Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuinen nainen identifioitui alakouluikäiseksi ja kävi iltapäiväkerhossa

Kommentit (1515)

Vierailija
1001/1515 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei vielä ollut täällä, niin: https://irc-galleria.net/user/pieni-ihminen

Nuo hänen yhteisöt on just jonkun teini-ikäisen, ei 40v. aikuisen.

Vierailija
1002/1515 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"SinkkuLepakot, Tytöistä tykkäävät tytöt, Lepakot"

lukeekin hänellä irc-gallerisssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1515 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen olis ollut mies niin olisi jo tuomittu shdistelusta ja groomauksesta. Mutta koska on nainen niin eei voi tietää

No kun ei olisi. Vaikka kuinka olisi pakottava tarve tehdä tästäkin vahvistusta "naiset ovat etuoikeutettuja"- agendalleen, niin Suomessa ihmistä ei voi tuomita rikoksesta, jota ei lainsäädännöstä löydy. Jos toiminnasta ei paljastu mitään seksuaalista niin pelkkä lapsena esiintyminen ei ole rikos. Onko se epäilyttävää ja kummallista, kyllä on, mutta rikostuomioon vaaditaan lain edellyttämä todiste rikokseen syyllistymisestä.

Ota myös huomioon, että naisella oli jutussa mieskumppani, eikä häntäkään ole tuomittu mistään, joten kuinka tämä voi sinusta riippua sukupuolesta?

Toki tämän pariskunnan puuhia pitäisi tutkia tarkemmin ja siinä on tehty väärin kun asia on aika lailla jätetty hoitamatta.

En tiedä mitä tässä tapauksessa on tapahtunut enkä ota siihen kantaa, mutta lasten houkuttelu omaan kotiin alaikäisenä esiintyen on ainakin ennen tuomittu groomauksena. 

Seurakunnan toiminta on minusta tässä kaikken erikoisinta, jota pitäisi selvittää, koska näin helposti on päästy mukaan lasten kanssa toimimaan ja jopa yön yli kestävälle leirille. On ihmisiä, jotka pyrkivät tekemisiin lasten kanssa seksuaalisin motiivein eikä sen pitäisi olla noin helppoa.

toki pitää muistaa että ei missään nimessä pidä mennä siihen että jos naapurin mummeli kutsuu naapurin lapsia kotiinsa jäätelölle, tai avustamaan jossain pikku askareessa, vaikka kaupassakäynnissä, että näitä alettaisiin automaattisesti syyttämään mistään pahasta.

Mut taas toisaalta aikuisia miehiä on netissä groomaamassa lapsia, he esiintyy kai tietääkseni myös itse teineinä, jotta saisi lapsia treffeille jonnekkin kanssaan. Eikö näistä juuri anneta tuomioita?

Entäs se mies joka viime? kesänä haki netissä seuraa suviseuroille, haki kahta tyttölasta että halusi heidät mukaansa  sinne, eikös iitä napsahtanut tuomioita?

Etkö sinä opeta lapsillesi tai eikö sinulle itsellesi ole lapsena opetettu, että kenenkään vieraan aikuisen kotiin ei pidä lähteä mukaan, ei auttamaan askareissa eikä katsomaan kissanpoikasia tai syömään namusia, ei vaikka vaari tai mummo olisi kuinka kiltin näköinen. 

Yli sukupolvien välistä ystävyyttä ja ystävällisyyttä ei pitäisi kieltää. On kuitenkin pieni vähemmistö he, jotka ovat ystävällisiä lapsille vain hyväksikäyttääkseen heitä. Tällä ajattelulla ollaan syynäämässä jokaista mummoa ja vaaria mahdollisina seksuaalirikollisina, näiden edes tajuamatta pelkässä hyväntahtoisuudessaan. Nykyaikana tosin ystävällisyys on vähentynyt, kun on tiedostettu, että se koetaan epäilyttävänä, jopa vaarallisena. Myöskään niitä herkkuja ei olla enää tarjoamassa, kun tiedetään, että on karkkipäivät, totaalikiellot, eri tasoiset allergiat jne. olemassa. Yhtä hyvin voisi olla varpaillaan, mikäli lapset hakeutuu vanhuksia auttamaan, onhan vaarana että hieman höpsähtänyttä vanhusta vedätetään. Kaikki voittaa, kun kukaan ei ota mitään kontaktia. Kuitenkin näistä uhkakuvista täysin poiketen, tämä 40-vuotiaan akan esiintyminen lapsena on rikollista ja perin epäilyttävää!

Alaikäisen kanssa ei ikinä ystävystytä vanhemman selän takana.

Väitinkö tuossa niin?!

Vierailija
1004/1515 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko hänen irc-galleriansa on kokonaisuudessaan yksi iso kusetus tai sitten hän oikeasti on teini-ikäisen tasolla? Kuvat ja yhteisöt ei tosiaan anna kuvaa aikuisesta täyspäisestä naisesta.

Vierailija
1005/1515 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tää oli sarkasmia?

"

Musiikki

... YÖ ...

Juha Tapio

Olli Lindholm

Robin

Yölintu

"

Kuunteleeko teidän teini-ikäset tollasta.

Muutenkaan koko profiilia ei liene päivitetty kohta 10 vuoteen. Ja kuinka varmoja edes ollaan että tuo nyt on se henkilö kenestä puhutaan.

Jätettä tämä palsta ja sen käyttäjät

Vierailija
1006/1515 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tää oli sarkasmia?

"

Musiikki

... YÖ ...

Juha Tapio

Olli Lindholm

Robin

Yölintu

"

Kuunteleeko teidän teini-ikäset tollasta.

Muutenkaan koko profiilia ei liene päivitetty kohta 10 vuoteen. Ja kuinka varmoja edes ollaan että tuo nyt on se henkilö kenestä puhutaan.

Jätettä tämä palsta ja sen käyttäjät

Kyllä se hän on 100 % varmasti.

Vierailija
1007/1515 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kun sitä saa olla mitä luulee olevansa ja muiden pitäis vain leikkiä mukana

Naurettavaa, myös päättäjät  eduskunnassa.

Vierailija
1008/1515 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella outo juttu. Taustalla täytyy olla mielenterveysongelmat.

Tai pedofiilin saalistus

Itselleni tuli heti mieleen tämä mahdollisuus. Nainen ujuttautui alaikäisten lasten seuraan ja on voinut olla  pukeutumistiloissa tai suihkussa samaan aikaan. Lapsia olisi voitu kuvata kameralla. Hän on myös voinut saada muiden lasten yhtetystietoja ja pystyy myöhemmin lähestymään näitä netin kautta, koska on jo ennestään tuttu.  Tai miesystävä ottaa lapsiin yhteyttä naisen sometiedoilla.  Jos kyseessä oli kehitysvammainen nainen ja sinänsä hän on lasten tasolla henkisesti, niin lasten vanhempia olisi pitänyt informoida etukäteen. Nykyään pitää olla valppaana.

Vierailija
1009/1515 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kun sitä saa olla mitä luulee olevansa ja muiden pitäis vain leikkiä mukana

Ei saatana että voi olla tyhmä kommentti ja 434 ylänuolta. Kertoo kaiken oleellisen tän palstan käyttäjäkunnasta hahaha

Vierailija
1010/1515 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita vielä yhden jutun: kun lähetin kortissa olevaan (prepaid) numeroon viestin, jossa torjuin kaikki kyläilyt ja käskin pysymään erossa lapsestani, takaisin tuli useampi lasta syyllistävä viesti: "lapsesi halusi kyläillä....hän itse ehdotti..." jne. Mainitsin tästä sekä viranomaisille että somessa myös, mutta eipä tätä kukaan muu pitänyt outona tai hälyttävänä. 

Mitkä todisteet sulla oli, että hän oli pedofiili? Tämä just tekee tästä muumilandiasta niin masentavan persläven: jos alat puhua ihmisille kutakuinkin ystävällisesti, niin heti luullaan pervoksi. Ei tule kuuloonkaan, että tekisin tuttavuutta kadulla tai bussissa. Mieluummin pidetään pari metriä etäisyyttä kaikkeen liikkuvaan ja elolliseen (paitsi koirulit, joita hankitaan sitten lasten sijaan "perheenjäseniksi" ja paskantamaan ympäristöä). Missään muussa maassa ei suhtauduta ihmiskommunikointiin näin vainoharhaisesti.

Vierailija
1011/1515 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ihan inhimillinen erehdys seurakunnalta mutta silti oksettavaa ja tuomittavaa.
Todennäköisesti vapaaehtoisten pyörittämä vapaa-ajan kerho eikä iippa.

Virheitä iän arvioinnissa voi sattua kuitenkin, minua luultiin 10-vuotiaana 12-vuotiaan isosiskoni äidiksi ja aina peruskoulussa kaverit kertoivat, että vanhemmat luulivat minua luokkakuvassa opettajaksi tai koulunkäyntiavustajaksi.

Lapsikin voi olla omenavartaloinen ja ryppyinen.

Minulla on ollut hyvin nuoresta asti melko syvät uurteet otsassa erittäin ohuen ihon vuoksi ja kroppakin melko tanttamainen, pömpöttävä aikaista raskausvatsaa muistuttava kumpu jo lapsena ja pituuttakin oli reilusti enemmän kuin useimmilla koulun henkilökunnasta.

Pukeuduin myös jo lapsena tätimäisesti kukkamekkoihin ja villakangastakkeihin ja loukkaannuin joka kerta, kun kävin ostamassa kavereille tupakkaa tai siideriä eikä papereita kysytty vaikka noihin aikoihin olin yläasteella.

Minun kaltaisiani elähtäneen näköisiä tanttaroita on nykyään hirveän paljon myös lapsissa, huonot ruokailutottumukset ja huono ihonhoito näkyvät kyllä jo 13-vuotiaan ihossa ja vyötäröllä.

YLEn uutisen mukaan kyseessä oli iltapäiväkerhotoiminta ja nainen oli mukana vuoden ajan. Iltalehden mukaan osallistui myös yön yli kestäneelle leirille.

Jos olisin kyseiseen kerhoon lapseni laittanut, niin olisin kyllä melkoisen vihainen seurakunnalle. Mutta olen onneksi aina ollut todella epäluuloinen, enkä ole lastani mihinkään kerhoihin vienyt ja näköjään syystä. Eikö viranomaisten pitäisi valvoa näitä tahoja, jotka lastentoimintaa järjestävät? 

Lasten parissa työskenteleviltä vaaditaan rikosrekisteri nähtäväksi.

Valvotaanko, että se myös on tarkistettu? Vai jäävätkö nämä asiat vain toimijoiden oman aktiivisuuden varaan? Hakeutuminen lasten pariin voi tapahtua monella tavalla, jolloin lasten kanssa työskenteleviltä vaaditaan valppautta. Jos keski-ikäinen ihminen sanoo olevansa alakouluikäinen, niin eihän sen pitäisi mennä missään läpi.

Miten tähän ketjun aiheena olevaan caseen liittyy se, että lasten parissa työskenteleviltä tarkistetaan rikosrekisteriote? Ei mitenkään. Kyseinen henkilö ei ole ollut työntekijänä eikä vapaaehtoistyöntekijänä tuossa kerhossa vaan osallistujana. Ei osallistujilta tarkisteta mitään rikosrekisteriotteita. Erikoinen ajatuskin, koska osallistujathan on lapsia.

Täällä on erikoisia pohdintoja siitä, onko joku tai jotkut tahot kerhossa mukana mahdollistamassa tällaista petosta. Ei ole. En silti ymmärrä miten tämän henkilön ikää ei ole tarkistettu, koska kaikista lapsista löytyy tiedot syntymäaikoineen. Vastuuhenkilöt nämä tiedot ottavat vastaan ja ne ovat saatavilla tarvittaessa.

Vielä ei tosin olla menossa tuohon rikosrekisteriotteisiin lapsilla, muuallahan niitä tapauksia eskarilaisten ampumista opettajista jo on uutisoitu mikäli olet seurannut.

Vierailija
1012/1515 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ketkä tollukat voi luulla et toi menee 10 vuotiaasta???

Esitti 13-vuotiasta.

Vierailija
1013/1515 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ketkä tollukat voi luulla et toi menee 10 vuotiaasta???

Esitti 13-vuotiasta.

Ei vaan 12-vuotiasta. Kutsui näitä kerholaisia 13v. synttäreille kotiinsa, Iltalehdessä oli näitä viestejä.

Vierailija
1014/1515 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ihan inhimillinen erehdys seurakunnalta mutta silti oksettavaa ja tuomittavaa.
Todennäköisesti vapaaehtoisten pyörittämä vapaa-ajan kerho eikä iippa.

Virheitä iän arvioinnissa voi sattua kuitenkin, minua luultiin 10-vuotiaana 12-vuotiaan isosiskoni äidiksi ja aina peruskoulussa kaverit kertoivat, että vanhemmat luulivat minua luokkakuvassa opettajaksi tai koulunkäyntiavustajaksi.

Lapsikin voi olla omenavartaloinen ja ryppyinen.

Minulla on ollut hyvin nuoresta asti melko syvät uurteet otsassa erittäin ohuen ihon vuoksi ja kroppakin melko tanttamainen, pömpöttävä aikaista raskausvatsaa muistuttava kumpu jo lapsena ja pituuttakin oli reilusti enemmän kuin useimmilla koulun henkilökunnasta.

Pukeuduin myös jo lapsena tätimäisesti kukkamekkoihin ja villakangastakkeihin ja loukkaannuin joka kerta, kun kävin ostamassa kavereille tupakkaa tai siideriä eikä papereita kysytty vaikka noihin aikoihin olin yläasteella.

Minun kaltaisiani elähtäneen näköisiä tanttaroita on nykyään hirveän paljon myös lapsissa, huonot ruokailutottumukset ja huono ihonhoito näkyvät kyllä jo 13-vuotiaan ihossa ja vyötäröllä.

YLEn uutisen mukaan kyseessä oli iltapäiväkerhotoiminta ja nainen oli mukana vuoden ajan. Iltalehden mukaan osallistui myös yön yli kestäneelle leirille.

Jos olisin kyseiseen kerhoon lapseni laittanut, niin olisin kyllä melkoisen vihainen seurakunnalle. Mutta olen onneksi aina ollut todella epäluuloinen, enkä ole lastani mihinkään kerhoihin vienyt ja näköjään syystä. Eikö viranomaisten pitäisi valvoa näitä tahoja, jotka lastentoimintaa järjestävät? 

Lasten parissa työskenteleviltä vaaditaan rikosrekisteri nähtäväksi.

Valvotaanko, että se myös on tarkistettu? Vai jäävätkö nämä asiat vain toimijoiden oman aktiivisuuden varaan? Hakeutuminen lasten pariin voi tapahtua monella tavalla, jolloin lasten kanssa työskenteleviltä vaaditaan valppautta. Jos keski-ikäinen ihminen sanoo olevansa alakouluikäinen, niin eihän sen pitäisi mennä missään läpi.

Miten tähän ketjun aiheena olevaan caseen liittyy se, että lasten parissa työskenteleviltä tarkistetaan rikosrekisteriote? Ei mitenkään. Kyseinen henkilö ei ole ollut työntekijänä eikä vapaaehtoistyöntekijänä tuossa kerhossa vaan osallistujana. Ei osallistujilta tarkisteta mitään rikosrekisteriotteita. Erikoinen ajatuskin, koska osallistujathan on lapsia.

Täällä on erikoisia pohdintoja siitä, onko joku tai jotkut tahot kerhossa mukana mahdollistamassa tällaista petosta. Ei ole. En silti ymmärrä miten tämän henkilön ikää ei ole tarkistettu, koska kaikista lapsista löytyy tiedot syntymäaikoineen. Vastuuhenkilöt nämä tiedot ottavat vastaan ja ne ovat saatavilla tarvittaessa.

Vielä ei tosin olla menossa tuohon rikosrekisteriotteisiin lapsilla, muuallahan niitä tapauksia eskarilaisten ampumista opettajista jo on uutisoitu mikäli olet seurannut.

Miten niin erikoisia? Nainenhan on kerhossa sen vuoksi, että hänet sinne jostain kumman syystä otettiin. Ja oli sen lisäksi mukana yön yli kestäneellä leirilläkin. Mitään uutista ei olisi, jos näin ei olisi tapahtunut.

Vierailija
1015/1515 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nettipalstoilla esiin nostettu nimi on oikea, nainen myös näyttää 100% yli neljäkymppiseltä, joten vastuuseen pitäisi saattaa lisäksi päiväkerhon toiminnasta vastaavat / valvojat. Naisen "isäksi" mainittu jamppa omasi todella epäilyttävän Facebook-profiilin, jota on puhdistanut viime päivinä.

Vierailija
1016/1515 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistaahan sen jo äänestä onko 10 vai 40 v. 10 v:n ääni on, onko ne nyt hertsejä vai mitä, mutta jotain puolet korkeampi kuin aikuisen naisen. Eroa on sen verran että ei voisi edes puhelimessa esittää lasta paljastumatta.

..puutun anoastaan tuohon ääneen, että itsellä on kyllä huomattavasti nuorempi ääni kun oikea ikä. Puhelimessa usein menee sekaisin teini-ikäisen tyttären kanssa. Työssäni hoitokodissa on myös sokea ihminen olettanut  äänen perusteella minun olevan parikymmentä vuotta oikeaa ikää nuorempi. Olen siis neljäkymmentä, asiakas oletti äänen ja puheen perusteella minun olevan juuri valmistunut koulusta, noin 19-20 vuotias.

Vierailija
1017/1515 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistaahan sen jo äänestä onko 10 vai 40 v. 10 v:n ääni on, onko ne nyt hertsejä vai mitä, mutta jotain puolet korkeampi kuin aikuisen naisen. Eroa on sen verran että ei voisi edes puhelimessa esittää lasta paljastumatta.

..puutun anoastaan tuohon ääneen, että itsellä on kyllä huomattavasti nuorempi ääni kun oikea ikä. Puhelimessa usein menee sekaisin teini-ikäisen tyttären kanssa. Työssäni hoitokodissa on myös sokea ihminen olettanut  äänen perusteella minun olevan parikymmentä vuotta oikeaa ikää nuorempi. Olen siis neljäkymmentä, asiakas oletti äänen ja puheen perusteella minun olevan juuri valmistunut koulusta, noin 19-20 vuotias.

Tässä keississä ei kai ollut kuuroja ja sokeita iästä erehtyjiä.

Vierailija
1018/1515 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin pikaisesti voi luulla iän olevan jotain muuta, kävin yläasteikäisen tyttären koululla vanhempainvartissa. Tytär 15-vuotias ja minä sitten ilmeisesti hyvinsäilynyt 34-vuotias, koska etsiessäni tyttären luokkaa koululla tavatakseni opettajan, koulun vahtimestari hätisti minua ulos, koska välitunneilla ollaan ulkona, eikä vetelehditä käytävillä.  Oli kyllä todella nolo tilanne.

Vierailija
1019/1515 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin pikaisesti voi luulla iän olevan jotain muuta, kävin yläasteikäisen tyttären koululla vanhempainvartissa. Tytär 15-vuotias ja minä sitten ilmeisesti hyvinsäilynyt 34-vuotias, koska etsiessäni tyttären luokkaa koululla tavatakseni opettajan, koulun vahtimestari hätisti minua ulos, koska välitunneilla ollaan ulkona, eikä vetelehditä käytävillä.  Oli kyllä todella nolo tilanne.

Hän oli tuolla VUODEN, sisävaatteissa, hyvässä valossa.

Hän on kropaltaan 50-60-vuotiaan näköinen, valtavat veltot riipputissit, uurteinen iho, ryppyiset kädet.

Vierailija
1020/1515 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkillistä, että tällainen vertaus otetaan esille. Oletko sinä sitä mieltä, että lasten kerhoihin useinkin osallistuu 12-vuotiaan näköisiä keski-ikäisiä miehiä ja naisia, kun heitä on niin vaikea erottaa lapsista? Siellä he telmivät muiden seassa eivätkä ohjaajat huomaa mitään? Vai mikä on kommenttisi tarkoitus?