Toksisin työpaikka, jossa olet työkennellyt
Omalla kohdallani on kyseessä eräs Savolainen ravintolaketju, jossa koin itselleni hyvin epämieluisaa lähentelyä sekä muutoinkin kyseisessä lafkassa oli/on kuulemma nykyäänkin ollut hyvin narsistinen työilmapiiri.
Sijaitsee Mikkelissä tämä firma ja on ihan Suomalaisten pitämä.
Kommentit (1567)
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos saan tehdä töitäni täysin yksin, näitä luettuani osaa taas arvostaa sitä. Palkka tulee tilille, mutta kukaan ei kysele mitään. Ei edes esimies.
Millä alalla työskentelet?!!!
Vankila. Narsistinen ja välinpitämätön apulaisjohtaja ja johtajana heikko taivuteltavissa oleva tapaus, joka käytti aikansa kuuluisan talousrikollisen paapomiseen. ei kuunneltu henkilökuntaa, ei arvostettu, seksuaalista ahdistelua, mitätöintiä, pilkkaa, huutoa ilman syytä jne. Narsistinen vanhanaikainen johtamistyyli, eli alaisia peloteltiin väliin ilman syytäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurakunta. Työpaikkakiusaamista.
Minulla kaikki seurakunnat, joissa olen työskennellyt. Niitä on monta.
Mistä tämä kiusaamiskulttuuri seurakunnissa johtuu?
Tuntuu käsittämättömältä, miten seurakunnan työntekijät jatkuvasti rukoilee yhteisen hyvän puolesta, saarnaa lähimmäisen rakkaudesta, yms mitä nyt arvoja pitäisi kristinuskoon liittyä, ja sitten käytännössä raportoidaan seurakunnissa tapahtuvasta kiusaamisesta.
Kysyy mielenkiinnolla kristitty ihminen...
Vierailija kirjoitti:
Yksi sukulainen on työsuojelutarkastaja tai muu sellainen, siis ihan työkseen kiertää eri työyhteisöissä ja tekee tarkastuksia, mutta myös selvittelee ristiriitoja ja niin edelleen. Hän sanoi, että seurakunnat ovat kaikkein pahimpia. Todella paljon ongelmia kuulemma.
Tässä taas...samaa kysyn...mistä johtuu...
T. hämmentynyt kristitty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi sukulainen on työsuojelutarkastaja tai muu sellainen, siis ihan työkseen kiertää eri työyhteisöissä ja tekee tarkastuksia, mutta myös selvittelee ristiriitoja ja niin edelleen. Hän sanoi, että seurakunnat ovat kaikkein pahimpia. Todella paljon ongelmia kuulemma.
Tässä taas...samaa kysyn...mistä johtuu...
T. hämmentynyt kristitty
Sehän on ihan loogista. Vetää puoleensa joustamattomia ihmistyyppejä, joilla kelpaa vain yksi totuus. Eli se oma mielipide.
Lindexissä olin ja mulle laitettiin kaikki työt mitä muut ei halunnut tehdä ja oikein ilakoivat että onpas kivaa kun joku muu tekee paska hommat. Esimies kohteli huonosti myös vaikka tein työt hyvin ja olin aina ajoissa. Siellä oli vain yksi joka otti mut huomioon ja kehui ja sai lopulta puristettua kiitoksen esimieheltäkin. Häntä muistan lämmöllä. Muita en.
Linnanmäki. Olin siellä viime kesänä ja toisten en mene! Niin kuin aikaisemmin mainittu, niin vettä ei saanut juoda asiakkaiden nähden. Käytännössä join vettä kotona lähtiessä useamman litran ja seuraavan kerran kotona 12h työpäivän jälkeen koska ruokatauko ja ei ollut. Kyllä heikotti. Kerran työsuhteen alussa jäin kiinni veden juonnista ja sain varoituksen ja uhattiin seuraavasta potkuja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu käsittämättömältä, miten seurakunnan työntekijät jatkuvasti rukoilee yhteisen hyvän puolesta, saarnaa lähimmäisen rakkaudesta, yms mitä nyt arvoja pitäisi kristinuskoon liittyä, ja sitten käytännössä raportoidaan seurakunnissa tapahtuvasta kiusaamisesta.
En tiedä mistä johtuu. Nuorena tyttönä 20 v sitten olin seurakunnan toimistossa. Varsinaisesta kiusaamisesta ei kokemusta, mutta paljon selkään puukottamista. Kaikki haukkui toisiaan. Monet papit olivat hyvin v*****mäisiä, jumalasta seuraavia. Kireimmät tyypit, minä nähnyt työpaikoilla juuri tuossa työpaikassa.
Linnanmäki. Olin siellä viime kesänä ja toisten en mene! Niin kuin aikaisemmin mainittu, niin vettä ei saanut juoda asiakkaiden nähden. Käytännössä join vettä kotona lähtiessä useamman litran ja seuraavan kerran kotona 12h työpäivän jälkeen koska ruokatauko ja ei ollut. Kyllä heikotti. Kerran työsuhteen alussa jäin kiinni veden juonnista ja sain varoituksen ja uhattiin seuraavasta potkuja!
Vaateliike Halonen. Omistaja ihme kyylä kun tuli pyörimään myymälässä. Saattoi mennä kysymään asiakkaalta oliko häntä asiakaspalvelija jo tarjonnut apua hänelle minua vihaisesti mulkoillen. Asiakkaat katsoivat vähän mitä hlvettiä ilmeellä kun eivät toki tienneet että hän paikan omistaja ja karkotti sillä kyllä hyvin itse asiakkaita pois. Viikonloppu vain joka toinen kuukausi vapaana. Lomia ei koskaan saanut pitää kesäkuukausina vaan ne annettiin mp:n suosikeille. Selän takana paskan puhumista ja suoranaista kiusaamista yhden eri osastolla toimineen henkilön toimesta. Otti silmätikuksi ja haukkui eteenpäin jos näki edes yhden minuutin että olisin seisonut muka mitään tekemättä. Vajaa miehitystä isossa myymälässä joten ei aina ollutbaikaa hoitaa rahastus, palvelu, myymälän siistinä pitäminen plus tavaroiden purku kohtuullisessa ajassa. Ei ikinä enää.
Kahvila/baari, jossa minuun ei voitu kuulemma enää luottaa, koska en suostunut iltavuoron (päättyi n. klo. 23.30) jälkeen aamuvuoroon (alkaa klo. 7.30). Kun en suostunut, niin aamuvuoro laitettiin työkaverille, joka oli kanssani iltavuorossa, eikä kieltäytynyt...
Vierailija kirjoitti:
Koskihoiva
Sama. Montako kymmentä työntekijää lähtenyt vuoden aikana... lähtee kentän väki ja esimiehet ihan älytöntä skeidaa koko pulju. Tai oikeestaan johto.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, jos näkisin työntekijän juovan vettä pitäisin sitä vain järkevänä ja hyvänä esimerkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos saan tehdä töitäni täysin yksin, näitä luettuani osaa taas arvostaa sitä. Palkka tulee tilille, mutta kukaan ei kysele mitään. Ei edes esimies.
Millä alalla työskentelet?!!!
Siivooja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä olisi eka kerta, kun seurakunnan sisällä tapahtuu jtn mikä ei seurakunnan arvoihin ei kuulu. Esim katolisen kirkon seksuaalirikokset. Jos Suomesta haluat esimerkkejä niin kirjota Google hakuun seurakunta rikokset niin sieltähän niitä tulee ihan kiitettävästi. Ei kannata olla niin sinisilmäinen.
Vierailija kirjoitti:
Siis apua, vieläkinkö tämä järkyttävä käytäntö vedenjuonnista asiakkaiden nähden jatkuu? Itse olin Lintsillä laitetyöntekijänä n. 10 vuotta sitten, ja silloin tosiaan sain aikaiseksi sanottua lääkärille tuosta vedenjuontikiellosta, ja sinä kesänä se kielto oikeasti loppui. Otettiin ilmeisesti takaisin käyttöön... Työntekijän perusoikeus on juoda vettä ihan milloin vaan sitä tarvitsee, mutta erityisesti helteellä.
- Aikaisempi laitetyöntekijänä työskennellyt lintsiläinen joka kirjoitti pidemmän kommentin
Pieni yksityinen, mutta voittoatavoittelematon päiväkoti Espoossa. Valtava pula koulutetusta henkilökunnasta mutta silti oli varaa kohdella ihmisiä kuin roskaa. Ja työehtosopimusta ja lakia rikottiin siellä sun täällä.