Onko Eevi "mitäänsanomaton" nimi?
Mies haluaisi tyttärellemme nimeksi Eevi, puhui asiasta jo ennen kuin tidettiin kumpi tulee ja tyttö synty. Itse tykkäisin nimistä Frida, Edith, Verna - nimistä, joissa vähän "potkua". Toisaalta Eevi on kyllä suloinen.. mutta mietin, onko liian vaisu valju nimi. Sinänsä en tahdo vain suloista nimeä, vaan nimen pitää olla kunnolla "nimimäinen". Onko Eevi samanhenkinen kuin Viivi, Iina..? Sellaisista nimistä en tykkää yhtään.
Olisiko muita ehdotuksia? Kumpi teistä parempi, Edith vai Eevi? Entä jos tuo Eevi, niin mikä sopisi toiseksi nimeksi, mistä tulisi sitä kaivattua särmää?
Kommentit (63)
tosin ainoa Eevi jonka tunnen on naapurin hissukka mummo, jota ei seinävaatteesta erota. Dementiakin hänellä pääsi jo pahaksi kun kukaan ei mitään huomannut kun aina oli ollut samanlainen hiljainen tössykkä.
Ei ollenkaan liian pliisu, vaikka ymmärrän kyllä mitä rarkoitat. Eevi ja Verna voisivat olla siskokset - säästäkää se seuraavalle :) Jos päädytte Edithiin, käy siihen hyvin lempinimeksi Eevi.
tuntuu hassulta kun Eevi alkaa ollaa taas muotia, mulle mielikuva tuosta nimestä on aina se mun mummo, lihava ja ronksi emäntä.
Mulle tulee Eevi-nimestä aina mieleen se kotimainen Auli Mantilan ohjaama leffa "Neitoperho", jossa se Eevi on hullu psykotappaja. Se tuli joskus 2000-luvun alussa kai. Eeviä näyttelee Leea Klemola, joka on kipeän näköinen nainen. Eevistä tulee aina mieleen se hänen hullunkiiltoinen katseensa ja verinen naamansa siinä leffassa.
Sorry :(
on mielestäni pliisu nimi. Löytyy kermaperseiltä.
Jostain syystä monet i- kirjaimella alkavat ovat sellaisia nyhverönkuuloisia; Liisi, Leeni, Liisi...
Jostain syystä monet i- kirjaimella alkavat ovat sellaisia nyhverönkuuloisia; Liisi, Leeni, Liisi...
Minä taas olen kurkkuani myöten täynnä "särmänimiä". Olen nääs 70-lukulainen, ja meidän perheen lapset on kaikki näillä kovilla nimillä kastettuja, kuten luokkakaveritkin... Kun kaikki oli täynnä Markoa, Jaria, Jarnoa, Maria, Saria, Kristiinaa, Marikaa, Maarittia jne. halusin lapsilleni ehdottomasti nimet, joissa ei ärrät särise ja muut konsonantit kolise.
Mun lapsilla vokaaleja ja pehmeitä konsonantteja.
Omassa lapsuudessani koululuokka raikui "kovista" nimistä Sari, Katja, Jari, Krista, Riikka... yhhyh.
Minä taas olen kurkkuani myöten täynnä "särmänimiä". Olen nääs 70-lukulainen, ja meidän perheen lapset on kaikki näillä kovilla nimillä kastettuja, kuten luokkakaveritkin... Kun kaikki oli täynnä Markoa, Jaria, Jarnoa, Maria, Saria, Kristiinaa, Marikaa, Maarittia jne. halusin lapsilleni ehdottomasti nimet, joissa ei ärrät särise ja muut konsonantit kolise.
tuntuu hassulta kun Eevi alkaa ollaa taas muotia, mulle mielikuva tuosta nimestä on aina se mun mummo, lihava ja ronksi emäntä.
mun oma nimi on eevi ja oon 11w. :)
Tiedän että oon tosi myöhässä mutta Eevi on kiva nimi :)
Eevi Karoliina?
Eevi Eveliina?
Minun mielestä Eevi on kiva nimi toinen nimi voisi olla juuli tai johanna
Wt-nimi. Vittumainen, päsmäri ja vähän yksinkertainen.
No mun mielest toi on huono nimi kosk siit tulee se Uniikin hoito mielee.
Mun nimi on itseasiassa Eevi, ja mun toka nimi on Helena. En tiiä mistä äiti sai tän nimi idean mutta ei se mun mielestä niin paha ole.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi teistä parempi, Edith vai Eevi?
Eevi ehdottomasti parempi. Edithissä ei ole sen enempää särmää, ja lisäksi sen kirjoitusasu on epäsuomalainen.
Marketassa olisi särmää ;) Ja heti saa enemmän särmää sillä, etteivät nimet lopu samaan äänteeseen (rimpsu tyyliin Eevi Hillevi on liian helppo ja nopea rallattaa läpi, vaikka kumpikin nimi sinänsä kelpo).
kuka hitto nosti ikivanhan ketjun?! :O
Kuten monet muutkin ovat sanoneet, Eevi on oikein suloinen nimi, jonka toiseksi nimeksi sopisi joku pidempi, mahdollisesti enemmän konsonantteja sisältävä nimi, kuten Rosetta tai Vilhelmiina. :)
Eevi on hyvä nimi. Oma Eevini on vuosimallia 1994 jolloin Eevi-nimen sai Suomessa noin 25 tyttöä. Milenkiintoista sinänsä että 2 näistä on ollut tyttäreni kanssa samalla luokalla.