Nyt pitää muuttaa sinne, mikä on passissasi syntymäkotikunta! Minne muutat?
Minä muutan Kuhmoon, kakkaa on. Haluaisin jatkaa asumista täällä Kötepurkissa.
Kommentit (135)
Hyvinkää.
Asuin siellä kaksi vuotta syntymän jälkeen, sitten muutettiin Lahteen. En ikinä haluaisi asua paikkakunnalla, jossa ei ole edes kunnon järviä lähellä.
Pitääkö mies ja lapsetkin lähettää syntymäpaikkakunnilleen?
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö mies ja lapsetkin lähettää syntymäpaikkakunnilleen?
Pitää. Tämähän on oikeasti evakuointisuunnitelma. Elämme vakavia aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Voiko muuten työllisyyden kuntakokeilu passittaa työttömän takaisin syntymäkuntaansa sen kunnan ongelmaksi?
Loistava idea! Muutan nälkamaalle Kainuun korpeen, missä lähikauppaan 24km, lähin terveysasema n. 100km päässä. En omista autoa enkä ajokorttia. Ketään sukulaisia ei asu siellä,
Ei tarvi muuttaa, asun täällä jo (taas). Oulu.
Oulu, kiva kaupunki, ihan hyvin sinne voisin muuttaa. Talvella siellä kyllä puhaltelee tosi kylmä merituuli mutta sehän on vain pukeutumiskysymys.
Espoo, mikäs siinä. Helsingissä on ihan kivaa tosin mut on Espoossakin kivoja alueita kuten Tapiola ja Westend.
Naapurikaupunkiin, Raisioon. Oon koko ikäni asunut alle 10 km säteellä ensimmäisestä kodistani. 😅
Kotkaan. Olen käynyt siellä lähinnä vain syntymässä, en muista koko paikasta mitään, eikä meidän suku ole sieltä päin - isä vaan sattui olemaan siellä töissä silloin kun synnyin. Odotan sitä, että saan tulevaisuudessa omalla ilmoituksellani muuttaa syntymäpaikakseni sen paikan, josta sukuni on kotoisin ja johon Suomen kaupungeista eniten identifioidun! Ja jonka siis sanon, kun kysytään mistä olen kotoisin.
Vierailija kirjoitti:
Olisi aika hassu ajatus, jos kotikunnaksi tulisi se täsmällinen syntymäpaikka eikä äidin kotikunta. Suomessa olisi monta kuntaa, joihin ei koskaan, tai tosi harvoin vahingossa, syntyisi lapsia.
Valtaosa syntyy maakuntakeskuksissa, elleivät synny matkalla.
Muutin jo 15v sitten. Tässä yhtenä päivänä mietin, että jospa muuttaisi makuuhuonetta kun lapsi muutti kotoa, en muuta ihan liian ahdistavaa. 19v-35v asuin 6 paikkakunnalla 12 eri asunnossa, mutta nyt en halua vaihtaa kotona makuuhuonetta, ilmeisesti olen juurtunut.
Vihtiin