Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä olen rehellisesti sanottuna aina ihmetellyt mikä niitä ihmisiä vaivaa, jotka eivät laita kapulaa ostostensa perään. Itsekkyyskö?

Vierailija
14.02.2023 |

Vaikko laiskuuden maksimointia?

Kommentit (638)

Vierailija
201/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku nyt vihdoin linkittää sen kapulalain, mikä määrää laittamaan kapulan omien ostosten perään?

Osa ihmisistä todella on sen verran höpsöjä että tarvitsisivat kaikkeen lain. Kun jättää kapulan laittamatta ostostensa jälkeen ja tarpeeksi usein palaa kassalle erittelemään omia ja seuraavan tuotteita, selvitään tästäkin pienellä oppimisella ilman varsinaista lakia. Yksinkertaisesti huomioimalla muut ihmiset.

Sekö on muiden ihmisten huomioimista, että tahallaan tunkee omat ostoksensa edellä olevan ostosten sekaan ja aiheuttaa koko selvittelytilanteen?

Kyllä se on. Henkilö oppii lopulta itse laittamaan kapulan jälkeensä ja tuhannet tuhannet ihmiset pääsevät hiukan sujuvammin asioinnissaan tulevaisuudessa.

Vierailija
202/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu hyviin tapoihin laittaa kapula aina omien ostosten perään.

Ei kuulu. Nimenomaan sen voi jättää pois. Jättää ostosten väliin ison raon kuten korona aikaan kuuluukin. Ja ei lääpitä likaista kapulaa käsillä. Perässä tuleva saa sen laittaa jos haluaa, kunhan ei mene edessä olevan ostoksiin kiinni. Onko paistopisteillä kannet, onko lattia puhdas ja kärryt? Korit?

Juuri näin! Itse en pane kapulaa ostosteni jälkeen, enkä monesti eteenkään, koska jätän selkeän välin edellisen asiakkaan ostosten väliin ja kassalla katson, että kaikki ostokseni tulee asianmukaisesti hoidettua. Jos seuraava asiakas on pannut ostoksensa heti ostosteni perään, niin osaan sanallisesti ilmaista kassahenkilölle, etteivät ole minun ostoksiani, jos näyttää siltä, että tilanne eskaloituu ja ostokset ovat vaarassa sekoittua.

Ja tällä tavoin pidennät kassajonoa....

Millä tavalla se välin jättäminen oikein pidentää kassajonoa, kun ei sinne pakkauspuolelle mahdu kerralla määräänsä enempää ihmisiä?

Tiesin, että tuo on vastaväitteesi. Lol

Eiköhän se kassa osaa hoitaa hihnan pysäyttämisen ammattitaidollaan, jos näyttää siltä että edellinen ei ehdi pakata. Ja kyllähän se jono sen metrin pari fyysisesti pitenee, kun niin pitkän hajuraon jätät.

Jos et jätä turhaa hajurakoa on jono lyhyempi.

Hei, voit tulla olkapäilleni istumaan niin saadaan jonoa vielä vähän "lyhyemmäksi". Ymmärrätkö lyhytmatikkalainen että se jono on ajallisesti ihan yhtä pitkä vaikka jonottajien välissä olisi tilaa.

Tykkäät varmaan ajella myös autolla perälaudassa kiinni? Ja tyhjällä parkkipaikalla parkkeeraat viereeni vaikka olisi 100 tyhjää ruutua lähempänä ovea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa nuo kapula-opettajat. Eikö mitään muuta sisältöä löytyisi elämään?

Työväenopisto? Lukupiiri?

Askel kerrallaan pienistä asioista liikkeelle. Siten omaksuu helpoiten säännöt. Elämme yhteiskunnassa.

Jotkut tosin ilmeisesti hyvinkin paljon sen ulkopuolella.

Kyllä. Näkee ettei ole armeijaa käyty, ei mitään järjestelmällisyyttä saati hajua kuinka ryhmässä toimintaa sujuvasti kaikki omilla toimillanntoiset huomioiden. Siksi on hyvä opettaa vaikka itse tekisi sekunnissa. Armeijassa oppii myös kärsivällisyyttä joka on eduksi kapulakieltäytyjän söheltäessä virheitään.

Oliko armeijan kapulaprikastissa hauskaa palvella?

Ei varsinaisesti. Oppi siellä huomioimaan muita kuitenkin.

Mites se kapulakoulutus sitten huomioi muita, kun sillä aiheuttaa häslinkiä ja ajantuhlausta kassajonossa? Muita huomioiva voi sen kapulan itse laittaa ja välttää kaiken tuon eikä ruveta kouluttamaan. Kassahenkilö on syytön, joka joutuu piippailemaan jonkun ostoksia pois toisen laskusta. Miten hänet huomioidaan tuossa koulutuksessa?

Vuoden aikana henkilö käy helposti 100 kertaa kaupassa. Kun hän oppii saman tavan kuin muutkin, kokonaisuudessaan kaikilla menee asiointi sujuvammin. Jos hän joutuu usein tilanteeseen jossa oman toimensa johdosta muut odottavat häntä, vaikkapa laittamatta sitä kapulaa ostostensa perään, Hän kyllä lopulta oppii. Aivan kuten jos ryhmittyy liikenteessä autolla niin että tukkii muiden kulun. Sillä on negatiivisia seurauksia, eikä tästä huolimatta muut voi hypätä autoosi ja ryhmittyä oikein puolestasi.

Kauppa on palvelulaitos ja se palvelee huomioivasti erilaisia ja eri lähtökohdat omaavia yhteiskunnan jäseniä.

Ehdotat siis että kassa laittaisi kapulan puolestasi. Voisi sekin toimia. Minulle ei makseta kaupassa muiden palvelemisesta. Siksi pyrin ohjaamaan ihmisiä heidän oman käyttäytymisen pohjalta niin ettei minun tarvitse osallistua edes

Ahaa, eli olet leipiintynyt kassa-neiti joka on ottanut kapulan sydämenasiakseen. Siksi olet täällä valistamassa ihmisiä passiivis-aggressiivisesti. Kerrotko vielä missä ketjussa työskentelet niin tiedät laittaa palautetta esimiehellesi.

Nyt vedät johtopäätöksiä. Ihan asiakas olen enkä kassalla ikinä työskennellyt. Mutta luulen että kassaneitikin toki arvostaa jos ihminen osaa itse toimia muut huomioonottaen myös kassalla.

En usko, että kukaan asiakas on hakemassa kaupassa kassahenkilön hyväksyntää.

Vierailija
204/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi koska tässä nyt on epäselvää suunnilleen kaikki, haluaisin myös tietää onko väliä ottaako kapulan kapuloiden alku-vai loppupäästä ja jos sattuukin ottamaan keskeltä, kuinka pahasti on heitetty kapulat omiin rattaisiin? Joutuuko järjestelmään kapulat uusiksi ja lukemaan lyhyen kapula Marian?

Vierailija
205/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku nyt vihdoin linkittää sen kapulalain, mikä määrää laittamaan kapulan omien ostosten perään?

Osa ihmisistä todella on sen verran höpsöjä että tarvitsisivat kaikkeen lain. Kun jättää kapulan laittamatta ostostensa jälkeen ja tarpeeksi usein palaa kassalle erittelemään omia ja seuraavan tuotteita, selvitään tästäkin pienellä oppimisella ilman varsinaista lakia. Yksinkertaisesti huomioimalla muut ihmiset.

Laki on se mikä tässä yhteiskunnassa määrää. Ei joku yksinäinen kassalla omia keksimiään sääntöjä peräävä tyyppi.

Toki. Kuitenkin itsensä ja muiden elämää voi merkittävästi helpottaa opettelemalla pieniä köyttäytymiskoodeja ja muiden huomioimista. Autollakin voi ajaa moottoritiellä 70km/h ja risteyksessä ryhmittyä tukkien muiden kulun. Moni näitäkin harrastaa valitettavasti, eikä sitä laki varsinaisesti estä.

Vierailija
206/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tämä on tärkeä aihe, haluaisin että tästä lähtien kaupassa aletaan pitämään "kapula-kursseja" joissa ketjun päätähti kapula-ohjaaja selvittää perinpohjaisesti kapulan etiketin. Kaikille se ei ole niin selvä kuin kapulaiselle ohjaajalle joten on hyvä että parempi on ohjaamassa muita. 

Vierailija
207/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa nuo kapula-opettajat. Eikö mitään muuta sisältöä löytyisi elämään?

Työväenopisto? Lukupiiri?

Askel kerrallaan pienistä asioista liikkeelle. Siten omaksuu helpoiten säännöt. Elämme yhteiskunnassa.

Jotkut tosin ilmeisesti hyvinkin paljon sen ulkopuolella.

Kyllä. Näkee ettei ole armeijaa käyty, ei mitään järjestelmällisyyttä saati hajua kuinka ryhmässä toimintaa sujuvasti kaikki omilla toimillanntoiset huomioiden. Siksi on hyvä opettaa vaikka itse tekisi sekunnissa. Armeijassa oppii myös kärsivällisyyttä joka on eduksi kapulakieltäytyjän söheltäessä virheitään.

Oliko armeijan kapulaprikastissa hauskaa palvella?

Ei varsinaisesti. Oppi siellä huomioimaan muita kuitenkin.

Mites se kapulakoulutus sitten huomioi muita, kun sillä aiheuttaa häslinkiä ja ajantuhlausta kassajonossa? Muita huomioiva voi sen kapulan itse laittaa ja välttää kaiken tuon eikä ruveta kouluttamaan. Kassahenkilö on syytön, joka joutuu piippailemaan jonkun ostoksia pois toisen laskusta. Miten hänet huomioidaan tuossa koulutuksessa?

Vuoden aikana henkilö käy helposti 100 kertaa kaupassa. Kun hän oppii saman tavan kuin muutkin, kokonaisuudessaan kaikilla menee asiointi sujuvammin. Jos hän joutuu usein tilanteeseen jossa oman toimensa johdosta muut odottavat häntä, vaikkapa laittamatta sitä kapulaa ostostensa perään, Hän kyllä lopulta oppii. Aivan kuten jos ryhmittyy liikenteessä autolla niin että tukkii muiden kulun. Sillä on negatiivisia seurauksia, eikä tästä huolimatta muut voi hypätä autoosi ja ryhmittyä oikein puolestasi.

Kauppa on palvelulaitos ja se palvelee huomioivasti erilaisia ja eri lähtökohdat omaavia yhteiskunnan jäseniä.

Ehdotat siis että kassa laittaisi kapulan puolestasi. Voisi sekin toimia. Minulle ei makseta kaupassa muiden palvelemisesta. Siksi pyrin ohjaamaan ihmisiä heidän oman käyttäytymisen pohjalta niin ettei minun tarvitse osallistua edes

Ahaa, eli olet leipiintynyt kassa-neiti joka on ottanut kapulan sydämenasiakseen. Siksi olet täällä valistamassa ihmisiä passiivis-aggressiivisesti. Kerrotko vielä missä ketjussa työskentelet niin tiedät laittaa palautetta esimiehellesi.

Nyt vedät johtopäätöksiä. Ihan asiakas olen enkä kassalla ikinä työskennellyt. Mutta luulen että kassaneitikin toki arvostaa jos ihminen osaa itse toimia muut huomioonottaen myös kassalla.

En usko, että kukaan asiakas on hakemassa kaupassa kassahenkilön hyväksyntää.

Aivan, olet asian ytimessä. Koko keskustelu pohjautuu muiden ihmisten huomioimiseen. Ja siihen kuinka muita ihmisiä voi vaikkapa kassajonossa siihen opettaa.

Vierailija
208/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laki on se mikä tässä yhteiskunnassa määrää. Ei joku yksinäinen kassalla omia keksimiään sääntöjä peräävä tyyppi.

Toki. Kuitenkin itsensä ja muiden elämää voi merkittävästi helpottaa opettelemalla pieniä köyttäytymiskoodeja ja muiden huomioimista. Autollakin voi ajaa moottoritiellä 70km/h ja risteyksessä ryhmittyä tukkien muiden kulun. Moni näitäkin harrastaa valitettavasti, eikä sitä laki varsinaisesti estä.

Käyttäytymiskoodit jotka määräät sinä?

No nyt on edessä ihan mahtava yhteiskunta.

Vierailija
209/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tämä on tärkeä aihe, haluaisin että tästä lähtien kaupassa aletaan pitämään "kapula-kursseja" joissa ketjun päätähti kapula-ohjaaja selvittää perinpohjaisesti kapulan etiketin. Kaikille se ei ole niin selvä kuin kapulaiselle ohjaajalle joten on hyvä että parempi on ohjaamassa muita. 

Se olisi epäilemättä tarpeen ja hyvä asia. Minulla on kuitenkin oma vakituinen työni ja pidättäydyn tällaisessa pienessä arkisessa, yksi askel kerrallaan -tyylisessa ooetusmoodissa. Voit tietysti ehdottaa eri kaupoille kyseistä koulutusta, ehkä sitten sieltä jäisi mieleen.

Vierailija
210/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattaisi mieluummin olla opetella olemaan tuppaamatta niitä omia kamoja liian aikaisin siihen hihnalle?

Vierailija
211/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole kukaan uskaltanut tehdä tätä läjäkepposta, vaikken aina laitakkaan ostosteni jälkeen kapulaa. Mutta jos joku uskaltaa sen tehdä niin lanaan takanaolijan ostokset lattialle ja tönäisen kauemmaksi odottamaan kiltisti vuoroaan.

Ilmeisesti nämä pellet eivät uskalla keppostella muuta kuin naisille ja mikkihiireille, kun ei ole koskaan tarvinut vielä alkaa aura-autoksi.

Vierailija
212/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä merkityksellistä on se, että yhteiskunnassa näinkin pieni ja loppujen lopuksi merkityksetön asia herättää joissakin yksilöissä jopa niin pitkälle meneviä ajatuksia, että tekee mieli alkaa opettaa muita häiriökäyttäytymällä. Paljon turhautumista ilmassa.

Vierailija
213/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäytymiskoodit jotka määräät sinä?

No nyt on edessä ihan mahtava yhteiskunta.

En minä mitään määrää. Jätän kapulan omien tuotteideni taakse pitäen huolen etten ole seuraavan asiointia vaikuttamassa. Voi vapaasti jättää oman kapulasi laittamatta mutta jos satut minunedelle i kauppaan, voi olla että joko ostat ylimääräisiä tuotteita tai kulutat aikaasi perunalla niitä omista ostoksistasi. Yksinkertaista.

Vierailija
214/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan kehittymisen kannalta on tärkeää ns kapuloituminen yhteiskuntaan ja ottamaan muut ihmiset huomioon kapuloinnin sujumisen suhteen. On hyvin tärkeää muistaa että nuorempi sukupolvi joka ei vielä käy palstalla, ei pääse osallistumaan tähän tärkeän asian keskusteluun joten he eivät tiedä kuinka oikeaoppinen kapulan käyttö sujuu. Siis täten olisi opetusjärjestelmään kirjattava kapula-oppimäärä joka tulisi suorittaa mielellään ala-asteella.

Kertauskurssi meille aikuisille ei myöskään ole pahitteeksi. Ehdotan että työpaikoilla järjestetään kerran viikossa kapula-paja "kapulan asiallinen käyttö" ja siitä voi kehitellä jatkopajoja aina tarpeen mukaan.

Vierailija
215/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Draamanhaluiset eukot saa kaupassa käynnistäkin monimutkaisen itse keksiminen sääntöjen sekamelskan.

Vierailija
216/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona jätti jälkensä.

Vai olisko rokotevamma?

Tuskin koska 97% on rokottamattomia ketkä eivät sitä kapulaa laita.

Vierailija
217/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan aina kapulan ennen omia ostoksiani. Niinhän se alunperin toimikin, mutta sitten kääntyi siten, että edellinen asiakas laittoi kapulan ostostensa jälkeen. Outoa, mutta eihän se toisaalta ole ihme, kun siellä kassalla rynnitään ja on oudot säännnöt milloin kortti pitää kaivaa laukusta, ja milloin maksutapahtuma ja pakkaaminen pitää tehdä. Se on aina jännä tapahtuma kun sitä seuraa ja ihan naurattaa. Minulla ei onneksi ole koskaan niin kiire, että ihan hyvin ehtii maksaa ja pakata ostokset ihan rauhassa. Odotan aina, että kaikki ostokseni on käsitelty, sitten maksan tarvittavan summan ja siirryn pakkaamaan. Pakkaan tavarat hyvään järjestykseen niin, että säilyvät hyvin kotiinkuljetuksen ajan. Kylmät toisten kylmien kanssa, kasvikset samaan pussiin, ja kevyimmät päällimmäiseksi, kuten salaatit ym. Eikä tässä tarvitse hosua, vaan voi aivan rauhassa toimia.

Huvittaa nää jotka heittelevät ostoksensa äkkiä kasseihin,ja kuvittelevat olevansa erinomaisia. Saa tosiaan rauhassa pakata, itsekin haluan pakata järkevästi,koska ei ole autoa odottamassa, joten painavia reppuun ja kevyempää apukasseihin. Sit jos jotain pientä niin kiskasen äkkiä reppuun ja poistun tieltä

Miksei niitä tavaroita voi laittaa ostoskärryyn ja mennä sivummalle pakkaamaan niihin typeriin reppuihin ja kasseihin? Raivostuttavia tuollaiset tyypit, jotka jää kuppaamaan pakkaamisen kanssa.

Vierailija
218/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä merkityksellistä on se, että yhteiskunnassa näinkin pieni ja loppujen lopuksi merkityksetön asia herättää joissakin yksilöissä jopa niin pitkälle meneviä ajatuksia, että tekee mieli alkaa opettaa muita häiriökäyttäytymällä. Paljon turhautumista ilmassa.

En turhaudu jos edellä oleva ei laita sitä kapulaa. Otan vaan itse kapulan ja tungen sen edellä olijan perseeseen.

Vierailija
219/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole kukaan uskaltanut tehdä tätä läjäkepposta, vaikken aina laitakkaan ostosteni jälkeen kapulaa. Mutta jos joku uskaltaa sen tehdä niin lanaan takanaolijan ostokset lattialle ja tönäisen kauemmaksi odottamaan kiltisti vuoroaan.

Ilmeisesti nämä pellet eivät uskalla keppostella muuta kuin naisille ja mikkihiireille, kun ei ole koskaan tarvinut vielä alkaa aura-autoksi.

Eihän siinä kun katselee tonnin seteli ilme kasvoilla kun vartijat vievät sinut rauhoittumaan ja laittavat rintataskuröökisi tilalle kauppalskun sisältäen lattialle paiskomasi tuotteet. Vai eikö vartijatkaan uskalla, heh.

Vierailija
220/638 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan aina kapulan ennen omia ostoksiani. Niinhän se alunperin toimikin, mutta sitten kääntyi siten, että edellinen asiakas laittoi kapulan ostostensa jälkeen. Outoa, mutta eihän se toisaalta ole ihme, kun siellä kassalla rynnitään ja on oudot säännnöt milloin kortti pitää kaivaa laukusta, ja milloin maksutapahtuma ja pakkaaminen pitää tehdä. Se on aina jännä tapahtuma kun sitä seuraa ja ihan naurattaa. Minulla ei onneksi ole koskaan niin kiire, että ihan hyvin ehtii maksaa ja pakata ostokset ihan rauhassa. Odotan aina, että kaikki ostokseni on käsitelty, sitten maksan tarvittavan summan ja siirryn pakkaamaan. Pakkaan tavarat hyvään järjestykseen niin, että säilyvät hyvin kotiinkuljetuksen ajan. Kylmät toisten kylmien kanssa, kasvikset samaan pussiin, ja kevyimmät päällimmäiseksi, kuten salaatit ym. Eikä tässä tarvitse hosua, vaan voi aivan rauhassa toimia.

Huvittaa nää jotka heittelevät ostoksensa äkkiä kasseihin,ja kuvittelevat olevansa erinomaisia. Saa tosiaan rauhassa pakata, itsekin haluan pakata järkevästi,koska ei ole autoa odottamassa, joten painavia reppuun ja kevyempää apukasseihin. Sit jos jotain pientä niin kiskasen äkkiä reppuun ja poistun tieltä

Miksei niitä tavaroita voi laittaa ostoskärryyn ja mennä sivummalle pakkaamaan niihin typeriin reppuihin ja kasseihin? Raivostuttavia tuollaiset tyypit, jotka jää kuppaamaan pakkaamisen kanssa.

Nautin suunnattomasti kun perässä tulijalla alkaa ohimot pullottaa punaisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi