Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika oli lomilla eikä olisi halunnut palata armeijaan

Vierailija
12.02.2023 |

Koko aamun oli kärttyinen ja äsken kun heitin hänet junalle niin huomasin että ei ollut itku kaukana ja kysyin että mikä tuli niin se sano hiljaa että ei haluaisi mennä. Sinne se kuitenkin läksi. Paha mieli jäi mullekin.

Kommentit (174)

Vierailija
81/174 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä inttiä enää ole jäljellä kuin viisi kuukautta, jos poikasi tulee 6 kk palvelulla pois.

Pikkasen nyt tsemppiä ja homma on pian ohi.

Homma on vasta alussa. Kunhan Venäjä hyökkää Suomeen niin aloittajan poika tulee kotiin mingrippussiin mahtuvana:)

Venäjä on oikeassa, että suomalaiset ja länsimaalaiset ovat pumpuliperseitä.

Vierailija
82/174 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saakutti soikoon. Kaikki muutkin on purreet hammasta ja käyneet intin. Jospa se poikasi vähän miehistyisi.

Jos pojat miehistyvät armeijan rääkissä niin missä naiset sitten naisistuvat?

Naisten armeija on synnytys. Tosin aika moni nainen laiminlyö velvollisuutensa koska synnyttämistä pidetään boomereiden juttuna.

Eli maailmassa suurin osa nuorista pojista ei koskaan aikuistu miehiksi, kun heillä ei ole pakollista asevelvollisuutta. Vielä 60-vuotiaina gubbeinakin ovat mistään mitään tietämättömiä poikasia, koska se puuttuva armeijapalvelus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/174 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasarmilla saa keskusteluapua helposti omien ajatusten tueksi. Kerro hänelle, että hakee apua nopeasti.

Omilla nuorilla kaksi ensimmäistä viikkoa oli tosi vaikeita. Ensimmäisen kanssa minä ja isänsä viestitteli hänen kanssaan päivittäin ja monta kertaa. Tuettiin häntä kovasti miettimään, mitä haluaa. Parin viikon kuluttua helpotti. Toisen tukena meitä oli kolme, minä, isänsä ja siviiliin pari viikkoa aiemmin päässyt isosisarus. Toisella oli yksi isovanhempi kuollut kolme päivää ennen palvelukseen astumista ja se vielä painoi. Hänellä helpotti myös ja sai palveluksen suoritettua. Meillä onneksi uskalsivat heti kertoa, kun alkoi painaa.

Miten teillä oli aikaa viestitellä? Kun minä olin armeijassa, alokasaikana ei yksinkertaisesti ehtinyt käyttämään puhelinta kun koko ajan oli jotakin ohjelmaa. Ei kerennyt ajatella mitään, meni vaan mukana ja siinä sitten tottui.

Vierailija
84/174 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusattiin siellä kyllä. Tuvassa melkein kaikki muut oli amiksia ja minä olin lukionörtti. Ei siitä voinut puhua eikä sitä oikein silloin tajunnut, kun ajateltiin, että armeija pitää vain kestää. Vaikkei tuossa ollut kysymys armeijasta itsestään, vaan tupakavereista.

No kunhan Venäjä hyökkää Suomeen niin samalla tavalla sieltä tulee arkussa amikset ja lukunörtit, ei varmasti enää kiusata:)

Vierailija
85/174 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se joutunut tupapilluksi?

Sitä se teettää kun homot pääsee armeijaan.

Nykyään siellä on ihan naisiakin jos pillua tekee mieli. Antaa homojen panna toisiaan.

Nykyään?

Naisten varusmiespalvelus alkoi jo ennenkuin sinä olet edes syntynyt.

Vierailija
86/174 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saakutti soikoon. Kaikki muutkin on purreet hammasta ja käyneet intin. Jospa se poikasi vähän miehistyisi.

Pojan pahalla ololla ei ole mitään tekemistä miehistymisen kanssa.

Kaikki muutkin ei todella ole purreet hammasta ja käyneet intin. Osa keskeyttää, osa päättää elämänsä ikävä kyllä.

Tule jo tälle vuosisadalle. Idiootti.

Olet niin oikeassa! Vieläkö on ihmisiä, jotka kuvittevat, että pahalla ololla ololla on jotain tekemistä sukupuolen kanssa. Ettei sitä saisi näyttää tai sanoa, ettei saisi itkeä? Mun isä oli syntynyt 1927 ja kyllä isä itki, kun oli sen paikka. Vieläkin muistan isän silmät ja ilmeen, kun teimme lähtöä ja hän jäi yksin. Käänsi nopeasti selkänsä ja huusi vielä mennessään hei, heilutti kättä. On rakas muisto. Muakin itketti ja itkettää yhä. Ja isä jos kuka oli miehinen mies.

Vierailija
87/174 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ei liity inttiin sinänsä, mutta lähinnä kertoo siitä, että itsenäistyminen on vaikeaa vaikka sitä haluaisi. Ja intti ei välttämättä ole se paikka jossa haluaa olla.

Itse muutin 19-vuotiaana pois kotoa koska sain unelmieni opiskelupaikan. Minulla oli oma auto ja muistan itkeneeni suurimman osan menomatkasta muuttokuormani kanssa ja itkin monta viikkoa iltaisin koti-ikävää, ystävien ikävää jne. Kävin lähes joka viikonloppu lapsuudenkodissani ensimmäiset puoli vuotta. Ja minulla oli sentään mieluisa opiskelupaikka, paljon uusia kavereita ja kiva asunto jossa sai olla miten halusi. Kyllä se itsenäistyminen on vaikeaa vaikka sitä samalla kuitenkin haluaisi.

Eli ei ole ihmekään jos armeijassa tuntuu pahalta. Et voi päättää omassa elämässäsi edes siitä koska käyt vessassa, motivaatio voi olla melko vähäistä jne.

Itse vähän kyselisin ensi viikolla, että miksi sinne meneminen on niin hankalaa ja samalla rohkaisisin juttelemaan siellä paikanpäällä psykologille tai sotilaspastorille.

No voi voi. Nämä lännen pumpuliperseet pitäisi pistää Bah,mutin etulinjaan niin saisivat vähän perspektiiviä oikeaan elämään ja miksi siellä armeijassa ollaan. Vai pitääkö ottaa rintamalle psykologi mukaan

Vierailija
88/174 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten armeija on synnytys. Tosin aika moni nainen laiminlyö velvollisuutensa koska synnyttämistä pidetään boomereiden juttuna.

Eli maailmassa suurin osa nuorista pojista ei koskaan aikuistu miehiksi, kun heillä ei ole pakollista asevelvollisuutta. Vielä 60-vuotiaina gubbeinakin ovat mistään mitään tietämättömiä poikasia, koska se puuttuva armeijapalvelus.

Mutta nämä maat eivät myöskään pysty puolustautumaan itse. Tiesittekö muuten että Euroopassa vain Suomella, Puolalla ja Turkilla on sellaiset puolustusvoimat, että pystymme itsekin puolustautumaan ulkoista hyökkäystä vastaan. Muut odottelevat sitten vaikkapa niitä NATO-joukkoja saapuvaksi, sillä näissä nykyisissä NATO-maissa ei ole mitään niin suurta NATO-joukkoa, että ne pystyisivät heti puolustautumaan, niillä on lähinnä symbolinen merkitys.

Vierailija
89/174 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasarmilla saa keskusteluapua helposti omien ajatusten tueksi. Kerro hänelle, että hakee apua nopeasti.

Omilla nuorilla kaksi ensimmäistä viikkoa oli tosi vaikeita. Ensimmäisen kanssa minä ja isänsä viestitteli hänen kanssaan päivittäin ja monta kertaa. Tuettiin häntä kovasti miettimään, mitä haluaa. Parin viikon kuluttua helpotti. Toisen tukena meitä oli kolme, minä, isänsä ja siviiliin pari viikkoa aiemmin päässyt isosisarus. Toisella oli yksi isovanhempi kuollut kolme päivää ennen palvelukseen astumista ja se vielä painoi. Hänellä helpotti myös ja sai palveluksen suoritettua. Meillä onneksi uskalsivat heti kertoa, kun alkoi painaa.

Miten teillä oli aikaa viestitellä? Kun minä olin armeijassa, alokasaikana ei yksinkertaisesti ehtinyt käyttämään puhelinta kun koko ajan oli jotakin ohjelmaa. Ei kerennyt ajatella mitään, meni vaan mukana ja siinä sitten tottui.

Kuule, nykyään ihan sieltä intistäkin kannustavat perheitä ja läheisiä viestittelemään ja laittamaan kannustavia tekstareita. Niihin ei ehdi aina vastaamaan, mutta jossain välissä ehtii lukemaan.

Tule nykyaikaan. Armeijakin on tullut. Ja siksi Suomen puolustusvoimat tulee aina olemaan iskussa ja vahva.

Vierailija
90/174 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äly hoi? Naiseksi synnytään, miehet taas tehdään.

Vierailija
91/174 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin armeijan ja vaihdoin sivariin noin kahden viikon jälkeen. Huomasin jo heti alussa että en pärjää tupakavereiden kanssa kun heti alkoi vituttamaan. Se ei ole minulle mitään uutta tosin, olen luonteeltani melko erakoitunut, enkä kaipaa ihmisiä edes ystäviksi. Parempi minunlaiseni on olla pois siis armeijasta. Muuta ongelmaa ei oikeastaan hommassa ollut, paitsi surkea kuntoni myös, mikä teki minusta heikoimman lenkin. En olisi kestänyt sitä fyysisesti enkä henkisesti. En sietänyt ajatusta, että minua joudutaan odottelemaan joka paikassa siellä tulevat puoli vuotta nyt ainakin. En tiedä missä kunnossa olisin ollut henkisesti sen jälkeen.

Vierailija
92/174 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Semmosta se on. Aikuisen elämä. Kuinka moni on tänäänkin itku kurkussa, että huomenna on taas työpäivä.

Minua ei ole koskaan pakotettu töihin vankeusrangaistuksen uhalla, armeijaan kyllä pakotettiin. Sinä et luultavasti ole edes käynyt armeijaa.

Vierailija
93/174 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ei liity inttiin sinänsä, mutta lähinnä kertoo siitä, että itsenäistyminen on vaikeaa vaikka sitä haluaisi. Ja intti ei välttämättä ole se paikka jossa haluaa olla.

Itse muutin 19-vuotiaana pois kotoa koska sain unelmieni opiskelupaikan. Minulla oli oma auto ja muistan itkeneeni suurimman osan menomatkasta muuttokuormani kanssa ja itkin monta viikkoa iltaisin koti-ikävää, ystävien ikävää jne. Kävin lähes joka viikonloppu lapsuudenkodissani ensimmäiset puoli vuotta. Ja minulla oli sentään mieluisa opiskelupaikka, paljon uusia kavereita ja kiva asunto jossa sai olla miten halusi. Kyllä se itsenäistyminen on vaikeaa vaikka sitä samalla kuitenkin haluaisi.

Eli ei ole ihmekään jos armeijassa tuntuu pahalta. Et voi päättää omassa elämässäsi edes siitä koska käyt vessassa, motivaatio voi olla melko vähäistä jne.

Itse vähän kyselisin ensi viikolla, että miksi sinne meneminen on niin hankalaa ja samalla rohkaisisin juttelemaan siellä paikanpäällä psykologille tai sotilaspastorille.

No voi voi. Nämä lännen pumpuliperseet pitäisi pistää Bah,mutin etulinjaan niin saisivat vähän perspektiiviä oikeaan elämään ja miksi siellä armeijassa ollaan. Vai pitääkö ottaa rintamalle psykologi mukaan

Siellä muuten varmaan olisikin. Suomen armeija on aina ollut vahva, koska se on huolehtinut siitä, että ruokaa on tarjolla, haavoittuneista huolehditaan ja vainajat pääsevät kotiin. Toisin kuin tuossa rajan toisella puolella. Nykyisin ymmärretään myös mielenterveyden tärkeys.

Vierailija
94/174 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojan pahalla ololla ei ole mitään tekemistä miehistymisen kanssa.

Kaikki muutkin ei todella ole purreet hammasta ja käyneet intin. Osa keskeyttää, osa päättää elämänsä ikävä kyllä.

Tule jo tälle vuosisadalle. Idiootti.

Entisaikaan kuviteltiin oikeasti, että kärsimys jalostaa ihmistä. Lapsille annettiin selkäsaunoja ja vasta aikuistuneet pakotettiin inttiin kärsimään.

Tämä on se luterilainen mentaliteetti. Sen uskon yksi pääkulmakivistä on nimenomaan se, että Jumala lähettää ihmisille kärsimystä. Mitä enemmän kärsii yrittämättä edes parantaa asiaa, sen parempi ja sen mahtavammin Jumala palkitsee kuoleman jälkeen. Jumalan rakkaus sinua kohtaan määrätään siis sillä, että miten paljon kärsit. Mitä vaikeampi ja haasteellisempi elämä, sen enemmän Jumala sinua rakastaa ja sen hyveellisempi olet. Ne, joilla menee hyvin ja jotka hakevat apua ongelmiinsa, ovat syntisiä.

Nykyään se näkyy just näissä armeijajutuissa, että pullamössönössöpoikaset, jos eivät armeijaa kestä, pullamössönössötyttöset, jos eivät synnytystä kestä, nössötyöläiset, jos eivät työssä kestä, nössökoululaiset, jos eivät koulussa kestä jne. Polleana vertaillaan, että MINUN lapsuudessa ja nuoruudessa oli sitä ja tätä hirveää ja MINÄ kestin ja EN valittanut ja EN edes toivonutkaan mitään parempaa tilalle - se kun oli aiemmin syntiä ja siksi kiellettyä, joten nyt eletään vaan siinä asiassa, että no näin se on, elämä on vaan kärsimystä.

Tässä on yksi juurisyy myös Suomen isoihin mielenterveystilastoihin ja monien miesten pahoinvointiin, kun ei voi sanoa, että ahdistaa ja vituttaa - pitää vaan kestää, koska se on hyve (ja p4skat on, idiotismia se on).

Vierailija
95/174 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta nämä maat eivät myöskään pysty puolustautumaan itse. Tiesittekö muuten että Euroopassa vain Suomella, Puolalla ja Turkilla on sellaiset puolustusvoimat, että pystymme itsekin puolustautumaan ulkoista hyökkäystä vastaan. Muut odottelevat sitten vaikkapa niitä NATO-joukkoja saapuvaksi, sillä näissä nykyisissä NATO-maissa ei ole mitään niin suurta NATO-joukkoa, että ne pystyisivät heti puolustautumaan, niillä on lähinnä symbolinen merkitys.

Puolassa ei ole asevelvollisuutta. Eikä myöskään esim. Isossa-Britanniassa, joka muuten aivan taatusti pystyy puolustamaan itseään.

Vierailija
96/174 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äly hoi? Naiseksi synnytään, miehet taas tehdään.

Öööö. Onko tämä jostain valistuskirjasta vuodelta 1890?

Vierailija
97/174 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ohjelmaa ei ole koko ajan. Liian kallista pitää kapiaisia töissä virka-ajan jälkeen. Ja sitä mukaa kun tiloja kunnostetaan, tupiin lisätään pistorasioitakin että kaikki saavat puhelimensa ladattua.

Vierailija
98/174 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaa netissä, että on nainen niin ei tarvitse palata armeijaan. Naisille armeija on vapaaehtoinen.

Vierailija
99/174 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa että jokainen mamma keskittyy miettimään että miksiköhän se poika ei halua mennä armeijaan.

Tuskin syynä on ikävä tai tyttöystävä. Kuka ihme nyt haluaisi helmikuussa rämpiä metsässä ja olla fyysisen ja henkisen jaksamisen rajoilla. Eiköhän se armeija ole aika helvetillinen kokemus jokaiselle.

Kiusaaminen ja nokkiminen on arkipäivää, mutta armeijassapa sitäpä ei pääse illallakaan pakoon.

Vierailija
100/174 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta nyt ei puhuta siitä, että pystyykö maa puolustautumaan  omin voimin ja miten maa hoitaa oman puolustuksensa. Aiheena on, että poika ei halunnut takaisin inttiin ja äiti on huolissaan, että onko intti edes sopiva paikka juuri hänen pojalleen, ja täällä huudetaan, että on on, kun ei siitä muuten miestä tule!

Mitä me edes tehdään sotilailla, joita ei motivoi sotilasura ja osaaminen? Tarvitsee se yhteiskunta miesten panosta muuallakin kuin armeijassa, vaikka meidän oma armeija onkin puolustuksellisesti positiivinen asia (joskaan ei riittävä, kun Natoon ollaan menossa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi