Minä olen rehellisesti sanottuna aina ihmetellyt mikä niitä ihmisiä vaivaa, jotka eivät laita kapulaa ostostensa perään. Itsekkyyskö?
Kommentit (638)
On hauskaa kun jättää kapulan omien tuotteiden edestä pois niin se ilme kun pakkaamassa oleva asiakas sitten huomaa että on tullut jo kassillinen minun tuotteita hänelle maksuun. Hirveällä jupinalla sitten erotellaan ja piipataan takaisin tuotteita.
Sitten tuhistaan minulle "miksi et laittanut ... " johon vastaan että laitoin kyllä ja osoitan tuotteideni takana olevaa.
Toisia täytyy opettaa.
Miten joku voi tehdä näin ison numeron jostain hiivatin kapulasta? Ei ole tullut mieleenkään että siinä on jotain sääntöjä. Se on yksi kädenliike kun sen kapulan laittaa, mitä hiivatin väliä sillä on kuka sen laittaa. Minä laitan sen jos satun tarvitsemaan, joko ostosten eteen tai jälkeen tai molempiin. Tai jätän vaan reilun välin, sehän ei itseasiassa nopeuta asiointia ollenkaan että ahtaa ostoksensa mahdollisimman lähelle edellä menevää.
Vierailija kirjoitti:
On hauskaa kun jättää kapulan omien tuotteiden edestä pois niin se ilme kun pakkaamassa oleva asiakas sitten huomaa että on tullut jo kassillinen minun tuotteita hänelle maksuun. Hirveällä jupinalla sitten erotellaan ja piipataan takaisin tuotteita.
Sitten tuhistaan minulle "miksi et laittanut ... " johon vastaan että laitoin kyllä ja osoitan tuotteideni takana olevaa.
Toisia täytyy opettaa.
Olet kyllä typerä.
Hankkikaa itsellenne elämä. Ei voi olla mahdollista, että joku kaupan kassahihnan kapua aiheuttaa näin paljon tunteita.
Jos kassalla mun perässä on jonoa, niin laitan kapulan ostosteni perään. Aina ei ehdi, siilä perässä tulija laittaa sen. Jos jonossa ei ole takana ketään, en laita kapulaa, koska se on turha. Jos kapula on jäänyt edellä asioi alta laittamatta, niin laitan sen itse, jos en jaksa odottaa, että hihnalle tulisi tilaa niin paljon, että voi jöttää kunnon välin.
Tämän kaiken teen neutraalilla ja positiivisella mielellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisia täytyy opettaa.
Olet kyllä typerä.
Sössössöö
Minä laitan aina kapulan myös ostosteni eteen ja perään. Miten jollekkin voi olla pieni käden liike niin mahdoton, että pitää täällä valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu hyviin tapoihin laittaa kapula aina omien ostosten perään.
Ei kuulu. Nimenomaan sen voi jättää pois. Jättää ostosten väliin ison raon kuten korona aikaan kuuluukin. Ja ei lääpitä likaista kapulaa käsillä. Perässä tuleva saa sen laittaa jos haluaa, kunhan ei mene edessä olevan ostoksiin kiinni. Onko paistopisteillä kannet, onko lattia puhdas ja kärryt? Korit?
Juuri näin! Itse en pane kapulaa ostosteni jälkeen, enkä monesti eteenkään, koska jätän selkeän välin edellisen asiakkaan ostosten väliin ja kassalla katson, että kaikki ostokseni tulee asianmukaisesti hoidettua. Jos seuraava asiakas on pannut ostoksensa heti ostosteni perään, niin osaan sanallisesti ilmaista kassahenkilölle, etteivät ole minun ostoksiani, jos näyttää siltä, että tilanne eskaloituu ja ostokset ovat vaarassa sekoittua.
Ja tällä tavoin pidennät kassajonoa....
Ei asiakkaan tehtävä ole olla vastuussa kassajonojen pituudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi tokmannilla joku venäläinen nainen ei laittanut. Annoin mennä omat ostokseni samaan.
Miten asia auttoi sinua tai edellä olevaa asiakasta? Kertoisitko mikä järki tässä toiminnassa on. Sinä et saa niitä ostoksia mitä tulit hakemaan, ja edellä oleva maksaa itselleen mahdollisesti turhista ostoksista.
Siinähän alkoi hirveä kälätys, kun akka huomasi asian. Ehkäpä hän oppi jotain niinkin yksinkertaista kuin laittamaan kapulan omien ostostensa jälkeen. Hyöty olisi siinä. Voi toki olla, ettei hän ole oppimiskykyinen, mutta aina kannattaa yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kapulaa omien ostosten perään laiteta vaan ennen kuin alkaa lappaamaan omia ostoksia kassahihnalle.
Niitä kapuloita ei läheskään aina ole siellä hihnan peräpäässä, mutta lähellä kassaa on aina.
Mutta siinähän sitten selvittelet asiaa, kun kassa ottaa seuraavankin ostokset kassan läpi, ennenkuin olet maksanut. Elämä on valintoja.
Eikö voi odottaa, että on lähempänä kassaa tai että kassahenkilö on napauttanut sen kapulan siihen ränniin ja se saapuu hihnan peräpäähän? Pitääkö ne omat ostokset laittaa ihan kapulaan kiinni, jos edellinen on sen laittanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu. Nimenomaan sen voi jättää pois. Jättää ostosten väliin ison raon kuten korona aikaan kuuluukin. Ja ei lääpitä likaista kapulaa käsillä. Perässä tuleva saa sen laittaa jos haluaa, kunhan ei mene edessä olevan ostoksiin kiinni. Onko paistopisteillä kannet, onko lattia puhdas ja kärryt? Korit?
Juuri näin! Itse en pane kapulaa ostosteni jälkeen, enkä monesti eteenkään, koska jätän selkeän välin edellisen asiakkaan ostosten väliin ja kassalla katson, että kaikki ostokseni tulee asianmukaisesti hoidettua. Jos seuraava asiakas on pannut ostoksensa heti ostosteni perään, niin osaan sanallisesti ilmaista kassahenkilölle, etteivät ole minun ostoksiani, jos näyttää siltä, että tilanne eskaloituu ja ostokset ovat vaarassa sekoittua.
Millä tavalla se välin jättäminen oikein pidentää kassajonoa, kun ei sinne pakkauspuolelle mahdu kerralla määräänsä enempää ihmisiä?
Tiesin, että tuo on vastaväitteesi. Lol
Eiköhän se kassa osaa hoitaa hihnan pysäyttämisen ammattitaidollaan, jos näyttää siltä että edellinen ei ehdi pakata. Ja kyllähän se jono sen metrin pari fyysisesti pitenee, kun niin pitkän hajuraon jätät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla se välin jättäminen oikein pidentää kassajonoa, kun ei sinne pakkauspuolelle mahdu kerralla määräänsä enempää ihmisiä?
Tiesin, että tuo on vastaväitteesi. Lol
Eiköhän se kassa osaa hoitaa hihnan pysäyttämisen ammattitaidollaan, jos näyttää siltä että edellinen ei ehdi pakata. Ja kyllähän se jono sen metrin pari fyysisesti pitenee, kun niin pitkän hajuraon jätät.
Jos et jätä turhaa hajurakoa on jono lyhyempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi tokmannilla joku venäläinen nainen ei laittanut. Annoin mennä omat ostokseni samaan.
Miten asia auttoi sinua tai edellä olevaa asiakasta? Kertoisitko mikä järki tässä toiminnassa on. Sinä et saa niitä ostoksia mitä tulit hakemaan, ja edellä oleva maksaa itselleen mahdollisesti turhista ostoksista.
Siinähän alkoi hirveä kälätys, kun akka huomasi asian. Ehkäpä hän oppi jotain niinkin yksinkertaista kuin laittamaan kapulan omien ostostensa jälkeen. Hyöty olisi siinä. Voi toki olla, ettei hän ole oppimiskykyinen, mutta aina kannattaa yrittää.
Tunnetko olevasi sellainen ihminen, jolla on joka hetki velvollisuus ja oikeus opettaa toisia toimimaan haluamallasi tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kapulaa omien ostosten perään laiteta vaan ennen kuin alkaa lappaamaan omia ostoksia kassahihnalle.
Niitä kapuloita ei läheskään aina ole siellä hihnan peräpäässä, mutta lähellä kassaa on aina.
Mutta siinähän sitten selvittelet asiaa, kun kassa ottaa seuraavankin ostokset kassan läpi, ennenkuin olet maksanut. Elämä on valintoja.Eikö voi odottaa, että on lähempänä kassaa tai että kassahenkilö on napauttanut sen kapulan siihen ränniin ja se saapuu hihnan peräpäähän? Pitääkö ne omat ostokset laittaa ihan kapulaan kiinni, jos edellinen on sen laittanut?
Pitää, jos on vaikka painavat ostokset korissa.
No, joskus olen niin väsynyt ja omissa ajatuksissani töiden jälkeen, että hädin tuskin tajuan olevani kaupassa. Pääsääntöisesti kyllä laitan kapulan, mutta ei aina muista/tajua.
Laitan itse sen kapulan, jos edellinen ei ole huomannut niin tehdä.
En koe sitä merkittäväksi rasitteeksi kohdallani. Joku toinen voi koke kohdallaan toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko olevasi sellainen ihminen, jolla on joka hetki velvollisuus ja oikeus opettaa toisia toimimaan haluamallasi tavalla?
Ei velvollisuus, mutta välillä se on ihan hauskaa. Viihdyttävää katsoa, kun vähä-älyinen hämmästyy ja hätääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri. Kyllä koen sen velvoitteekseni, vaikka en palkkaa saa. Elämme yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei velvollisuus, mutta välillä se on ihan hauskaa. Viihdyttävää katsoa, kun vähä-älyinen hämmästyy ja hätääntyy.
Ainakin vauvojen mielestä peiliin katseleminen on hauskaa.
Elämän syvintä merkitystä löytyy ehkä näiden pohdintojen myötä. 🤔