Toksisin työpaikka, jossa olet työkennellyt
Omalla kohdallani on kyseessä eräs Savolainen ravintolaketju, jossa koin itselleni hyvin epämieluisaa lähentelyä sekä muutoinkin kyseisessä lafkassa oli/on kuulemma nykyäänkin ollut hyvin narsistinen työilmapiiri.
Sijaitsee Mikkelissä tämä firma ja on ihan Suomalaisten pitämä.
Kommentit (1567)
"Työpaikkakiusaaminen on Suomessa yleisempää kuin muissa Euroopan maissa. Suomessa työpaikkakiusaamisen kohteeksi joutuu enemmän ihmisiä kuin yleisesti muissa EU-maissa. Työterveyslaitoksen mukaan palkansaajista noin kuusi prosenttia eli 140 000 henkeä kokee olevansa työpaikkakiusaamisen kohteena"
Ja tälle asialle ei tehdä mitään, koska......................?
Siksi täällä veronmaksajat joutuu maksamaan tukia niille jotka ei enää kykene menemään töihin.
Muutaman kiusaajan takia jotka pilaa koko yritysten ilmapiirin.
Ja niitä kiusaajia suojelee hyvät veljet ja sisaret.
Vierailija kirjoitti:
Tää vauva aihe vapaa on mielestäni hitonmoisen toksinen vaikka ei mun työpaikka olekaan .
Onko hienoa kun olet oppinut tuollaisen sanan TOKSINEN jota olet hokenut eri keskustelupalstoilla noin 1000 kertaa pelkästään tämän vuoden puolella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuilo. Pitää työntekijöitä orjina ja kiusaa tahallaan. Simputusjärjestelmä käytössä. Olin kipeän lapsen kanssa pari päivää kotona, niin kostoksi seuraavat 3kk tein vuoroviikoin 10-18+la ja 12-20 +su. En siis ikinä aamua eikä ikinä viikonloppuja vapaana. Hyvä ettei mennyt avioliittokin tuona syksynä. Lähdinkin heti kun mahdollista pois tuon syksyn jälkeen.
Muutoin puhelimen päässä piti olla koko ajan, vapaapäivinä ja lomilla soitettiin jatkuvasti, kesälomaa ei saanut pitää kuin max 2vko kerrallaan jne. Siinä eli työlleen kyllä 100%.
Muuten olisin sympannut, mutta koska vedit heti esiin kipeän lapsen, niin loppui symppaus siihen. Te pienten lasten vanhemmat olette niin paljon milloin milläkin tekosyyllä pois töistä. Ja lomat pitää aina saada parhaaseen aikaan sekä juhlapyhät vapaiksi. Olen lopen kyllästynyt tuohon vinkumiseen. Alaan ja työpaikkaan katsomatta.
Oletko vähä-älyinen? Meinaatko ettei sairaan lapsen kanssa jäädä kotiin töistä?
Kaikenlaisia täällä kommentoimassa..
HUS Meilahden sairaala on kammottava paikka. En suosittele jos haluat muutakin elämääsi kuin työn.
Terveystalo. Mätä organisaatio. Rotat jättää nyt uppoavaa laivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuilo. Pitää työntekijöitä orjina ja kiusaa tahallaan. Simputusjärjestelmä käytössä. Olin kipeän lapsen kanssa pari päivää kotona, niin kostoksi seuraavat 3kk tein vuoroviikoin 10-18+la ja 12-20 +su. En siis ikinä aamua eikä ikinä viikonloppuja vapaana. Hyvä ettei mennyt avioliittokin tuona syksynä. Lähdinkin heti kun mahdollista pois tuon syksyn jälkeen.
Muutoin puhelimen päässä piti olla koko ajan, vapaapäivinä ja lomilla soitettiin jatkuvasti, kesälomaa ei saanut pitää kuin max 2vko kerrallaan jne. Siinä eli työlleen kyllä 100%.
Muuten olisin sympannut, mutta koska vedit heti esiin kipeän lapsen, niin loppui symppaus siihen. Te pienten lasten vanhemmat olette niin paljon milloin milläkin tekosyyllä pois töistä. Ja lomat pitää aina saada parhaaseen aikaan sekä juhlapyhät vapaiksi. Olen lopen kyllästynyt tuohon vinkumiseen. Alaan ja työpaikkaan katsomatta.
Oletko vähä-älyinen? Meinaatko ettei sairaan lapsen kanssa jäädä kotiin töistä?
Kaikenlaisia täällä kommentoimassa..
Senkus jäätte, mutta ilman palkkaa. Oma sairaus on eri asia kuin lapsen sairaus. Silloin hommataan toinen vanhempi, isovanhempi tai joku muu hoitamaan sairasta pentua.
Pieni myymälä jonka omisti keski-ikäinen nainen ja vakkarityöntekijöinä kaksi saman ikäluokan naista. Itse olin yhden joulun kiireapuna.
Aivan järkyttävä se ilmapiiri.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut puolenkymmentä hyvää työpaikkaa ja yksi todella huono. Yrittäjävetoinen metallipaja, jossa toimitusjohtajan vaimo hääräsi "talouspäällikkönä" ilman asianmukaista osaamista ja myyntipäällikölle oli annettu asema täysin kaiken arvostelun yläpuolella, koska hän oli saanut isoja kauppoja aikaiseksi. Kyllä, valehtelemalla asiakkaalle yrityksen toimitusketjusta (mm alkuperämaat) ja laadunhallinnasta!
Lähdin koeajan puitteissa.
Kuulostaa ihan entiseltä työpaikaltani. Sijaitseeko paja kenties Itä-Suomessa pienellä paikkakunnalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen firma kuin Ve., jota ei kyllä enää olekaan. Vaikeavammaisille tarjosi asumispalveluita ja vähän muutakin, kuten kuntoutusta.
Työssä kiire koko ajan. Jos aamussa on 3 hoitotyössä ja autettavia sillä hetkellä talossa 15, niin puolet asukkaista on kahden autettavia. Miten ne saat kaikki autettua ylös sängystä klo 7-9 välillä, kun käsipareja tekemässä vain kolme. Ei se ihan riitä, että nosturilla pyörätuoliin nostetaan. Pitää vaihtaa vaipat, tarvittaessa pestäkin, auttaa pukeutumisessa, hampaiden pesussa jne. Se on asiakasryhmä, jolla on avannetta ja katetria ja peg-letkuruokintaa. Jokainen ymmärtää, ettei ketään saa sängyssä makuuttaa enää klo 10.30, mutta jos ei ehdi niin mitäpä teet. Pitää antaa aamupalat, syöttääkin osalle, antaa lääkkeet jne.
Hienosti esitteissä luvattiin kaikenlaista, joka ei toteudu, kun ei ehdi. Pissapyykkiä kuskaat pesuun, välillä juokset kuivausrumpuun laittamaan. Viriketuokiot on pakotettu liian tiukkaan ohjelmaan. Joka aamupäivä pari suihkutusta vähintään, osa pesulavetilla kahden auttamana. Jopa tunti menee yhden asukkaan suihkutuksessa kaikkine riisumisine, rasvauksine ja pukemisineen. Lounasruoka painaa päälle. Asukkaat on tyytymättömiä, jos ei ehdi virikkeenä kuin jonkin 15 min. pallopelin vetää tai lukea sanomalehteä ääneen. Kun ei ehdi. Kova paine ehtiä viedä asukkaita ulos vuoron vaihteessa, kun joku firmassa mennyt sopimuksissa lupaamaan ulkoilua.
Omaisille pitää sanoa sitä sun tätä. Missään nimessä ei saa sanoa kiire syyksi yhtään mihinkään. Jos on porukkaa sairaana ja hyvä jos jotain keikkalaisia saatu ja siksi jää lauantaina sauna lämmittämättä eikä asukkaat pääse saunaan, ei saa omaisille sanoa oikeaa syytä. Olen itse ollut vieressä, kun on valehdeltu omaiselle, että asukkaat ei halunneet saunaan. Kysyikö heiltä kukaan. Eihän silloin ollut tarpeeksi hoitajia paikalla, että se saunotus olisi voitu toteuttaa.
Ja omaiset myös haukkui turhasta, välillä täysin syyttä. Äidin lakanoita ei ole vaihdettu kahteen viikkoon, huudettiin minullekin. Mutta kun minä itse vaihdoin lakanat eilen. Ei uskota, huudetaan vaan ja tiedetään paremmin, minkä väriset lakanat on minäkin päivänä ollut ja mikä tahra niissä on ollut. Yllätys, yllätys: kaikki tahrat ei lähde edes pesussa, jos raahaatte 50 vuotta vanhoja lakanoita tänne.
Toinen omainen huusi naama kirkkaanpunaisena, kun en tullut heti ulko-ovea avaamaan illalla klo 20. Me teemme silloin hattu hiessä töitä. Pestään, puetaan yöpukua, siirretään asukkaita sänkyyn, vaihdetaan vaippaa , annetaan inhaloitavaa lääkettä. Ja mitä teki johto: pahoitteli tälle omaiselle, että hän joutui odottamaan 10 minuuttia ulkona iltatoimien aikaan. Pahoitteli sitä, että me oltiin kiireisiä. Se ei ole työntekijöiden vika eikä sitä pidä pahoitella. Kyllä ne asukkaatkin joutuu odottamaan sen 10 minuuttia jopa vessaan pääsyä, jos ei ehditä. Ei pidä pahoitella, jos turhasta joku alkaa huutaa.
Vetrea?
Mikä kaupunki?
Vierailija kirjoitti:
Sello Prisma
Kannelmäen Prisma. Aivan sairasta touhua.
Vierailija kirjoitti:
Terveystalo. Mätä organisaatio. Rotat jättää nyt uppoavaa laivaa.
Minulle tarjottiin paikkaa Terveystalosta sen toimistopuolen tehtävistä. Kun näin ehdotetun työsopimuksen en voinut allekirjoittaa sitä, sillä siinä oli ihan suoraan lainvastaisia pykäliä. Kyllähän ne voisi sitten liiton kanssa viedä oikeuteen myöhemmin jos ne toteutuisivat mutta en kyllä halua mennä firmaan töihin, jossa jo työsopimuksessa yritetään saada työntekijä luopumaan tietyistä oikeuksistaan.
Kaikki vanhusten ns. hoivapaikat. Pahimmat Suopursun palvelutalo Tikkurilassa, Töölön palvelutalo, Helykoti Kontula, Validia Korso. Kaikki Attendon orjapaikat.
Wihurin varasto Vantaalla. Täysi väliinpitämäytömyys työturvallisuudesta. Liittoon kerrottu, ovat kyllä tapelleet näiden kanssa ennenkin. Barona rekryää, varokaa siis molempia.
Hesan katajanokalla Aallon sokerikuution takana sijaitsi ulkoministeriön toksisuussivupiste ainakin dekadi pari taaksepäin. Huh huh.
HUH!
Vierailija kirjoitti:
Olin eräällä maatilalla kausitöissä peltoja myrkyttämässä. Se oli toksisinta mitä olen tehnyt työkseni.
Hautausmaalla myös tätä. Rikkaruohoja myrkytettiin. Muuten en ymmärrä kysymystä.
Alusvaateketju Change, oma kokemukseni pk-seudulta. Maajohtajan syyllistyi työpaikkakiusaamiseen. Kymmenen vuotta sitten lähdin firmasta ja edelleen traumoja noilta ajoilta. Kadun, että olen koskaan tuolla työskennellyt ja pilannut oman mielenterveyteni.
Uskallan kertoa kun olen todennut saman paikan päällä ääneenkin. Sitten on noloa jos panettelee ja puhuu paskaa mutta ei totuuden kertomisessa pitäisi olla mitään uskallettavaa.