Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä olen rehellisesti sanottuna aina ihmetellyt mikä niitä ihmisiä vaivaa, jotka eivät laita kapulaa ostostensa perään. Itsekkyyskö?

Vierailija
14.02.2023 |

Vaikko laiskuuden maksimointia?

Kommentit (638)

Vierailija
321/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan kiinni ostokset edellä olevan ostoksiin ja vielä joitakin sen ostoksia työnnän, et se joutuu niitä selvitteleen...

Vierailija
322/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ladon ostokseni olipakapulaa tai ei. Edellä oleva maksaa, jos ei älyä lyödä kapulaa rattaaseen.

Kuuro näin! Mulla sama periaate.

Sitten pilkka osuukin omaan nilkkaan, kun joko joudutte hakee uudet tuotteet, lähdette tyhjin käsin tai otatte toisen maksamat tavarat ja teitä syytetään varkaiksi. Niistä teidän ostoksista tulee ostajan, kun edellä oleva ne maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laita kapulaa väliin jos edelläoleva ei sitä tee. Jos ostokset sekaantuvat on edelläni olevan ongelmana selvitellä mitkä olivat hänen ja mitkä minun. Katselen vain huvittuneena kun hän kovasti selittää kassalle että nämä mars patukat eivät kuuluneet minulle. Joskus heitän vielä bensaa liekkeihin toteamalla että ei kyllä ollut minunkaan patukoita.

Siis mitä ihmeen iloa tuosta saat? Ei sullakaan kovin hyvin meni, kun tuollaisesta nautit. 

Vierailija
324/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopnömöm kirjoitti:

Mä laitan kiinni ostokset edellä olevan ostoksiin ja vielä joitakin sen ostoksia työnnän, et se joutuu niitä selvitteleen...

Eikö se tosiaan harmita, jos toinen ottaakin sun ostoksia itselleen?

Vierailija
325/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pystynyt huolehtimaan omat ostokseni niin, että eivät sekaannu toisten ostoksiin, oli kapuloita tai ei. Se kyllä on ärsyttävää, jos perässä tuleva tunkee liian lähelle, mutta senkin voi taidokkaasti ja hienotunteisesti ehkäistä.

Vierailija
326/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ladon ostokseni olipakapulaa tai ei. Edellä oleva maksaa, jos ei älyä lyödä kapulaa rattaaseen.

Kuuro näin! Mulla sama periaate.

Sitten pilkka osuukin omaan nilkkaan, kun joko joudutte hakee uudet tuotteet, lähdette tyhjin käsin tai otatte toisen maksamat tavarat ja teitä syytetään varkaiksi. Niistä teidän ostoksista tulee ostajan, kun edellä oleva ne maksaa.

Nää vaan jänkkää kiusallaan, kun ajattelevat että heillä on oikeus käyttäytyä lapsellisesti kun joku toinen ei käyttäynyt niinkuin he olisivat halunneet.

Vierailija
327/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö, että on varkaus, jos maksatatte salaa toisella ostoksenne ja sitten otatte tuotteet itsellenne?

Miten tuollainen voi tapahtua salaa? Kyllä minä ainakin tasan tarkkaan katson mitkä tavarat maksan. Jos on jotain ylimääräistä tulossa hihalla, niin laitan käden eteen, että nämä ei kuulu mulle enää. 

Vierailija
328/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina pystynyt huolehtimaan omat ostokseni niin, että eivät sekaannu toisten ostoksiin, oli kapuloita tai ei. Se kyllä on ärsyttävää, jos perässä tuleva tunkee liian lähelle, mutta senkin voi taidokkaasti ja hienotunteisesti ehkäistä.

Niin... Vaikka laittamalla sen kapulan omien ostoksien jälkeen..

Vierailija
329/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan varmuuden vuoksi ne kaikki kapulat niin ei tule sanomista.

Tämä tapa pitää ehkä ottaa käyttöön eli kaikkien kapuloiden yhtäaikainen hallinta :D

Vierailija
330/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita. En edes omien ostosteni edelle, jos edelläni oleva ei ole laittanut. Miksi kaikkien pitäisi hiplailla samaa kapulaa, ja onhan siitä kapulan siirtelystä kassatyöntekijällekin vaivaa. Ei sitä tarvita, jos jokainen huolehtii omista ostoksistaan, että ne ei esim hihnalla valu liian lähelle edellisiä, vaan on selkeä rako.

Toivon mahdollisimman vähän asioiden koskettelua kaupassa: eli kosketaan vain tuotteisiin jotka aiotaan ostaa itselle, ei kapuloita, lähimaksu ilman kosketusta. Jos vain 1-5 ostosta, ne menee ilman koria tai kärryä.

Vierailija
331/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö, että on varkaus, jos maksatatte salaa toisella ostoksenne ja sitten otatte tuotteet itsellenne?

Miten tuollainen voi tapahtua salaa? Kyllä minä ainakin tasan tarkkaan katson mitkä tavarat maksan. Jos on jotain ylimääräistä tulossa hihalla, niin laitan käden eteen, että nämä ei kuulu mulle enää. 

No niinhän tässäkin keskustelussa ollut, että joku muka nakkelee omiaan toisen ostosten sekaan. Jos on paljon tavaraa ja perheestä muitakin kaupassa, niin ei välttämättä aina tiedä, mikä on omaa.

Vierailija
332/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin... Vaikka laittamalla sen kapulan omien ostoksien jälkeen..

Miksi itse et laita sitä kapulaa? Eikö se ole ihan sama kumpi sen kapulan laittaa siihen hihnalle. 

Vierailija
333/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän tässäkin keskustelussa ollut, että joku muka nakkelee omiaan toisen ostosten sekaan. Jos on paljon tavaraa ja perheestä muitakin kaupassa, niin ei välttämättä aina tiedä, mikä on omaa.

No kyllä minä tiedän omat ostokseni ja pidän hajuväliä takana olevaan ja anna omien ostosten mennä ensin ihan rauhassa. 

Vierailija
334/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä tiedän omat ostokseni ja pidän hajuväliä takana olevaan ja anna omien ostosten mennä ensin ihan rauhassa. 

Vaan tuossakin se takana oleva on se todellinen häiriköijä. Joku karkkipatukka helposti hukkuu ostosten sekaan, eikä kaikki syynää niin tarkoin kuin sinä ostoksia. Mun pointti on se, että se takana oleva ei saa enää ottaa itselleen sitä toisen maksamaa patukkaa.

Vierailija
335/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatellaan kassan työskentelyä, kapulan laittaa se joka tulee kassalla, jos hihnalla on edellisen asiakkaan ostoksia. Ruuhka-aikana se on tietenkin sama, kuka laittaa, mutta usein siihen jää useamman minuutin väliaika, jolloin kassa joutuu tekemään ylimääräistä työtä ja se hidastaa työskentelyä.

Vierailija
336/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset haluavat, että muut tekevät asioita heidän puolestaan (ja pyytämättä). Sitten tuhistaan mielipahaa kun niin ei käy. Jos jotain haluaa tehdyksi, se pitää tehdä itse, eli laittaa kapulan itse jos haluaa ostosten erotteluun sellaista käytettävän.

Usein riittää kunnollisen välin jättäminen edellä olevan ostoksiin tai odottaminen, että hihna on melkein tyhjä, ennen kuin latoo omiaan siihen.

Vierailija
337/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en laita vaikka edessäni oleva ei laittaisi. Odotan, että tulee niin pitkä väli että voin laittaa omat ostokseni hihnalle. En laita myöskään jälkeeni.

Nimenomaan juuri näin. Tällä tavalla pyrin itsekin toimimaan, eli miksi nähdä ylimääräistä vaivaa kun asiat ratkeavat itsestään odottamalla muutamia sekunteja. Niin kiire ei ole, että tarvitsisi tehdä mitään tällaisille asioille.

Ylimääräistä vaivaa? Siis kuuluuko liikaa vaivalla hankittuja kaloreita vai hengästytkö siitä kapulan laittamisesta? Jos kaikki ajattelisi noin niin... Tiedäthän, että kassalla voi olla päivässä satoja ellei tuhansia asiakkaita ja jos jokainen tuhlaa 10 sekuntia niin jo tuhannen asiakkaan kohdalla on tuhlattu kauppiaalta melkein 2,5 tunti työaikaa? Ja sit ihmetellään miksi ruoka on niin kallista.. Tiedättehän, että ette kosta millekään kapulapoliisille vaan ainoastaan kauppiaalle ja kassatyöntekijälle? Ei asiakkaat niitä kapuloita ole vaatinut. Ja varmaan siistiä kysyä työvuoron aikana sen tuhat kertaa että oliko nämä vielä sun ostoksia... Jeesus miten tyhmää porukkaa!!!

Vierailija
338/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai kukaan oikeasti ole maksattanut toisella ostoksiaan? Vahingot ymmärtää, mutta että tahallaan sekoitetaan edessä olevan ostokset? Tuohan on jo sairaampaa kuin kapulan laittamattomuus.

Vierailija
339/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helsinkiläisen K-Supermarket Laajasalon kauppias Hannu Roine, kumman kuuluu laittaa kapula?

Se seuraava, joka tulee kassalle, laittaa kapulan ennen omia ostoksiaan. Väittäisin, että 95 prosenttia asiakkaista tekee näin, sanoo kauppias Roine.

En ole kuitenkaan ollut itse kassalla aikoihin, parasta että meidän kassavastaavamme vastaa vielä tähän.

Laajasalon K-Supermarketin kassavastaava Päivi Kärkkäinen, kumpi laittaa kapulan?

Ei siitä ole virallista lakia olemassa, ihmisillä on eri tyylejä. Luulisin, että suunnilleen yhtä paljon laitetaan ennen ostoksia tai ostosten jälkeen, Kärkkäinen sanoo.

Meille kassalla on tärkeää ainoastaan se, että se kapula laitetaan. Muuten ostokset menevät samaan ja sitten ihmetellään. On tullut riitatilanteita, että tuon olisi pitänyt laittaa kapula. Vaikka asiakas olisi nähnyt, että kassakapula puuttuu, hän ei ole sitä laittanut, koska katsoo, että se olisi pitänyt sen toisen asiakkaan laittaa."

Vierailija
340/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille kassalla on tärkeää ainoastaan se, että se kapula laitetaan. Muuten ostokset menevät samaan ja sitten ihmetellään. On tullut riitatilanteita, että tuon olisi pitänyt laittaa kapula. Vaikka asiakas olisi nähnyt, että kassakapula puuttuu, hän ei ole sitä laittanut, koska katsoo, että se olisi pitänyt sen toisen asiakkaan laittaa."

Tuossa se tärkein asia.

Eli vaikka joku näkee, ettei kapulaa ole eikä sitä itsekään laita omasta jääräpäisyydestään, silloin häiritsee tahallaan kassan työtä. Ja on aikamoinen kuspää.