Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä olen rehellisesti sanottuna aina ihmetellyt mikä niitä ihmisiä vaivaa, jotka eivät laita kapulaa ostostensa perään. Itsekkyyskö?

Vierailija
14.02.2023 |

Vaikko laiskuuden maksimointia?

Kommentit (638)

Vierailija
241/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan aina kapulan ennen omia ostoksiani. Niinhän se alunperin toimikin, mutta sitten kääntyi siten, että edellinen asiakas laittoi kapulan ostostensa jälkeen. Outoa, mutta eihän se toisaalta ole ihme, kun siellä kassalla rynnitään ja on oudot säännnöt milloin kortti pitää kaivaa laukusta, ja milloin maksutapahtuma ja pakkaaminen pitää tehdä. Se on aina jännä tapahtuma kun sitä seuraa ja ihan naurattaa. Minulla ei onneksi ole koskaan niin kiire, että ihan hyvin ehtii maksaa ja pakata ostokset ihan rauhassa. Odotan aina, että kaikki ostokseni on käsitelty, sitten maksan tarvittavan summan ja siirryn pakkaamaan. Pakkaan tavarat hyvään järjestykseen niin, että säilyvät hyvin kotiinkuljetuksen ajan. Kylmät toisten kylmien kanssa, kasvikset samaan pussiin, ja kevyimmät päällimmäiseksi, kuten salaatit ym. Eikä tässä tarvitse hosua, vaan voi aivan rauhassa toimia.

Huvittaa nää jotka heittelevät ostoksensa äkkiä kasseihin,ja kuvittelevat olevansa erinomaisia. Saa tosiaan rauhassa pakata, itsekin haluan pakata järkevästi,koska ei ole autoa odottamassa, joten painavia reppuun ja kevyempää apukasseihin. Sit jos jotain pientä niin kiskasen äkkiä reppuun ja poistun tieltä

Miksei niitä tavaroita voi laittaa ostoskärryyn ja mennä sivummalle pakkaamaan niihin typeriin reppuihin ja kasseihin? Raivostuttavia tuollaiset tyypit, jotka jää kuppaamaan pakkaamisen kanssa.

Miten siellä kaupassa voi olla niin saamarin kiire, ettei siedä minkäänlaista odottamista? Yksityiset kauppavuorot sellaisille hätähousuille.

Jos on kaksi kärryllistä tavaraa, niin voi olla kätevämpää mennä pakkailemaan niitä muualle. Ei yhden ostoskorin tavaroita tarvitse mennä muualle pakkailemaan reppuihin ja kasseihin, vaikka nekin lajittelee ja pakkaa hyvin.

Vierailija
242/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihmetellyt niitä ihmisiä jotka eivät laita kapulaa ennen omia ostoksiaan. Minusta se on omituista, kyllä minä laitan sen ennen kun ladon omat ostokset hihnalle, jos edessä on jonkun muun ostoksia. Mikä vaivaa sitä perässä tulijaa joka alkaa vain latoa omia ostoksia? Eihän se nyt edellä olevan tehtävä ole vahtia tuleeko siellä perässä joku vai ei!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää ne kassat, jotka eivät työnnä vapautuvia kapuloita taakse jonossa olevien ulottuville. Mitä hiivatin hyötyä siitä kapulasta on, jos sen antaa ensin lojua hihnalla koko maksutapahtuman ajan ja sen siirtää sitten kourun kassanpuoleiseen päätyyn? Takana jonossa oleva joutuu joko odottamaan seuraavan kapulan voimasta ulottuvilleen työntyvää kapulaa (eli pidättäytymään ostoksiensa latomisesta hihnalle) tai vaihtoehtoisesti rynnimään jonossa eteenpäin ja noukkimaan edellä olevien välistä kassan vierellä olevan kapulan. Todella helkutin ärsyttävää.

Vierailija
244/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en viitsi alkaa ämpyillä kapulattomille. Vähemmällä omalla harmilla pääsee kun tyynesti laittaa kapulan myös ennen omia ostoksiaan. Merkittävän silmäyksen saatan luoda edellä olevaan henkilöön kyllä.

Vierailija
245/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hankalaa on sanoa, missä omat ostokset päättyy? Miksi jotkut kirjoittaa ihan niinkuin se olisi rangaistava teko? Usein takana olevat lapsetkin siirtelee sitä kapulaa ja välillä on pitänyt kertoa, mitkä ostokset on minun.

Vierailija
246/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä laitan sekä että. Monesti se edellä oleva ei laita, joten laitan itse. Ja omien ostosten jälkeen laitan, että seuraava näkee milloin voi laittaa omat ostoksensa eikä tarvitse välistä kurkotella kapulaa.

Se, mitä minä en tajua, on se, että kun laitat ostoksia hihnalle, niin se perässä tulija alkaa latoa hihnalle omia ostoksiaan, vaikka itselläsi olisi vielä puolikärryllistä tavaraa. Siinä sitten yrität latoa omia tavaroita hihnalle, kun seuraavan ostokset ovat jo omalla kohdalla ja lähellä kassakonetta. Viimeksi juurikin sillä kapulalla työnsin takana tulevan tavaroita taaemmaksi ja äijä seisoo siinä ihan öönä. Kaiken lisäksi kun sain omat ladottua hihnalle ja menin vauhdilla pakkaamaan samalla kun myyjä vielä veti niitä viimeisiä tuotteita kassaan, niin tämä äijä jo tukki itsensä maksupäätteelle. Olisi pitänyt tajuta siinä sanoa, että ai kiva, sinäkö maksat...Myyjä kyllä sanoi jo tuossa, et väisty vähän.

Kerran yksi myyjä puuttui terävästi tuohon samaan aikaan hihnalle latomiseen, kun olin vasta aloittanut ja ostoksia oli oikeasti paljon, niin yksi jo tukki omiaan hihnalle. Myyjä pysäytti hihnan ja sanoi tuolle, että ota ostokset pois hihnalta, että toinen saa laittaa rauhassa omansa.

Vierailija
247/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihmetellyt niitä ihmisiä jotka eivät laita kapulaa ennen omia ostoksiaan. Minusta se on omituista, kyllä minä laitan sen ennen kun ladon omat ostokset hihnalle, jos edessä on jonkun muun ostoksia. Mikä vaivaa sitä perässä tulijaa joka alkaa vain latoa omia ostoksia? Eihän se nyt edellä olevan tehtävä ole vahtia tuleeko siellä perässä joku vai ei!

Sinun täytyy lukea ketjua. Asia on hyvin loogisesti ja yksiselitteisesti kyllä kuvailtu miksi juuri omien ostosten jälkeen laitetaan kapula.

Vierailija
248/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkkeen lopuksi tulee piste. Samalla tavoin ajattelen, että kapulan asettamalla ilmoitan ostoksieni päättyvän tähän.

Vierailija
249/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen useamman kerran mennyt sellaiselle kassalle, jossa jonossa olija laittaa ostokset liukuhihnalle, mutta ei sitten lopulta kapulaa, vaikka sellainen olisi tarjolla. Olen sitten lapannut omat ostokset perään ilman rakoja, koska mitäs ei pidä huoli kapulan laitosta, ja monesti se edessä olija joutuu huutelemaan kesken oman pakkauksensa (jos siis sinne asti edes on päässyt myyjän työskentelyä tuijottaessaan) et "hei ne ei oo enää mun!!1!".

Minä aina edellä menevänä päivittelen huvittuneena oikein suloisesti naureskellen kovaan ääneen myyjälle ja perässä tulijalle että olipas se perässä tuleva höpsö kun ei huomannut jättää väliä tai laittaa niitä kapuloita, mutta joskus sitä on vaan niin ajatuksissaan ettei yhtään huomaa mitä on tekemässä.

Vierailija
250/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ihmiset miettiikin. Itse laitan yleensä kapulan ostosteni jälkeen. En kuitenkaan laita, jos takanani jonossa ei ole ketään. Sehän aiheuttaisi kassatyöntekijälle turhaa työtä. Tämä aiheuttaa sen, että välillä tulee ajatusvirheitä eikä muista laittaa kapulaa, vaikka joku on takana. Ei mua myöskään haittaa laittaa kapulaa, jos edellinen ei ole laittanut. Sitten vain laitan kapulan sekä ostoksiani ennen että jälkeen.

Monet myös tottui korona-ajan kapulattomuuteen eikä kapulan laitto enää tule selkäytimestä.

Vierailija
251/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tungen kiinni perseeseen ja kurkotan siitä ostosten yli että saan kapulan käteen. Monesti joutuu. Suurimmalla osalla on vain vähän aivotoimintaa.

Vierailija
252/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ne jotka pakkailee kaikessa rauhassa ja maksun koittaessa vasta havahtuvat ja alkavat kaivaa lompsaa perstaskustaan. Maksu oltava valmis suorittamaan välittömästi ja ripeästi summan selvittyä.

Vierailija
253/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmetellyt. Laitan omieni jälkeen, ja jos edellä oleva haluaa maksaa minunkin ostokseni niin siitä vain, mieluusti =) Vielä ei ole kukaan halunnut, siinähän sitten selittelee mikä ei ollutkaan enää hänen...

Mikä siitä selittelystä tekee niin vaikean ja häpeällisen asian?

Jos minä en jaksaisi laittaa kapulaa ja sen vuoksi joutuisin selittelemään, kokisin häpeää, koska olin niin tyhmä, että laiskuuttani luulin pääseväni helpolla, mutta menikin enemmän energiaa siihen selittelyyn... Niin paljon kätevämpää kaikille olis laittaa se kapula vaan.

No mutta, joskus hellyn laittamaan toisten puolesta. Jos edessäni on vaikka vanha tai vammainen ihminen, silloin voin hyvin palvella ja laittaa sen kapulan.

Vierailija
254/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itselläni on ollut usein se ongelma, että ne kapulat on siinä sen edessä olevan henkilön kohdalla enkä kurotu sinne ottamaan kapulaa (olen lyhytraajainen ja lyhyt) vaan pitää odottaa, että se jono liikkuu ennen kuin voi alkaa lappaamaan niitä tavaroita siihen hihnallle.

Se on paljon helpompi sen edellä olevan laittaa se kapula omien ostosten taakse, kuin aina sen takana olevan laittaa eteen. Kun se edessä olevahan tietää milloin heidän ostokset loppuu eikä muuta tule. 

Vierailija
255/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt täytyy myöntää, että on aika pikkusieluista ärsyyntyä siitä, että edellä oleva laittanut kapulaa. Saati sitten kostona lato omat ostokset suoraan edeltävän perään, siitähän tulee jo itsellekin haittaa, kun vahingossa osa omista ostoksista menee edeltävälle.

Ei kaikki ole hyökkäystä teitä kohtaan vaan ihmisillä on vain erilaisia tapoja ja muistikin erehtyväinen.

Vierailija
256/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tungen kiinni perseeseen ja kurkotan siitä ostosten yli että saan kapulan käteen. Monesti joutuu. Suurimmalla osalla on vain vähän aivotoimintaa.

Onko se kurkottaminen sitten suurikin pulma sinun aivotoiminnallesi?

Vierailija
257/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen useamman kerran mennyt sellaiselle kassalle, jossa jonossa olija laittaa ostokset liukuhihnalle, mutta ei sitten lopulta kapulaa, vaikka sellainen olisi tarjolla. Olen sitten lapannut omat ostokset perään ilman rakoja, koska mitäs ei pidä huoli kapulan laitosta, ja monesti se edessä olija joutuu huutelemaan kesken oman pakkauksensa (jos siis sinne asti edes on päässyt myyjän työskentelyä tuijottaessaan) et "hei ne ei oo enää mun!!1!".

Minä aina edellä menevänä päivittelen huvittuneena oikein suloisesti naureskellen kovaan ääneen myyjälle ja perässä tulijalle että olipas se perässä tuleva höpsö kun ei huomannut jättää väliä tai laittaa niitä kapuloita, mutta joskus sitä on vaan niin ajatuksissaan ettei yhtään huomaa mitä on tekemässä.

Suloinen tapa rauhoitella itseään. Nykyään on hyvin yleistä pieraista ja pyöritellä sitten nenää nyrpistellen päätään.

Vierailija
258/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itselläni on ollut usein se ongelma, että ne kapulat on siinä sen edessä olevan henkilön kohdalla enkä kurotu sinne ottamaan kapulaa (olen lyhytraajainen ja lyhyt) vaan pitää odottaa, että se jono liikkuu ennen kuin voi alkaa lappaamaan niitä tavaroita siihen hihnallle.

Se on paljon helpompi sen edellä olevan laittaa se kapula omien ostosten taakse, kuin aina sen takana olevan laittaa eteen. Kun se edessä olevahan tietää milloin heidän ostokset loppuu eikä muuta tule. 

No laitat sen kapulan sitten siinä vaiheessa, kun se tulee kohdalle! Mikä ongelma tässä on?

Vierailija
259/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse välinpitämättömiä tyyppejä. Juuri niitä jotka vetävät tästäkin kommentista herneet nenään ja peukku alas äkkiä.

Vierailija
260/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laitat sen kapulan sitten siinä vaiheessa, kun se tulee kohdalle! Mikä ongelma tässä on?

Ja siinä vaiheessa olisin jo voinut laittaa ostokset siististi perään sen kapulan kanssa, kun se olisi ollut jo paikalla ilman odottamista. 

Mielestäni tämä kapulajuttu on vähän niinkuin maskijuttu. Ne jotka välittävät muista laittavat kapulan omien ostoksien perään, he jotka tuijottavan vain omaa napaa eivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi