Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällöttävä yllätys riisipaketissa, kymmeniä ELÄVIÄ tuholaisia möngersi pussissa

Vierailija
14.02.2023 |

Kuluttaja oli lähettänyt videon tapauksesta Iltalehteen.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on kaikenlaista moskaa ja ylläriä nykyään ruuissa .

Vierailija
2/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vielä läpinäkyvä ikkunallinen pakkaus. Ei sitten tullut mieleen jo kaupassa katsoa tuotetta tarkemmin, vasta ruuanlaiton yhteydessä huomattu kun oltiin jo riisiä kaatamassa pataan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kävi tuo jonkun Lidlin tuotteen kanssa. Oli vaikea päästä niistä riisihäröistä eroon. Kaikki safkat roskiin ja kaappi piti pestä ja myrkyttää monta kertaa. Niitä alkoi pyrkimään sieltä kaapista ulos, niin tuli kiire siivouksessa.

Sen jälkeen olen laittanut kaikki jauhot, riisit, kaurahiutaleet ym. ilmatiiviisiin purkkeihin, niin ei kaikki elintarvikkeet saastu jos (kun) yhdessä on ötököitä. Nuo ötököt ovat enemmän sääntö kuin poikkeus ruoassa.

Vierailija
4/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se oli, riisihärökö?  On niitä ollut ennenkin ainakin luomiriisissä. Siksi riisi pitäisi pitää tiukasti suljetussa astiassa, etteivät leviä kaappiin.

Vierailija
5/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon on kaikenlaista moskaa ja ylläriä nykyään ruuissa .

Aina niitä on ollut. Varsinkin ennen, kun ötököistä ei juuri välitetty. Ja ihan suomalaisessa ruoassa.

Vierailija
6/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin heittämään melkein koko kuivakaapin sisällön roskiin kun jostain oli tullut riisihäröjä jotka olivat ehtineet levitä koko kaappiin ennen kuin huomasin ne. Siivosin ja myrkytin kaapit ja nyt ne toivottavasti ovat poissa. Nykyään kyllä katson aina tarkkaan jauhot ja riisit ennen käyttöä :D

Vierailija
7/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä en enää käy niissä sinänsä kivoissa kiinalaisten pitämissä pikkuputiikeissa. Oli aika ällöä kun jokunen vuosi sitten oli parin kilon riisipussi täynnä sellaisia ällöjä hyönteisiä. Puistattaa!

Vierailija
8/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on joskus, mutta miksi siihen juttuun piti laittaa ötököiden löytäjän naamakuva isolla?

Vierailija
9/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä en enää käy niissä sinänsä kivoissa kiinalaisten pitämissä pikkuputiikeissa. Oli aika ällöä kun jokunen vuosi sitten oli parin kilon riisipussi täynnä sellaisia ällöjä hyönteisiä. Puistattaa!

Huomautitko asiasta jo kaupassa vai hoksasit vasta kotona etkä mennyt kertomaan myyjälle?

Vierailija
10/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli avaamattomassa riisipaketissa kärsäkkäitä (jyvä- tai riisikärsäkäs). Todella ällöttävää! Nämä tyypit elävät aluksi riisinjyvän sisällä ja poraavat riittävästi kasvettuaan jyvään reiän, josta tulevat ulos. Sitten etsivät parin ja munivat taas uusien jyvien sisälle. Ei siis auta, vaikka riisipaketissa on ikkuna, nämä ötökät ovat piilossa siellä jyvässä.

Meillä ötökät löytyivät, kun aloin ihmetellä kuiva-ainekaapista kuuluvaa rapinaa. Paikallistin rapinan riisipakettiin, joka oli onneksi edelleen avaamaton, mutta siinä vaiheessa jo kuhisi noita tuholaisia....

Vierailija
11/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomautitko asiasta jo kaupassa vai hoksasit vasta kotona etkä mennyt kertomaan myyjälle?

Kuinka usein ihmiset alkaa tarkkailla ostamiensa riisipussien sisältöä ostohetkellä? Päättele siitä.

Vierailija
12/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lakkasin tuossa omassa etnisessä lähikaupassa käymästä kun kerran huomasin kassalla että tuote oli reippaasti (melkein vuoden) vanhentunut enkä sitten ostanut sitä ja kun olin lähdössä pois niin huomasin että ukko kävi vain laittamassa sen takaisin hyllyyn. 

Vierailija
13/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videota ei tarvinnut edes katsoa, kun liikkumattomasta alkuruudusta erotti kärsäkkääksi tuon ötökän.

Ja joo, ennen näitä oli enemmän, siksi monella vanhalla ihmisellä ollut tapana purkittaa ryynit ja jauhot esim tiiviisiin peltipurkkeihin keittiön kaappia varten.

Vierailija
14/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin ällöttävää! Mulle kävi vuosia sitten niin, että uudessa, ihan kaupassa ostetussa jauhopussissa oli sellainen musta ötökkä. Olin ostanut jauhot leipomista varten ja tyynesti vain poistin ötökän ja leivoin leipomukseni. Olin niin nuori ja tyhmä, että vain siirsin jauhot kaappiin! No tietenkin siellä pussissa oli niitä ötököitä enemmänkin ja kohta koko pussi kihisi niitä! Se oli niin kuvottavaa! 🤢🤢

Nykyään olen tosi tarkka jauhojen suhteen: säilytän niitä läpinäkyvässä säilytysrasiassa ja aina välillä heiluttelen ja tarkkailen purkkia ikävien yllätysten varalta! 😀

Vierailija
15/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Videota ei tarvinnut edes katsoa, kun liikkumattomasta alkuruudusta erotti kärsäkkääksi tuon ötökän.

Ei kyllä ollut jyvä- tai riisikärsäkäs. Heti näki että joku eksoottisempi mönkijä.

Vierailija
16/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viiikoa sitten löysin puoleksi syömästäni appelsiinista toukkia 🤢. En tiennyt että appelsiinissa voi olla toukkia.

Vierailija
17/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin kävi tuo jonkun Lidlin tuotteen kanssa. Oli vaikea päästä niistä riisihäröistä eroon. Kaikki safkat roskiin ja kaappi piti pestä ja myrkyttää monta kertaa. Niitä alkoi pyrkimään sieltä kaapista ulos, niin tuli kiire siivouksessa.

Sen jälkeen olen laittanut kaikki jauhot, riisit, kaurahiutaleet ym. ilmatiiviisiin purkkeihin, niin ei kaikki elintarvikkeet saastu jos (kun) yhdessä on ötököitä. Nuo ötököt ovat enemmän sääntö kuin poikkeus ruoassa.

Mulla kans purnukoissa.

Vierailija
18/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari viiikoa sitten löysin puoleksi syömästäni appelsiinista toukkia 🤢. En tiennyt että appelsiinissa voi olla toukkia.

Oikeasti?! Niin kuvottavaa! Jos itselleni kävisi noin, en varmaan voisi enää appelsiinia syödä. 🤢😅

Vierailija
19/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tuollaisen pussin joulun alla. Pitääpä heittää loput pois.

Vierailija
20/51 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkisiä nuo ötökkäruuat ovat olleet?

Yhdistääkö tietty valmistaja? 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä