Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisin mieluiten fwb-suhteen, jossa ei olla muiden kanssa

Vierailija
08.12.2023 |

Ei tarvitsisi hankkia lapsia, ei muuttaa yhteen, ei osallistua toisen suvun tai perheen elämään... Minulle riittäisi tapaaminen kerran viikossa, muuten voitaisiin olla yhteydessä viestein. Harmi vaan, että tuollainen suhde tuntuu utopistiselta ainakin omassa ikäluokassani.... Pakko ottaa parisuhde, jos ei halua ihan yksin olla. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä sovi, että fwbn kanssa ollaan vaan toistensa kanssa. Tai älä siis luota, että se toinen niin tekee. Hän ei pidä itseään tilivelvollisena, koska ette seurustele oikeasti.

Vierailija
2/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme sekoilua taas. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ihmeessä sovi, että fwbn kanssa ollaan vaan toistensa kanssa. Tai älä siis luota, että se toinen niin tekee. Hän ei pidä itseään tilivelvollisena, koska ette seurustele oikeasti.

Onko sinulla huonoja kokemuksia? 

Vierailija
4/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa ei ole pakko tehdä lapsia.

Vierailija
5/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme sekoilua taas. 

Mikä tuossa oli sekoilua? Itse taidat olla jotenkin sekaisin. 

Vierailija
6/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ottaisin parisuhteen jossa sitoudutaan toiseen, mutta asutaan omissa kodeissa. En halua asua enää toisen kanssa jatkuvasti.

Vierailija
7/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessakaan ei ole pakko asua yhdessä, hankkia lapsia tai nähdä monta kertaa viikossa. Etsitkö oikeasti parisuhdetta vai FWB-suhdetta?

Harrastan välillä seksiä joidenkin kavereideni kanssa, mutta emme me seurustele tai näe joka viikonloppu. Ei tulisi mieleenkään vaatia kaverilta, että hänen pitäisi lopettaa deittailu.

Vierailija
8/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin haluan rakastajan, mutta en noin tarkasti määritellä että kerran viikossa tavataan tai ettei saa koskaan olla muiden kanssa. Turhaa viestittelyä inhoan, joten sitä ei tarvi olla ellei ole luontevaa snäppäilyä jossa läppä lentää. Mitään semmosta Mites sun päivä meni-tyyppistä viestittelyä ei kiinnosta käydä yhtään, mutta jos synkkaa niin voi olla jotain luontevaa huumoria ym. 

Vierailija
9/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ottaisin parisuhteen jossa sitoudutaan toiseen, mutta asutaan omissa kodeissa. En halua asua enää toisen kanssa jatkuvasti.

Tuokin kävisi. 

Vierailija
10/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme sekoilua taas. 

Mikä tuossa oli sekoilua? Itse taidat olla jotenkin sekaisin. 

No esimerkiksi tuo lapsellisen mustavalkoinen ajatusmaailmasi. Tiedän useammankin parin jotka eivät ole hankkineet lapsia tai asu samassa osoitteessa. 

Vierailija
11/28 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi ollut minullekin se ihanteellisin, mutta ei vaan ikinä kukaan halunnut. Ei rasittavaa säätöä. 

M57

Vierailija
12/28 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/28 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde on suhde jossa ei seurustella tai harrasteta seksiä muiden kanssa (jos niin ei olla sovittu).

Miksi se ei kelpaa? Ei parisuhteessa tarvitse muuttaa yhteen, hankkia lapsia tai osallistua perhejuhliin.

Vierailija
14/28 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pitäisi saada kaikki edut mutta ei mitään velvollisuuksia. Kasvakaa nyt jumalauta aikuiseksi. Jos toista haluaa vain käydä pumppaamassa, ostakaa seksi. Jos ette viitsi edes töissä käydä että siihen olisi varaa, se on sitten voi voi. 

Vierailija
15/28 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän tällaisessa suhteessa mutta ei sitä kutsuta tai ajatella fwb suhteena vaan kyllä me yhdessä ollaan, alkuun puhuttiin pitkään tapailusta mutta nyt tätä on takana pari vuotta ja ei se nyt oikein tapailua ole jos ollaan eksklusiivisia, matkaillaan lomat yhdessä, tavataan joka viikonloppu ja nopeasti viikollakin. Viestitellään joka päivä, tunteita on. 

Se mitä ei ole on; yhteenmuuttosuunnitelmat, naimisiinmenoajatukset jne. Ehkä myös sellanen toisen kaikenlainen kontrollointi puuttuu mitä jollain tasolla ihan perinteisessä suhteessa aina on. Siis että toinen tietää aina jos toinen on jossain työdinnerillä vaikka, meillä sellaisia ei mitenkään ilmoitella paitsi jos sattuu puheeksi tulemaan viesteillessä. Saattaa kuitenkin olla vaikka päivä välissäkin niin ettei mitään yhteyttä pidetä.

Miksi tähän on alunperin menty on se että toisella on lapsia 50/50 kuviolla ja toisella ei (vielä) eikä tiedä haluaako ikinä. Niin emme ole halunneet lukita tulevaisuuksia mitenkään tämän virallisemmin yhteen ainakaan nyt. Tää on meille hyvä mutta ymmärrän että ei ehkä loppuelämän kuvio kuitenkaan.

N43

Vierailija
16/28 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suomeksi sanottuna haluat parisuhteen. 

Vierailija
17/28 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua omakotitaloa vaan haluaisin sellaisen asunnon joka on erillään muista omalla pihallaan ja siitä ei tarvitsisi maksaa vastiketta vaan olisin remonteista itse vastuussa. Miettikää kuinka uniikki ja vaihtoehtoinen olen. 

Vierailija
18/28 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo sinun kuvauksesi ei kuulostanut fwb-suhteelta, vaan joko kevytsuhteelta tai sitten vain sellaiselta parisuhteelta, jossa nähdään kerran viikossa, pidetä'än yhteyttä viesteillä, ei muuteta yhteen eikä harrasteta sukulaisvierailuja. Itselläni on lapsia ja vaativa työ, ja käytännössä juuri kuvatunlainen suhde on mahdollinen. Mutta fwb ei mielestäni ole noin intensiivinen, että viestitellään koko ajan, ellet sitten tarkoittanut vain jotain lyhyttä sopimisista tapaamisista, ja harvemmin fwb on noin eksklusiivinenkaan. En itse näe lainkaan mahdottomana, ettetkö voisi saada toivomasi laista suhdetta, mutta pitäisi vain löytää samaa toivova ihminen. Haluatko siis pelkkää seksiä vai muutakin yhdessä oloa?

Vierailija
19/28 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderajoilta muistan, että tuollainen suhde oli aika monella naisella tavoitteena. Ei ole miehen kannalta hyvä järjestely. Miehelle sopii aito fwb-suhde ilman tilivelvollisuuksia. Tällöin löytyy vakituinen seksikumppani, mutta voi myös lentää kukasta kukkaan, kuten miehelle luonnollista on. Ja toki fwb-suhteita voi olla myös useampi samaan aikaan.

Vierailija
20/28 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse elän tällaisessa suhteessa mutta ei sitä kutsuta tai ajatella fwb suhteena vaan kyllä me yhdessä ollaan, alkuun puhuttiin pitkään tapailusta mutta nyt tätä on takana pari vuotta ja ei se nyt oikein tapailua ole jos ollaan eksklusiivisia, matkaillaan lomat yhdessä, tavataan joka viikonloppu ja nopeasti viikollakin. Viestitellään joka päivä, tunteita on. 

Se mitä ei ole on; yhteenmuuttosuunnitelmat, naimisiinmenoajatukset jne. Ehkä myös sellanen toisen kaikenlainen kontrollointi puuttuu mitä jollain tasolla ihan perinteisessä suhteessa aina on. Siis että toinen tietää aina jos toinen on jossain työdinnerillä vaikka, meillä sellaisia ei mitenkään ilmoitella paitsi jos sattuu puheeksi tulemaan viesteillessä. Saattaa kuitenkin olla vaikka päivä välissäkin niin ettei mitään yhteyttä pidetä.

Miksi tähän on alunperin menty on se että toisella on lapsia 50/50 kuviolla ja toisella ei (vielä) eikä tiedä haluaako

Konrollointia jos joku tietäå missä olet? Mä kutsuisin tuota perusturvallisuudeksi. Aina jätän jollekin tiedon lennoista, matkasuunnitelmista, illanistujaisista ja vastaan viesteihin/lähetän elonmerkkejä. Nykyisin puolisolle, aiemmin kaverille, veljelle, äidille. Äiti noista on ainoa joka joskus on kontrolloinut mua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä