Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällöttävä yllätys riisipaketissa, kymmeniä ELÄVIÄ tuholaisia möngersi pussissa

Vierailija
14.02.2023 |

Kuluttaja oli lähettänyt videon tapauksesta Iltalehteen.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Videota ei tarvinnut edes katsoa, kun liikkumattomasta alkuruudusta erotti kärsäkkääksi tuon ötökän.

Ei kyllä ollut jyvä- tai riisikärsäkäs. Heti näki että joku eksoottisempi mönkijä.

Ei mitään eksoottista. Kärsäkäs, oli tarkempi laji mikä tahansa. Tekstinkin mukaan riisipölyn peitossa, mutta muodosta ei todellakaan voi erehtyä. Its weevil time!

T hyönteisharrastaja

Vierailija
42/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elukoitten munat on olleet siellä pussissa jo tehtaalta lähtiessä. Sitten kun en on aikansa huonelämmössä ne kuoriutuu. Riisi- ym häröjä voi olla missä vaan kuivaviljatuotteissa.

Ei ne myrkyllisiä ole, inhottavia kylläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita on paljon. 20 vuotta sitten olen ollut heittämässä riisipuseja kaupasta pois kun oli näitä samoja mönkijöitä pusseissa. Toistunut säännöllisen epäsäännöllisesti.

Vierailija
44/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä vaan aina sattuu ja tapahtuu. Milloin löytyy hammaslankaa ruuasta ja milloin matoja. Salmonella onkin ihan peruskauraa siellä. Kokeilkaa vaikka Googlea. Omasta terveydestään välittävät ihmiset ovat kiertäneet lidlin kaukaa jo vuosikausia.

Vierailija
45/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin jotain kuukausi sitten sushiriisiä ihan vaan s-marketista ja siellä oli jotain ötököitä (epäilen riisihärö) keräsin ötökät minigrip pussiin ja roskiin ja riisit perässä ettei kerenny mihinkään muihin ruokiin levitä. Saatiin kaupasta rahat takas mutta ei kyllä mielessä käyny soittaa lehteen ja tunkee omaa sivun kokosta naamaa sinne uutiseen kun ei asiaan mitenkään liity 🤷🏼

46/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin kävi tuo jonkun Lidlin tuotteen kanssa. Oli vaikea päästä niistä riisihäröistä eroon. Kaikki safkat roskiin ja kaappi piti pestä ja myrkyttää monta kertaa. Niitä alkoi pyrkimään sieltä kaapista ulos, niin tuli kiire siivouksessa.

Sen jälkeen olen laittanut kaikki jauhot, riisit, kaurahiutaleet ym. ilmatiiviisiin purkkeihin, niin ei kaikki elintarvikkeet saastu jos (kun) yhdessä on ötököitä. Nuo ötököt ovat enemmän sääntö kuin poikkeus ruoassa.

Outoa, kun kauppias ja hyllyjen täyttäjät eivat huomaa. Koska kyllähän ne leviävät jauhoista jauhoihin. Riisistä vehnäjauhoihin ja 4 viljan puuroon, perunajauhoihin, siis ihan kaikkeen.

Kauppiaan syy.

Vierailija
47/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöä? Kyllä. Uutinen? Ei.

Vierailija
48/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin kävi tuo jonkun Lidlin tuotteen kanssa. Oli vaikea päästä niistä riisihäröistä eroon. Kaikki safkat roskiin ja kaappi piti pestä ja myrkyttää monta kertaa. Niitä alkoi pyrkimään sieltä kaapista ulos, niin tuli kiire siivouksessa.

Sen jälkeen olen laittanut kaikki jauhot, riisit, kaurahiutaleet ym. ilmatiiviisiin purkkeihin, niin ei kaikki elintarvikkeet saastu jos (kun) yhdessä on ötököitä. Nuo ötököt ovat enemmän sääntö kuin poikkeus ruoassa.

Outoa, kun kauppias ja hyllyjen täyttäjät eivat huomaa. Koska kyllähän ne leviävät jauhoista jauhoihin. Riisistä vehnäjauhoihin ja 4 viljan puuroon, perunajauhoihin, siis ihan kaikkeen.

Kauppiaan syy.

Jotkut riisipussit taitaa olla ainoita kuivatuotteita joista näkee sisällön ulkoapäin. Tuskinpa kauppiaalla ja hyllyttäjillä on aikaa käännellä ja tutkia jokaista riisipussia, ja sitä paitsi ne ötökät voivat kauppaan tullessaan olla vasta munia ja kuoriutua ja lisääntyä myöhemmin.

Vierailija
49/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkin tarkistaa mun riisipussi. Ollut avattuna jo pari kuukautta ainakin.

Ei näkynyt mitään.

Vierailija
50/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kuinka joskus ihmettelin kirjaskorppionien määrää kämpässäni. Niitä aina silloin tällöin näkyy yksi ja annan niiden olla kuten hämppyjenkin, mutta nyt niitä alkoi näkyä jatkuvasti ja monta kerrallaan. No syy selvisi kun keittiön kaapeista alkoi tipahdella riisihäröjä. Niitä oli kaikkialla, yäk! Ja myös peltipurkkien sisällä, missä säilytin mm.koirankeksejä. Ainoastaan todella tiiviisiin muovipurkkeihin eivät olleet päässeet.

Vierailija
51/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jouduin heittämään melkein koko kuivakaapin sisällön roskiin kun jostain oli tullut riisihäröjä jotka olivat ehtineet levitä koko kaappiin ennen kuin huomasin ne. Siivosin ja myrkytin kaapit ja nyt ne toivottavasti ovat poissa. Nykyään kyllä katson aina tarkkaan jauhot ja riisit ennen käyttöä :D

Minulla sama. Tyhjensin varmuuden vuoksi kaikki muutkin keittiön kaapit ruuasta. Nykyään kaikki kuivatuotteet tiiviissä kannellisissa purkeissa ja leivät jääkaapissa. Ei onneksi ole toistunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä