Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aatelkaa jos poikia tsempattaisiin lukemisessa yhtä paljon kuin näkee vanhempien tsemppaavan tuolla pelikenttien laidalla

Vierailija
12.02.2023 |

"Vau, olet päässyt Viisasten kiven jo puoleen väliin! Tällä vauhdilla saat koko kirjan luettua maanantaihin mennessä. Upeeta! Tosi hieno suoritus!"

Kommentit (205)

Vierailija
161/205 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidit varmaan tsemppaakin mutta tarvittaisiin isän esimerkkiä. Isä ei lue ja poika luulee että lukeminen on tyttöjen ja naisten juttu.

Isän malli on pojalle se tärkein lukemisessa ja opiskelussa. Jos isä ei lue, eikä kannusta opiskeluun, ei myöskään poika tee näin. Suosittelen kaikkia naisia huomioimaan tämän asian jo parinvalinnassa.

Hassua, että yksi palstan yleisimpiä valituksen aiheita on se että naiset vaatii mieheltä koulutusta.

Itse asiassa palstamiehet suorastaan halveksii naisten kiinnostusta koulutusta kohtaan, mollaavat sitä hypergamiaksi, puffaavat sitä ideaa että koulutusta mieheltä vaativa nainen on jopa vähän ressukka.

Eikö se teoria mene jotenkin niin, että koulutus alkaa kiinnostamaan vasta kun seikkailut on seikkailtu ja on aika perustaa perhe.

Teidän fantasioissa joo. Oikeassa elämässä kouluttautuvat opiskelijatytöt seurustelee pitkäaikaisesti joko lukiosta tai opiskeluista löytyneiden opiskelevien miesten kanssa.

Näinhän se oikeasti menee. Mä olen ollut yhdessä mun tohtorismiehen kanssa lukio-ikäisestä saakka.

Vierailija
162/205 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että termien käytöstä päätelleen moni kliseitä toisteleva kommentoija elää edelleen yläastetta josta alkaa olla melkoisesti aikaa. En ole itsekään mikään nykykouluelämän asiantuntija, mutta oman ja läpipiirien teinien perusteella ajat on monessa asiassa muuttuneet. Esim mustavalkoinen jako kiltteihin koulussa hyvin pärjääviin nörtteihin ja jänniin biletyttöihin - tuleviin kampaajiin - ja mopopoikiin. Jännin tuntemani tyttö, myös erittäin kaunis ja suosittu, suorittaa lukiossa kovaa ja tavoitteet elämässä on korkealla.

Tämä ketju on täynnä kliseiseitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/205 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta semmoinen että jos jonnet jossain ryhmäpainepäissään kiroilivatkin ja räkivät jossain joukkueessa, ei se periaatteessa estä heitä menestymästä koulussa. Haluaisin ensin nähdä faktat ennen kuin teen moisen päätelmän.

Juuri näin. Nuo asiat eivät millään korreloi keskenään.

Mitenkäs jos se räkiminen tapahtuukin ostarilla? Korreloiko tällöin mitenkään? Eikö olisi halvempaa lähettää lapset räkimään ostarille eikä jäähallille?

Lopeta jo. Räkimistä tapahtuu muuallakin kuin jääkiekossa.

Vierailija
164/205 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidit varmaan tsemppaakin mutta tarvittaisiin isän esimerkkiä. Isä ei lue ja poika luulee että lukeminen on tyttöjen ja naisten juttu.

Isän malli on pojalle se tärkein lukemisessa ja opiskelussa. Jos isä ei lue, eikä kannusta opiskeluun, ei myöskään poika tee näin. Suosittelen kaikkia naisia huomioimaan tämän asian jo parinvalinnassa.

Hassua, että yksi palstan yleisimpiä valituksen aiheita on se että naiset vaatii mieheltä koulutusta.

Itse asiassa palstamiehet suorastaan halveksii naisten kiinnostusta koulutusta kohtaan, mollaavat sitä hypergamiaksi, puffaavat sitä ideaa että koulutusta mieheltä vaativa nainen on jopa vähän ressukka.

Eikö se teoria mene jotenkin niin, että koulutus alkaa kiinnostamaan vasta kun seikkailut on seikkailtu ja on aika perustaa perhe.

Teidän fantasioissa joo. Oikeassa elämässä kouluttautuvat opiskelijatytöt seurustelee pitkäaikaisesti joko lukiosta tai opiskeluista löytyneiden opiskelevien miesten kanssa.

Näinhän se oikeasti menee. Mä olen ollut yhdessä mun tohtorismiehen kanssa lukio-ikäisestä saakka.

Tuo on harvinaista, eikä välttämättä ees hyvä asia että vakiutuu sen ensimmäisen seurustelukumppanin kanssa jonka on tavannu 15-vuotiaana lapsena.

Vierailija
165/205 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheilun puolelta tulee niin huikaisevaa tohtoriainesta kuten Nykänen, Nieminen, Myllylä, Karalahti, Selänne ja se laitapuolen hyökkääjä.

Sitten on ne tolkun ihmiset kuten Lajunen ja Mannisen sisarukset.

Jänskää, miten mäkihyppääjillä lähtee mopo usein käsistä kun taas hiihtäjillä ja yhdistetyn tyypeillä menee elämässä paremmin. Se tylsyyden sietokyky?

Jos saa aivan mielikuvien tasolla kertoa, niin menestyjien lajeja ovat maastohiihto, yleisurheilu, suunnistus, tennis ja muut mailapelit, ratsastus ja purjehdus. En tiedä miten pitkälti kysymys on siitä, että noihin lajeihin hakeutuvat jo valmiiksi menestyneet perheet.

Siellä toisella puolella ovat sitten kaikki kontaktilajit ja huomattavaa lihasmassaa vaativat lajit. Ja tosiaan nämä ovat vain minun mielikuviani.

Vierailija
166/205 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

po

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tähän koko ajan sekoitetaan seksi? Se että mies kyselisi pojaltaan miten koulussa menee ja kehuisi hyvistä numeroista ei ole liian vaativa suoritus edes pahimmalta tyhmyyden ja jännyyden takia muka valitulta lihapäältä. Ja siinä vaiheessa kun näitä päätöksiä tehdään kiinnostaako kouluttautuminen vai ei, eli yläkoulussa, ei ole miehiä ja naisia vaan lapsia. Naurettavuuden huippu vastuuttaa yläkoulun "naisia" siitä että heidän pitäisi seksillä motivoida pikkupojan näköiset "miehet" lukemaan. Saisitte oikeasti hävetä.

Jos nainen valitsee lisääntymiskumppanikseen urheilua korostavan lihapään, ei ole kauhean vaikea arvioida, että miestä kiinnostaa oman muksun pärjääminen urheilussa. Vaihtoehtona olisi myös se koulutusta ja sivistystä arvostava nörttimies, jolle tärkeää olisi oman lapsen koulutus, mutta hän ei koskaan pääse sinne asti.

Mutta kun edelleen nämä ei ole toisensa pois sulkevia asioita. Mies voi kannustaa poikaansa pärjäämään urheilussa ja jos poika pärjää urheilussa, hän pärjää todennäköisesti paremmin myös koulussa. Te miehet pystytte koulimaan lihapäämiehiä tsemppaamaan poikaansa koulussa ja puhumaan koulutuksesta arvostavasti. Menkää pakkotoistoon spämmäämään eikä tänne. Siis jos OIKEASTI haluaisitte parantaa poikien koulumenetystä. Mutta kun ei se oikeasti kiinosta teitä pätkääkään. Haluatte vain itsesääliä, uhriutumisra ja naisten haukkumista. Pojat on teille yksi pssskan haikee....

Missä ulottuvuudessa urheilussa pärjäävät pojat pärjäävät todennäköisemmin myös koulussa? Tsemppaisin hyvin mielelläni lastani lukemaan ja korostaisin opiskelun merkitystä, mutta kun naiset valitsevat mieluummin näitä lihapäitä kumppaneikseen niin vaikea on imaginaarista lasta tsempata.

Tässäkin ketjussa on kopsattu tutkimustietoa aiheesta, selaa taaksepäin. Lisäksi tiedän ihan omasta kokemeksesta että kovat urheilijapojat pärjää hyvin myös koulussa, tekis mieli sanoa parhaiten. Tästä on monta esimerkkiä omassa, lähipiirissä ja se on yksi syy miksi olen yrittänyt kannustaa omaa poikaa urheilemaan. Hän pärjää kyllä koulussa ilman sitäkin.

Joo, jotkut urheilevat pojat pärjäävät koulussa, mutta esimerkiksi jääkiekkoilijoista enemmistö ei. Tiedän minäkin koulussa todella hyvin pärjänneitä urheilijapoikia. Lajeina vaan oli mm. kilpatanssi eikä mitkään tyypilliset poikien suositut lajit.

Esimerkiksi jääkiekkoseurat ei ole ympäristö, jossa pojat saisi mallia lukemiseen tai mihinkään älykön elämään.

Lopeta jo näiden jääkiekkoilijoiden mollaaminen, kun ei sinulla ole mitään muuta motiivia haukkua heitä, kun sinua harmittaa jääkiekon suosio. Olet kyllä lapsellinen näissä jääkiekkoilijoita haukkuvissa viesteissäsi. Ihan yhtä hyvin jääkiekkoilijat pärjäävät koulussa kuin muutkin. Moni paljon paremmin kuin esim. sinä. Jääkiekkoilu ei tee kenestäkään tyhmää ja sen myös sinäkin tiedät. Mistä lienee johtuu katkeruutesi jääkiekkoa kohtaan.

Sori. Oon eri, mutta näetkö ammatti jääkiekkoilijoissa fiksuja tyyppejä? Minä en näe yhtäkään. Sellaisia änkyttäviä joka paikkaan räkiviä jonneja kylläkin. Todellakin on yliarvostettua. Jos omia lapsiani ohjaisin harrastamaan jotain niin ei ainakaan jääkiekko olisi se laji.

Et ole eri, vaan ihan tuo sama, joka aina mollaa jääkiekkoilijoita tällä palstalla.

Ja kyllä, suurin osa jääkiekkoilijoista on erittäin fiksuja. Kenenkään en tiedä änkyttävän ja vaikka änkyttäisikin, niin ei se haittaa. Se on sitten hänen ominaisuutensa, kuten jollakin voi olla sitten vaikkapa joku muu puhevika.

Sinunkin kannattaisi alkaa lukemaan ja sivistämään itseäsi. Et tiedä jääkiekosta ja jääkiekkoilijoista yhtään mitään. Et selkeästi myöskään tiedä heidän koulun käynnistään yhtään mitään ja silloin on parempi olla kommentoimatta mitään. Jääkiekko on erittäin suosittu laji ja rakkaus siihen lajiin säilyy suurimmalla osalla myös ihan sinne aikuisikään saakka. Harrastus jatkuu, vaikka olisi jo työelämässä. Tämän kyllä tiedän omien lapsieni kautta.

Olen eri kuin tuo jolle kommentoit. En tiedä mitään jääkiekkoilijoiden koulunkäynnistä, mutta käytännössä ja omin silmin olen jääkiekkoilevia nuoria nähnyt ja miettinyt, miksei heitä siellä seuroissa opeteta käyttäytymään.

Esimerkiksi ulkojäiden käyttövuorot tuntuvat olevan mailallisille aivan vieras käsite. Samoin kaikkinainen räkiminen ja kiroilu on ulkopuolisten näkökulmasta aivan eri tavalla kuin vaikkapa pesäpalloilijoilla.

Kertokaahan, jääkiekkoperheet. Tunnistatteko ollenkaan tätä ilmiötä, ja oletteko mitenkään puuttuneet siihen?

Itse olen nähnyt vuosia läheltä juniorikiekkoilua ja tutustunut pelaajiin ja perheisiin. Sieltä löytyy niin monenlaista tapausta! Osa on erittäin fikuja ja pääsevät parhaaseen lukioon jne. Joukosta löytyy myös näitä räkijöitä, joita ei koulu kiinnosta yhtään, ja kuvittelevat epärealistisesti että urheilu elättää heidät. Valitettavasti ryhmänä toimittaessa tuo räyhäporukka korostuu, ja sellainen keskivertofiksukin lähtee hölmöilyyn mukaan.

Tässä on iso rooli valmennuksella ja joukkueenjohdolla. Jotkut aidosti kannustavat koulunkäyntiin ja ovat kiinnostuneita miten sillä puolella menee (antavat vaikka aikaa lukea kokeisiin jne). Jotkut valmentajat eivät ole koskaan yhtään kirjaa lukeneet, joten heitä ei tuo nuorten opiskelu myöskään kiinnosta. Oma juniori lopetti siinä vaiheessa kun valmentajan mielestä kouluasiat tuli hoitaa yöllä.

Vierailija
167/205 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän se urheilumenestys on monessa perheessä tärkeämpää kuin koulumenestys? Äärimmäisen harvasta tulee mikään ammattilainen ja sekin ura kestää aika lyhyen aikaa.

Usein perheissä, joissa lapset menestyvät urheilussa, he menestyvät myös koulussa.

Nämä eivät - yllätys yllätys - ole toisiaan pois sulkevia asioita, päin vastoin.

Niitä lukutaidottomia ja koulussa osaamattomia tai koulusta pudonneita poikia on turha etsiä mistään jääkiekkokaukalolta, vaan ennemminkin kotoa, jossa he istuvat peliohjain toisessa, sipsipussi toisessa kädessä.

Vierailija
168/205 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun jääkiekkoilija-serkku opiskelee nykyään DI:ksi, pelailee kai vähän edelleen ja kiekkokontaktien kautta sai edullisen asunnon opiskelupaikkakunnalta. Ei ne sulje toisiaan pois, mutta totta on että vanhempien ja erityisesti niitten isien kannustus lukemiseen on ihan merkittävässä roolissa. Tän serkkupojan isä on itsekin insinööri, joten aika luontevasti näyttää pojat jatkavan isänsä jalanjäljissä. Veljeksistä toinen oli ja on ihan nörtti, tyttöystäviä on kyllä hänellä aina riittänyt. Jopa enemmän kuin kiekkoilija-veljellä jolla ei ollut yläkoulu-lukioikäisenä aikaa semmoiseen.

Samoin minun sukulaispoikani, joka nuorena oli hyvä jääkiekkoilija, luki itsensä ennätysnopeasti DI:ksi. Vammojen vuoksi lopetti jääkiekon, mutta on opiskelijana ja nyt työntekijänä yhtä ahkera ja tavoitteellinen kuin urheilussa aiemmin.

Vierailija
169/205 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun jääkiekkoilija-serkku opiskelee nykyään DI:ksi, pelailee kai vähän edelleen ja kiekkokontaktien kautta sai edullisen asunnon opiskelupaikkakunnalta. Ei ne sulje toisiaan pois, mutta totta on että vanhempien ja erityisesti niitten isien kannustus lukemiseen on ihan merkittävässä roolissa. Tän serkkupojan isä on itsekin insinööri, joten aika luontevasti näyttää pojat jatkavan isänsä jalanjäljissä. Veljeksistä toinen oli ja on ihan nörtti, tyttöystäviä on kyllä hänellä aina riittänyt. Jopa enemmän kuin kiekkoilija-veljellä jolla ei ollut yläkoulu-lukioikäisenä aikaa semmoiseen.

Samoin minun sukulaispoikani, joka nuorena oli hyvä jääkiekkoilija, luki itsensä ennätysnopeasti DI:ksi. Vammojen vuoksi lopetti jääkiekon, mutta on opiskelijana ja nyt työntekijänä yhtä ahkera ja tavoitteellinen kuin urheilussa aiemmin.

Näillä fiksuilla urheilijoilla on usein se taito, että käyttävät vähäisen vapaa-ajan tehokkaasti hyväkseen. Eli jos on illalla yksi tunti aikaa, se käytetään vaikka kokeisiin lukemiseen. Joku toinen kokee siinä vaiheessa jo tehneensä sen päivän osalta ihan riittävästi kun on urheillut. 

Vierailija
170/205 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilun puolelta tulee niin huikaisevaa tohtoriainesta kuten Nykänen, Nieminen, Myllylä, Karalahti, Selänne ja se laitapuolen hyökkääjä.

Sitten on ne tolkun ihmiset kuten Lajunen ja Mannisen sisarukset.

Jänskää, miten mäkihyppääjillä lähtee mopo usein käsistä kun taas hiihtäjillä ja yhdistetyn tyypeillä menee elämässä paremmin. Se tylsyyden sietokyky?

Jos saa aivan mielikuvien tasolla kertoa, niin menestyjien lajeja ovat maastohiihto, yleisurheilu, suunnistus, tennis ja muut mailapelit, ratsastus ja purjehdus. En tiedä miten pitkälti kysymys on siitä, että noihin lajeihin hakeutuvat jo valmiiksi menestyneet perheet.

Siellä toisella puolella ovat sitten kaikki kontaktilajit ja huomattavaa lihasmassaa vaativat lajit. Ja tosiaan nämä ovat vain minun mielikuviani.

Nuo on vaan yksittäistapauksia joista vedetään liikaa yleistyksiä. Me ei tiedetä minkälaisia tyyppejä ne on jotka on mäkihypyn SM-kisoissa sijoilla 15-25. ku ne ei oo julkisuuden henkilöitä. Ja Myllylälähän oli hiihtäjä.

Purjehdus ja ratsastus on suomenruotsalaisten porvaripelleilyä jotka ei oo urheilua nähnykään. 

Vierailija
171/205 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta semmoinen että jos jonnet jossain ryhmäpainepäissään kiroilivatkin ja räkivät jossain joukkueessa, ei se periaatteessa estä heitä menestymästä koulussa. Haluaisin ensin nähdä faktat ennen kuin teen moisen päätelmän.

Juuri näin. Nuo asiat eivät millään korreloi keskenään.

Mitenkäs jos se räkiminen tapahtuukin ostarilla? Korreloiko tällöin mitenkään? Eikö olisi halvempaa lähettää lapset räkimään ostarille eikä jäähallille?

Lopeta jo. Räkimistä tapahtuu muuallakin kuin jääkiekossa.

No niin tapahtuu. Eikä kuulemma vaikuta koulumenestykseen mitenkään negatiivisesti, missä sitten räkiikään.

Vierailija
172/205 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän se urheilumenestys on monessa perheessä tärkeämpää kuin koulumenestys? Äärimmäisen harvasta tulee mikään ammattilainen ja sekin ura kestää aika lyhyen aikaa.

Usein perheissä, joissa lapset menestyvät urheilussa, he menestyvät myös koulussa.

Nämä eivät - yllätys yllätys - ole toisiaan pois sulkevia asioita, päin vastoin.

Niitä lukutaidottomia ja koulussa osaamattomia tai koulusta pudonneita poikia on turha etsiä mistään jääkiekkokaukalolta, vaan ennemminkin kotoa, jossa he istuvat peliohjain toisessa, sipsipussi toisessa kädessä.

Harvemmin se laji on juuri jääkiekko johon opiskelua arvostavat vanhemmat lapsensa laittaa. Jääkiekko on yksi niistä lajeista joissa tulee eniten päävammoja.

Jalkapallossa joka puskussa kuolee 1000 aivosolua. Ja nyrkkeilystä en viitti ees aloittaa. 

Vierailija
173/205 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös e-urheilu ole päivän sana?

Vierailija
174/205 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on harvinaista, eikä välttämättä ees hyvä asia että vakiutuu sen ensimmäisen seurustelukumppanin kanssa jonka on tavannu 15-vuotiaana lapsena.

Ei se nyt niin harvinaista ole. Useampi pikkulapsiperhe lähipiirissä tällaisia. Ainakin tällaiset lukioseurustelut voi kestää vuosia.

Vierailija
175/205 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt niin harvinaista ole. Useampi pikkulapsiperhe lähipiirissä tällaisia. Ainakin tällaiset lukioseurustelut voi kestää vuosia.

Niin ei sun tai sun ystävien nuoruudessa 50-luvulla mut 2000-luvulla.

Vierailija
176/205 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osoittaa nuorilta merkittävää kypsyyttä löytää itselleen sopiva kumppani jo tuossa iässä. Ehkä onni kestää, ehkä ei. Mutta varmasti tämä elämäntyyli on nuorille joka kannalta suotavampi kuin palstasetien fantasiat irtoseksiä kokemattomien tyttöjen kanssa harrastavista 15-vuotiaista urheilijapojista.

Vierailija
177/205 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin se laji on juuri jääkiekko johon opiskelua arvostavat vanhemmat lapsensa laittaa. Jääkiekko on yksi niistä lajeista joissa tulee eniten päävammoja.

Voithan sinä noin ajatella, mutta ihan käytännössä nähnyt miten tuo sinun ajatuksesi ei pidä paikkaansa.

Jalkapallo on yksi laji, missä tulee paljon päävammoja. Jalkapallossa on se huono puoli, että vaikka kolautat pääsi, niin peliä vaan pitää jatkaa. Kentältä ei oteta pois kun ihan äärimmäisessä tapauksessa. Aivan järjetöntä touhua.

Vierailija
178/205 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Isät on tämän kysymyksen avainasemassa. Sori nyt vaan mutta tästä asiasta ette pysty laistamaan ilman juurikin niitä tuloksia jotka on nyt saatu.

No joo ja ei. Naiset ovat preferoineet "lihas tärkeämpi kuin pää"-miehiä, joten lukemisesta innostuneet miehet ovat jääneet ilman naista ja lapsia toisin kuin lihapäämiehet, jotka kannustavat lapsiaan vain urheilemaan.

Sinä olet sitten kova urheilijapoika myös?

Vierailija
179/205 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan sinä noin ajatella, mutta ihan käytännössä nähnyt miten tuo sinun ajatuksesi ei pidä paikkaansa.

Jalkapallo on yksi laji, missä tulee paljon päävammoja. Jalkapallossa on se huono puoli, että vaikka kolautat pääsi, niin peliä vaan pitää jatkaa. Kentältä ei oteta pois kun ihan äärimmäisessä tapauksessa. Aivan järjetöntä touhua.

Molempi pahempi. Meillä poika harrasti vuoden verran jalkapalloa, ja meille tuli yllätyksenä, kuinka paljon kontaktia lajissa tulee. Sitten vaihdoimme sopivampaan lajiin.

-ohis.

Vierailija
180/205 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoja lukemalla ei tyttöjä saa! Kyllä ne parhaimmat urheilijat oli tyttöjen suosiossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme