Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paha saa aina palkkansa. Miksei se palkka jo tule niille kahdelle jotkavkohteli minua paskamaisesti?

Vierailija
24.03.2026 |

Kunhan mietin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä he varmasti palkkaa saavat, jos ei työstä niin työttömyydestä. Mitään sellaista, että paha saisi kärsiä teoistaan ei tapahdu. Minunkin kouluaikojeni koulukiusaajat ovat yllättävän hyvin menestyneitä elämässään. Osa jopa paljon keskiarvoa paremmin.

Vierailija
2/13 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä he varmasti palkkaa saavat, jos ei työstä niin työttömyydestä. Mitään sellaista, että paha saisi kärsiä teoistaan ei tapahdu. Minunkin kouluaikojeni koulukiusaajat ovat yllättävän hyvin menestyneitä elämässään. Osa jopa paljon keskiarvoa paremmin.

Tuskin esim. karman laki on ihan tyhjästä temmattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat todennäköisesti Pieksämäeltä jos rangaistus ei heidän päätään kohtaa.

Vierailija
4/13 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeutta eikä karmaa, se on varmaa.

Näet vielä kuinka pahuus kukkii ja sinä itse sekä läheisesi tulevat kärsimään lisää ja lisää. Samalla paha loistaa, menestyy ja kieroilee niin että jo piruakin alkaa naurattaa

Vierailija
5/13 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he eivät olleetkaan pahoja, vaan kummassakin osapuolessa on syytä🤔🤔

Vierailija
6/13 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikeutta eikä karmaa, se on varmaa.

Näet vielä kuinka pahuus kukkii ja sinä itse sekä läheisesi tulevat kärsimään lisää ja lisää. Samalla paha loistaa, menestyy ja kieroilee niin että jo piruakin alkaa naurattaa

Tuo ei pidä paikkaansa. Olen nähnyt omassa elämässä sekä julkisuuden tapahtumissa pahan saavan palkkansa lukuisat kerrat. Karma vain odottaa oikeaa hetkeään, ja yleensä nämä ihmiset ovat oman epäonnensa lähettiläitä.

Vierailija
7/13 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltä varalta ettet pilaile: universumilla ei ole mitään yleispätevää sääntöä, että pahoista teoista rangaistaan tai hyvistä palkitaan. Ainakaan todistetusti.

Ihmiset on hyviä näkemään merkityksiä ja siksi puhutaan yleisesti "karman laista" jos joku saa näennäisesti ansionsa mukaan. Käytännössä tämä selittyy sillä että näin esimerkiksi riskejä kaihtamaton kusipää päätyy keskivertoa todennäköisemmin tilanteisiin jossa voi saada näpeilleen.

Vierailija
8/13 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ovat saaneet. Korkojen kera. Tää maailma suosii kpäitä.

Vierailija
9/13 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vain hindulaisuudessa ja buddhalaisuudessa selitystä seuraavaa elämää varten, että ihmiset toimisivat oikein. Kun katsoo Nykyintian menoa ja kastittomien kohtelua, ei näytä pelko karman lain seurauksista vaikuttavan sielläkään.

Paha saa palkkansa seuraavassa elämässä.

Vierailija
10/13 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltä varalta ettet pilaile: universumilla ei ole mitään yleispätevää sääntöä, että pahoista teoista rangaistaan tai hyvistä palkitaan. Ainakaan todistetusti.

Ihmiset on hyviä näkemään merkityksiä ja siksi puhutaan yleisesti "karman laista" jos joku saa näennäisesti ansionsa mukaan. Käytännössä tämä selittyy sillä että näin esimerkiksi riskejä kaihtamaton kusipää päätyy keskivertoa todennäköisemmin tilanteisiin jossa voi saada näpeilleen.

Mua on pahoinpidelty kahdessa suhteessa ja ihmiset jaksaa toistaa tätä "kyllä paha saa aina palkkansa"-mantraa.

Oon kysynyt joskus että mitäköhän mä itse sitä oon tehnyt sen kaiken eteen, en ole löytänyt vastausta vieläkään.

Mulla on mennyt fyysinen, etenkin henkinen terveys ja olen hedelmätönkin toisen takia. Kyllä he on porskuttaneet eteenpäin ja jatkaneet sukuaan ilman ainakaan muhun liittyviä seuraamuksia.

Ihan oikeasti haluaisin tietää oonko mä sit edellisessä elämässä ollut niin hiton paha ihminen että tää kaikki on ansaittua kun en tosiaan itse keksi miksi.

Vierailija
11/13 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska emme voi tietää, mikä uskonto on oikeassa ja mitä kuoleman jälkeen seuraa, vastuu on itsellä. Kun keskittyy elämään suhteellisen itsekkäästi (ei rikollisesti, ei loukkaavasti) ja toteuttaa omia unelmiaan, saattaa saavuttaa suuremman onnen kuin kristinuskon neuvojen ja esimerkkien mukaan uhrautumalla esim. puolisonsa eteen ja muuttumalla sitten katkeraksi marttyyriksi orjantappurakruunuesimerkkiäsi noudattaen.

Vierailija
12/13 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha saa yleensä erittäinkin hyvää palkkaa. 

Vierailija
13/13 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karman laki yleensä tulkitaan individualistisemmissa kulttuureissa nollasummapelinä mutta buddhalaiset opit eivät sisällä ajatusta rangaistuksesta tai palkkiosta. Kun laskee liikkeelle hyvää, sillä on tapana synnyttää lisää hyvää ja päinvastoin, mutta ei välttämättä henkilölle itselleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä