Poika oli lomilla eikä olisi halunnut palata armeijaan
Koko aamun oli kärttyinen ja äsken kun heitin hänet junalle niin huomasin että ei ollut itku kaukana ja kysyin että mikä tuli niin se sano hiljaa että ei haluaisi mennä. Sinne se kuitenkin läksi. Paha mieli jäi mullekin.
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saakutti soikoon. Kaikki muutkin on purreet hammasta ja käyneet intin. Jospa se poikasi vähän miehistyisi.
Jos pojat miehistyvät armeijan rääkissä niin missä naiset sitten naisistuvat?
Naisten armeija on synnytys. Tosin aika moni nainen laiminlyö velvollisuutensa koska synnyttämistä pidetään boomereiden juttuna.
Eli maailmassa suurin osa nuorista pojista ei koskaan aikuistu miehiksi, kun heillä ei ole pakollista asevelvollisuutta. Vielä 60-vuotiaina gubbeinakin ovat mistään mitään tietämättömiä poikasia, koska se puuttuva armeijapalvelus.
Mutta nämä maat eivät myöskään pysty puolustautumaan itse. Tiesittekö muuten että Euroopassa vain Suomella, Puolalla ja Turkilla on sellaiset puolustusvoimat, että pystymme itsekin puolustautumaan ulkoista hyökkäystä vastaan. Muut odottelevat sitten vaikkapa niitä NATO-joukkoja saapuvaksi, sillä näissä nykyisissä NATO-maissa ei ole mitään niin suurta NATO-joukkoa, että ne pystyisivät heti puolustautumaan, niillä on lähinnä symbolinen merkitys.
Mutta nyt ei puhuta siitä, että pystyykö maa puolustautumaan omin voimin ja miten maa hoitaa oman puolustuksensa. Aiheena on, että poika ei halunnut takaisin inttiin ja äiti on huolissaan, että onko intti edes sopiva paikka juuri hänen pojalleen, ja täällä huudetaan, että on on, kun ei siitä muuten miestä tule!
Mitä me edes tehdään sotilailla, joita ei motivoi sotilasura ja osaaminen? Tarvitsee se yhteiskunta miesten panosta muuallakin kuin armeijassa, vaikka meidän oma armeija onkin puolustuksellisesti positiivinen asia (joskaan ei riittävä, kun Natoon ollaan menossa).
No, jos kaikki ovat sellaisia itkuiikkoja, niin eihän meillä kohta ole sotilaita jotka puolustavat maata. Että siinä mielessä ihan keskusteluun liittyvää. Koska siksihän sinne inttiin mennään että meillä olisi tarvittaessa puolustus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saakutti soikoon. Kaikki muutkin on purreet hammasta ja käyneet intin. Jospa se poikasi vähän miehistyisi.
Pojan pahalla ololla ei ole mitään tekemistä miehistymisen kanssa.
Kaikki muutkin ei todella ole purreet hammasta ja käyneet intin. Osa keskeyttää, osa päättää elämänsä ikävä kyllä.
Tule jo tälle vuosisadalle. Idiootti.
Entisaikaan kuviteltiin oikeasti, että kärsimys jalostaa ihmistä. Lapsille annettiin selkäsaunoja ja vasta aikuistuneet pakotettiin inttiin kärsimään.
Tämä on se luterilainen mentaliteetti. Sen uskon yksi pääkulmakivistä on nimenomaan se, että Jumala lähettää ihmisille kärsimystä. Mitä enemmän kärsii yrittämättä edes parantaa asiaa, sen parempi ja sen mahtavammin Jumala palkitsee kuoleman jälkeen. Jumalan rakkaus sinua kohtaan määrätään siis sillä, että miten paljon kärsit. Mitä vaikeampi ja haasteellisempi elämä, sen enemmän Jumala sinua rakastaa ja sen hyveellisempi olet. Ne, joilla menee hyvin ja jotka hakevat apua ongelmiinsa, ovat syntisiä.
Nykyään se näkyy just näissä armeijajutuissa, että pullamössönössöpoikaset, jos eivät armeijaa kestä, pullamössönössötyttöset, jos eivät synnytystä kestä, nössötyöläiset, jos eivät työssä kestä, nössökoululaiset, jos eivät koulussa kestä jne. Polleana vertaillaan, että MINUN lapsuudessa ja nuoruudessa oli sitä ja tätä hirveää ja MINÄ kestin ja EN valittanut ja EN edes toivonutkaan mitään parempaa tilalle - se kun oli aiemmin syntiä ja siksi kiellettyä, joten nyt eletään vaan siinä asiassa, että no näin se on, elämä on vaan kärsimystä.
Tässä on yksi juurisyy myös Suomen isoihin mielenterveystilastoihin ja monien miesten pahoinvointiin, kun ei voi sanoa, että ahdistaa ja vituttaa - pitää vaan kestää, koska se on hyve (ja p4skat on, idiotismia se on).
Sen mies saa sanoa että vituttaa, mutta ei missään tapauksessa sitä että ahdistaa, pelottaa, ei jaksa tai tuntuu muuten pahalta, saati sitten että olisi ikävä. No ehkä tyttöystävää saa ikävöidä siksi että siltä saa p*llua, mutta täysin epäseksuaalinen emotionaalinen ikävä on noloa. Ap:n poikakin on pullamössö, koska uskalsi sanoa ettei haluaisi lähteä, mutta lähti kumminkin. Älytöntä. Onneksi asennoituminen muuttuu, vaikkakin aivan liian hitaasti.
Mun poika lähti aina inttiin naama norsunveellä mutta sanoi itse että aina helpottaa kun sinne perille pääsee ja näkee kaverit.
Nyt on armeija ohi ja ei ole päivää ettei haikaile sinne takaisin. Hyvät muistot jäi kuitenkin. Kyllä se siitä ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten armeija on synnytys. Tosin aika moni nainen laiminlyö velvollisuutensa koska synnyttämistä pidetään boomereiden juttuna.
Eli maailmassa suurin osa nuorista pojista ei koskaan aikuistu miehiksi, kun heillä ei ole pakollista asevelvollisuutta. Vielä 60-vuotiaina gubbeinakin ovat mistään mitään tietämättömiä poikasia, koska se puuttuva armeijapalvelus.
Mutta nämä maat eivät myöskään pysty puolustautumaan itse. Tiesittekö muuten että Euroopassa vain Suomella, Puolalla ja Turkilla on sellaiset puolustusvoimat, että pystymme itsekin puolustautumaan ulkoista hyökkäystä vastaan. Muut odottelevat sitten vaikkapa niitä NATO-joukkoja saapuvaksi, sillä näissä nykyisissä NATO-maissa ei ole mitään niin suurta NATO-joukkoa, että ne pystyisivät heti puolustautumaan, niillä on lähinnä symbolinen merkitys.
Yleinen asevelvollisuus Euroopassa on vain Suomessa ja Kreikassa. Tanskassa ja Itävallassa on asevelvollisuus, mutta siitä kieltäytyjiä ei rankaista. Virossa, kuten monessa muussa maassa, on kutsunnat, mutta armeijaan meneminen on vapaaehtoista.
Maailmalla pakollinen asevelvollisuus on vain 19 maassa 195:stä maailman maasta.
Meillä aihe nyt pinnalla, pojalla alkaisi armeija kesällä, mutta ei taida haluta/kyetä menemään sinne, syyt ei palstalle kuilu, mutta onko seur askel sitten lääkärintodistuksen hankkiminen ja sen toimittaminen eteenpäin?
Kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Mun poika lähti aina inttiin naama norsunveellä mutta sanoi itse että aina helpottaa kun sinne perille pääsee ja näkee kaverit.
Nyt on armeija ohi ja ei ole päivää ettei haikaile sinne takaisin. Hyvät muistot jäi kuitenkin. Kyllä se siitä ap
Miksei jäänyt armeijaan hommiin, jos haikailee päivittäin?
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaa netissä, että on nainen niin ei tarvitse palata armeijaan. Naisille armeija on vapaaehtoinen.
Aloittaminen on vapaaehtoista, mutta kun palvelus on jatkunut x ajan, se on hoidettava loppuun riippumatta siitä muuttuuko mieli jossain vaiheessa. Edes raskaaksi tuleminen kesken armeijan ei vapauta palveluksesta, vaan se tullaan suorittamaan myöhemminloppuun.
Vierailija kirjoitti:
Lomilta paluu v.t.uttaa aina. Niin se on aina ollut. Mutta tämä on uutta, että nuoret alkavat miettiä heti että keskeyttää kun ottaa pattiin. Ennen vanhaan haettiin poliisin kanssa jos karkasi ja annettiin poistumiskieltoa tai arestia. Ketään ei kiinnostanut varusmiehen tunteet. Homma oli hoidettava ja se oli vaan hyvä, koska se mitä varten siellä valmistaudutaan, on ehdottomuudessaan julminta mitä ihminen voi kokea. Siinä ei voi keskeyttää vaan on mentävä päätyyn saakka. Nimittäin tuo mitä Ukrainassa tapahtuu. On ihan hyvä että rauhanaikaiset nuoremme tajuavat sen.
Minulle intti opetti sen, että kun pilliin puhalletaan, asekaappi tyhjäksi, rinkka täyteen ja mönkkärillä niin pitkälle korpeen kuin pääsee. Tulkoot hakemaan jos löytävät ja silloinkin se tarkoittaa muutamaa raatoa ennen minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä meidän tulevaisuuden toivot. Kun pää ei kestä nykyään mitään! Keskeyttäkää vaan armeija ja sivariin. Täällä kun sota syttyy, niin kuka isänmaata puolustamassa? Tämä sukupolvi on ihmeellistä sakkia.
Ei se tarkoita, että pää ei kestä. Sulta jäi nyt olennainen ymmärtämättä. Nuori ei halunnut mennä, pahalta tuntui, mutta meni kuitenkin.
Meillä muuten ei ole vuosikymmeniin ollut tällaista tilannetta naapurissa, jonka kanssa pitkä raja. 80- ja 90-luvuilla, vielä 5 vuotta sitten sodan uhka oli paljon pienempi. Nyt siellä huseeraa häikäilemätön diktaattori. Nato-jäsenyys tuo omat velvoitteensa. Sota on nyt paljon todellisempi kuin muutamana viime vuosikymmenenä.
Höpö, höpö. Sodan uhka oli jo silloin, kun NL hajosi. Sen jälkeen ollut rauhallista, mutta jälleen saamme olla varpaillaan.
Jäikö hissam tunnit väliin. Siellä oli Gorba, Jeltsin. Länsimaat uskoivat, että nyt on Venäjä länsimaistumisen tiellä. Maa oli levälläön ja hajallaan, ei siellä ollut ketään, joka siinä tilanteessa olisi lähtenyt muita maita valloittamaan. Paitsi Zhirinovsky, mutta hänkin oli populisti vailla todellista valtaa.
Nykyään siellä on Gorban sijasta joukko gyrbiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomilta paluu v.t.uttaa aina. Niin se on aina ollut. Mutta tämä on uutta, että nuoret alkavat miettiä heti että keskeyttää kun ottaa pattiin. Ennen vanhaan haettiin poliisin kanssa jos karkasi ja annettiin poistumiskieltoa tai arestia. Ketään ei kiinnostanut varusmiehen tunteet. Homma oli hoidettava ja se oli vaan hyvä, koska se mitä varten siellä valmistaudutaan, on ehdottomuudessaan julminta mitä ihminen voi kokea. Siinä ei voi keskeyttää vaan on mentävä päätyyn saakka. Nimittäin tuo mitä Ukrainassa tapahtuu. On ihan hyvä että rauhanaikaiset nuoremme tajuavat sen.
Minulle intti opetti sen, että kun pilliin puhalletaan, asekaappi tyhjäksi, rinkka täyteen ja mönkkärillä niin pitkälle korpeen kuin pääsee. Tulkoot hakemaan jos löytävät ja silloinkin se tarkoittaa muutamaa raatoa ennen minua.
Ui juma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nyt ei puhuta siitä, että pystyykö maa puolustautumaan omin voimin ja miten maa hoitaa oman puolustuksensa. Aiheena on, että poika ei halunnut takaisin inttiin ja äiti on huolissaan, että onko intti edes sopiva paikka juuri hänen pojalleen, ja täällä huudetaan, että on on, kun ei siitä muuten miestä tule!
Mitä me edes tehdään sotilailla, joita ei motivoi sotilasura ja osaaminen? Tarvitsee se yhteiskunta miesten panosta muuallakin kuin armeijassa, vaikka meidän oma armeija onkin puolustuksellisesti positiivinen asia (joskaan ei riittävä, kun Natoon ollaan menossa).
No, jos kaikki ovat sellaisia itkuiikkoja, niin eihän meillä kohta ole sotilaita jotka puolustavat maata. Että siinä mielessä ihan keskusteluun liittyvää. Koska siksihän sinne inttiin mennään että meillä olisi tarvittaessa puolustus.
Kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli oman maan kansalaisia vastaan olet valmis aseesi nostamaan mutta et maahan tunkeutuvaa vihollista? Ehkä on parempi tosiaan kun painelet sinne metsään ja pysyt siellä, sinne sinä kuulutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sinulta otetaan aseet pois.
Vierailija kirjoitti:
Minun poikani keskeytti armeijan ja hoiti siviilipalveluksena loppuun. Ei katunut muuta kuin sitä, että turhan kauan yritti kärvistellä. Olen ylpeä, että teki päätöksen itse, eikä miettinyt, mitä muut ajattelee. Armeijanhan voi keskeyttää missä kohtaa tahansa.
Kyllä on rankkaa. Missään muussa maassa ei varmaan ole niin helppoa armeijassa kuin nyky Suomessa. Simputuksetkin on kitketty ja lomat ja vapaat pyörivät
Vierailija kirjoitti:
Meillä aihe nyt pinnalla, pojalla alkaisi armeija kesällä, mutta ei taida haluta/kyetä menemään sinne, syyt ei palstalle kuilu, mutta onko seur askel sitten lääkärintodistuksen hankkiminen ja sen toimittaminen eteenpäin?
Kokemuksia?
Armeijaan voi hakea lykkäystäkin opiskelujen perusteella. Myös terveydellisistä syistä saa E-luokan paperit ja lykkäystä 2-3 vuotta. Jos syyt ovat terveydellisiä, niin sitten C-luokka eli vapautus tai E, jos ne ovat mahdollisesti väliaikaisia. Onhan myös sivari vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli oman maan kansalaisia vastaan olet valmis aseesi nostamaan mutta et maahan tunkeutuvaa vihollista? Ehkä on parempi tosiaan kun painelet sinne metsään ja pysyt siellä, sinne sinä kuulutkin.
"Tulkoot hakemaan" koskee kaikkia kokardiin katsomatta.
Kysy miksi ei? Naisia menee yli 1000 vuodessa. Tsemppaa että kyllä se on hyvä käydä ettei vaan haluu c pojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Se kasvattaa!
Kasvattaa mm. siihen, että oma-aloitteisuus on pahasta.
Mutta Puolassa on yli 600 000 sotilaan armeija kun reservi lasketaan mukaan