Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Eevi "mitäänsanomaton" nimi?

Vierailija
07.07.2010 |

Mies haluaisi tyttärellemme nimeksi Eevi, puhui asiasta jo ennen kuin tidettiin kumpi tulee ja tyttö synty. Itse tykkäisin nimistä Frida, Edith, Verna - nimistä, joissa vähän "potkua". Toisaalta Eevi on kyllä suloinen.. mutta mietin, onko liian vaisu valju nimi. Sinänsä en tahdo vain suloista nimeä, vaan nimen pitää olla kunnolla "nimimäinen". Onko Eevi samanhenkinen kuin Viivi, Iina..? Sellaisista nimistä en tykkää yhtään.

Olisiko muita ehdotuksia? Kumpi teistä parempi, Edith vai Eevi? Entä jos tuo Eevi, niin mikä sopisi toiseksi nimeksi, mistä tulisi sitä kaivattua särmää?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon Eevi ;)

Vierailija
2/63 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen sellainen huivi leuan alle sidottuna köpöttelevä mummo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eevi Ilona on todella ihana nimi!!!

Vierailija
4/63 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liian tusinanimi, muttie myöskään mikään friikkinimi. Eevi on minusta kivempi kuin Edith, koska Edithistä tulee mieleen joku vanha suomenruotalainen täti ;) Ja särmää tulee ehdottomasti eniten luonteesta, ei siinä nimi paljon paina!

Oisko Eevi Verna kiva yhdistelmä? Laittakaa tokaksi nimeksi joku jossa on enemmän konsonantteja kuin Eevissä ja jotain "kivoa" konsonantteja kuten just r, tai vaikkak.

Vierailija
5/63 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänestä tulee mitäänsanomaton nainen, ei sitä mikään nimi muuta. Jos häneen tulee potkua, hänen nimensä voi olla vaikka Bambi. Älä ajattele nykyistä vauvaa vaan tulevaa naista, äläkä varsinkaan mikä on nyt muotia!

Kaikki nuo mainitsemasi nimet ovat hienoja ja kauniita. Fridaa en ehkä yhdistäisi suomalaiseen sukunimeen, mutta sekin on makukysymys. Miltä tyttönne näyttää, Eeviltä, Fridalta, Edithiltä, Vernalta ... vaiko Inkeriltä? :)

Vierailija
6/63 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse haluaisin sen mein tytölle mut mies tykkää Ellistä. En tykkää kans Viivistä ja Iinasta mut Eevi hyvä. toiseksi nimeksi sopii mikä vaan... eikö suvussa olis mitään kivaa vanhaa nimeä. Elviira, Maria, Matilda,

Vierailija
7/63 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eevi on suloinen ja raikas!

Eevi Aurora?

Eevi Maria?

Eevi Eerika?

Harvinaisempia ei nyt tullut mieleen, sorry... ;)

Vierailija
8/63 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat potkua, niin ottakaa joku terävämpi toinen nimi, mutta huom! Kaksitavuisen nimen kanssa joko kolmitavuinen toinen nimi tai sitten kaksi tavua - kaksi tavua - kolme tavua. Viskurilain mukaiset yhdistelmät kuulostavat suomalaisen korvaan luontevilta.

Vierailija
9/63 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Eevi Vilhelmiina laimea yhdistelmä? Entä Eevi Amanda - kovin söpö..?

Vierailija
10/63 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi joku Eevi Frida Amanda -tyyliin?

Onko Eevi Vilhelmiina laimea yhdistelmä? Entä Eevi Amanda - kovin söpö..?

Vierailija
11/63 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin EEVI SARA/TARA MARIEL ? etunimi olisi pehmeä & suloinen, toisissa nimissä olisi sitten sitä särmää :)

Vierailija
12/63 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.Eevin äiti :)

Meidän Eevi on nyt jo eskarilainen, pirteä, rempseä ja valloittava, mutta kiltti neiti

Vierailija
13/63 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttikin Fridalta :)

Edit myös todella kaunis.

Vierailija
14/63 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan makuuni liian lempinimenoloinen, ei aikuisen naisen nimi ollenkaan.

Must nimessä pitää olla särmää ja sitä on nimissä, joista löytyy kirjain k, s, r, t. Myös tuplakonsonantti auttaa.

Minä pitäisin kiinni ihanista ap:n suosikeista Frida, Edith tai Verna - Eevi kävisi minkä niistä tahansa lempinimeksi!

Onnea tyttärelle joka tapauksessa :-)

Vierailija
15/63 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti tykkään olla Eevi Amanda. :)

Vierailija
16/63 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi Eevi Elida tai Eevi Ilona? Myös Eevi Inkeri on aika kiva.

Vierailija
17/63 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Eevi on ihana, mutta mulla on jotenkin sellainen tunne, että Eevi nimen saaneita tyttöjä on viime vuosina ollut aika paljon. Mäkin tunnen yhen pikkuisen Eevin.

Mun mielestä Eevi kuulostaa vähän sellaiselta vanhan isomummun nimeltä. Onko näitä Eevejä ollut joskus 100 vuotta sitten?

Vierailija
18/63 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1

Miten se nimi pitäisi taivuttaa? Pitäisikö sanoa Eevejä vai Eevijä?

Eeville, Eevin nää on ainakin ihan selkeitä.

Eli yli sadan vuoden ajan on nimi ollut jatkuvasti käytössä. 2008 vuonna on näköjään aika monelle annettu mutta 2010 hiipunut. Saas nähdä miten käy tämän vuoden kanssa.

Vierailija
19/63 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli näköjään joku katkos aivojen ja käsien väliin... Siis on ollut 1900-luvun alussa melkein yhtä suosittu kuin nyt ja melkein unohtunut välillä, mutta ei kokonaan. Ja 2000 luvulla on ilmeisesti suosionsa huipulla.

Aikaisemmin myös miehiä ollut muutama tämän nimisiä, mutta en tiedä että saako enää pojalle antaa kun on niin selvästi tytön nimi.

Vierailija
20/63 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänestä tulee mitäänsanomaton nainen, ei sitä mikään nimi muuta. Jos häneen tulee potkua, hänen nimensä voi olla vaikka Bambi. Älä ajattele nykyistä vauvaa vaan tulevaa naista, äläkä varsinkaan mikä on nyt muotia!

Kaikki nuo mainitsemasi nimet ovat hienoja ja kauniita. Fridaa en ehkä yhdistäisi suomalaiseen sukunimeen, mutta sekin on makukysymys. Miltä tyttönne näyttää, Eeviltä, Fridalta, Edithiltä, Vernalta ... vaiko Inkeriltä? :)

Eevi on mun mielestä kiva, sähäkkä ja jostain syystä myös vähän boheemi nimi.

Mutta oikean nimen tietää vasta kun on tavannut lapsen, etukäteen on vaikea päättää mitään. Tää on se syy miksi mun on niin vaikea ymmärtää sitä, että tälläkin palstalla kysytään niin usein mielipiteitä nimistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi