Minä olen rehellisesti sanottuna aina ihmetellyt mikä niitä ihmisiä vaivaa, jotka eivät laita kapulaa ostostensa perään. Itsekkyyskö?
Kommentit (638)
Vierailija kirjoitti:
Minä ladon ostokseni olipakapulaa tai ei. Edellä oleva maksaa, jos ei älyä lyödä kapulaa rattaaseen.
Onko sitten kuunaan tapahtunut näin, että olet lähtenyt ilman ostoksia, kun et itse saanut suutasi auki?
Muiden kapulan käytöstä ahdistuvat ja kiukuttelevat voisivat käyttää itsepalvelukassaa.
Mä laitan varmuuden vuoksi ne kaikki kapulat niin ei tule sanomista.
Vierailija kirjoitti:
Muiden kapulan käytöstä ahdistuvat ja kiukuttelevat voisivat käyttää itsepalvelukassaa.
Hyvä kun mainitsit itsepalvelukassat! Kyllä siihenkin systeemiin on jokin virtuaalikapula ehdottomasti saatava!
Ihana sama. En jaksa tuollaisella pikku asialla päätäni vaivata.
Vierailija kirjoitti:
Minä ladon ostokseni olipakapulaa tai ei. Edellä oleva maksaa, jos ei älyä lyödä kapulaa rattaaseen.
Eikö ole harmittanut, kun olet joutunut sitten itse hakemaan tavarat uudelleen?
Tiesittekö, että on varkaus, jos maksatatte salaa toisella ostoksenne ja sitten otatte tuotteet itsellenne?
Vierailija kirjoitti:
Harmittaako takana olevaa, jos edessä oleva jättääkin omat ostoksensa takana olevan maksettavaksi, jos kumpikaan ei ole laittanut kapulaa?
No en minä edellä olevan ostoksia maksa. Odotan niin kauan, että kassaneiti on käynyt läpi edellä olevan ostokset ja sen jälkeen alan laittaa vasta omia ostoksia. Siinä jää sen verran pitkä väli, että kassaneiti ymmärtää missä kohtaa alkaa minun ostokset. Mulla on aikaa odottaa rauhassa.
Jossain lehtiartikkelissa kauppias sanoi, että kapula kuuluisi laittaa omien ostoksien alkuun, ettei ne sekoitu edellä olevan kanssa. Itse laitan alkuun, jos sitä ei ole laitettu, ja loppuun, niin takanatuleva pääsee laittamaan tavaroita eikä sen tarvi miettiä, että joko uskaltaa vai ei. Itselleni on ihan sama, onko edellinen sen laittanut jo, mutta kivahan se on jos on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää ne jotka pakkailee kaikessa rauhassa ja maksun koittaessa vasta havahtuvat ja alkavat kaivaa lompsaa perstaskustaan. Maksu oltava valmis suorittamaan välittömästi ja ripeästi summan selvittyä.
Joo, tätäkin näkee.
Mutta myös näin tässä äskettäin, että pahimpana ruuhka-aikana naisella ostokärry täynnä tavaraa ja latoi ne hihnalle. Sen jälkeen seisoi koko hihnallisen ajan kassakoneen vieressä lompakko kädessään, että viimeinenkin ostos oli piipattu! Sitten järkyn hitaat liikkeet maksamisessa ja korttien lompakkoon tukkimisessa. Kas kun ei sentään kuittia alkanut tuossa vaiheessa tutkimaan..Naisen puolen hihna oli ostoksia täynnä ja kaiken lisäksi viereisellä hihnalla oli maailma toiseksi hitain pakkaaja.
Minä olin seuraava ja kassa joutui kädellä pitämään ostoksiani, etteivät sekaannu edellisiin. Yritin sitten kurkotella maksupäätteen yli joitakin tuotteita jo kassiini, ettei tulisi aivan katastrofia tuolla hihnalla.
Olisi taas pitänyt saada suunsa auki ja sanoa tuolle akalle, että pakkaa nyt p*****e niitä ostoksia samalla eikä seiso vahtimassa, ettei maksupääte karkaa ennen maksua ja vägän vilkaista ympärille, kuinka paljon asiakkaita on jonossa.
Ostokset pakataan sitten, kun ne on maksettu, silloin ne ovat ostajan omaisuutta.
Aivan järjetöntä, että jotkut ottavat pulttia siitä, kuinka kauan jollakulla kestää maksaa tai pakata ostoksensa. Ei voi olla niin kiire, että pari minuuttia kaataa koko maailman.
On myös vanhuksia ja jonkin sairauden takia hitaasti liikkuvia ihmisiä.
Joskus myös kuittia joutuu vilkaisemaan, että onko jokin alennus tai tarjous oikein. Joissain kaupoissa se hyllyn hintatieto ei ole mennyt kassalle asti ja on hyvä tarkistaa asia.
Kassan tosiaan ei pidä päästää niitä ostoksia sekoittumaan vaan pitää niitä ylempänä tai odottaa, että pakkauspäässä on vapaata tai ainakin tyhjempää.
Vierailija kirjoitti:
Sähän maksat sitten kaiken kun kaikki piipattu samaan vai?
En laita kapulaa väliin jos edelläoleva ei sitä tee. Jos ostokset sekaantuvat on edelläni olevan ongelmana selvitellä mitkä olivat hänen ja mitkä minun. Katselen vain huvittuneena kun hän kovasti selittää kassalle että nämä mars patukat eivät kuuluneet minulle. Joskus heitän vielä bensaa liekkeihin toteamalla että ei kyllä ollut minunkaan patukoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kapulaa omien ostosten perään laiteta vaan ennen kuin alkaa lappaamaan omia ostoksia kassahihnalle.
Niitä kapuloita ei läheskään aina ole siellä hihnan peräpäässä, mutta lähellä kassaa on aina.
Mutta siinähän sitten selvittelet asiaa, kun kassa ottaa seuraavankin ostokset kassan läpi, ennenkuin olet maksanut. Elämä on valintoja.Eikö voi odottaa, että on lähempänä kassaa tai että kassahenkilö on napauttanut sen kapulan siihen ränniin ja se saapuu hihnan peräpäähän? Pitääkö ne omat ostokset laittaa ihan kapulaan kiinni, jos edellinen on sen laittanut?
Pitää, jos on vaikka painavat ostokset korissa.
On olemassa kärryjä ja pyörällisiä ostoskoreja, kaikkea ei tarvitse käsissään kantaa ja koria voi pitää lattialla jonossa odottaessaan.
Kärryjä ei ole aina saatavilla sisääntulossa, eikä joka kaupassa ole pyörällisiä korejakaan.
Kipeäselkäiselle ei tee hyvää kumarrella painavan korin kanssa edes takaisin.Sitä koria voi siirtää jalalla lattiaa pitkin eteenpäin, kun jonottaa. Nostaa sitten sen korin ylös, kun on lähellä hihnaa ja kassaa.
Ei, ei, ei. Lattiat kaupoissa hyvin likaiset, ja kun sitä koria pitkin lattiaa siirtää, niin sieltä nousee jos mitä pöpöä ruokatarvikkeisiin. Koria ei pitäisi laskea lattialle ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
En laita kapulaa väliin jos edelläoleva ei sitä tee. Jos ostokset sekaantuvat on edelläni olevan ongelmana selvitellä mitkä olivat hänen ja mitkä minun. Katselen vain huvittuneena kun hän kovasti selittää kassalle että nämä mars patukat eivät kuuluneet minulle. Joskus heitän vielä bensaa liekkeihin toteamalla että ei kyllä ollut minunkaan patukoita.
Mikä ongelma siinä selvittelyssä on, kun tietää ostoksensa? Ei edessä olevankaan ole pakko ostaa niitä marseja.
Kiitos ap:lle, tämä älyvapaa keskustelu taas muistutti, että vihaan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kuuro näin! Mulla sama periaate.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää ne jotka pakkailee kaikessa rauhassa ja maksun koittaessa vasta havahtuvat ja alkavat kaivaa lompsaa perstaskustaan. Maksu oltava valmis suorittamaan välittömästi ja ripeästi summan selvittyä.
Joo, tätäkin näkee.
Mutta myös näin tässä äskettäin, että pahimpana ruuhka-aikana naisella ostokärry täynnä tavaraa ja latoi ne hihnalle. Sen jälkeen seisoi koko hihnallisen ajan kassakoneen vieressä lompakko kädessään, että viimeinenkin ostos oli piipattu! Sitten järkyn hitaat liikkeet maksamisessa ja korttien lompakkoon tukkimisessa. Kas kun ei sentään kuittia alkanut tuossa vaiheessa tutkimaan..Naisen puolen hihna oli ostoksia täynnä ja kaiken lisäksi viereisellä hihnalla oli maailma toiseksi hitain pakkaaja.
Minä olin seuraava ja kassa joutui kädellä pitämään ostoksiani, etteivät sekaannu edellisiin. Yritin sitten kurkotella maksupäätteen yli joitakin tuotteita jo kassiini, ettei tulisi aivan katastrofia tuolla hihnalla.
Olisi taas pitänyt saada suunsa auki ja sanoa tuolle akalle, että pakkaa nyt p*****e niitä ostoksia samalla eikä seiso vahtimassa, ettei maksupääte karkaa ennen maksua ja vägän vilkaista ympärille, kuinka paljon asiakkaita on jonossa.
Tottakai kassa käsittelee ostokset ensin, sitten tapahtuu maksaminen, jonka jälkeen asiakas siirtyy pakkamaan. Ihan hullua, että pitäisi kesken ostotapahtuman kiirehtiä pakkaamaan. Mikä ihmeen katastrofi on kyseessä jos asiakas pakkaa tavaroitaan. Minä en ainakaan ole tietoinen toisten kiireistä, eikä kiinnostakaan. Käyn kaupassa silloin kun minulle parhaiten sopii, toimin normaalisti, tervehdin kassaa, lopuksi kiitän ja sanon näkemiin. Hymyilen myös. Pakkaan ostokseni sillä nopeudella kuin se minulle sopii. Joskus ostoksia joutuu asettelemaan, esim. viilit ja jugurtit ym. pienissä purkeissa ovat hankalia, ja ne pitää pakata siten, etteivät kannet mene rikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kapulaa omien ostosten perään laiteta vaan ennen kuin alkaa lappaamaan omia ostoksia kassahihnalle.
Niitä kapuloita ei läheskään aina ole siellä hihnan peräpäässä, mutta lähellä kassaa on aina.
Mutta siinähän sitten selvittelet asiaa, kun kassa ottaa seuraavankin ostokset kassan läpi, ennenkuin olet maksanut. Elämä on valintoja.Eikö voi odottaa, että on lähempänä kassaa tai että kassahenkilö on napauttanut sen kapulan siihen ränniin ja se saapuu hihnan peräpäähän? Pitääkö ne omat ostokset laittaa ihan kapulaan kiinni, jos edellinen on sen laittanut?
Pitää, jos on vaikka painavat ostokset korissa.
On olemassa kärryjä ja pyörällisiä ostoskoreja, kaikkea ei tarvitse käsissään kantaa ja koria voi pitää lattialla jonossa odottaessaan.
Kärryjä ei ole aina saatavilla sisääntulossa, eikä joka kaupassa ole pyörällisiä korejakaan.
Kipeäselkäiselle ei tee hyvää kumarrella painavan korin kanssa edes takaisin.Sitä koria voi siirtää jalalla lattiaa pitkin eteenpäin, kun jonottaa. Nostaa sitten sen korin ylös, kun on lähellä hihnaa ja kassaa.
Ei, ei, ei. Lattiat kaupoissa hyvin likaiset, ja kun sitä koria pitkin lattiaa siirtää, niin sieltä nousee jos mitä pöpöä ruokatarvikkeisiin. Koria ei pitäisi laskea lattialle ollenkaan.
Ruokatarvikkeet ovat usein joissain pakkauksissa ja hedelmät ja vihannekset pusseissa, eikä paljaina korissa. Ruokapakkauksetkin ovat voineet olla tukussa ja kuljetuksessa ties missä, joku on ne myös hyllyyn laittanut. On niistä saattanut joku joskus tippua lattiallekin. Korit ja kärryt ovat myös aika likaisia ja niissäkin on bakteereja. Tuskin se kassahihnakaan on steriili tai maksupääte. Puhdistetaanhan noita tietty joskus.