikös se ole seuraavan tehtävä laittaa se kapula ettei sotke omia ostoksia edellä olevan ostoksiin