Minä olen rehellisesti sanottuna aina ihmetellyt mikä niitä ihmisiä vaivaa, jotka eivät laita kapulaa ostostensa perään. Itsekkyyskö?
Kommentit (638)
Yksi helvetin hailee, kumpi sen kapulan laittaa, jos ostoksia latoo lähekkäin eli lontooksi I don't give a fuck.
Ehkä täällä päin osataan käyttäytyä, kun kapulattomuus ei aiheuta nyrkkitappeluita tai henkistä romahdusta. Välillä se kapula on ja välillä ei ja joka kerta tullut oikeat ostokset. Välillä saattaa joutua sanomaan kapulankin kanssa, että oho, tippuipa toisen puolelle oma ostos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmetellyt. Laitan omieni jälkeen, ja jos edellä oleva haluaa maksaa minunkin ostokseni niin siitä vain, mieluusti =) Vielä ei ole kukaan halunnut, siinähän sitten selittelee mikä ei ollutkaan enää hänen...
Mikä siitä selittelystä tekee niin vaikean ja häpeällisen asian?
Jos minä en jaksaisi laittaa kapulaa ja sen vuoksi joutuisin selittelemään, kokisin häpeää, koska olin niin tyhmä, että laiskuuttani luulin pääseväni helpolla, mutta menikin enemmän energiaa siihen selittelyyn... Niin paljon kätevämpää kaikille olis laittaa se kapula vaan.
No mutta, joskus hellyn laittamaan toisten puolesta. Jos edessäni on vaikka vanha tai vammainen ihminen, silloin voin hyvin palvella ja laittaa sen kapulan.
Huhhuh, oletko vaikeasti masentunut, jos tuollainen tekee elämästäsi häpeällistä ja kuormittavaa?
Ei, vaan olen vahvasti perusonnellinen =) Mietin silti aina välillä monimutkaisesti kuvioita. Muuten, kokeeko vaikeasti masentunut hellyyttä vieraita vanhuksia ja vammaisia kohtaan? Anteeksi harhaluuloni jos olin väärässä.
Muuten, onko näin vaikeaa ymmärtää, että ihmiset ovat erilaisia? Erikoista että luulit, että eri tavalla ajatteleva olisi automaattisesti vaikeasti masentunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmetellyt. Laitan omieni jälkeen, ja jos edellä oleva haluaa maksaa minunkin ostokseni niin siitä vain, mieluusti =) Vielä ei ole kukaan halunnut, siinähän sitten selittelee mikä ei ollutkaan enää hänen...
Jos minä en jaksaisi laittaa kapulaa ja sen vuoksi joutuisin selittelemään, kokisin häpeää, koska olin niin tyhmä, että laiskuuttani luulin pääseväni helpolla, mutta menikin enemmän energiaa siihen selittelyyn... Niin paljon kätevämpää kaikille olis laittaa se kapula vaan.
No mutta, joskus hellyn laittamaan toisten puolesta. Jos edessäni on vaikka vanha tai vammainen ihminen, silloin voin hyvin palvella ja laittaa sen kapulan.
Huhhuh, oletko vaikeasti masentunut, jos tuollainen tekee elämästäsi häpeällistä ja kuormittavaa?
Ei, vaan olen vahvasti perusonnellinen =) Mietin silti aina välillä monimutkaisesti kuvioita. Muuten, kokeeko vaikeasti masentunut hellyyttä vieraita vanhuksia ja vammaisia kohtaan? Anteeksi harhaluuloni jos olin väärässä.
Muuten, onko näin vaikeaa ymmärtää, että ihmiset ovat erilaisia? Erikoista että luulit, että eri tavalla ajatteleva olisi automaattisesti vaikeasti masentunut.
No jos olet perusonnellinen, niin miksi tämä aihe vaikuttaa sinuun niin voimakkaasti?
Minäpä laitan kapulan viereisenkin kassan puolelle jos huomaan laiminlyöntejä. Joskus komennan lastani näyttämään mallia ja hän nohevasti laittaa kapulan myös viereiseen kassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kapulaa omien ostosten perään laiteta vaan ennen kuin alkaa lappaamaan omia ostoksia kassahihnalle.
Niitä kapuloita ei läheskään aina ole siellä hihnan peräpäässä, mutta lähellä kassaa on aina.
Mutta siinähän sitten selvittelet asiaa, kun kassa ottaa seuraavankin ostokset kassan läpi, ennenkuin olet maksanut. Elämä on valintoja.Eikö voi odottaa, että on lähempänä kassaa tai että kassahenkilö on napauttanut sen kapulan siihen ränniin ja se saapuu hihnan peräpäähän? Pitääkö ne omat ostokset laittaa ihan kapulaan kiinni, jos edellinen on sen laittanut?
Pitää, jos on vaikka painavat ostokset korissa.
On olemassa kärryjä ja pyörällisiä ostoskoreja, kaikkea ei tarvitse käsissään kantaa ja koria voi pitää lattialla jonossa odottaessaan.
Kärryjä ei ole aina saatavilla sisääntulossa, eikä joka kaupassa ole pyörällisiä korejakaan.
Kipeäselkäiselle ei tee hyvää kumarrella painavan korin kanssa edes takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihan vastaava ketju poistettiin?
No voin tännekin kertoa että todellakaan en laita kapulaa jos edelläoleva ei ole sitä laittanut vaan asettelen omat ostokseni välittömästi edelläolevan perään. Sitten urheiluhengen vallitessa seuraan maksaako ja pakkaako hän ostokseni mitään huomaamatta kassiinsa. Joskus heille tulee kova hätä kun huomaavat että kassa alkaa vetää jonkun muun ostoksia heidän laskuunsa, jotkut käyvät laittamassa sen kapulan siihen ostosten väliin ja jotkut ei huomaa mitään, maksavat ja pakkaavat ostokseni laukkuunsa, jolloin hiljaisesti tuuletan.Luonnollisestikaan tämä ei minua haittaa, en käy kaupassa vasta viime hetkellä kun kaikki on loppu, joten voin menetetyt ostokseni ostaa sitten seuraavalla kerralla, ehkä myös edelläni ollut laittaa seuraavalla kerralla kapulan kiltisti ostostensa perään. Yleensä laitan vielä kalleimman ostoksen siihen ensimmäiseksi, vaikka kalafileen tai jos joskus ostan sisäfilettä niin sen.
Itse aina laitan kapulan omien ostosteni perään ettei seuraavan tarvitse kurotella sitä mitenkään hankalasti.
Kokeilet tuota minuun niin nostelen tuotteesi lattialle, jonka jälkeen mulkaisen harjoitetulla sarjamurhaajakatseellani sinua. Tässä vaiheessa muistatkin että unohdit ostaa vaipat.
Jos kapulaa tarvii niin on liian lähellä. Kassa ei vedä yhtään nopeampaa vaikka hihnalla olisi tyhjääkin.
Mielelläni kokeilen, toivottavasti osutaan joskus samaan kauppaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos olet perusonnellinen, niin miksi tämä aihe vaikuttaa sinuun niin voimakkaasti?
En tiedä. Ehkä syynä on se, että olen sääntöihminen. Mielestäni sääntö on se, että edellinen laittaa kapulan. En ymmärrä, miksi joku ei halua toimia sääntöjen mukaan, ehkä olen tässä asiassa vähän asperger. Minut itseni tekee onnelliseksi se, että voin ajatella jälkeeni tulevaa ja laittaa hänelle kapulan. Silloin asiat kuten pitääkin.
Mutta välillä kieltämättä itsekin ihmettelen, et miksi tämä asia saa niin voimakkaita tunteita =D Toisaalta, ei ole suurempiakaan ongelmia, eli ehkä asiat on aika hyvin, jos tämän luokan "ongelmat" herättää tunteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hyväksyt sen että ihmiset ajattelevat eri tavalla ja että se on ihan yhtä oikein ajatella että kapulan laitto on takana tulevan vastuulla?
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekäs, enkä välitä sinun kauppareissun sujumisesta, pidetään kumpikin huoli omista asioistamme! Liika kyyläminen vaan hidastaa sitä kaupassa käyntiä. Jaksuhalit.
Sama. Laitan kapulat tarvittaessa ennen ja jälkeen ostosteni, koska haluan kassatapahtuman olevan mutkaton. Ei minua kiinnosta kenenkään muiden kauppareissujen sujumiset enkä tee tuota kenenkään muun elämän helpottamiseksi kuin omani. Jokainen huolehtikoon omista asioistaan ja lopettakoon muiden kyttäämisen.
Harmittaako takana olevaa, jos edessä oleva jättääkin omat ostoksensa takana olevan maksettavaksi, jos kumpikaan ei ole laittanut kapulaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hyväksyt sen että ihmiset ajattelevat eri tavalla ja että se on ihan yhtä oikein ajatella että kapulan laitto on takana tulevan vastuulla?
Ei, sitä sentään en hyväksy =) Tai no, saa ajatella mitä lystää, mutta hyvä olisi toimia sääntöjen mukaan. Ja sääntö minusta on, että edellinen laittaa. Olisiko tästä muuten jotain mustaa valkoisella? Myönnän olevani väärässä, jos joku näyttää, et säännön mukaan takan tuleva laittaa kapulan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Ehkä syynä on se, että olen sääntöihminen. Mielestäni sääntö on se, että edellinen laittaa kapulan. En ymmärrä, miksi joku ei halua toimia sääntöjen mukaan, ehkä olen tässä asiassa vähän asperger. Minut itseni tekee onnelliseksi se, että voin ajatella jälkeeni tulevaa ja laittaa hänelle kapulan. Silloin asiat kuten pitääkin.
Mutta välillä kieltämättä itsekin ihmettelen, et miksi tämä asia saa niin voimakkaita tunteita =D Toisaalta, ei ole suurempiakaan ongelmia, eli ehkä asiat on aika hyvin, jos tämän luokan "ongelmat" herättää tunteita?
SINUN mielesi mukaan ei katsos toimi koko maailma, eikä tarvitse romahdella jos joutuukin itse laittamaan eteen sen kapulan tai sanomaan mitkä on kenenkin ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kapulaa omien ostosten perään laiteta vaan ennen kuin alkaa lappaamaan omia ostoksia kassahihnalle.
Niitä kapuloita ei läheskään aina ole siellä hihnan peräpäässä, mutta lähellä kassaa on aina.
Mutta siinähän sitten selvittelet asiaa, kun kassa ottaa seuraavankin ostokset kassan läpi, ennenkuin olet maksanut. Elämä on valintoja.Eikö voi odottaa, että on lähempänä kassaa tai että kassahenkilö on napauttanut sen kapulan siihen ränniin ja se saapuu hihnan peräpäähän? Pitääkö ne omat ostokset laittaa ihan kapulaan kiinni, jos edellinen on sen laittanut?
Pitää, jos on vaikka painavat ostokset korissa.
On olemassa kärryjä ja pyörällisiä ostoskoreja, kaikkea ei tarvitse käsissään kantaa ja koria voi pitää lattialla jonossa odottaessaan.
Kärryjä ei ole aina saatavilla sisääntulossa, eikä joka kaupassa ole pyörällisiä korejakaan.
Kipeäselkäiselle ei tee hyvää kumarrella painavan korin kanssa edes takaisin.
Sitä koria voi siirtää jalalla lattiaa pitkin eteenpäin, kun jonottaa. Nostaa sitten sen korin ylös, kun on lähellä hihnaa ja kassaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihan vastaava ketju poistettiin?
No voin tännekin kertoa että todellakaan en laita kapulaa jos edelläoleva ei ole sitä laittanut vaan asettelen omat ostokseni välittömästi edelläolevan perään. Sitten urheiluhengen vallitessa seuraan maksaako ja pakkaako hän ostokseni mitään huomaamatta kassiinsa. Joskus heille tulee kova hätä kun huomaavat että kassa alkaa vetää jonkun muun ostoksia heidän laskuunsa, jotkut käyvät laittamassa sen kapulan siihen ostosten väliin ja jotkut ei huomaa mitään, maksavat ja pakkaavat ostokseni laukkuunsa, jolloin hiljaisesti tuuletan.Luonnollisestikaan tämä ei minua haittaa, en käy kaupassa vasta viime hetkellä kun kaikki on loppu, joten voin menetetyt ostokseni ostaa sitten seuraavalla kerralla, ehkä myös edelläni ollut laittaa seuraavalla kerralla kapulan kiltisti ostostensa perään. Yleensä laitan vielä kalleimman ostoksen siihen ensimmäiseksi, vaikka kalafileen tai jos joskus ostan sisäfilettä niin sen.
Itse aina laitan kapulan omien ostosteni perään ettei seuraavan tarvitse kurotella sitä mitenkään hankalasti.
Kyllä kuulostat vi****maiselta ihmiseltä. Suurenmoisessa ylemmyydentunnossasi ei tullut mieleen millaisen työn teetät kassalle. Jatka toki samaan malliin, jokainen ihminen hyötyy noin suurenmoisesta ihmisestä keskuudessamme. Aplodit ansaitset.
Myönnän kyllä että välillä olenkin v-mäinen k-pää, ei siinä mitään. Samoin jos vaikka joku yrittää änkeä metroon tai junaan ennenkuin ulosmenijät on ehtineet ulos kävelen surutta päin ulos tullessani (poikkeuksena vanhukset ja alle teini-ikäiset lapset). Tai työnnän pois alta kun joku jää liukuportaiden alle seisomaan eikö tajua että muitakin on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen useamman kerran mennyt sellaiselle kassalle, jossa jonossa olija laittaa ostokset liukuhihnalle, mutta ei sitten lopulta kapulaa, vaikka sellainen olisi tarjolla. Olen sitten lapannut omat ostokset perään ilman rakoja, koska mitäs ei pidä huoli kapulan laitosta, ja monesti se edessä olija joutuu huutelemaan kesken oman pakkauksensa (jos siis sinne asti edes on päässyt myyjän työskentelyä tuijottaessaan) et "hei ne ei oo enää mun!!1!".
Jos pitäisit asiallisen turvälin. Itse pidän tuollaiset perspöllöt kauempana kärryn avulla. Paikan ja maksan, vasta sitten pääset katsomaan ostoksesi hihnalle. Kas, kapulaa ei tarvittu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, sitä sentään en hyväksy =) Tai no, saa ajatella mitä lystää, mutta hyvä olisi toimia sääntöjen mukaan. Ja sääntö minusta on, että edellinen laittaa. Olisiko tästä muuten jotain mustaa valkoisella? Myönnän olevani väärässä, jos joku näyttää, et säännön mukaan takan tuleva laittaa kapulan.
Tuohan on vain sinun henkilökohtainen sääntö? Ei siitäkään ole mustaa valkoisella.
Eiköhän näissä tavoissa ole myös yleisesti maakuntakohtaisia eroja.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää ne jotka pakkailee kaikessa rauhassa ja maksun koittaessa vasta havahtuvat ja alkavat kaivaa lompsaa perstaskustaan. Maksu oltava valmis suorittamaan välittömästi ja ripeästi summan selvittyä.
Joo, tätäkin näkee.
Mutta myös näin tässä äskettäin, että pahimpana ruuhka-aikana naisella ostokärry täynnä tavaraa ja latoi ne hihnalle. Sen jälkeen seisoi koko hihnallisen ajan kassakoneen vieressä lompakko kädessään, että viimeinenkin ostos oli piipattu! Sitten järkyn hitaat liikkeet maksamisessa ja korttien lompakkoon tukkimisessa. Kas kun ei sentään kuittia alkanut tuossa vaiheessa tutkimaan..Naisen puolen hihna oli ostoksia täynnä ja kaiken lisäksi viereisellä hihnalla oli maailma toiseksi hitain pakkaaja.
Minä olin seuraava ja kassa joutui kädellä pitämään ostoksiani, etteivät sekaannu edellisiin. Yritin sitten kurkotella maksupäätteen yli joitakin tuotteita jo kassiini, ettei tulisi aivan katastrofia tuolla hihnalla.
Olisi taas pitänyt saada suunsa auki ja sanoa tuolle akalle, että pakkaa nyt p*****e niitä ostoksia samalla eikä seiso vahtimassa, ettei maksupääte karkaa ennen maksua ja vägän vilkaista ympärille, kuinka paljon asiakkaita on jonossa.
Miksi minulla pitäisi toimia ap:n haluamalla tavalla? En ole sinun palvelijasi.
En kyllä ole tiennyt, että joku on noin pikkumainen, että ei voi kapulaa laittaa itse omien ostostensa eteen.
En ihmettele, että joillain ihmisillä on aina kaikki huonosti ja valittavat ja katkeroituvat. Kannattaisi kokeilla katsoa maailmaa ystävällisemmin.