Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi koirista kuuluu tykätä?

Vierailija
09.02.2023 |

En pidä koirista, ne nuuskii haaroväliä, tuijottaa, kuolaa, haisee ja piereskelee.
Jotkut ystäväni ovat sanoneet etteivät ymmärtä minua. Ei heidän toki tarvitsekaan mutta tuntuu etteivät edes hyväksy.

Miksi niin monet ihmiset olettavat kaikkien pitävän koirista?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisiköhän tilastoa, millä sijalla Suomi on lemmikkikoirien määrässä per asukas? Veikkaan että aika korkealle sijoitutaan.

Harvoin muut lemmikit kyläilypaikoissa tulevat niin iholle kuin koirat.

Oudointa on, kun pari tuttavaa, jotka ennen ovat "vastustaneet" koiria, ovat koirallisina hyvin nopeasti unohtaneet etteivät kaikki pidä koirista. Siis esim. alkaneet parisuhteeseen, jossa uudella puolisolla on koira.

Vierailija
2/24 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on kyllä harvinaisen turha ja vittumainen eläin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän alentavaa kutsua koiranvihaajaa eläimeksi ja loukkaus kaikkia eläimiä kohtaan, mutta menköön.

Vierailija
4/24 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oma koira ole eläin. Se on perheen jäsen. Se reagoi ongelmiin ja osaa keskeyttää riidan. Se pakottaa sinut liikumaan räntäsateessa ja se on hyväksi terveydellesi, että et juutu siihen tuoliin sohvaan tms. 

Vierailija
5/24 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän alentavaa kutsua koiranvihaajaa eläimeksi ja loukkaus kaikkia eläimiä kohtaan, mutta menköön.

Taida olla hieman yksinkertainen...

Vierailija
6/24 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut koiria ja pidän lähes kaikista koirista, mutta en todellakaan kaikista. Tiedän muutamankin koiran, jotka ovat ärsyttäviä ja typeriä. Onneksi suurin osa on kuitenkin aivan ihania persoonia.

Sama se on ihmisissäkin, meitä on moneksi.

Vierailija
7/24 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ovat oksettavia, tyhmiä elukoita jotka syövät paskaa, nuuskivat persettä ja jalkoväliä, paskovat ja oksentelevat ties minne, kieriskelevät paskassa ja urokset kiimoissaan yrittävät nussia kaikkea mikä liikkuu kun haistaa kiimaisen naaraan hajun.

Vierailija
8/24 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kuuluu? Mistä tuommoinen tulee, en ole ikinä ymmärtänytkään, että koirista kuuluu tykätä. 

Vierailija
9/24 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ymmärrä hevosia yhtään. Meidän lähellä on poneja ja hevoja, enkä oikein ymmärrä niiden pitämistä. Jos ne tekisivät edes töitä niin kuin ennen tekivät, mutta nykyään varmaan suurin osa hevoista on ihan turhia.

Vierailija
10/24 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös vieraista irrallaan juoksevista koirista tulee tykätä: Ei se mitään tee, se on kiltti koira, sanoo omistaja jalkaani nylkyttävästä, kuolaavasta hurtasta. Ai että mäen punaista, housut likaantuneena, ja vihaan koiria ja niiden omistajia aina vaan enemmän.

Vierailija
11/24 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään koirista mutta en halua silti sellaista itselleni.

Vierailija
12/24 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat ovat oksettavia, tyhmiä elukoita jotka syövät paskaa, nuuskivat persettä ja jalkoväliä, paskovat ja oksentelevat ties minne, kieriskelevät paskassa ja urokset kiimoissaan yrittävät nussia kaikkea mikä liikkuu kun haistaa kiimaisen naaraan hajun.

Niinkuin tästä sinunkin ulostulosta huomaa. Koira on todellakin ihmistä fiksumpi eläin.:))

Vierailija
13/24 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koirasta tarvitse pitää tai edes välittää, vaan riittää, että pystyy olemaan normaalisti. Miestäni on purrut pari kertaa joku koira silloin kun hän oli pieni ja ei hän pelkää koiria, mutta ei kyllä halua koirien tulevan hänen luokseenkaan. Se on ollut kaikille ihan ok ja fiksut koirien omistajat eivät yleensäkään anna koiriensa mennä muiden luokse elleivät ihmiset sitä itse halua.

Vierailija
14/24 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos ihmisillä on koiria ja pitävät niistä. Mutta julkisilla paikoilla varsinkin pitäisi huomioida se ettei kaikki niistä pidä tai osa saattaa jopa pelätä, kuten itsekin pelkään. Esim. ei pidä antaa koiran tulla nuuskuttelemaan ilman että kysyy lupaa jne. Itse taas jos käyn ystävän luona kylässä, jolla on koira, kunnioitan sitä, että tänä on heidän koti ja ns heidän säännöt ja koira voi olla toki sisällä vapaana jne enkä sano mitään. Läheiset ystävät tietää koirapelosta ja ottavat sen huomioon ja siitä olen kiitollinen. Mutta en kyllä tuntemattomille tai puolitutuille huutele, etten erityisesti välitä koirista, sillä silloin saa outoja katseita/ihmettelyä. Työpaikallakin jos joku näyttää vaikkapa koirakuvia niin voin hymyillä ja sanoa, että kiva kuva on. En minä siinä mitään menetä, että olen kohtelias.

Vierailija
15/24 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TyHmä kirjoitti:

Myös vieraista irrallaan juoksevista koirista tulee tykätä: Ei se mitään tee, se on kiltti koira, sanoo omistaja jalkaani nylkyttävästä, kuolaavasta hurtasta. Ai että mäen punaista, housut likaantuneena, ja vihaan koiria ja niiden omistajia aina vaan enemmän.

Jos ne "kiltit ja irrallaan juoksevat" koirat olisivat koulutettu hyvin, niin ne pysyisivät omistajansa lähellä ja eivät edes pyrkisi ihmisien luokse räkyttämään tai tekemään mitään muutakaan. Harmittavan usein esimerkiksi luontopoluilla tulee vastaan kouluttamattomia koiria ja niiden välinpitämättömiä omistajia.

Vierailija
16/24 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin koirista kuuluu tykätä? Kuka tämän on määrittänyt ja missä?

Meillä on pieni koira, joka on aivan oleellinen ja tärkeä osa perhettämme. Hän on minun kumppanini, äärimmäisen tärkeä. En kuitenkaan mitenkään yleisesti pidä kaikista koirista. Mitä isompi ja villimpi, sitä vähemmän pidän. Ja tämä on ihan ok!

Ymmärrän myös ihmisiä, jotka pitävät erityisesti suurikokoisista käyttölinjan koirista. Niiden kasvattaminen ja kouluttaminen on varmasti palkitsevaa. Oma koirani on itsepäinen ja huumorintajuinen, jolle on ollut tarve opettaa vain komennot "paikka", "tänne" ja "irti". Muutoin elämme yhteistyössä, vähän kuin kissan kanssa.

Vierailija
17/24 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en siedä niitä lemun takia. Olen deittaillut kolmea naista joilla koira, yhden asunnossa en käynyt mutta hänenkin vaatteista huomasi lemun. Kahden muun asunnot lemusi eläintarhalta. Suurimpia turn-offeja jos naisella koira.

M34

Vierailija
18/24 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Koirat ovat minulle yhdentekeviä otuksia niin kauan kun eivät tule lähelle. 90% koiranomistajista kuitenkin päästää sen rekkunsa iholle vaikka erikseen sanoisin että pidä koira kaukana. Ei vaan kertakaikkiaan tajuta että joku ei halua sitä karvapersettä lähelleen. Onhan se niiiiiiiiiiiiiiiiiin söpö ja ihana ja heh katso nyt kun se tykkää susta (ja rikkoo sukkahousut ja kuolaa kengille).

Vierailija
19/24 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tällainen velvoite (koirista tykkääminen) on määrätty? Mennyt itellä ihan kokonaan ohi. En mitenkään erityisemmin välitä koirista, sen verran paljon huonoja kokemuksia johtuen välinpitämättömistä omistajista.

Vierailija
20/24 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vauvoista pitää tykätä?