Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myin ekaa kertaa facebookin kirppiksellä. Onko se todella sellaista aina

Vierailija
13.02.2023 |

"Av yv av yv, vapautan, ostan mutta pääsen hakemaan vasta ensi vuonna ehkä, ostan mutta äitini kuoli juuri ja olen surullinen, voinko maksaa huomenna ja hakea tänään, voinko maksaa osissa, voitko postittaa siten että huomenna perillä jne "

Myin lapsen harrastusvälineitä ja pieneksi jääneitä vaatteita. Ihan järkyttävää säätöä koko ajan.
Järkyttävintä, aikuiset ihmiset, että jos ei saakaan tuotetta, kun ei ollut varauksessaan eka, tulee viestiä että olin kyllä ensimmäinen. Että puhelimensa näyttää viestinsä olleen ensimmäinen.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myyn vain paikallisissa ryhmissä ja noudolla. Ostan yleensä myös pelkästään noudolla, että ei tule mitään homevaatetta. Otan varauksia hyvin harvoin, yleensä tavara on silloin maksettu ennakkoon osin tai kokonaan. Blokkaan kaikki paskaa tavaraa myyneet sekä oston kanssa venkoilleet, että ei tule uudestaan käytyä kauppaa samojen kanssa.

Vierailija
22/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran annoin ilmaiseksi erään tuotteen tuolla. Ihan järjetöntä säätöä pari viikkoa ennen kuin varaaja pääsi hakemaan. En todellakaan jaksa moista enää. Antamisen ilo vaihtui täydelliseen ärtymykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaapas antaa jotain ilmaiseksi. Jestas mikä show kun kaikki rahattomat elämänkallut yrittää "saada kyytiä" ja "aikataulua sopimaan".

DDD

Minun eräs tuttavani on facebookin kirppiksen käyttäjä ja kertoi, että siellä on vakiporukka joka varaa oitis ihan minkä tuotteen tahansa kun se tulee annetaan-osastolle. Tappelevat kai sitten keskenään kenen varaus oli eka.

Hän tietää jo etukäteen ketkä ilmaisia varaamaan ilmestyvät.

Osalla varmaan on joku varasto ja paku tai peräkärry tähän hamstraamiseen. Mutta osa on näitä elämänkalluja sitten.

Sain sen hirveän viikon aikana noin 50 yhteydenottoa. Osa pommitti koko ajan, että voiko hakea, joko on mennyt? Oli varmaan seitsemäs noutaja joka lopulta tuli hakemaan (se ensimmäinen fiksu, joka osasi kirjoittaa ja tunsi kellonajatkin). Aika monta autoa hajosi sen viikon aikana! 

En ymmärrä ihmisiä, jotka kyselee jonkun tavaran perään eikä heillä ole aikomustakaan noutaa sitä. Tai laitetaan niitä "onko vapaana" viestejä, mutta ei jakseta enää lukea vastausta että on, tuletko hakemaan? Osalle vastasin suoraan, että minä päivänä juuri sinä haluaisit jättää tämän hakematta.

Vierailija
24/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu laittaa ilmoitukseen että lahjoitettavat kamat on portinpielssä, eka hakija saa ottaa vaikka kaikki. Aina on kuulemma seuraavaan päivään mennessä hävinneet. kerran meni myös lapsen hiekkaleluja, sittemmin ovat vieneet ne vähän piilompaan.

Vierailija
25/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko pyysit facebookista?

Paras ikinä. Kyllä olet ihana ja tuiki tarpeellinen

Aloittaja kertoi myyneensä facebookin kirpparilla. Kysyin paljonko pyysi siitä. Itse en edes tiennyt että facebookin voi myydä kirpparilla. Eikö se ole pörssiyhtiö?

Vierailija
26/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaapas antaa jotain ilmaiseksi. Jestas mikä show kun kaikki rahattomat elämänkallut yrittää "saada kyytiä" ja "aikataulua sopimaan".

DDD

Minun eräs tuttavani on facebookin kirppiksen käyttäjä ja kertoi, että siellä on vakiporukka joka varaa oitis ihan minkä tuotteen tahansa kun se tulee annetaan-osastolle. Tappelevat kai sitten keskenään kenen varaus oli eka.

Hän tietää jo etukäteen ketkä ilmaisia varaamaan ilmestyvät.

Osalla varmaan on joku varasto ja paku tai peräkärry tähän hamstraamiseen. Mutta osa on näitä elämänkalluja sitten.

Mitään ei pitäisi antaa ilmaiseksi, vaan aina joku muodollinen maksu.

Varailijat/tappelijat vähenee huomattavasti, jos joutuu vaikka euronkin maksamaan.

Vierailija
27/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja sit halutaan, että vien tuotteen jonnekin kymmenien kilometrien päähän kotoani (julkisilla, koska en omista autoa) ja ostajalle sopisi viikon päästä viikonloppuna.

Vierailija
28/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitat vain sinne, että ei varauksia, ensimmäinen tavaran maksanut saa tavaran omakseen, haettava siihen ja siihen päivään mennessä, ei palautusoikeutta (näin saat sitten poistettua ne varailijat, jotka maksavat varaamalla ja sitten peruvatkin haun ja vaativat rahansa takaisin ja sinun pitää alkaa uudestaan myymään tuotetta, jolloin joku toinen voi tehdä saman ja sitten saat laittaa sen myyntiin kolmannen kerran jne)

Vierailija
29/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä myyn vain paikallisissa ryhmissä ja noudolla. Ostan yleensä myös pelkästään noudolla, että ei tule mitään homevaatetta. Otan varauksia hyvin harvoin, yleensä tavara on silloin maksettu ennakkoon osin tai kokonaan. Blokkaan kaikki paskaa tavaraa myyneet sekä oston kanssa venkoilleet, että ei tule uudestaan käytyä kauppaa samojen kanssa.

Ah, tuo homejuttu on muuten harmillinen. Hain juuri vastikään lahjoitustavaran, mikä oli pakko heittää suoraan pois hajun takia. En heti hakuhetkellä sitä huomannut, mutta automatkalla kylläkin. Sama ihminen on lahjoittanut ryhmässä edelleen ja tekisi mieli varoittaa muita hakijoita. En oikein tiedä miten tuosta voisi ilmoittaa kohteliaasti, lahjoittaja itsehän tuskin on asiaa edes huomannut.

Vierailija
30/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonettiin vaan. Maksu tilille, tuote postiin, ei sähläystä eikä muuta tunteellista chattailua ja sopimista.

Vierailija
31/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo säätö on niin kamalaa, että mieluummin annan vähäarvoiset tavarat (kuten käytetyt vaatteet) mieluummin hyväntekeväisyyteen ilmaiseksi. Joo, jos rupeaisin säätämään, niistä voisi saada vuoden aikana jokusen euron, mutta ei jaksa nähdä vaivaa.

Samaan olen päätynyt. Fb-kirppikset ei maksa vaivaa myyjänä, ostaja voi joskus löytää jotain helpommin kuin varsinaisia kirppiksiä kiertäen. 

Sitten se vaatimuslista; mittaa sieltä, täältä ja toisesta suunnasta, vastaako kokoaan, onko väri kylmän harmaa vai lämpimän harmaa, onko ollut eläimiä samassa tilassa, onko joku joskus 100km säteellä tupakoinut, onko ollut ulkovarastossa yms. Ei jaksa muutaman euron takia

Vierailija
32/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torilla on paljon helpompi myydä. Voi sanoa epämääräisille ostajille että tavara on jo varattu. Ohareita toki tehdään sielläkin ja varsinkin viikonloppuöisin ostoaikeensa kertovat henkilöt haihtuvat sitten tavoittamattomiin, kun aamu koittaa.

Huutonetti ok myös, pitäis palailla sinne taas vähitellen

Vierailija
33/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä olen myynyt on mennyt heti kaupaksi ja tultu hakemaan ja rahat käteen olen saanut. Olen myynyt mattoja polkupyörän peräkärryn , telkkarin myin, sohvan, vanhan läppärini.

Vierailija
34/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein pahinta on tosiaan kiukuttelu siitä että omasta mielestä oli eka. Että omassa puhelimessa näyttää siltä että oli eka.

Phuuh

Vierailija
35/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D On nähty vierestä tuo touhu. Voi luoja. :D

Vierailija
36/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av = ostan = menee vuorokausi ja sitten laitetaan ehkä viestiä että ostaja löysi saman tuotteen halvemmalla muualta = ostajalta on rahat loppu eikä ollut aikomustakaan ostaa mitään.

Vierailija
37/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutonettiin vaan. Maksu tilille, tuote postiin, ei sähläystä eikä muuta tunteellista chattailua ja sopimista.

Huutonet mennyt paskaksi näiden torimyyjien takia. "Osta heti" ilmoitusten takia. Ei enää mitään tekemistä huudon kanssa.

Vierailija
38/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt Facessa nettikirppiksillä ja tarkistan ekaksi ryhmän säännöt, miten villiä menoa ryhmässä sallitaan. Siitä voi päätellä, että jos joku ei noudata sääntöjä ei munkaan velvollisuus ole huomata sellaista.

Kiellän aina av:t. En lähde siihen pelleilyyn mukaan ja hyppään ne yli.

Ja niitä "mä ehdin ekana"-tyyppejä on aina. Jotkut jankkaajia, että pakko laittaa estoon. Ei tuo sen vaikeampaa ole selvitä niistä.

MUlla on aina takaraja noudolle. Jos ei hae tavara siirtyy seuraavalle olipa seuraavaa tai ei. 

Ei ole ollut vaikeuksia.

Ilmaistavaroissa sanon vain paikan, että voi hakea pois kun ehtii. Mulla on avoterassi, niin siitä on helppo napata mukaansa vaikka ensi viikolla.

Vierailija
39/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facen kirppiksellä kerran joku laittoi ilmoitukseeni että ostan. Sitten yyveellä kysyin että koska noutaa.

Ilmossa oli että vaan nouto.

Laittoi sitten viestiä takaisin että ei otakkaan, oli vain liian hätäinen.

Vierailija
40/71 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuo AV YV:ttäjät edes lue ilmoituksia vaan kommentoivat samantien kun näkevät minkä tahansa vähääkään myynti-ilmoitusta muistuttavan postauksen. Näitä jonottajia on ostoilmoituksissa ja jopa firmojen mainoksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi