Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauva vammautui sairaalassa

Vierailija
11.02.2023 |

"Minna Sulanen lähti sairaalaan synnyttämään tervettä vauvaa. Sitten lääkäri teki arviointivirheen. Lapsi vammautui niin vaikeasti, että ei pysty liikkumaan tai puhumaan. "

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/923c2eb6-88fd-4158-a58b-5f6e…

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aion synnyttää kotona, parempi paikka äidille ja vauvalle.

Minäkin synnytin kotona. Jopa ilman kätilöä. Ei ongelmaa.

Vierailija
22/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sektuo on kallista lystiä ja ei oo ihan vaaraton joten täytyy olla pätevä syy. Höpöhöpö sun vaatimukset.

Pikkurahoja verrattuna vammautumisen kustannuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi niin synnytti lähes kaikki minun esiäitinikin, paitsi tietysti ottivat kätilön ja kaiken avun vastaan mitä oli tarjolla. Osa lapsista ja äideistä jäi henkiin. 👍

Vierailija
24/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi niin synnytti lähes kaikki minun esiäitinikin, paitsi tietysti ottivat kätilön ja kaiken avun vastaan mitä oli tarjolla. Osa lapsista ja äideistä jäi henkiin. 👍

Hengissä olen minäkin. Elämäni kunnossa. Ei se kätilö tai sairaala autuaaksi tee.

Vierailija
25/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vammautui?

Vierailija
26/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä se teettää kun ei osta vepsäläiseltä huonekaluja

Vierailija
27/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on turvallista synnyttää. Sektuo ei oo jokanaisen oikeus. Siihen on syy miksi sektio tehdään.

Vierailija
28/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vammautui?

Lukematta juttua veikkaan hapenpuutetta.

Vierailija
29/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on turvallista synnyttää. Sektuo ei oo jokanaisen oikeus. Siihen on syy miksi sektio tehdään.

Kerro tuo äidille, jonka lapsi vammautui synnytyksessä hoitovirheen takia. Ehkä hän ei vielä vain tiedä, kuinka turvallista synnyttäminen on.

Vierailija
30/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hengissä olen minäkin. Elämäni kunnossa. Ei se kätilö tai sairaala autuaaksi tee.

Riippuu täysin synnytyksestä. Ei kukaan pysty ennustamaan mitä yllätyksiä on tulossa.

Vierailija
31/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sain kiireellisen sektion. Uskon että lapseni olisi vammautunut, jos sitä olisi väkisin alettu repimään imukupilla kun en ollut edes avautunut kokonaan. Lääkäri ehdotti tällaista kun vauvan sydänäänet heikkeni.

Vierailija
32/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro tuo äidille, jonka lapsi vammautui synnytyksessä hoitovirheen takia. Ehkä hän ei vielä vain tiedä, kuinka turvallista synnyttäminen on.

Ehkä tosiaan ei tiedä, jos luulee, että tuollainen on jotenkin yleistä. Tuskin tapahtuu edes vuosittain sitä, että vauva vammautuu hoitovirheen vuoksi. Se, että yksi harvinainen tapaus on sattunut, ei tarkoita, että synnytys ei lähtökohtaisesti olisi turvallista. Todennäköisyydet ratkaisevat, ei yksittäistapaukset. 

Vierailija
33/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mummini synnytti kotona ja isä oli viimeinen henkiin jäänyt lapsi, seuraava oli viedä äidinkin hengen. Niin oli turvallista. Omakaan lapsi ei olisi elossa ilman sairaalaa. Mikään ei viitannut ongelmiin etukäteen.

Vierailija
34/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä nyt on ongelma. Palstamammojen mielestähän kuka tahansa kaduntallaaja sopii hoitoalalle, ei tarvitse juurikaan koulutusta, kunhan mehulasin osaa vaihtaa.

julkisella ainakin riittää, että osaa kirjoittaa buranareseptejä.

tässä tapauksessa vauva ei buranalla syntynyt terveenä, niin lääkäriltä loppui taidot.

Vierailija
35/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tosiaan ei tiedä, jos luulee, että tuollainen on jotenkin yleistä. Tuskin tapahtuu edes vuosittain sitä, että vauva vammautuu hoitovirheen vuoksi. Se, että yksi harvinainen tapaus on sattunut, ei tarkoita, että synnytys ei lähtökohtaisesti olisi turvallista. Todennäköisyydet ratkaisevat, ei yksittäistapaukset. 

Itse olen törmännyt elämäni aikana kolmeen tapaukseen, jossa vauva vammautui loppuiäkseen synnytyksessä. Hämmentävän paljon ottaen huomioon, että en tunne mitenkään äärettömän paljon ihmisiä.

Vierailija
36/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen törmännyt elämäni aikana kolmeen tapaukseen, jossa vauva vammautui loppuiäkseen synnytyksessä. Hämmentävän paljon ottaen huomioon, että en tunne mitenkään äärettömän paljon ihmisiä.

Äärimmäisen vähän, kun ottaa huomioon paljonko vauvoja syntyy vuosittain. Iskee sitä joihinkin salamakin kolmesti, mutta ei se tarkoita, että salaman iskeminen kolmesti samaan kohteeseen olisi yleistä. 

Vierailija
37/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitovirheet on aina valtavan traagisia tapahtumia. Mutta tosiasia on, että missä ihmiset tekee asioita, tekee ihmiset myös virheitä. Vaihtoehto terveydenhoidolle, jossa tehdään virheitä ei ole terveydenhoito, jossa niitä ei tehdä, vaan ei terveydenhoitoa ollenkaan. Ja siinä skenaariossa traagiset seuraukset ovat yleisiä, eivätkä harvinaisia.

Hoitovirheitä tapahtuisi paljon vähemmän jos edes vähän otettaisiin huomioon mitä potilas sanoo.

Ei, en tarkoita että potilas saisi päättää täysin mitä haluaa, mutta pitkälle päästäisiin jos edes vähän kuuntelisivat mitä potilas kertoo omasta kropastaan.

Vierailija
38/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äärimmäisen vähän, kun ottaa huomioon paljonko vauvoja syntyy vuosittain. Iskee sitä joihinkin salamakin kolmesti, mutta ei se tarkoita, että salaman iskeminen kolmesti samaan kohteeseen olisi yleistä. 

En todellakaan tunne kaikkia vauvoja, joita vuosittain syntyy. Siitä huolimatta vastaan on tullut kolme vakavaa synnytyksessä vammautumista.

Vierailija
39/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan tunne kaikkia vauvoja, joita vuosittain syntyy. Siitä huolimatta vastaan on tullut kolme vakavaa synnytyksessä vammautumista.

No mitä sitten? Kuten jo sanoin, se että jollekin sattuu harvinainen asia usein, ei tarkoita, että ko. asia olisi yleistä. Sun lähipiirissä vain ollut harvinaisen paska tuuri. 

Vierailija
40/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin synnytyksestä. Ei kukaan pysty ennustamaan mitä yllätyksiä on tulossa.

Ennustaja ei tarvitse olla, mutta omalla kohdallani en ymmärrä miksi suorastaan kieltäydyttiin näkemästä tosiasioita, kieltäydyttiin normaaleista tutkimuksista jotka olisi kertoneet että olen huolissani ihan syystä jne.

Esim. painoarvio kieltäydyttiin tekemästä kun sanoin että pelkään että vauva ei mahdu ulos.

Lääkäri sanoi että murehditaan sitä sitten.

Miksi ei voida kuunnella potilasta ja varmistaa asioita helpoilla tutkimuksilla?

Ja niinhän siinä sitten kävi että olin ikävä kyllä oikeassa ja sitten lääkärit ihmettelevät että mites tässä näin kävi...