Onko Eevi "mitäänsanomaton" nimi?
Mies haluaisi tyttärellemme nimeksi Eevi, puhui asiasta jo ennen kuin tidettiin kumpi tulee ja tyttö synty. Itse tykkäisin nimistä Frida, Edith, Verna - nimistä, joissa vähän "potkua". Toisaalta Eevi on kyllä suloinen.. mutta mietin, onko liian vaisu valju nimi. Sinänsä en tahdo vain suloista nimeä, vaan nimen pitää olla kunnolla "nimimäinen". Onko Eevi samanhenkinen kuin Viivi, Iina..? Sellaisista nimistä en tykkää yhtään.
Olisiko muita ehdotuksia? Kumpi teistä parempi, Edith vai Eevi? Entä jos tuo Eevi, niin mikä sopisi toiseksi nimeksi, mistä tulisi sitä kaivattua särmää?
Kommentit (63)
eiköhän tää laps oo jo nimensä saanut ;)
No Eevi Teittinen ei ainakaan ole mikään pliisu täti :DD
Eevi Fredrica?
Vierailija kirjoitti:
kuka hitto nosti ikivanhan ketjun?! :O
Eevi
Ihan sairas nimi, vihaan sitä kauheaa nimeä!
Kuka ihme nostaa näin vanhan ketjun, tämä muksukin jo koulussa!
On mielestäni tosi kaunis nimi. Häiritsee vain kun Eevi Teittisellä on se nimi, nimittäin en ole hänen suurin ihailijansa.
Haluan nimetä oman lapseni Emmaksi, mutta minua ärsyttää ihan sanoin kuvailemattoman paljon, että yhden idioottilääkärin nimi on Emma. Joten nyt mietin, voinko tuota nimeä sitten joskus lapselleni antaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaisi tyttärellemme nimeksi Eevi, puhui asiasta jo ennen kuin tidettiin kumpi tulee ja tyttö synty. Itse tykkäisin nimistä Frida, Edith, Verna - nimistä, joissa vähän "potkua". Toisaalta Eevi on kyllä suloinen.. mutta mietin, onko liian vaisu valju nimi. Sinänsä en tahdo vain suloista nimeä, vaan nimen pitää olla kunnolla "nimimäinen". Onko Eevi samanhenkinen kuin Viivi, Iina..? Sellaisista nimistä en tykkää yhtään.
Olisiko muita ehdotuksia? Kumpi teistä parempi, Edith vai Eevi? Entä jos tuo Eevi, niin mikä sopisi toiseksi nimeksi, mistä tulisi sitä kaivattua särmää?
Oma nimeni on Eevi (: Nimi on kiva ja lempinimiä löytyy esim. Emppu (: Suosittelen nimi on nätti ja kaunis. Eevi nimeen sopii hyvin toiset nimet !
Tiedän että olen kahdeksan vuotta myöhässä, mutta mun nimi on ainakin omasta mielestä hyvä ja ytimekäs. Eikä liian pitkä.
Kuka näitä vanhoja ketjuja nostaa? Eiköhän vauva ole jo saanut nimensä!
Tuostakin tulee sitten kavereille Evil joka reipas nimi.
Minusta Eevi on suloisen, kiltin tytön nimi.
Eevi on mitäänsanomaton lässytysnimi. Frida on kaunis nimi.
Mielestäni Eevi on ihana nimi ja tässä ehdotuksia: Eevi Ilona, Eevi Aleksandra tai Eevi Amanda
Edith on parempi, mutta vähän teennäinen jos nimi on tyyliin Edith Möttönen.
Miksei Eeva käy? Se on normaali nimi ja ihan hieno.
Ei ole omaan makuun tuo Eevi. Mutta eiköhän lapsi kannata nimetä sen mukaan, että minkälainen nimi voisi sopia hänelle. Ne nimet, joita pyörittelee ennen lapsen syntymää voivatkin joskus olla ihan jotenkin sopimattomia lapsen ulkonäköön tai luonteeseen.
Eevi on vähän niin ja näin. Frida ja Edith on enemmän mun makuun, mutta sun päätös se lopuks on.