Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauva vammautui sairaalassa

Vierailija
11.02.2023 |

"Minna Sulanen lähti sairaalaan synnyttämään tervettä vauvaa. Sitten lääkäri teki arviointivirheen. Lapsi vammautui niin vaikeasti, että ei pysty liikkumaan tai puhumaan. "

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/923c2eb6-88fd-4158-a58b-5f6e…

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on turvallista synnyttää. Sektuo ei oo jokanaisen oikeus. Siihen on syy miksi sektio tehdään.

Kerro tuo äidille, jonka lapsi vammautui synnytyksessä hoitovirheen takia. Ehkä hän ei vielä vain tiedä, kuinka turvallista synnyttäminen on.

Ehkä tosiaan ei tiedä, jos luulee, että tuollainen on jotenkin yleistä. Tuskin tapahtuu edes vuosittain sitä, että vauva vammautuu hoitovirheen vuoksi. Se, että yksi harvinainen tapaus on sattunut, ei tarkoita, että synnytys ei lähtökohtaisesti olisi turvallista. Todennäköisyydet ratkaisevat, ei yksittäistapaukset. 

Itse olen törmännyt elämäni aikana kolmeen tapaukseen, jossa vauva vammautui loppuiäkseen synnytyksessä. Hämmentävän paljon ottaen huomioon, että en tunne mitenkään äärettömän paljon ihmisiä.

Äärimmäisen vähän, kun ottaa huomioon paljonko vauvoja syntyy vuosittain. Iskee sitä joihinkin salamakin kolmesti, mutta ei se tarkoita, että salaman iskeminen kolmesti samaan kohteeseen olisi yleistä. 

En todellakaan tunne kaikkia vauvoja, joita vuosittain syntyy. Siitä huolimatta vastaan on tullut kolme vakavaa synnytyksessä vammautumista.

Onpa hyvä että kerroit :D Varmasti kaikki luulivat, että tunnet kaikki Suomessa syntyvät vauvat :D:D:D

t. eri

Vierailija
42/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosisin itse sairaala synnytystä verrattuna koti synnytykseen. Synnytykseen liittyy aina riskejä ja sairaalassa on apu lähellä esim verenvuoto tilanteissa jne. Kannattaa ajatella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosisin itse sairaala synnytystä verrattuna koti synnytykseen. Synnytykseen liittyy aina riskejä ja sairaalassa on apu lähellä esim verenvuoto tilanteissa jne. Kannattaa ajatella...

Ihanko totta!

Vaatiko paljonkin ajatustyötä todeta tuo?

Vierailija
44/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos ois synnyttäny kotona, lapsi ois kuollut siinä samalla,  kai se voidaan aatella tässä tapauksessa hyvänä vaihtoehtona .

Ei ton lapsen elämä tule koskaan olemaan muutakuin kärsimystä.

Vierailija
45/45 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en synnyttänyt kotona vaan turvallisesti Jorvin sairaalassa. Muuten olisin kuollut verenvuotoon.