Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Tammituhinat**

20.11.2006 |

Aloitin uudella otsikolla meille, vanha oli venähtänyt jo pitkäksi.Älkää moittiko!!

Aika moni meistä kärsii suppareista ja muksuja 2, meillä menee lähinnä samaa rataa noiden paikkojen avautumisen kanssa. Pe kävin taas kontrollissa ja tilanne oli pysynyt suht samana kun viikko sitten,eli kanava pehmeä ja reilulle sormelle auki, mittaa oli 2cm jäljellä.Mulle kerrottiin että rv 34 kun on saavutettu, niin lääkärit huokasevat ensimmäisen kerran.Pari viikkoa kun menis nopeesti ja hyvin, se on nyt tähtäin meillä.

Kaikkea sellaista mikä aiheuttaa painetta alapäähän pitää välttää,istuminen,kyykkyminen,nostaminen ym. lepoa paljon.

Beibit voi muuten hyvin ja oli kasvanut hienosti, olivat melkein pari kiloisia molemmat.Huomaa että alkaa ahdasta olemaan sen verran kovasti ne myllää ja maha on välillä vaikka minkä muotoinen.Vessassa saa ravata monta kertaa yössä,eikä tuu kun pieni liru, silti tuntuu että rakko olis ihan täynnä.A:n pää on laskenut jo ihan alas, että se sielä painaa,B oli myös kääntynyt viime viikolla rt:aan.

Viime yönä heräsin kun A alkoi hikkaamaan,se tuntui niin hyvin käteen,kun koitin.Aluksi pelästyin mitä ihmettä tää on,mutta kyllä sillä hikka oli.Yksös odotuksissa ei koskaan hikkaaminen ole tuntunut noin voimakkaalta.Onhan se tietty selvä, kun tilaa on puolet enemmän käytössä.

Nyt on tullut taas isuttua koneen ääressä sen verran että menen taas sohvalle makoilemaan.Ihanaa masun kasvatusta kaikille.

vm.71 rv.32+4

Kommentit (190)

Vierailija
41/190 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille, joilla vielä vauva massussa.

Kurnau on ilmeisesti saanut jäädä sairaalaan??

Meille kuuluu sellaista, että limatulpan irtoamisesta tulee lauantaina kuluneeksi kolme viikkoa ja olen edelleen supisteleva ja 4 cm auki. Odottelen (tai sitähän tässä olen tehnyt viimeiset kolme viikkoa) synnytyksen käynnistymistä. Maanantaina kävin salin puolella käyrissä, napakoita epäsäännöllisiä suppareita kyllä oli ja kohdunkaulan tilanne tuo 4 cm. Otin nuuskaa nenää ja sillä synnytys olisi saattanut lähteä käyntiin, mutta mitään ei tapahtunut. Kalvojen puhkaisua en sitten pyytänyt, koska erään tutun kätilön mielestä kyyti olisi saattanut olla hyvin kylmää ja kovaa. La on kuitenkin ensi viikolla, mutta olotila kun on ollut mikä on,niin lähdön olisi luullut tulevan jo aikoja sitten. Esikoinen oli tässä vaiheessa jo 10 päivän ikäinen.

Kävin eilen neuvolassa ja terkkarin mukaan pää on lukittunut, joten toiveissa on, että pääsisin tositoimiin ensi yönä. Terkkarin mukaan näytän aivan synnyttämään lähtevältä (huulet turvoksissa), mutta sen näköinen olen ollut jo joululta, ettei mitään takaita ole siitäkään. Meidän esikoisen synttärit on huomenna, joten ehkä luoja antaa lapselleni lahjan, jota vuosia hänelle toivoin.

Tsemppiä koitokseen kaikille mahakkaille!!

Minniska ja maha-asukki 39+3

Vierailija
42/190 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks nla kuulumiset.

Pisut ok

Hemppaa ei otettu (sille kun ei enää tässä vaiheessa voisi mitään...)

Painoa +400g/vk

Liikkeet ok

Paineet 127/85 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mulla aina ollut keskim. 110/64

päätäkin vähän särkee ja vauva painaa tuonne alas tosi pahasti.

Pää ei ole kiinnittynyt kokonaan, mutta uudelleensynn. ei välttämättä kiinnitykkään, kaikki hoituu sit synnytyksessä...

Päivällä oltiin kaupoilla miehen kans ja vessakeikalla jäi paperiin sellasta venyvää, paksua limaa, ei ollut valkovuotoa!

Limatulppaa?

Noinkohan sitä lähdetään lähiaikoina synnärille!?

Jotenkin sellanen " löysä" olo tuolla alhaalla. Ihan kuin menkkojen aikaan. Alaselkääkin jomottaa...

Itkettää ja tosi väsy olo. Pelkään että synnytyksessä käy jotain pahaa vauvalle tai mulle.

Tulkin vaan omaa napaa....

Halit kaikille jo vauvautuneille ja meille masukkaille!

angut ja nöpö 38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/190 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna olis sitten laskettu aika... Niin on hyvä olo vielä tänään, että saapa nähdä pääseekö huomennakaan vielä hommiin... Toivottavasti. Olo on jo kovin malttamaton. Nämä viimeiset päivät tuntuvat todella pitkiltä.

Eilen tuli testattua kaikki ässät ja ihmejuomatkin juotua eikä mitään oireita näkyvissä... (Odottajien puolelta kävin bongaamassa Ihmejuoman reseptin... ;-))

Angut: Älä huolehdi turhia! Kyllä kaikki hyvin menee! Etukäteen murehtiminen on vain ajan haaskausta.

Minniska: Sullahan on kohta dead line myös ja limatulpat ja kaikki irronneet ajat sitten... Toivottavasti pääset sinäkin pian synnyttämään.

Ei kai tässä auta muuta kun alkaa taas jumppailemaan jotta lähtis beibe liikenteeseen!

Hyviä vointeja kaikille!

Miiruskainen 39+6

Vierailija
44/190 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nukkunut kaksi yötä ihan hyvin! ( Otsikossa aamukuulumisia, kello on kohta puolessa päivässä ja yhä pyjama päällä... Häpiä! ) Viime yönä vain kaksi vessareissua, jess! Ainoastaan lonkat särki maatessa, muuten ihana levollinen yö. Edellisyönä vetäsin unta kuulaan kellon ympäri, sain tosi hyvin unenpäästä kiinni vessareissuista huolimatta. Muksu koitteli myllätä jossakin välissä mua hereille, mutta kummasti nukahdin vääntelyistä huolimati.

On ollut vaisu ja jotenkin huono olo parina iltana. Ei sanottavasti supistele, mutta alamahaa ja selkää sekä kyljyksiä särkee. Sama vika niin sanotusti rahukaiselle, mulla on angut kanssa mieli tosi herkässä, matalapainetta ihan selkeästi.

Kurnau on sitten saanut vauvan maailmaan, kun ei pariin päivään ole mitään kuulunut? Ihana juttu! Koitetaan me lähtökuopissa sinnittelevät malttaa vielä, minusta joku totesi niin mainiosti, että kun on vuosikausia koitettu saada vauvelit masuun kasvamaan, niin annetaan niitten nyt olla siellä mahdollisimman pitkään. Mutta valehtelisin, jos väittäsin, etten olis jo kypsää kamaa, synny jo!

Mukavaa viikonloppua kaikille toivottelleepi Rilla 38+2

Vierailija
45/190 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hieman on kuitenkin supistellut lasketun ajan kunniaksi.

Neuvolassa terkka tarkasti kohdunsuun tilanteen ja kahdelle sormelle oli auki ja pehmeä ja aika edessä, mutta n. sentti vielä kanavaa jäljellä. Muuten oli kaikki arvot kohdillaan.

Kävimme tuossa päivällä kävelylenkillä. Joo, tosi hurjalla lenkillä... Supisteli kävelyn ajan kyllä aikalailla, mutta rauhoittui sitten kotiin päästyämme.

Imuroin eilen netistä vähän vyöhyketerapia- ja akupunktiopisteistä tietoa ja niillä ohjeilla saatiinkin jo eilen hieman suppareita aikaiseksi. Tänään on jatkettu. Kyllä tuntuisi vaikutusta olevan. Jatkamme vielä tässä illan päälle saunan jälkeen...

Ihana kun tuo mies minua hieroskelee ja hemmottelee...

Rilla: Hyvä, että olet päässyt nukkumisen " makuun" . Synnyttämään on taatusti mukavampi lähteä kun on saanut kunnolla levätä.

Supistusrikasta viikonloppua kaikille niitä toivoville..!

Miiruskainen 40+0

Vierailija
46/190 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taitaa mulle tosiaan tulla lähtö...

Pitäkäähän peukkuja.

:) Miiruskainen 40+2

Vierailija
47/190 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta päällimmäisenä olona on ärsytys. La on tiistaina, oireita on millon mitäkin, mutta lähtöä vaan ei ole tullut. Eilen iltapäivällä juili selkää ja supisteli, kävelin ulkona suppareista huolimatta ja herättelin toiveita, että reippaus palkittaisiin, mutta vauva viihtyy ilmeisen hyvin massussa.

Miiruskaiselle taisi lähtö tulla?? Ja luultavasti aika monelle muullekin, hiljaista on.

En olisi omalta kohdalta uskonut, että pääsen edes tammikuulle, vaikka se hartaissa toiveissa olikin. Olen ilmeisesti estellyt liikaa. Lääkäri sanoi, että joskus käy näin, kun on pitkällä saikulla (olen ollut 3 kk suppareiden vuoksi) ja sitten kun saisi syntyä, ei tapahdukaan mitään.

Harmittaa vaan, kun mies lähtee työreissuun taas tulevalla viikolla ja on ma-ke pois. Jos vauva päättää syntyä nyt alkuviikosta, mun täytyy selviytyä synnytyksestä yksin. Se hiiirvittääää ja toisaalta olo on niin tukala, että olen aikalailla valmis menemään vaikka yksin.

Mahakkaille vielä voimia loppuun ja synnyttäneille lepoa ja nauttikaahan vauveleista:))))

Toivoopi Minniska ja maha-asukki 39+5

Vierailija
48/190 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ibizalle lämpimät Onnittelut tytöstä ja pojasta!

Olo alkaa käydä kärsimättömäksi. Mieli on välillä ärtyisä ja itkuinenkin.

Siis matalapainetta täälläkin. Tuntuu ettei tästä tule " valmista" koskaan =(.

Viime viikolla kävin äitipolilla kontrollissa ja maksa-arvot oli nyt

kohdallaan (lääkitys tehoaa). Vauva voi muutenkin hyvin eli tarvetta

käynnistämiselle ei ainakaan vielä ole. Toivottavasti siihen ei tarvitse mennäkkään koska kuulemani/lukemani mukaan se on kivuliaampi ja rankempi vaihtoehto. Toisaalta mikäänhän ei takaa että vauva syntyisi

rv 42 mennessä joten käynnistäminen voi kuitenkin olla edessä... No joo, ehkä menen nyt asioiden edelle *huokaus*

Kurnau on ilmeisesti saanut kirpun syliinsä *hu-huu, tule kertomaan kuulumisia heti kun jaksat* Ja Miiruskainen taisi myös päästä tositoimiin... Peukutuksia kovasti!!

Toivotaan Minniska että saat miehesi mukaan synnytykseen! Jaksatko muuten kertoa jotain sinun ensimmäisestä synnytyksestä. Miten käynnistyi jne... Angnutillakin taitaa olla kokemusta peräti kahdesta synnytyksestä?

Olisi mukavaa odotellessa kuulla miten muiden vauva-arki on lähtenyt sujumaan... Tulkaahan kertomaan jotain pikku tuhisijoistanne jos jaksatte Toivo76, Monnax, Muksuja4, vm71, Moonchild, Sirputi ja Ibiza.

@mour 37+5

Vierailija
49/190 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miiruskainen taisi tosiaan päästä hommiin!! Peukkuja sinne synnytyssaliin!

Muillekkin ketkä ahertaa...

Mulla on ollut ylävatsakipuilua torstaista lähtien. Välillä pois ja välillä aika kipeetäkin ottaa. Pisu oli puhdas, mutta paineet koholla.

Tiistaina menen neuvolaan, katotaan paineet ym. mikä tilanne.

Torstaina tuli vähän limaa ja tänäänkin vähän (tosi vähän).

Suppareita on, muttei kipeitä.

Olo on itkuinen ja herkkä.

Mun ekä synnytys lähti käyntiin supistuksilla 40+4. Vedet lutahti kotona, kun suppareita oli ollut n kaksi tuntia. Sitten vaan pikkuhiljaa synnärille ja koko homma ksti 9h 50min. Poika sieltä tupsahti (ponnistin 25 min ja tuntui ettei mitään tapahdu). 3.4kg ja 48 cm. Nyt jo 17v!!

Toinen käynnistettiin laskettuna päivänä. Mulla oli rask. aik. diabetes ja vauva ei liikkunut kun olin synnärillä kontrollissa ko. päivänä.

Kalvot puhkaistiin ja lekuri sanoi, että illalla lisätään suoneen kamaa jos ei tapahdu mitään. (kello oli silloin n12 päivällä).

HUHU HUH: tunnissa kaikki ohi. Oli oikein syöksysynnytys.

Muutama supistus ja kerran ponnistin, thats it! Mulla oli kyllä valmiiksi jo paikat auki 3cm suppareittein vuoksi. Vauvalla oli napanuora mennyt kaulan ympärille, pelästynyt raukka kai.

Poika tuli ja 3.5kg ja 48 cm. Nyt siis jo 14v rippikoululainen!

Nyt tulossa tämä mun iltatähti, pientä tyttöä odotellaan (toiv. ultraan on luottaminen!). Uusi rakkaus ja uudet kujeet! Mun miehelle tämä on ensimmäinen lapsi ja hän on siis aivan sekaisin ja varmaan myyty kun saa vauvan syliinsä.

Isotveljetkin odotttaa siskoa kovasti, ne ei vaan tajuakkaan ketkä joutuu lapsenvahdeiksi!!!!! ;)

Syynnystysta mietin ja välillä pelottaa ihan hel...tisti. Menis vaan kaikki hyvin. Omaa kipuakin pelkään ja sitä pystynkö hallitsemaan itseni. Vauva on povattu pieneksi, joten ainakin pitäis hyvin mahtua tulemaan.

NO jos itkeä tursuais kun mies tulee töistä. Auttaa se ainakin kun voi oman kullan kainalossa olla.

Stemppiä kaikille jotka lähtöä tekevät. Olen hengessä mukana!!

Kertoillaanhan kuulumisia, jotta pysytään kuosissa tytöt.

angut ja nöpö 38+3

Vierailija
50/190 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa pikaisesti vilkaisemaan, onko uusia tammiksia syntynyt.

Meillä menee pienten poikien kanssa ihan hienosti ja olen tosi onnellinen että, tuo järkyttävän rankka raskausaika on vihdoin viimein ohi ja nyytit tuhisee kainalossa :-).

Tsemiä vaan kaikille, joilla on synnytys vielä edessä!

t.muksuja4 ja poitsut 15pvää

Vierailija
51/190 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vaan vyörytään... :)

Mulla on oma napa kipeä!? Siis oikeesti. Sattuu kun liikkuu ja koskettaa.

Olisiko joku lihas juttu? Ensin pelkäsin että kohtutulehdus! Ei kai?

Huomenna neuvola, ajattelin kyllä oottaa sinne asti.

Vauva liikkuu kuitenkin ja ei ole vuotoa. Vähän menkkamaista juilintaa sillointällöin. Oottelen sitä synnytystä, vois jo tulla pieni.

Tois kiva ylläri heti aamusta; mun känny ei toimi!!!!!!!!!!!!!!!

Olen yksin kotona, mies töissä, jos tulee lähtö, mitähän sitä tekis...juoksen taksiasemalle? :)

Onneks mies kotiutuu jo kl 14. Taidan siis saada uuden kamerakännyn today!!

Aina on muuten jotain ylimääräistä rahanmenoa.

Suppareita kaikille niitä toivoville!

angut ja nöpönen 38+4

Vierailija
52/190 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan täällä vielä mahakkaitakin koneen äärellä.

Meille ei kuulu ihmeitä, mies lähti reissuun aamulla ja palaa ke, jollei synnytys ala aikaisemmin. Tosin ajoon menee noin 3 h, joten koko homma saattaisi olla jo silloin ohi. Yöksi täytyy ottaa mummo tänne vahtiin, jos tulee lähtö, en uskalla jäädä yksin.

Suppareita, jomotuksia jne. on kuten aikaisemminkin, mutta vielä ei ole napannut kovasti. Synnytys hirvittää, jos joudun menemään yksin. Esikoisen synnytys oli nopea, eka nipistyksestä 4 h 45 min, sairaalassa oltiin kaksi tuntia ja tyttö oli maailmassa. Mitään säännöllisiä supistuksia ei ollut, taisi olla nuo tunnit yhtä supistusta. Synnärillä oli tuona yönä aivan täyttä ja aluksi oltiin kahdestaan äitipolin huoneessa, vaikka oli oli todella kipeä. Ennätin saamaan kohdunkaulanpuudutteen, en muuta. Onneksi ilokaasu vei pahimman kärjen suppareista.

Nyt hirvittää se, että olen jo ainakin 4 cm auki ja tämä ei ole vielä varsinaisesti alkanutkaan. Viimeksi aukesin tunnissa siis neljästä kymmeneen senttiin. Vauva oli luultavasti kyllä pienempi, kun oli tässä vaiheessa jo kaksi viikkoa ollut maailmassa ja tämä saattaa peräti mennä yli lasketun, joka on huomenna. Pelottaa jos vauveli kasvaa nelikiloiseksi.

Lohduttavaa kuulla, että pelkoja on myös muilla, toisaalta olo on niin tukala, että lähtöä kyllä odottaa ja että se olisi luonnollinen. Käynnistys ei innosta.

Tsemppiä kaikille ja ehkä vielä kuullaan tai sitten ollaan päästy itse asiaan!!

Minniska ja maha-asukki 39+6

Vierailija
53/190 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs eipä etene homma täälläkään, vaikka polte ois jo valtava... Tympäsee minuakin tämä turvotus, ähinä ja kömpelyys. Ukkokin puhuttelee jo veturiksi, kun ähkin ja puuskutan joka käänteessä. Koko ajan seki rassukka on hälytysvalmiina, ei kärsis palijon irvistellä tai voivotella oloaan, se on heti kärppänä kysymässä, mitä mitä?

Eilen taas käveltiin pitkästi ja mulla supistelikin tuntikaupalla, nukkumaan mennessä sitte loppu, aamulla heräsin tympiänä, kotona ollaan edelleen... Tänään laps on myllänny aamusta saakka ihan asiallisesti, potkis nyt kalvot hajalle tai vilkuttais niin, että tulis uloskin joskus. Tuntuu, ettei tästä tuu valamista koskaan. Tiiätte varmaan, mikä tunne?

Toivottavasti me päästään kaikki loppukuun odottelijat pian punnertamaan, ettei tarttis ainaskaan kovin kauaa yliajalla kärvistellä. Käynnistämisen ajatus tuntuu mustakin karmialta, mutta vielä ei kuulemma kannata niin pitkälle murehtia. Helpommin sanottu, kuin tehty, vai mitä? Vitsit, kun ei ehtiny kyselemään Miiruskaisen linkkejä, mistä se oli löytänyt niitä vyöhyke- ja akupisteitä! Mää löysin jotakin vinkkejä vyöhyketerapiasta, mutta oli sen verran epämäärästä, ettei siitä oikeen tolkkua ottanut. Jos tiiättä vinkata, niin kertokaapa.

Oottako muuten kukaan suunnitellu kestovaippojen käyttöä vauveleillenne? Mua kiinnostais jollakin tasolla koitella, mutta oon niin mukavuudenhaluinen ja lasika, etten jaksais kauheasti vaivaa nähdä homman eteen. Pitäis hoitua siinä missä kertak.vaippojen vaihtelukin sillä erotuksella, että likaset vaipat vois heitellä koneeseen roskiksen sijaan ja pestä yhdessä vaateiden kera... Ei taida olla minun juttu?

Mutta mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, toivotaan, että loppuviikolla on jo vähemmän vyöryjiä kehissä ja enämpi vauvoja tuhisemassa!

Rilla 38+5

Vierailija
54/190 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo alkaa olla jo aika valmis synnytykseen, mutta ehkä vähän vielä semmonenkin tunne, että ei tarviisi ihan vielä lähteä. Jotenkin ehkä jännittää se synnytyksen jälkeinen aika, ei niinkään itse synnytys. Mutta eipä tässä varmaan kauaa enää mene ja siihen yritetään nyt henkisesti valmistautua.

Supistuksia on tullut enenevässä määrin koko ajan. Ei mitään kipeitä, mutta tuntuvia. Niitä ei vaan tule kun yksi aina kerrallaan, ei siis mitään säännöllisiä. Mutta jospa ne jotain siellä tekisi.

Rilla: Meillä on esikoinen kestovaippapeppu ja tulevallakin vaavilla aiotaan kestoilla. Aio-vaipat (All in one) voisi olla siulle sopivia. Ne on siis eniten kertakäyttöisten tapaisia eli puetaan ja käytön jälkeen pesuun ja pesun jälkeen ne on taas valmiita käyttöön ilman sen kummempia säätöjä. Ne vaan kuivaa vähän hitaasti, jos ei oo kuivausrumpua. Voithan ostaa vaikka pari vaippaa kokeiluun ja katsoa sitten toimiiko homma teillä. Käytettynäkin saa nykyään helposti vaippoja. Kannattaa käydä katsomassa www.kestovaippainfo.fi, sieltä löytyy ainakin tosi paljon tietoa. Ja miulta saa tietty kysyä, jos joku juttu askarruttaa.

Nyt täytyy lähteä syömään, kun mies huutelee.

Vierailija
55/190 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittelin jo eilen napakipua.

Äityi ihan järkyttäväksi!

Panadolia menee ja olen jopa Voltarenia yöllä laittanu!

Ei voi liikkua ja vaatteet painaa ja vessakeikat yhtä tuskaa. Sattuu niin pirusti. Soittelin NKL eilen ja ne sanoi että tule näytille jos et pärjää...

Tänään on nla kl 13. katotaan mitä ne sanoo.

Yöllä alkoi " menkkasupparit" kolmelta ja kesti parisen tuntia. Nyt taas tuntuu välillä. Tosi napkoita, ei oikeestaan kipeitä, tai en tiedä.

Lähtö ei varmaan ole kaukana!! Apua!

Pelottaa koko synnytys kun on tuo ylimääräinen napakipu!!!!!!!!!!!!!!!

Kuinka ponnistan kun en voi edes yskästä kunnolla, kyyneleet vaan valuu. Kätilö epäili, että lihas olisi revähtänyt. Missä ja kuinka?

Pitäkää mulle peukkuja ja tulkaa henkiseksi tueksi mulle!

Palaan asiaan kun tulen neuvolasta. Saatte tietää jos lähtö tulee!

angut ja nöpö 38+5

(älkää reväyttäkö lihaksianne :) )

Vierailija
56/190 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppu syntyi rv 38+1 sektiolla 10.1. klo 12.40.

Pituutta pojalla 49 cm, painoa 3390 g ja pipo 33 cm.

Poika on aivan hurjan SÖPÖ!!!!

Tultiin eilen ip kotiin, sektio ei mennyt ihan nappiin ja lisäksi turvotukset vaan pahenivat! Paino tippunut kahdessa päivässä n. 5-6 kg, eli kymmenisen kiloa tähän menneessä lähtenyt. (20 kg jäljellä...)

Tulen myöhemmin tänne, nyt vaan pikaiset terkut.

En tiedä, kannattaako minun kertoa omaa synnäriäniä, koska se ei mennyt ihan miten piti, meinaan vaan, ettei joku saa siitä turhaan kammoa. Itse tulen käymään sektion läpi psykiatrin kanssa.

Pääasiassa nyt on, että vauva on terve ja voi erinomaisesti, äiti kohtalaisesti ottaen huomioon se, etten ole kunnolla saanut nukuttua viikkoihin ja isän vointi erinomainen ;)

Terv. Kurnau ja Kirppu 6 pv

Vierailija
57/190 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahottomasti onnea pikku Kirpusta. Harmi, että synnytys oli ikävä kokemus, mutta pääasiahan on, että voitte kaikki hyvin ja vaavi on kotona. Ja hyvä, että pääset psykiatrin kanssa keskustelemaan huonosta kokemuksesta. Auttaa varmaan, ettei jää niin pahat muistot.

Angut: Jospa se ois lähtö edessä! Hyvät ainakin oireet. Onpa kyllä kummallista napakipua, toivottavasti helpottaa. Ja voimia vaan synnytykseen, jos tuli lähtö. Voltarenia ei muuten saisi enää loppuraskaudessa (3 viimeistä kuukautta) käyttää pakkauksen ohjeitten mukaan. Ite just laitoin selkään ja jälkeenpäin katsoin niitä ohjeita.

Kauhea päänsärky tuli yöllä enkä saanut oikein nukuttua. Ilmeisesti niskat niin jumissa, että särkee sitten päätäkin. Mitähän noille niskoille tekisi, kun on niin kipeät, ettei anna oikein venytelläkään? Eikä oo muuta tosiaan lääkekaapissa kun tota Voltarenia.

Onko muilla muuten vauvat hiljentyneet ennen synnytystä? Vaavi kyllä liikkuu ihan säännöllisin väliajoin, mutta jotenkin tuntuu, että olisi liikkeet vähentyneet. Eihän siellä tietty oo enää tilaakaan niin melskata. Miulla seuraava etappi ois torstain neuvola, sieltä sitten taas kuulumiset.

Gaia 37+4

Vierailija
58/190 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt säännöllisesti vakoilemassa sun taivaltasi ja ihana kuulla, että poika tuli vihdoin maaimaan! Harmi, että sektio ei mennyt nappiin, mutta toivottavasti pääset sen kanssa sinuiksi. Mulla oli pahat turvotukset myös loppuraskaudessa ja ne tosiaan pahenivat ensimmäisinä päivinä, mutta parissa viikossa lähtivät. Kiloja tietty jonkin verran jäi, mutta alussa tunsin itseni tooosi laihaksi, kun turvotus vihdoin poistui ja kengätkin holjuivat jaloissa...

Onnea vielä kerran! Ensimmäiset viikot onneksi menee hormonien varassa, unta tarttee sit enemmän vasta myöhemmin. :)

-Osse ja neiti 2kk+

Vierailija
59/190 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateeksi käy, sulla on kurnau jo tuhisija kainalossa. Onnea koko perheelle, käythän kertoilemassa kuulumisia, kunhan kerkiät! Hyvän laihkarin sait, mukavaa, että olosi helpottuu turvotuksen osalta :) Toivottavasti mullakin kohta lymfat lähtee liikkeelle...

Angut: mulla kanssa välistä ' repii' vatsalihaksia, yskiessä välistä tuntuu, että tekis mieli karjahtaa. Ihanaa pidellä tätä tuhannen lentsua kaiken tukaluuden lisäksi. Ole rohkealla mielellä, jos lähtö tulee, otat lääkettä ja rohtoa nautit, kaikki tropit, mitä rannekkeella irti saat. Aivan varmasti saat vauvelin ponnisteltua maailmaan.

Gaia: kiitos vaippavinkeistä. Ostin muutaman käytetyn taskuvaipan kokeeksi, saa sitten nähdä, onko musta kestovaippailijaksi.

Täällä on hiljaiseloa, en usko, että kakara vähään aikaan on tulollaan. Ainakaan ei mitään suurempia tuntemuksia ole ollut, sitä samaa, mitä viikolta 26. Välillä kuvittelen, että jossakin kohdunsuun tiimoilla nipistelisi, mutta luulotautia taitaapi olla. Viime yö oli taasen yhtä keppurointia, toivottavasti saan muutaman yön perästä taas kunnolla unta kuulaani. Huomenaamuna vyöryn neuvolaan, oon varma, että terkkari toteaa vain ettei laps ole vielä(kään) kiinnittynyt ja kohdunsuu on edelleen samassa jamassa. Ja lopuksi sanoo että toivotaan nyt, että pian pääset synnyttelemään... Justiinsa.

Vierailija
60/190 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurnau: Lämpimät Onnittelut Kirpun johdosta! Jäin miettimään

mitä sektiossa mahtoi tapahtua?!? Toivottavasti asia ei kuitenkaan

paina niin paljon mieltä ettet pystyisi nauttimaan pikkuisesta... Tule

kertomaan lisää kuulumisia kun jaksat.

Angut: Minun korvaan nuo sinun aikaisemmat synnytykset kuulostavat

ihan lupaavilta. Saisitko niistä voimaa tulevaan koitokseen? Uskon että

kaikki menee hyvin tälläkin kerralla; onhan sinulla kuitenkin jo jonkin verran kokemusta synnyttämisestä?

Omaa (. )

Toissapäivänä äitipolin kontrollissa maksa-arvot olivat laskeneet viitearvojen sisään joten käynnistämiseen ei tarvinut ainakaan vielä

lähteä. Seuraava etappi on ensi viikon tiistai. Tämä on nyt tälläistä

juoksua aikaa vastaan: Välillä ajatus käynnistämisestä tuntuu jopa houkuttelevalta (saisi pisteen tälle epävarmuudelle ja odotukselle).

Toisaalta en ollenkaan haluaisi että kroppaani ohjailtaisiin " ulkoapäin"

sen enempää kuin on tarpeen. Pelkään että synnytyksestä tulisi poikkeuksellisen kivulias jos se hoidettaisiin kemikaaleilla =(.

Jotain hyvääkin. Pari yötä on ollut lupaavasti kivuliaita supistuksia ja lääkäri vähän " availi" paikkoja lisää sisätutkimuksen yhteydessä.

Viime yönä meni myös limatulppa eli jospa tässä olisi jonkinlaisia toiveita päästä pian synnyttämään.

Gaia: Olisi mielenkiintoista kuulla jotain myös sinun ensimmäisestä synnytyksestä... Sattuneesta syystä tämä aihe nyt jotenkin kiinnostaa ;o).

Tulkaahan kertoilemaan taas lisää kuulumisia!

@mour 38+2