Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä olen rehellisesti sanottuna aina ihmetellyt mikä niitä ihmisiä vaivaa, jotka eivät laita kapulaa ostostensa perään. Itsekkyyskö?

Vierailija
14.02.2023 |

Vaikko laiskuuden maksimointia?

Kommentit (638)

Vierailija
261/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmetellyt. Laitan omieni jälkeen, ja jos edellä oleva haluaa maksaa minunkin ostokseni niin siitä vain, mieluusti =) Vielä ei ole kukaan halunnut, siinähän sitten selittelee mikä ei ollutkaan enää hänen...

Mikä siitä selittelystä tekee niin vaikean ja häpeällisen asian?

Jos minä en jaksaisi laittaa kapulaa ja sen vuoksi joutuisin selittelemään, kokisin häpeää, koska olin niin tyhmä, että laiskuuttani luulin pääseväni helpolla, mutta menikin enemmän energiaa siihen selittelyyn... Niin paljon kätevämpää kaikille olis laittaa se kapula vaan.

No mutta, joskus hellyn laittamaan toisten puolesta. Jos edessäni on vaikka vanha tai vammainen ihminen, silloin voin hyvin palvella ja laittaa sen kapulan.

Huhhuh, oletko vaikeasti masentunut, jos tuollainen tekee elämästäsi häpeällistä ja kuormittavaa?

Vierailija
262/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihmetellyt niitä ihmisiä jotka eivät laita kapulaa ennen omia ostoksiaan. Minusta se on omituista, kyllä minä laitan sen ennen kun ladon omat ostokset hihnalle, jos edessä on jonkun muun ostoksia. Mikä vaivaa sitä perässä tulijaa joka alkaa vain latoa omia ostoksia? Eihän se nyt edellä olevan tehtävä ole vahtia tuleeko siellä perässä joku vai ei!

Ainakin itselläni on ollut usein se ongelma, että ne kapulat on siinä sen edessä olevan henkilön kohdalla enkä kurotu sinne ottamaan kapulaa (olen lyhytraajainen ja lyhyt) vaan pitää odottaa, että se jono liikkuu ennen kuin voi alkaa lappaamaan niitä tavaroita siihen hihnallle.

Se on paljon helpompi sen edellä olevan laittaa se kapula omien ostosten taakse, kuin aina sen takana olevan laittaa eteen. Kun se edessä olevahan tietää milloin heidän ostokset loppuu eikä muuta tule. 

No laitat sen kapulan sitten siinä vaiheessa, kun se tulee kohdalle! Mikä ongelma tässä on?

Ja siinä vaiheessa olisin jo voinut laittaa ostokset siististi perään sen kapulan kanssa, kun se olisi ollut jo paikalla ilman odottamista. 

Mielestäni tämä kapulajuttu on vähän niinkuin maskijuttu. Ne jotka välittävät muista laittavat kapulan omien ostoksien perään, he jotka tuijottavan vain omaa napaa eivät.

Itse teet asiasta ongelmasi. Ei sitä edessä olevaa tosiaan kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapulan laittaa se edellä oleva ostoksiensa jälkeen. Ei takana tuleva

Mielellään näin. Kapula(t) on usein siellä melko lähellä myyjää eikä sinne kurkottelu takana tulevalle  tunnun järkevältä. Kapula auttaa myyjää, mutta myös sitä edellä olevaa, ettei hänen tarvitse maksaa takana tulevan ensimmäistä ostosta omaan piikkiin. Turha siinä on myyjälle sitten rähistä että tuossa meni raja, jos ei sitä itse huolehdi.

Vierailija
264/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihmetellyt niitä ihmisiä jotka eivät laita kapulaa ennen omia ostoksiaan. Minusta se on omituista, kyllä minä laitan sen ennen kun ladon omat ostokset hihnalle, jos edessä on jonkun muun ostoksia. Mikä vaivaa sitä perässä tulijaa joka alkaa vain latoa omia ostoksia? Eihän se nyt edellä olevan tehtävä ole vahtia tuleeko siellä perässä joku vai ei!

Ainakin itselläni on ollut usein se ongelma, että ne kapulat on siinä sen edessä olevan henkilön kohdalla enkä kurotu sinne ottamaan kapulaa (olen lyhytraajainen ja lyhyt) vaan pitää odottaa, että se jono liikkuu ennen kuin voi alkaa lappaamaan niitä tavaroita siihen hihnallle.

Se on paljon helpompi sen edellä olevan laittaa se kapula omien ostosten taakse, kuin aina sen takana olevan laittaa eteen. Kun se edessä olevahan tietää milloin heidän ostokset loppuu eikä muuta tule. 

No laitat sen kapulan sitten siinä vaiheessa, kun se tulee kohdalle! Mikä ongelma tässä on?

Miksi niitä ostoksia ei voi laittaa ilman sitä kapulaa?

Ja siinä vaiheessa olisin jo voinut laittaa ostokset siististi perään sen kapulan kanssa, kun se olisi ollut jo paikalla ilman odottamista. 

Mielestäni tämä kapulajuttu on vähän niinkuin maskijuttu. Ne jotka välittävät muista laittavat kapulan omien ostoksien perään, he jotka tuijottavan vain omaa napaa eivät.

Vierailija
265/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmetellyt. Laitan omieni jälkeen, ja jos edellä oleva haluaa maksaa minunkin ostokseni niin siitä vain, mieluusti =) Vielä ei ole kukaan halunnut, siinähän sitten selittelee mikä ei ollutkaan enää hänen...

Mikä siitä selittelystä tekee niin vaikean ja häpeällisen asian?

Jos minä en jaksaisi laittaa kapulaa ja sen vuoksi joutuisin selittelemään, kokisin häpeää, koska olin niin tyhmä, että laiskuuttani luulin pääseväni helpolla, mutta menikin enemmän energiaa siihen selittelyyn... Niin paljon kätevämpää kaikille olis laittaa se kapula vaan.

No mutta, joskus hellyn laittamaan toisten puolesta. Jos edessäni on vaikka vanha tai vammainen ihminen, silloin voin hyvin palvella ja laittaa sen kapulan.

Sulla on varmasti vaikea elämä. Olen pahoillani puolestasi.

Mahtaa olla kurjaa kokea elämä suurena opetustilaisuutena jonka säännöt pitää tietää tai tulee runtua. Aika ankara maailma sulla, etenkin kun koet muut ihmiset laiskoiksi ja tyhmiksi. 

Vierailija
266/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella täytyy muuten laittaa aina tää kapula. :D Oon Kymenlaaksosta ja omalla kotipaikkakunnallani aina seuraava laittoi kapulan. Ehkä jopa töykeetä, jos edellä oleva laittaa seuraavalle sen kalikan. Tampereella puolestaan on tosi töykeetä, jos edeltävä ei laita seuraavalle kalikkaa. 

Vierailija
267/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupassa käynti on kyllä aggressiivista touhua, kun pitää olla peränahka karrella muiden kapulankäytöstä. Tilatkaa ostokset kotiinkuljetuksella tai hakupisteelle, jos noin luonnolle ottaa.

Vierailija
268/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielellään näin. Kapula(t) on usein siellä melko lähellä myyjää eikä sinne kurkottelu takana tulevalle  tunnun järkevältä. Kapula auttaa myyjää, mutta myös sitä edellä olevaa, ettei hänen tarvitse maksaa takana tulevan ensimmäistä ostosta omaan piikkiin. Turha siinä on myyjälle sitten rähistä että tuossa meni raja, jos ei sitä itse huolehdi.

Kun katselee näitä vastauksia niin joillekkin on vaan hyvin vaikea ajatella miten helpottaa muiden etenemistä siellä kaupassa. Eipä tälläisille ihmisille mitään voi. 

Vierailija
269/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa nämä palstalla uhoajat hipsii kiukusta kihisten kotiin, kun ei taaskaan uskaltanut sanoa. Sen takia jatkuu, ettei kapulaa laiteta. Kukaan ei oikeasti puutu siihen ja kenellekään ei ole ylitsepäätömätön ongelma kertoa, mitkä on omia ostoksia.

Vierailija
270/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katselee näitä vastauksia niin joillekkin on vaan hyvin vaikea ajatella miten helpottaa muiden etenemistä siellä kaupassa. Eipä tälläisille ihmisille mitään voi. 

Eikö sekin helpota elämää, jos takana oleva ei ryhdy häiriökäyttäytymään naama punaisensa?

Vierailija
271/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin on ihan sama laittaako edellä oleva kapulan vai ei. Ei jaksa tuollaisesta pulttia ottaa. 

Vierailija
272/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä missään ole päätetty, pitääkö edellä olevan laittaa kapula vaiko vasta jäljessä tulevan. Sama kait tuo on, kumpi laittaa.

Vierailija
273/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sekin helpota elämää, jos takana oleva ei ryhdy häiriökäyttäytymään naama punaisensa?

Taitaa se ainoa henkilö, joka täällä naama punaisena häiriökäyttäytyy olevan sinä. Taisi mennä jotenkin ihon alle sulla se, että täällä on osoitettu sellaisten ihmisten olevan itsekkäitä jotka eivät voi niinkin yksinkertaista elettä tehdä, kuin laittaa sen kapulan siihen omien ostosten taakse. 

Kauhea vauhkominen sulla jokaiseen vastaukseen, joka toteaa tuon ylläolevan. Eikö muuta elämää ole?

Vierailija
274/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kapulan ostoksieni perään, mutta suutun, jos takanani ei olekaan ajoissa kukaan. Retuutan hyllyvälistä ensimmäisen uhrin latomaan ostoksiaan hihnalle, sillä enhän minä sitä turhaan laittanut!!!

Vierailija
275/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö se häiriökäyttäytyjä vaan nosta omaa verenpainettaan. 

Vierailija
276/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa se ainoa henkilö, joka täällä naama punaisena häiriökäyttäytyy olevan sinä. Taisi mennä jotenkin ihon alle sulla se, että täällä on osoitettu sellaisten ihmisten olevan itsekkäitä jotka eivät voi niinkin yksinkertaista elettä tehdä, kuin laittaa sen kapulan siihen omien ostosten taakse. 

Kauhea vauhkominen sulla jokaiseen vastaukseen, joka toteaa tuon ylläolevan. Eikö muuta elämää ole?

No nyt tuli melko paksua settiä. Mun mielestä on häiriökäyttäytymistä, jos takana oleva kiukuttelee kuin pikkulapsi, jos kapulaa ei ole. Itse itselleen tekee elämän hankalaksi.

Vierailija
277/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattosin vaan, että kaikenlaisia hulluja sitä onkin liikenteessä tänään. 

Vierailija
278/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jotkut tekevät pienistäkin ongelmista maata kaatavan jutun, heille pitäisi kaikki olla valmiina ja pieni vastoinkäyminen musertaa koko ihmisen.

Vierailija
279/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekäs, enkä välitä sinun kauppareissun sujumisesta, pidetään kumpikin huoli omista asioistamme! Liika kyyläminen vaan hidastaa sitä kaupassa käyntiä. Jaksuhalit.

Vierailija
280/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeaa vastausta tähän. Joidenkin mielestä edessä oleva laittaa ja toisten mielestä taas takana oleva. Jompikumpi, ihan sama.

T. Kassaneiti