Näin yli 10 vuotta työttömänä tukien varassa olleena Ihmettelen; Miten ihmeessä työssäkäyvillä on aikaa töiden ja työmatkojen lisäksi hoitaa kaikki asiat ja harrastaa?
Tänäänkin olen vienyt auton öljyn -ja polttoainesuodattimen vaihtoon, ja siinähän piti odotella lähes tunti.
Lisäksi olen ostanut synttärilahjan kaverin lapselle, ja sen jälkeen kävin kuntosalilla.
Nyt pitäisi ehtiä imuroida auto ja siivota asuntoa.
Äsken tiskasin...Uutta ruokaakin pitäisi kokata jossakin vaiheessa...Ehkä hieman pelata illalla.
Miten työssäkäyvillä riittää aika kaikkeen, kun työt vievät 8h joka arkipäivä ja työmatkat vielä päälle 20min-2h??
Kommentit (90)
Uskotteko kaiken mitä luette ? En usko että uskotte.keskustelupalstoilla kuka tahansa voi esittää mitä tahansa olematta todellakaan sitä.on vaaleihin vaikuttamis yritystä ,mielipiteeseen vaikuttamis yritystä ,aivopesu yritystä.kyllä te sen oikeasti tiedättekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole koskaan käynyt töissä?
Olen mä joskus reilu 10v sit ollu hetken aikaa parissa paikassa...Työhistoriaa ehkä hieman vajaa vuosi.
Ikää 35ap
No et ole oppinut tehokkuuteen ja organisointiin. Minusta vaikutat hieman huonolta työttömältä. Miksi tuhlaat aikasi epäolennaisuuksiin?
Juuri tästä syystä et työnhakijana valitettavasti ole a1-luokkaa. Et ole tottunut priorisoimaan asioita ja tekemään vain tarpeeksi hyvin. Se aika, jonka kulutat näihin askareisiin on eläkeläisen tai kotirouvan päiväohjelmasta. Mitä teet, jos tulee jotain odottamatonta? Vastaus: auton imuroinnin voi jättää, salireissun myös, lahja ostetaan sitten maanantaina (tai on ostettu) jollakin tauolla.
Uskotko kaiken mitä luet? En usko että uskot .keskustelupalstoilla voi kuka tahansa esittää mitä vain olematta sitä todellisuudessa on vaaleihin vaikuttamis yritystä ,mielipiteeseen vaikuttamis yritystä ,ja aivopesu yritystä .eri asia on kuka uskoo /on uskovinaan ja kuka ei usko.kyllä sinä sen tiedät.
Jos on lähtenyt elämään miinusmerkkisillä varoilla, on pakko tehdä töitä ja yrittää.
Täytyy ottaa huomioon, että työtön todennäköisesti viettää enemmän aikaa kotona ja sen vuoksi sotkua kertyy enemmän ja pitää siivota useammin. Työtön myös todennäköisesti kokkaa kaiken itse. Työssäkäyvä tekee jotain nopeaa ruokaa työpäivän päätyttyä tai on käynyt lounaalla työpäivän aikana. Kotona sitten lämmittää jotain valmista ruokaa.
Olen ollut työelämässä ja työtön. Työttömänä meni aikaa tuplasti enemmän kotitöihin. Työllisenä nimittäin tulee vietettyä paljon enemmän aika kodin ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Välillä tulee mieleen onko syytä käydä töissä. Ap pitkäaikaistyöttömänä omistaa auton ja käy kuntosalilla. Itse käyn töissä, mutta ei minulla ole jaksamista kuntosalille. Rahaakaan ei hirveästi ole luksukseen, joten saako tuosta työstä mitään?! Voisiko elämä olla helpompaakin? Yhteiskunta sen sallisi ainakin.
Sopii yrittää. Aikamoista stressiä tämä elämä työttömänä. Kaupassa joutuu aina katsomaan tarkkaan mitä ostaa ja joutuu tekemään budjetointi kaiken aikaa. Oikeasti olen ihan loppu tähän. Tämä ei ole mitään lomaa ja kivaa elämää. Ei ole ikinä varaa mihinkään ylimääräiseen. Ja koko aika on raha mielessä. Nyt varsinkin ihan hirveää, kun kaiken hinta kallistuu koko aika ja tuet ei pysy tässä hintojen nousussa mukana.
Vierivä kivi ei sammaloidu. Itse ainakin työttömyysajat taannuin laiskaksi eikä olisi jaksanutkaan paljoa mitään.
Nyt kun lapset on aikuisia, hyvin jää aikaa. Ja lisäksi mulla on joustava työ ja teen paljon etänä. Voin tehdä tunnin lenkin koiran kanssa valosan aikaan ja kotitöitä pitkin päivää töiden lomassa. Nyt on hyvä ja työn ja vapaa-ajan suhde balanssissa. Mutta hyvin on kyllä muistissa ruuhkavuodet pienten lasten kanssa, nyt en rehellisesti sanottuna tiedä miten selvisin niistä järjissäni ja sain vuorokauden tunnit riittämään..
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun lapset on aikuisia, hyvin jää aikaa. Ja lisäksi mulla on joustava työ ja teen paljon etänä. Voin tehdä tunnin lenkin koiran kanssa valosan aikaan ja kotitöitä pitkin päivää töiden lomassa. Nyt on hyvä ja työn ja vapaa-ajan suhde balanssissa. Mutta hyvin on kyllä muistissa ruuhkavuodet pienten lasten kanssa, nyt en rehellisesti sanottuna tiedä miten selvisin niistä järjissäni ja sain vuorokauden tunnit riittämään..
Ruuhkavuodet on kyllä pahat. Itse muistan, että ensimmäiset 7 vuotta lapsen syntymästä on kiireisintä ja hankalinta. Toki hyviäkin puolia tietenkin, mutta jaksamisen kannalta vaikeaa. Sitten, kun lapset on yli 9-vuotiaita, niin alkaa olla paljon helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei riitäkään aika oikein mihinkään. Kun on ollut 8 tuntia töissä niin päässäkin on jo niin sumeaa, ettei oikein jaksakaan kuin nettiä selata ja kirjoitella tällä tavalla joutavia. Siihenhän ne "hallitsijat" pyrkiikin, että kansaa käytetään koneiden rattaina niin paljon kuin kestävät. Lainojen lyhtäminenkään ei ole inspiroivaa tekemistä, eikä motivoiva syy työssä käymiselle.
Kapitalistinen markkinatalous hyötyy myös tästä. Kun ihmiset ajetaan väsyneiksi, he tekevät helpommin erilaisia ostoksia ja ovat valmiita maksamaan viihteestä enemmän.
Keskiajalla ihan perus talonpojallakin oli enemmän vapaata ja vapaapäiviä kuin nykyisillä työikäisillä on, vaikka työn tekeminen oli hitaampaa ja raskaampaa.
Mitenkä työtarjoukset ,koulutustarjoukset ,työkokeilut ,kuntouttava työtoiminta ,ym ? Asiat ei täsmää .kirjoitustyylisi päätellen olet tehnyt hyvin useita aloituksia milloin mistäkin.en usko sinua .