Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on loukkaannuttu kun pankissa on kysytty siviilisäätyä.

Vierailija
13.02.2023 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009385245.html

Ei nämä loukkaantumiset meiltä lopu.

Kommentit (182)

Vierailija
21/182 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän niille ole pakko vastata.

Vierailija
22/182 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on toi siviilisääty aika turha kysymys.Mitä se pankille kuuluu? Itseltä myös kysytty ja jotenkin nöyryyttävää oli sanoa siinä pieni lapsi mukana, että eronnut.

Miksi ero olisi nöyryyttävää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/182 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sinkku ja kolme lasta eli muitakin suita on itseni lisäksi ruokittavana. 

Vierailija
24/182 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi osa kokonaisuutta. He arvioivat erilaisten tietojen perusteella maksukykyä. Siviilisäädyllä on joku rooli tuossa kokonaisuudessa. Ei se yksistään ratkaise mitään.

Aviopareilla todennäköisemmin yhteinen talous. Sinkut taas vaikeissa tilanteissa vailla puolison tilapäistä tukea jne. 

Ja ei siis tarkoita että kaikki avioparit jakaa talouden, vaan nyt puhutaan tilastoista.

Kyllä mä haluaisin pankkina tuntea asiakkaani.

Vierailija
25/182 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytäänhän sitä siviilisäätyä lääkärissäkin kun on menossa johonkin toimenpiteeseen. Ja lähiomaisen nimeä ym. Tai sitä kuka tulee saattajaksi kun pääsee kotiin ym.

Nuokin on asiattomia kysymyksiä etenkin yksinäiselle sinkulle joista aivan oikeutetusti pahoittaa mielensä.

Vierailija
26/182 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siellä kysytä myös asumismuotoa? Hävettääkö kertoa asuvansa vuokralla?

Vierailija
27/182 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eronneella todennäköisemmin elarit niskassa?

Maksukykyähän tuolla selvitetään ääritilanteissa. Avioparilla tilastollisesti parempi kyky.

Eikö silloin voisi olla vain "naimaton"? Onhan se nyt typerää, että entinen avioliitto kummittelee koko loppuelämän tuolla lailla. Etenkin, kun avoliittojen kohdalla on toisin.

Vierailija
28/182 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisen riskiprofiilin saa henkilö joka on:

-eronnut

-asuu vuokralla

-ei vakinaista työtä

Antaisitko paljonkin luottoa?

Vierailija
29/182 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytäänhän sitä siviilisäätyä lääkärissäkin kun on menossa johonkin toimenpiteeseen. Ja lähiomaisen nimeä ym. Tai sitä kuka tulee saattajaksi kun pääsee kotiin ym.

Nuokin on asiattomia kysymyksiä etenkin yksinäiselle sinkulle joista aivan oikeutetusti pahoittaa mielensä.

Lääkärissä ei kyllä kysytä siviilisäätyä. Voidaan joskus kysyä "asutko yksin" kun selvitetään, voiko kotiuttaa, mutta asuinkumppani voi yhtä hyvin olla kämppis, sisko tai äiti. Ja saattajan suhdetta potilaaseen ei lähdetä selvittelemään, että olettekos naimisissa vai ihanko naapuriapua on tämä..

Vierailija
30/182 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollaisista pitäisi ikinä pahoittaa mielensä? Vastaat niinkuin asia on ja sillä siisti. 

Vierailija
31/182 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ap pahoitti mielensä jutun takia?

Vierailija
32/182 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksukykyähän tuolla selvitetään ääritilanteissa. Avioparilla tilastollisesti parempi kyky.

Eikö silloin voisi olla vain "naimaton"? Onhan se nyt typerää, että entinen avioliitto kummittelee koko loppuelämän tuolla lailla. Etenkin, kun avoliittojen kohdalla on toisin.

Naimattomalle on oma määritelmä.

Eikö se ole nöyryyttävää ettei ole kelvannut kellekkään?

Vierailija
33/182 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi ap pahoitti mielensä jutun takia?

En pahoittanut. Joku toinen oli.

-Ap

Vierailija
34/182 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi vastata että avoliitossa. Milläs ne sen tarkastaa?

Vierailija
35/182 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä pakko se sitten on mennä naimisiin, jos se ei saisi loppuikää omassa henkilöhistoriassa näkyä?

Miksi avioliitossa pitäisi saada avoliiton hyödyt ja toisaalta sitten avoliitossa avioliiton? 

Ja miksi kumpikaan näistä liitoista ei kelpaa karvoineen kaikkineen vaan ainoastaan ne hyvät puolet on ok ja muista sitten kitistään?

Eikö sitä oikeasti ajatella yhtään mitä ollaan tekemässä ja mitä vaikka avioituminen tarkoittaa? 

Vierailija
36/182 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikos- ja luottotietorekusteritkin saa "puhtaiksi", mutta ei, 2020-luvullakin kysellään oletko eronnut ja se avioero-merkintä säilyy siihen asti kunnes maapallo tuhoutuu. Ei jumalauta, siis yksi epäonnistuminen on niin vakava, että siitä merkinnästä ei ikinä pääse eroon!

Vierailija
37/182 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä oikeasti ymmärrä, mikä merkitys siviilisäädyllä on. Monella naisella kulut laskee eron myötä ja on kahden elintason perheitä, eikä mitenkään sanottu, että aviomies alkaisi naisen luottokorttilaskuja maksella, eikä Suomessa ole aviopuolisonsa veloista vastuussa.

S-pankilla on muutenkin tosi erikoiset systeemit. Meillä oli exän kanssa yhteinen S-tili ja kyllä mua kiukutti, kun tajusin, että olivat tehneet sen niin, että exä oli laitettu pääasiakkaaksi ja näki kaikki tapahtumat (myös minun kortilla tehdyt), mutta minulle (naiselle) näkyi vain omalla kortillani tehdyt tapahtumat, mutta ei miehen kortilla tehdyt. Siis mitä ihmettä?! Olin kuitenkin ihan yhtä paljon omistaja kuin mieskin.

Todella erikoinen pankki tosiaan.

Vierailija
38/182 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikos- ja luottotietorekusteritkin saa "puhtaiksi", mutta ei, 2020-luvullakin kysellään oletko eronnut ja se avioero-merkintä säilyy siihen asti kunnes maapallo tuhoutuu. Ei jumalauta, siis yksi epäonnistuminen on niin vakava, että siitä merkinnästä ei ikinä pääse eroon!

Ei kai tuo nyt niin vakavaa ole? Ja aina voi mennä uudestaan, sillä siitä pääsee. Tai avoon.

Vierailija
39/182 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi vastata että avoliitossa. Milläs ne sen tarkastaa?

No minkä ihmeen takia moisesta pitäisi valehdella?! Miksi sitä omaa sinkkuuttaan tai yksinasumistaan pitää hävetä?

Sitä on mikä on ja jos se tekee pankin silmissä epäluotettavaksi tai epätoivotuksi asiakkaaksi niin se on yksin pankin häpeä.

Vierailija
40/182 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä kyllä oikeasti ymmärrä, mikä merkitys siviilisäädyllä on. Monella naisella kulut laskee eron myötä ja on kahden elintason perheitä, eikä mitenkään sanottu, että aviomies alkaisi naisen luottokorttilaskuja maksella, eikä Suomessa ole aviopuolisonsa veloista vastuussa.

S-pankilla on muutenkin tosi erikoiset systeemit. Meillä oli exän kanssa yhteinen S-tili ja kyllä mua kiukutti, kun tajusin, että olivat tehneet sen niin, että exä oli laitettu pääasiakkaaksi ja näki kaikki tapahtumat (myös minun kortilla tehdyt), mutta minulle (naiselle) näkyi vain omalla kortillani tehdyt tapahtumat, mutta ei miehen kortilla tehdyt. Siis mitä ihmettä?! Olin kuitenkin ihan yhtä paljon omistaja kuin mieskin.

Todella erikoinen pankki tosiaan.

Monella miehellä taas nousee eron myötä. Pitäisikö olla eri kaavakkeet miehille ja naisille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme