Myin ekaa kertaa facebookin kirppiksellä. Onko se todella sellaista aina
"Av yv av yv, vapautan, ostan mutta pääsen hakemaan vasta ensi vuonna ehkä, ostan mutta äitini kuoli juuri ja olen surullinen, voinko maksaa huomenna ja hakea tänään, voinko maksaa osissa, voitko postittaa siten että huomenna perillä jne "
Myin lapsen harrastusvälineitä ja pieneksi jääneitä vaatteita. Ihan järkyttävää säätöä koko ajan.
Järkyttävintä, aikuiset ihmiset, että jos ei saakaan tuotetta, kun ei ollut varauksessaan eka, tulee viestiä että olin kyllä ensimmäinen. Että puhelimensa näyttää viestinsä olleen ensimmäinen.
Kommentit (71)
Parasta ovat nämä "kysyn mieheltä"-ihmiset. Aikuinen(?) ihminen varmistaa mieheltään, että ostetaanko tyyliin tää 5e vauvan haalari vai ei...
On. Itse myyn FB:ssä vain parissa juuri sille tietylle aiheelle erikoistuneessa suljetussa ryhmässä, en missään yleisesti kaikkien saatavilla olevalla kirppiksellä. Tyyliin "Hevostarvikkeet" ja "Vintage kankaat" ja "Elokuvat". Niissä on yleensä järkevää porukkaa, joka aidosti myös ostaa tavarat eikä vaan varaile ja vitkuttele.
Vierailija kirjoitti:
Parasta ovat nämä "kysyn mieheltä"-ihmiset. Aikuinen(?) ihminen varmistaa mieheltään, että ostetaanko tyyliin tää 5e vauvan haalari vai ei...
Nämä on jotain ihan uskomatonta. On joskus tehnyt mieli kysyä että voitko sinä ihmispolo ostaa edes suklaapatukkaa ilman miehen lupaa. Myin kerran lastenrattaita ja ymmärrän että tuollaisia isompia hankintoja voidaan miettiä puolison kanssa. Eräs nainen alkoi ihan itkemään puhelimessa kun mies ei antanut lupaa ostaa niitä rattaita ja hän oli jo niihin ihastunut. Mahtoi olla ihana parisuhde heillä.
AV! YV! PV! Saako tästä vielä mitat ja lisää kuvia? Olen kotona 10 minuutin päästä joten voisitko siihen mennessä tuoda? Kysyn vielä mieheltä mielipidettä kun pääsen kotiin. Onhan takuu vielä voimassa ja palautusoikeus?
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt että eikö näillä naisilla ole ollenkaan omaa rahaa töistä tai tuista, vai miksi pitää vähäisetkin ostokset hyväksyttää miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu laittaa ilmoitukseen että lahjoitettavat kamat on portinpielssä, eka hakija saa ottaa vaikka kaikki. Aina on kuulemma seuraavaan päivään mennessä hävinneet. kerran meni myös lapsen hiekkaleluja, sittemmin ovat vieneet ne vähän piilompaan.
Mä kerran laitoin ilmoituksen noin.
Joku haki tavarat, ystävällisesti laittoi viestin että haki kamat ja kiitti. Poistin ilmoituksen heti.
Useampi kävi tämän jälkeen ovella asti kysymässä että missä ne kamat on, häh?!
En enää ikinä anna osoitettani tai tee kauppoja kotiovellani.
Vierailija kirjoitti:
Nettikirppistelyyn pitää suhtautua huumorilla, ottaa se vähän kuin reissuna maalaiskaupunkiin, ei saa olla kiire, pitää jaksaa pysähtyä ihmettelemään ja jutella tyhjänpäiväisiä ihmisten kanssa, joita ei tule tapaamaan enää ikinä :D
Kun myyt neljän hyvän kuvan kanssa valkoista tavallista keraamista hellaa, leveys 55cm, niin samainen huumori auttaa vastaamaan esim. siihen, että minkä värinen se on, tai että mahtuisikohan se tuollaiseen 50cm välitilaan.
Niin noh.. sinä kerrot leveydeksi 55cm, ostaja ehdokas kysyykin korkeutta. Et ilmeisesti tiedä mikä on välitila? Googlaa.
Vaimo myi reilu vuoden vanhoja bugaboo lastenvaunuja.
Innostunut ostajaehdokas kyseli kaikenlaista ja kaikesta piti aina laittaa valokuva todisteeksi.
Siinä vaiheessa kun kysyttiin renkaiden urasyvyyttä kuvan kera joka pyörästä, sanoin vaimolle että tuo heppu ei tule ikinä ostamaan niitä vaunuja.
Vastattiin että "tervetuloa tutustumaan paikanpäälle, esimerkiksi tulevana viikonloppuna käy kumpana päivänä vaan!"
Tämän jälkeen ostaja laittoi estot päälle ja ghostasi.
Ovatko he blokanneet muita kilpailija-hamstraajia ja eivät näe heidän viestejään.