Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myin ekaa kertaa facebookin kirppiksellä. Onko se todella sellaista aina

Vierailija
13.02.2023 |

"Av yv av yv, vapautan, ostan mutta pääsen hakemaan vasta ensi vuonna ehkä, ostan mutta äitini kuoli juuri ja olen surullinen, voinko maksaa huomenna ja hakea tänään, voinko maksaa osissa, voitko postittaa siten että huomenna perillä jne "

Myin lapsen harrastusvälineitä ja pieneksi jääneitä vaatteita. Ihan järkyttävää säätöä koko ajan.
Järkyttävintä, aikuiset ihmiset, että jos ei saakaan tuotetta, kun ei ollut varauksessaan eka, tulee viestiä että olin kyllä ensimmäinen. Että puhelimensa näyttää viestinsä olleen ensimmäinen.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole myynyt millään nettikirpparilla toistaiseksi vielä mitään, mutta ostanut kyllä ahkerasti. Huutonetissä saamissani palautteissa lukee "tosi nopea maksu, erittäin sujuvat kaupat" jne. Heti ostettuani otan siis myyjään yhteyttä ja maksan heti tilinumeron saatuani.

Mielestäni tuo on ihan normaali tapa ostaa, mutta noista palautteistani olen päätellyt ettei ilmeisesti ole. Nyt pitäisi alkaa itsekin myymään ja hirvittää jo valmiiksi, millaisia lehmänhermoja homma vaatii.

Vierailija
42/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikirppistelyyn pitää suhtautua huumorilla, ottaa se vähän kuin reissuna maalaiskaupunkiin, ei saa olla kiire, pitää jaksaa pysähtyä ihmettelemään ja jutella tyhjänpäiväisiä ihmisten kanssa, joita ei tule tapaamaan enää ikinä :D

Kun myyt neljän hyvän kuvan kanssa valkoista tavallista keraamista hellaa, leveys 55cm, niin samainen huumori auttaa vastaamaan esim. siihen, että minkä värinen se on, tai että mahtuisikohan se tuollaiseen 50cm välitilaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutonettiin vaan. Maksu tilille, tuote postiin, ei sähläystä eikä muuta tunteellista chattailua ja sopimista.

Huutonet mennyt paskaksi näiden torimyyjien takia. "Osta heti" ilmoitusten takia. Ei enää mitään tekemistä huudon kanssa.

Minä olen myynyt Huutonetissä osta heti-kaupalla jo ennen kuin Tori oli olemassa. Osta heti on kätevä, kun tiedän paljon haluan tuotteesta ja ostajanakin tykkään kun ei tarvitse kilpahuutaa muiden kanssa. Sellaiset huutokaupat ovat tosi tylsiä mihin on laitettu tosi matala alkuhinta mutta sitten kuitenkin on joku tietty varaus myyjällä että jos huudot ei menekään sen yli niin ei joudu myymään.

Vierailija
44/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia mä en ole saanut aikaiseksi myytyä vielä mitään lapsen vanhoja kamppeita, kun ahdistaa toi homma jo etukäteen. Ja lapsi täyttää seuraavaksi 9v... :D Naurattais, jos ei melkein itkettäisi jo, kun koti tursuaa...

Jotain oon lahjoittanut lapsen serkulle, mut toisaalta olisi oikeasti hyvääkin kampetta. Oikeasti hajusteetonta, yhdellä ollutta, siistejä, luomu GOTS-puuvillaisia kotimaisia tai EU:ssa tehtyjä merkkejä, minkä kyllä luulisi kelpaavan, jos vain saisi aikaiseksi myytyä.

En raaskisi kaikkea lahjoittaakaan pois, kun kuitenkin itselle kelpaisi jonkunlainen summa niistä takaisin.

Piti säästää toiselle, jota ei koskaan tullutkaan eikä enää tule.

Olen miettinyt sellaista, että jos kevään tullen menisi johonkin leikkipuistoon ja laittaisi joihinkin fb-ryhmiin, että täällä ollaan, tervetuloa katsomaan kello silloin ja silloin.

Ottaisin kestokassillisen aina mukaan.

Mitä mieltä, oisko tällainen epävirallinen "puistokirppis" toimiva idea?

Jos saisi vielä muita messiin?

Vierailija
45/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan estoon nää säätäjät ja ajanviejät.

Yhden kerran voi viedä mun aikaani tuntikausia turhanpäiten,

toista kertaa ei.

Vierailija
46/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole myynyt millään nettikirpparilla toistaiseksi vielä mitään, mutta ostanut kyllä ahkerasti. Huutonetissä saamissani palautteissa lukee "tosi nopea maksu, erittäin sujuvat kaupat" jne. Heti ostettuani otan siis myyjään yhteyttä ja maksan heti tilinumeron saatuani.

Mielestäni tuo on ihan normaali tapa ostaa, mutta noista palautteistani olen päätellyt ettei ilmeisesti ole. Nyt pitäisi alkaa itsekin myymään ja hirvittää jo valmiiksi, millaisia lehmänhermoja homma vaatii.

Koska tosi moni on hupiostaja, ei hallitse talouttaan eikä impulssejaan ja laittelee ostokommentteja ympäriinsä vaikka ei ole rahaa eikä oikeasti edes halua ostaa sitä tuotetta sen ekan sekunnin jälkeen. Ne saa jotain kiksejä siitä että shoppailee, mutta sitten kun pitäisi hoitaa kaupat loppuun tekevät katoamistempun tai laittavat selityksiä yllättävistä laskuista tai että ovatkin löytäneet muualta halvemmalla. Noiden takia on aina ihana yllätys kun ostaja onkin sekä maksukykyinen että skarppi ja hoitaa kaupat sutjakkaasti.

Vierailija
47/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sait facebookista kirppiksellä? Mitäs facebookin omistajat siitä tuumasi kun sinä möit heidän some alustansa?

Vierailija
48/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutonettiin vaan. Maksu tilille, tuote postiin, ei sähläystä eikä muuta tunteellista chattailua ja sopimista.

Huutonet mennyt paskaksi näiden torimyyjien takia. "Osta heti" ilmoitusten takia. Ei enää mitään tekemistä huudon kanssa.

No en todellakaan laita huuto.nettiin jotain alle kympin tuotetta kolmen viikon huutokauppaan, jos ei oo kellään varaa maksaa sitä viittä tai kaheksaa euroo niin olkoon.

Vierailija
49/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sait facebookista kirppiksellä? Mitäs facebookin omistajat siitä tuumasi kun sinä möit heidän some alustansa?

Ai niin ja sanoit myyneesi sen ensimmäistä kertaa, montako kertaa aiot myydä facebookin kirppiksellä, mutta eikö se ole petos?

Vierailija
50/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan laita huuto.nettiin jotain alle kympin tuotetta kolmen viikon huutokauppaan, jos ei oo kellään varaa maksaa sitä viittä tai kaheksaa euroo niin olkoon.

Ei sitä ole pakko pitää kolmea viikkoa huutokaupassa, minimiaika on yksi vuorokausi.

Vierailija
51/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten alkaakin säätö palautteiden kanssa.

Ilmoituksen huonosti lukeneet antavat negatiivista palautetta, koska luulivat saavansa uuden tuotteen tehtaan paketissa, vaikka ilmoituksessa luki, että pelkkä laite ilman johtoja ja muita härpäkkeitä.

Vierailija
52/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia mä en ole saanut aikaiseksi myytyä vielä mitään lapsen vanhoja kamppeita, kun ahdistaa toi homma jo etukäteen. Ja lapsi täyttää seuraavaksi 9v... :D Naurattais, jos ei melkein itkettäisi jo, kun koti tursuaa...

Jotain oon lahjoittanut lapsen serkulle, mut toisaalta olisi oikeasti hyvääkin kampetta. Oikeasti hajusteetonta, yhdellä ollutta, siistejä, luomu GOTS-puuvillaisia kotimaisia tai EU:ssa tehtyjä merkkejä, minkä kyllä luulisi kelpaavan, jos vain saisi aikaiseksi myytyä.

En raaskisi kaikkea lahjoittaakaan pois, kun kuitenkin itselle kelpaisi jonkunlainen summa niistä takaisin.

Piti säästää toiselle, jota ei koskaan tullutkaan eikä enää tule.

Olen miettinyt sellaista, että jos kevään tullen menisi johonkin leikkipuistoon ja laittaisi joihinkin fb-ryhmiin, että täällä ollaan, tervetuloa katsomaan kello silloin ja silloin.

Ottaisin kestokassillisen aina mukaan.

Mitä mieltä, oisko tällainen epävirallinen "puistokirppis" toimiva idea?

Jos saisi vielä muita messiin?

En tiedä, onko tuollainen ihan luvallista? 🤔 Itse kyllä olisin kaupunkiin ensin yhteydessä.

Onko teidän paikkakunnalla peräkonttikirppistapahtumaa? Myös esimerkiksi mll saattaa järjestää kirppistapahtumia.

Vierailija
53/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myyn vain paikallisissa ryhmissä ja noudolla. Ostan yleensä myös pelkästään noudolla, että ei tule mitään homevaatetta. Otan varauksia hyvin harvoin, yleensä tavara on silloin maksettu ennakkoon osin tai kokonaan. Blokkaan kaikki paskaa tavaraa myyneet sekä oston kanssa venkoilleet, että ei tule uudestaan käytyä kauppaa samojen kanssa.

Ah, tuo homejuttu on muuten harmillinen. Hain juuri vastikään lahjoitustavaran, mikä oli pakko heittää suoraan pois hajun takia. En heti hakuhetkellä sitä huomannut, mutta automatkalla kylläkin. Sama ihminen on lahjoittanut ryhmässä edelleen ja tekisi mieli varoittaa muita hakijoita. En oikein tiedä miten tuosta voisi ilmoittaa kohteliaasti, lahjoittaja itsehän tuskin on asiaa edes huomannut.

Ilmoitus asiasta ylläpidolle?

Vierailija
54/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa... mulla on ollut osta heti -hinnat jo kauan. Ja hyvin on ostajia löytynyt. En jaksa kikkailla huutokaupan kanssa, kun kuitenkin haluan tietyn hinnan tavarasta, niin mitä järkeä laittaa alkuhintaa halvemmaksi. Joko ostaja ostaa tai ei osta. Eikä tarvitse huutajienkaan jännittää, että viekö joku muu tavaran nenän edestä. Kun ostaa niin se on sitten ostettu.

Vierailija
55/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://cheatingu.com/uutissirkus/?p=3570

Yritin antaa sängynpäätyä. Hakija ilmoitti 3 kertaa tulevansa hakemaan. Kerran oli flunssa ja myöhemmin kirjoitti, että jos tällä kertaa tulen oikeasti hakemaan.

No ei tullut. Epäilen, että miesystävä ei antanut ottaa moista turhaketta.

Vierailija
56/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook kirppiksellä minimihinta mulla on 5 €, sen alle en näe vaivaa vaan annan eteenpäin. Huutonetissä taas en myy alle 10 € tuotetta vaan lahjotan pois ellei mene. Ei ole kyllä nyt enää kauppa käynyt, vuosia sitten meni lähes kaikki kaupaksi.

Vierailija
57/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku osti minulta pöytäliinan, maksoi mobilepaylla pyydetyn 10€. Kolme kertaa on jo sanonut tulevansa hakemaan, ei ole kuitenkaan vielä ehtinyt.

Kaupoista on 6 viikkoa.

Sama paitsi että 400e tuote ja kaupat tehty kesäkuussa 2022! Ei voi postittaa, joten tässäpä odottelen. Olen pari muistutusta laittanut 😄

Vierailija
58/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hauskin oli, kun ostaja ensin perui, sitten halusi lisää kuvia, sitten kertoi ettei pääsekään itse vaan että miehensä hakee (vaunuja myin). Lopulta sain viestin, että miehensä on tulossa Tallinnasta ja auton lasi on rikki ja mies *piip* huonolla tuulella. Juu, peruin kaupat sillä hetkellä, kun oli sovittu käteismaksusta eli en ollut rahoja saanut.

Enää en myy mitään. Jos on hyväkuntoista vaatetta, laitan uffiin. Urheiluvälineiden kanssa on hankalaa. Luistimia on kolmet kaapissa. Ehkä kiikutan jonnekin Sporttidivariin. Kaikki muu menee roskiin.

Vierailija
59/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kuullut just näitä av yv -kauhutarinoita ja jos jonkinlaisia muita erikoisia tapauksia just Facebookin kirppareilta niin paljon ettei ole mitään mielenkiintoa siellä lähteä myymään. Miksi nämä ihmeen hiihtäjät löytääkin aina tiensä sinne? Itse myyn (ja ostan) paljon Torissa, sielläkin joskus tulee vastaan näitä varailijoita joilta yllättäen meneekin autot hakupäivänä rikki, mutta en kyllä kovin usein ole törmännyt face-kirppisten kaltaiseen maniaan. Tosi harmi lukea täältä että moni päätyy turhauduttuaan heittämään käyttökelpoista tavaraa roskiin, olisi niin paljon parempi ekologisuuden nimissä saada hyvä tavara käyttöön uudelle omistajalle :(

Vierailija
60/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku osti minulta pöytäliinan, maksoi mobilepaylla pyydetyn 10€. Kolme kertaa on jo sanonut tulevansa hakemaan, ei ole kuitenkaan vielä ehtinyt.

Kaupoista on 6 viikkoa.

Sama paitsi että 400e tuote ja kaupat tehty kesäkuussa 2022! Ei voi postittaa, joten tässäpä odottelen. Olen pari muistutusta laittanut 😄

Pistä myytiin uudelleen ja jos kyselee perään niin palauta rahat (vähennettynä tilavuokralla).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän