Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Tammituhinat**

20.11.2006 |

Aloitin uudella otsikolla meille, vanha oli venähtänyt jo pitkäksi.Älkää moittiko!!

Aika moni meistä kärsii suppareista ja muksuja 2, meillä menee lähinnä samaa rataa noiden paikkojen avautumisen kanssa. Pe kävin taas kontrollissa ja tilanne oli pysynyt suht samana kun viikko sitten,eli kanava pehmeä ja reilulle sormelle auki, mittaa oli 2cm jäljellä.Mulle kerrottiin että rv 34 kun on saavutettu, niin lääkärit huokasevat ensimmäisen kerran.Pari viikkoa kun menis nopeesti ja hyvin, se on nyt tähtäin meillä.

Kaikkea sellaista mikä aiheuttaa painetta alapäähän pitää välttää,istuminen,kyykkyminen,nostaminen ym. lepoa paljon.

Beibit voi muuten hyvin ja oli kasvanut hienosti, olivat melkein pari kiloisia molemmat.Huomaa että alkaa ahdasta olemaan sen verran kovasti ne myllää ja maha on välillä vaikka minkä muotoinen.Vessassa saa ravata monta kertaa yössä,eikä tuu kun pieni liru, silti tuntuu että rakko olis ihan täynnä.A:n pää on laskenut jo ihan alas, että se sielä painaa,B oli myös kääntynyt viime viikolla rt:aan.

Viime yönä heräsin kun A alkoi hikkaamaan,se tuntui niin hyvin käteen,kun koitin.Aluksi pelästyin mitä ihmettä tää on,mutta kyllä sillä hikka oli.Yksös odotuksissa ei koskaan hikkaaminen ole tuntunut noin voimakkaalta.Onhan se tietty selvä, kun tilaa on puolet enemmän käytössä.

Nyt on tullut taas isuttua koneen ääressä sen verran että menen taas sohvalle makoilemaan.Ihanaa masun kasvatusta kaikille.

vm.71 rv.32+4

Kommentit (190)

Vierailija
1/190 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vm71: Ihan kiva kun aloitit uuden pinon. Ja onnea sulle että olet saavuttanut ne maagiset 32 rv' tä! Voit alkaa huokaista jo helpotuksesta... Mulla on vielä viikko siihen. Tuo sun kirjoitus olisi todellakin voinut olla mun oma, tuntui ihan hassulta lukea sitä :-). Vauvojen koko ja kaikki, ihan samoissa mennään. Mun pienet oli rv30+0 n 1,5 ja 1,6kg joten seuraavassa ultrassa, mikä on viikon päästä, tulevat olemaan lähelle 2kg.

Täällä sitä ollaan makoiltu ja yritetty välttää kaikkea mahdollista stressiä. Se ei ole ihan helppoa kun kotona on yksi uhmis 2,5v ja toinen uhmis 8v :-). Jos huomisessa mittauksessa kohdunkaula on edelleen n 2cm, niin saan jatkaa kotona lepäilyä ja lääkitystä vähennetään hieman. Minä en muuten tiedä yhtään onko kohdunkaula avautunut, lääkärini ei uskalla " ronkkia" ettei laukaise synnytystä tai supistuksia.

Vatsanahka venyy ja paukkuu. Ymäpärystä en ole taas mitannut, mutta kyllä tuo masu aika iso jo on ja raskas kantaa. Mahalaukulle ei vissiin ole enää oikein tilaa, kun ruokaa ei kertakaikkiaan mahdu sisään ja paino alkanut kääntymään laskuun. Tähän mennessä sitä on nyt sitten vaa' alla 12kg enemmään kuin alussa eli ihan kiitettävästi :-).

Mun sektio on sitten varattui 8.1.2007. Tosin kaikki kyllä odottavat, että pienet tulevat aikaisemmin ja tietysti juuri joululomalla, kun oma lääkärini on lomilla. Mutta onpahan sentään päivä " varattu" , jolloin tämä hautominen on varmasti ohi :-).

Mukavaa jatkoa kaikille, kukahan meistä siirtyy ekana vauva-puolelle...?

t.muksuja2 rv30+6

Vierailija
2/190 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan outo olo, kun ei tarvitse enää töihin mennä!

Olen nyt kaksi vk saikulla sitten loput lomat ja sit äippälomalle!

Ihanaa, saa vaan olla nautiskella.

Kiva lukea teidän kaksosten odottajien kirjoituksia. Olo on varmasti pinkeä. Hienosti olette jaksaneet ja viikkoja jo noin paljon!

Tuntuu varmaan jo loppusuoralta, kun sektio aikakin jo annettu! :)

Minä odottelen tätä yhtä mylläävää pikkunyyttiä! Voiko joku potkia näin kovaa? Kaikki on hyvin, jaksoin leipoakin toissapäivänä litran taikinan pullaa!!!!!!!!!!!!! Tulee muuten ihania rahkapullia siitä sitruunalla maustetusta rahkasta!

Viikonloppuna teen joulukakut ja pipareita on pakko paistaa, edes vähän. ( toivottavasti ei jää haaveeksi...)

Mullakin vauva hikkaa, useinkin. Jännän tuntosta. Hyvää vaan tekee keuhkoille.

Olen miehen kanssa kuvitellut, minkä näköinen tämä pieni ihme on.

Onko tukkaa, tummaa vai vaaleaa, silmät ja korvat jne.

Mies on Turkista, joten kaikki mahdolliset versiot on mielessä käynyt.

Tammikuulle jännitetään!

angut ja nöpö 30+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/190 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitimän siis kirjoittaa otsikkoon että minä taas täällä, mutta lipsahti enterille nämä mun perunat :-))

Eli tänään mitatiin taas ultralla varovasti kohdunkaula ja se oli pysynyt ennallaan!! Yes! Saan siis jatkaa kotona lepäilyä ja kun pari viikkoa vielä menee, niin sitten ylös jalkeille lihasvoimia parantamaan. Ensi viikolla mitataan vauvat taas tarkemmin, nyt ovat n 1700 grammasia.

Mukavaa viikkoa kaikille!

t. muksuja2 rv31+0

Vierailija
4/190 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi pinkka olikin jo tervetullut!

Voin todella kuvitella vm.71 ja muksuja2 teidän mahojenne pinkeyden kun se näin yhtä odottavallakin tuntuu olevan todella ahdasta. Syömisten määrässä saa olla tosi tarkkana ettei tule ähky olo. Viime sunnuntaina oksensin kun mulle tuli niin täysi ja ähky olo. Mulla lisäksi alkaa pistää sekä mahasta että selästä oikealta puolen kun olen syönyt... mikä lie kumma kotkotus sekin...

Kotosalla olen vain löffäillyt ja yrittänyt pitää suppareita poissa. Levon kanssa pysyvätkin enimmäkseen poissa, mutta heti jos alan puuhailemaan jotakin, taas alkavat. Mulla on perjantaina aika äitiyspolille joten sitten saan kuulla tarkemmin tilanteestani. Meilläkin hikkaillaan aika usein. Vähintään pari kertaa päivässä on pikkuhikan aika.

Nyt on sitten äitiyspakkauksen vaatteet pesty ja silitetty. En kyllä tiedä oikein tuleko niitä käytettyä... Ehkä sitten, jos muut kamppeet ovat pesussa. Oli kai niissä joitakin ihan Ok tapauksia.

Mulla on nyt kovasti pohdinnassa minkä värisen reunuspehmusteen tekisin lapsen ensi-sänkyyn. Meillä on sellainen soikea minun vanha rottinkinen sänky. Olen tähän asti katsellut erilaisia vaaleita sävyjä, mutta nyt luin jostakin, että jos laittaa tummanpunaisen tai ruskehtavan sängyn reunuksen niin se voisi muistuttaa vauvaa kohdun oloista... Tämä muutti nyt sitten suunnitelmani aivan kokonaan...

Mukavaa päivää kaikille!

Miiruskainen 32+5

Vierailija
5/190 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Mullakin alkanut tulla taas suppareita, tosin tähän asti ovat paikat hyvin kestäneet. Uskoisin, että ns normaaleja.

Toivottavasti teillä muilla paikat pysyy vielä viikkoja kiinni, tsemiä!!!

Meillä tilanne on nyt sellainen, että vauva on perätarjonnassa. On jo viikon yrittänyt aktiivisesti kääntyä ja on välillä poikittain. Mielenkiintoisen näköinen vatsa välillä ja ottaa oikeasti kipeää :( Kirppu on välillä möyrinyt ja työntänyt tosi kovaakin, mutta ei ole päässyt pää alaspäin: mulla ilmeisesti lihakset ovat liian timmissä kunnossa. Säälittää vaan pikkuinen, kun ähisee ja puhisee ihan turhaan. Niin ja meilläkin hikataan lähes päivittäin :)

Kirppu muuten on yhä selkeämmin hereillä ja sitten unessa, päivisin noin 2-4 h rytmityksillä. Ja voi säpsähtää hereillä, varsinkin kun minä en malta olematta tunnustelematta, että missäs hänen päänsä on. Säikähti eilen aika kovaa, joten päätin lopettaa vatsani kronklaamisen sillä aikaa, kun vauva nukkuu.

Saanko kysyä teiltä, että miten suhtaudutte vauvaan? Tajusin tänään, että minä juttelen vauvalle ja voin sanoa vahingossa kaupassakin ääneen, että voi kultapieni, jos kovasti möyryää :) Toiseksi, mikä mun mielestä on vähän kummallista, voin sanoa rakastavani kirppua tosi paljon? Olenhan nähnyt siitä 4 D kuvan, mutta muuten enhän tiedä sen luonnetta yms. Aika hassua siis tuo voimakas tunnetila. Ja se on vaan voimistunut tässä viimeisten viikkojen aikana. Oikein odotan, että koska saan ottaan hänet syliini. Sen varmaan olette huomanneet, kun en enää laita raskausviikkoja, vaan oletettuun sektioon jäljellä olevia päiviä... Lasken heti aamulla, että paljonko jäljellä.

Tämä on jotenkin hassua, jos vaan muistatte, miten suhtauduin raskauteen alkuraskauden aikana... tosin hormonit aiheutti mulle sen masennuksen, mutta silti.

t. kurnau, 6 vk ja 5 päivää enää!!!!!! (rv 31+2)

Vierailija
6/190 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten äippäpolilla käyty tuomiolla... Ihan hyvät arviot tulikin. Lääkäri sanoi, että rauhassa on edelleen jatkettava, mutta ei tarvitse makuulepoa ja saa varovaisesti liikuskellakin. Kohdun kaulaa oli 2 cm jäljellä eikä se ollut auennut. Huomenna ajattelin kokeilla uintia. :-D Todella kaipaan liikkumista. Tuntuu, että olen muuttumassa rautakangeksi ja muutenkin tuntuu, että paikkoja alkaa kolottaa vain siksi, ettei saa liikuntaa...

Sain myös tietää, että lähete oli annettu myös sikiön pienen koon takia?!? Hänpä ei ollutkaan pieni vaan ihan normaalikokoinen viikkoihin nähden. Painoarvio oli perjantaina 2,200g jonka mukaan syntyessään hän olisi 3,500g. Syy luultuun pieneen kokoon sekä herkkään supisteluun löytyy vaavin sijainnista. Hän on ollut koko ajan pää alaspäin ja hyvin alhaalla ja lonkkaluun sisällä joten SF mitta jää pieneksi ja hänen liikkeensä ärsyttävät kohdunkaulaa. Että hyvin menee meillä!

Onko sulla kurnau jo päätetty, että sektio tehdään? Tai ilmeisesti on, mutta miksi se on jo näin aikaisin päätetty?

Minäkin olen muutaman kerran kokenut hyvin syvää kaipuuta ja kiintymystä tulokasta kohtaan. Se on sellainen tunne, jota on vaikea kuvailla. Tuskin maltan odottaa kuinka voimakkaaksi tunteet vielä yltyykään...

Mukavaa viikkoa kaikille!

Miiruskainen 33+2

Vierailija
7/190 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa...

Minäkin nyt virallisesti " kesälomalla" ja 16.12 eka äippälomapv.!

Vauveli oli jo pari vk sitten pää alaspäin, taitaapi olla edelleenkin.

Painaa tosi paljon tuonne alas ja tunkee peppuaan " läpi" ylämasusta. Potkut voimakkaita ja välillä villiintyy oikein kunnolla.

Eilen oli vähän hiljaisempi päivä liikkeissä, samoin tämä päivä.

Olisiko kasvanut, ettei mahdu niin mylläämään?

Keskiviikkona ylim. nla lääkäri. Viimeksi kun tuo sf mitta oli pieni lääkärin mielestä, 26. Jos se ei kasva, taitaapi tulla lähete NKL. Painokaan mulla ei nouse paljon. Oli tullut 4kg vaan...

Alkoi jo huolestuttaa, onko vauvelilla kaikki ok!!

Ainaski masun ympärysmitta oli eilen 99cm, miehen riemuksi :)

Mites muilla nuo mitat?

Suppareita tulee tasasesti, lepotilassakin. Ei ne kipeitä ole, mutta välillä ottaa napakastikin. Kohdunsuun tilanne selviää taas keskiviikkona.

angut ja nöpö 31+4

Vierailija
8/190 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on... tulkaapas nyt kertomaan kuulumisia!

( . ) Minä kävin gynellä taas eilen. Mitattiin pienet ja kohdunkaula (taas). Toinen pikkuisista oli jäänyt kasvussa jälkeen, mistä olin aika yllättynyt kun viikko sitten ei eroa ollut kuin 200gr. Mittaus viime viikolla oli kyllä melko suurpiirteinen. Eilen sitten tuli pienille painoarvioksi 1,6-1,7kg ja 2,1-2,2kg eli puolen kilon ero. Lääkäri ei kuitenkaan katsonut tilannetta huolestuttavaksi, kun mittasi napanuoran virtaukset ja molemmilla ne olivat erinomaiset. Toinen on sitten vaan vähän pienempi. Tilannetta tarkkaillaan kuitenkin tästä lähtien viikottain. Kohdunkaulan tilanne oli ennallaan ja sain luvan alkaa vähentää supparilääkitystä, mutta vielä pitää ainakin tämä viikko makailla. Gyne vähän epäili, että meille tulee jouluvauvat. Mulle passais kyllä paremmin alkuvuodesta synnyttää, mutta eihän sitä voi valita :-). Pitäisi silti kai alkaa tuota sairaalakassia pakkailla ja ne nimet keksiä ja vielä pestä vauvoje kamat yms. Mutta kun en saa vielä tältä pedistä nousta :-/. Hb oli muuten 138 ja painoa tullut tähän asti n 13kg.

Nyt annan teille suunvuoron, miten menee?

t.muksuja2 rv32+1

Vierailija
9/190 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelenpa minäkin lääkärikuulumisia kehoituksesta :-D. Jotenkin on ollut niin väsyksissä, ettei ole oikein jaksanut edes kirjoitella. Nopsasti vaan käynyt lukaisemassa muiden kuulumisia, mutta nyt siis ryhdistäydyn. Täällä painoarvio oli 1900 ja kaikki muutoinkin kunnossa. Supparaita vaihtelevasti, mutta ei vielä mitään kovin hälyttävää. Yöllinen vessassa juokseminen ja asennon haku kipeän alaselän vuoksi vaan pistää väsyttämään. Lisäksi mies vihjailee kauniisti, että vaimo on alkanut kuorsaamaan öisin! Nenä on todellakin tukossa, mutta munkäs teet kun nuhalääkkeitä ei sovi käyttää. Olisko vinkkejä millä nenän saa auki ilman lääkettä?

Kuulumisiin, kirjoitelkaahan muutkin tammimammat (tai sitten joulumammat) miten sujuu.

Vierailija
10/190 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä viikkoja oli 31 + 5 :-)

Vierailija
11/190 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasinpas että pienellä painostuksella joku laittaa kuulumisia :-).

Meillä on makkarissa ihan ehdoton ilmankostutin, muuten ei ilma nenän kautta kulje. Toinen mitä käytän kuiviin limakalvoihin on tuo ihan tavallinen keittosuolaliuos, jota mulla on lasten nuhalääkkeenä. Se toimii ihan hyvin, mutta ongelma mun kohdalla ei kyllä olekaan kovin paha.

terkut, muksuja2

Vierailija
12/190 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hiljaista on kovin olut...

Ajattelin minäkin Toivolle höyryhengittämistä esittää ennen nukkumaan menoa. Itse olen huomannut, että jos nenän ja poskiontelot saa kunnolla tyhjäksi ennen maate menoa, on paljon kevyempi yöllä hengittää.

Eikös se ole muksuja2 ihan yleistä, että toinen vauvoista ottaa enemmän ravintoa äidistä ja toinen ikäänkuin jää altavastaajaksi. Toivottavasti tosiaan saisit pidettyä pienet sisälläsi ensi vuoteen. Itse muistan ainakin lapsuudesta ja nuoruudesta kuinka loppuvuotiset harmittelivat ikäänsä. Ja onhan ne alkuvuoden lapset koulussakin sitten melkein vuoden nuorimpia edellä.

( . ) Tänään kävin taas neuvolassa ja kaikki näytti tosi hyvältä. Niin kauan kuin jaksan hissukseen olla, niin supparit pysyvät kohtuullisina. Vauva oli kasvanut hurjasti. Viime Pe äippäpolin painoarvio oli 2,2 kg, mutta ainakin itsestä tuntuu että se on taan kasvanut. SF mittakin oli jopa 30. Oloni tunnen tosi tankkeriksi vaikkei painoa varsinaisesti ole tullut vasta kuin 6 kg. Eilen mittasin navan kohdalta ympärysmitan ja se näytti oleva 98 cm. Kohta menee metri rikki...

Haettiin maanantaina vaunut ja turvakaukalot ja sitteri kaupasta. Ostimme ne jo aiemmin, mutta lupasivat säilyttää niitä liikkeessä tähän asti. Oltiin mieheni kanssa aivan kuin pikkulapsia kun innoissamme paketteja availimme ja uusiin " leluihin" tutustuimme. Vain vauva siis enää puuttuu... ;-) Itseasiassa myös hoitopöytä puuttuu, mutta sen ostamme ensi viikolla Ikeasta. Hoitopöydän hankkimista sinänsä mietimme pitkään... Tarvitsemme kuitenkin lipaston lapsen vaatteille ja Ikeasta löytyi näppärä malli, josta voi myöhemmin puolet hoitopöydästä kääntää lipaston päälle hyllyksi. Vaikuttaa järkevältä.

Asiasta todella viidenteen: Onko kukaan perehtynyt välilihan öljyämiseen? Luin siitä joltain palstalta, mutten ikäänkuin saanut tarpeeksi tietoa asiasta. Onkohan moinen vaivansa arvoista..?

Tulkaahan muutkin turinoimaan...

Miiruskainen 33+5

Vierailija
13/190 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa mekin oltiin maanantaina. SF-mitta 29 cm eli ihan keskikäyrillä mennään. Vauva edelleen poikittain eikä edes yritä kääntyä (ainakaan hereillä oloaikanani). Se siis yritti aktiivisesti kääntyä, mutta ilmeisesti nyt luovutti.

Varasin ajan loppuraskauden ultraan ja neuvoasta pyydettiin sanomaan, että vauva poikittain. Kiitos joulupyhien yms sain ajan vasta rv 36 ja suoraan kääntöön. Itse olen sitä mieltä, että jos sitä olisi oikeasti haluttu kääntää, niin se pitäisi tehdä nyt. Lihakset ovat edelleen hyvässä kunnosssa enkä usko, että tilannetta parantaa se, että vauva kasvaa koko ajan. Anyway, tällä ei ole mitään merkitystä, koska haluan sen sektion joka tapauksessa (jokuhan tätä kysyi). Korjaan: vaadin sen terveydellisistä syistä. Ja olen selvittänyt, ettei sitä voida evätä minulta. Minut kyllä tullaan luokittelemaan hankalaksi potilaaksi, mutta mielestäni lapsen terveys on pääasia. Enempää en halua siitä kertoa edes täällä foorumissa :( Siksi siis lasken päivä, suunniteltu sektio tehdään 2 vk ennen laskettua aikaa ja koska mulle tehtiin PAS, niin tarkka päivä on tiedossa.

Rautalääkitystä en ole aloittanut ja syynä tähän saamattomuuteni: unohdan aina käydä luontaistuotekaupasta hakemassa jotain litkua, kun norm. rautalääkkeet pistivät mahan täysin sekaisin.

Hemppari tosin oli 122, johtuen kyllä kuivumisesta (olin vatsataudissa). Eli väsy painaa vähän silmää.

Painoa tullut nyt vähän maltimmin, yht. 17 kg

Mitäs muille kuuluu, meitähän on vino pino...

Kurnau rv 32+1 (5 vk 6 pv.....)

Vierailija
14/190 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ette kyllä arvaa, eilen illalla vauveli potkutteli ahkeraan kohdunsuulle, mikä tuntui toodella ikävältä vihlonnalta. Yhdistin kyllä tuon vihlonnan vaavin liikkeisiin. Nyt sitten aamulla huomasin limaista kirkasta venyvää vuotoa emättimssä!! Menin tietysti ihan paniikkiin ja soittelin nlat ym. paikat läpi. Ohjeeksi kerrottiin, että ei vielä hätää jos ei ala supistamaan säännöllisesti, vauveli liikkuu, eikä vuoto muutu veriseksi tai vetiseksi. Huuiuii! Kauheeta kun pelästyin, että nytkö jo tuli lähtö. EI näillä viikoilla vielä -pliiss!!!

Vierailija
15/190 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdin tuossa jo käydä puolitoista viikkoa makoilemassa Naistenklinikalla hepatokestoosin ja lievän raskausmyrkytyksen takia.

Maksa-arvot on onneksi nyt tullut reippaasti alaspäin, sappihappoarvoihin ja verenpaineeseen mulle aloitettiin lääkitys. Proteiinit on myös koholla, mutta ei onneksi hirveästi ja arvot pysyneet suht samalla koko ajan eli ei ole nousussa.

Pari päivää sitten kotiuduin sairaalasta ja tänään kävin siellä kontrollissa. Tällä hetkellä kaikki on suht ok, joten mut siirretään takaisin seurantaan äippäpolille, mutta seuranta on kuitenkin suht tiivistä.

Kaiken tän lisäksi B-vauvan napavirtauksissa on ollut pientä häikkää, ei tosin siinäkään mitään hirveen vakavaa, mutta sitäkin halutaan seurata. Napavirtaukset on ihan vähän korkeemmat kun A:lla, mikä tarkoittaa, että B:n istukka ei toimi ihan niin hyvin kuin A:lla, mutta toistaiseksi vauvojen painoero ei ole mitenkään hälyttävä.

Tämän päivän painoarviot muksuille oli A:lla 1690g ja B:llä 1460g.

Jos ei noitaa arvoja tuijottele, niin mun vointi on ollut varsin hyvä eli mistään noista ei ole tullut mitään oireita, ei edes verenpaineesta.

Voitte arvata, että makaaminen sairaalassa oli pirun tylsää, kun olo on terve, eikä ole mitään tekemistä. Nooo, mitäpä sitä ei lastensa hyväksi kestäisi.

Ehtivät ne siellä sairaalassa mulle piikittää jo kortisonitkin ja yksi lääkäri sanoi mun kotiutuvan vasta lasten synnyttyä, mutta täällä sitä vaan olla möllötetään kotisohvalla, eikä mukuloiden syntymisestäkään nyt ole pelkoa. Vaan kyllähän raskausmyrkytyksessä tilanteet voi vaihdella suht nopeastikin, mulla onneks on kuitenkin kaikki arvot menny parempaan suuntaan tai pysyneet samalla tasolla, joten eiköhän kaikki mene ihan mukavasti vielä muutaman viikon.

Monnax ja mukulat rv 31+2

Vierailija
16/190 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se makailu ei todellakaan ole helppoa! Olen itsekin kahteen otteeseen ollut supistusten takia sairaalassa useamman päivän ja kyllä se tökkii. Kortisonit sain myös minä. Toivotaan että saat pitää pikkuiset vielä muutaman viikon masussa!

Itse kävin tänään sairaalan puolella otattamassa sydän- ja supparikäyryät. Lääkärini vain ihmetteli miten pysyvät edelleen masussa, vaikka supparit käyrällä ovat niin kovia. Mielestäni ne eivät olleet ollenkaan kovia verrattuna siihen, millaisia ne ovat joskus iltaisin kotona :-). Lääkitys on edelleen päällä, ihme ettei tehoa paremmin.

Toivo76: olikohan se limatulppa mikä sulta tuli ulos? Pelästyit varmaan... toivotaan että ei merkitse mitään kun noita viikkoja ei ole vielä niin hurjasti!

Hyviä vointeja kaikille ja pidetään pikkuiset vielä muutama viikko masussa!

t. muksuja2 rv32+2

Vierailija
17/190 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulle yritetään tehdä kääntö jos edessä on kuitenkin sektio? Vai etkä ole vielä sektiota " virallisesti" vaatinut? Eikä sillä ole muuten mitään väliä vaikka kuinka hankalaksi potilaaksi sut luokiteltaisi, pääasia sulla ja babylla menee hyvin! Itselläni on jo 2 sektiota takana ja näiden tuplien kanssa ei olla edes keskusteltu lääkärini kanssa miten synnytetään, sektiopäätös oli alusta asti selvä.

t.muksuja2

Vierailija
18/190 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todellakin SHOKISSA vieläkin...

PIENEN PIENI PRINSESSAMME syntyi 16.1.07!!!!

Muistanette mun napakivun??!!

Onneks menin synnärillä käymään...

Vauveli ei voinut hyvin ja jouduin käynnistykseen.

Kalvot puhkaistiin ja lapsivettä oli TODELLA VÄHÄN! Vauvan sydänäänet romahti ekasta supparista ja niinpä lekuri antoi 20min aikaa saada vauva ulos!

Kiireellä leikkausaliin ja spinaalissa sektioon...

HUH mitä lentoa. Pelko ja hätä oli valloillaan. Mies oli ihan pihalla ja itki vaan hoitajan kans. Luuli että vauva luolee.

Olisimme menettäneetkin vauvan jos olisin vielä jäänyt kotiin...

Neiti painoi vaan 2060g, pituus 45 ja pipo 31,5.

Istukka oli pieni 310g.

Jotain häikkää sen toiminnassa ja siksi vauva noin pieni!

Odottelen patologin vastausta istukasta.

Onneks kaikki päättyi hyvin ja vauva voi todella hyvin.Pirteä neiti ja painokin jo noussut 2400g!!

Olen tosi vihainen neuvolalääkärille. Aina oli kaikki hyvin vaikka juoksutti mua kahden viikon välein siellä!

Onnea kaikille muillekkin jotka ovat nyyyttinsä saaneet!

Meillä oli ainakin enkeleitä mukana!

angut ja pari viikkoinen nöpö

Vierailija
19/190 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ja halaukset kaikille nyyttinsä hakeneille!!! Ja huh angut sun synnäriäsi --teillä oli totisesti enkeleitä matkassa mukana.

Ja loputkin taitavat jo olla synnärillä, vai?

Minusta ei olekaan kuulunut pahemmin mitään :/

Olin synnytyksen jälkeen käytännössä 3 vk vuodelevossa, koska hemoglobiini oli alhainen, verta menetin reippaasti ja tietty ne univelat painavat päälle, joita " keräilin" jo ennen synnytystä. Ja nesteitä lähti 16,5 kg/10 päivässä ja se sekoitti nestetasapainoni: olin senkin vuoksi tosi veltto. Noh, rakas poikamme rakastaa syömistä -parhaimmillaan 1-3 kertaa TUNNISSA vuorokauden ympäri. Just saan nukahdettua niin ei muuta kuin rinnalle takaisin. Lisäksi häntä vaivaa noi masuvaivat -mulla tulee ilmeisesti maitoa vähän paineella että haukkoo ilmaa sen takia. Olen käytännössä täysin vauvan rytmissä (tai meidän tapauksessa epärytmissä) kiinni: en tiedä oikein klo-ajoista, päivistä yms mitään.

Mutta, tästä sitä pikkuhiljaa kerätään voimia. Päivääkään en vaihtaisi pois, vaikka kieltämättä rankkaa on. Vauva on aivan ihana :)

Sektiostani: minulla ei puudutus ollut täydellinen, lääkärillä oli vaikeuksia löytää nikamavälejäni voimakkaan turvotuksen vuoksi. Sektioaamuna oli paino 92 kg eli +30 kg. Nyt jäljellä se 13-14 kg, joka ompi läskiä...

Nyt täytyy mennä laittamaan poika yöpuulle, palaan asiaan ja kertokaahan loputkin meille hyviä uutisia!

Kiitos kaikille muuten tuestanne ja muutenkin -tuntuu vähän oudolta, ettei ole enää teitä täällä tukemassa :(

kurnau ja kirppu 3,5 vk

Vierailija
20/190 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. muksuja4 ja pojat 6vkoa