Minusta ei ole työelämään. Olin 15h/vko töissä kaupassa ja menin psykoosiin stressistä
Nyt onneksi työkyvyttömyyseläkkeellä. Olen 28-vuotias. Miten te muut työkyvyttömät tulette toimeen?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Tuokin spykoosi loppuisi kuin seinään, jos ei tulisi työkyvyttömyyskorvauksia, olisi vain pakko kestää töissä, ihan kuten muidenkin töissä käyvien.
Olin osastolla yli kuukauden. Ja en saa työttömytskorvausta vaan eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuokin spykoosi loppuisi kuin seinään, jos ei tulisi työkyvyttömyyskorvauksia, olisi vain pakko kestää töissä, ihan kuten muidenkin töissä käyvien.
No työssäkäyvä sen eläkkeenkin sulle maksaa. Eli joku joutuu kuitenkin duunissa olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No työssäkäyvä sen eläkkeenkin sulle maksaa. Eli joku joutuu kuitenkin duunissa olemaan.
Jep ja onneksi maksaa.
Muuten olisin varmaan koditon ja varastelisin käyttäen päihteitä.
Mene Jodeliin takaisin valittamaan
Voin ymmärtää. Kaikki työt ei sovi kaikille.
Oliko millaisia stressin aiheuttajia töissä?
Mielestäni nämä yhteiskuntaan sopeutumattomat saisivat omat/oma vanhempansa elättää kun tekivätkin. Ei syyttömät veronmaksajat. Ja kunnon seulonta että hul lut ei lisäänny.
Minä jouduin muuttamaan savosta pois kun tuli pahoja stressi oireita työstä. Mittee työ tänne, mittee työ tiette, mittee työ syötte...Työasioita jokapuolella vapaa-ajallakin.
Vierailija kirjoitti:
No löytyihän täältä yksi päähän silittelijä.
Vierailija kirjoitti:
Stressasi kun työtehtävät oli liian monipuolisia ja yhteen ei saanut keskittyä kunnolla. Hyllytän ja joku kutsuukin kassalle. Sitten olen kassalla ja joku kysyy neuvoa missä on jogurtit ja pitää mennä näyttämään. Erilaista hyllyttää teollista ja vaikka maitotuotteita tai heviä. Kauhean stressaavaa. Sitten on vielä kaikki digidagi, esim aukot piti käydä läpi joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Minä jouduin muuttamaan savosta pois kun tuli pahoja stressi oireita työstä. Mittee työ tänne, mittee työ tiette, mittee työ syötte...Työasioita jokapuolella vapaa-ajallakin.
Nehän niitä sisäsiittoisia onkin.
Voi vitt minkälaisia ihmisiä täällä on.
Psykopaatit!
Eläkkeellä menee ihan hyvin, mutta parasta tässä on, että voi mennä myös osa-aika töihin. Itellä 800e tuloraja per kuukausi ja aikeissa oli vielä joskus yrittää työn tekoa. Täällä maaseudulla pikkukunnassa vaan työpaikat kortilla, niin ei mahdollisuuksiakaan paljoa ole.
Mutta työttömän elämä voi olla hyvääkin. Pitää vaan saada elämän hallinta kuntoon ja ruutineja päiviin. Itellä jo vakioitunut uni-valve rytmi hyviin kantimiin, lisäksi ruokailu sujuu hyvin ja edullisesti 3 ateriaa päivässä 160e kuukausi hintaan. Liikuntaa tulee hyötyliikuntana kävelyn muodossa joka päivä ja muu aika menee tv:tä katsellessa ja sosiaalisessa mediassa. Sukulaisella käyn päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep ja onneksi maksaa.
Jos ei pää kestä yksinkertaisen työn aiheuttamaa stressiä niin tuskin se kestää varasteluakaan. En ole kokemusasiantuntija mutta kuulostaa paljon stressaavammalta.
Onpa taas negatiivisia kommentteja. Psykoosi on vakava sairaus eikä ole sairastuneen vika. Olen itse myös työkyvyttömyyseläkkeellä psykoosien takia, diagnoosi skitsoaffektiivinen häiriö. Voin kertoa, että tällainen sairaus tuottaa paljon kärsimystä. Haluaisin olla normaali työssäkäyvä ihminen, mutta en vaan ole. Yritän kuntouttaa itseäni niin, että pääsisin joskus työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä huvittavaa, että "Kaikki" alle kolmikymppiset ovat masentuneita, jne. Kuitenkin vapaalla jaksetaan hyppiä kukasta kukkaan, sometella ja hypetellä. Eletään, kuin teinit edelleen.
Suihkuun->Nukkumaan->Aamulla töihin= Muuta neuvoa ei ole, eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni nämä yhteiskuntaan sopeutumattomat saisivat omat/oma vanhempansa elättää kun tekivätkin. Ei syyttömät veronmaksajat. Ja kunnon seulonta että hul lut ei lisäänny.
Mistät tiedät, että juuri siinä et joudu onnettomuuteen tai sairastu niin vakavasti, että joudut työikäisenä eläkkeelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep ja onneksi maksaa.
Päihteitä sinä käytät nytkin. Loinen.
Vierailija kirjoitti:
Miten vanhat vanhemmat tai kuolleet vanhemmat elättävät aikuista lasta?