Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toksisin työpaikka, jossa olet työkennellyt

Vierailija
09.02.2023 |

Omalla kohdallani on kyseessä eräs Savolainen ravintolaketju, jossa koin itselleni hyvin epämieluisaa lähentelyä sekä muutoinkin kyseisessä lafkassa oli/on kuulemma nykyäänkin ollut hyvin narsistinen työilmapiiri.

Sijaitsee Mikkelissä tämä firma ja on ihan Suomalaisten pitämä.

Kommentit (1567)

Vierailija
641/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitinä puolustusvoimien upseerin rinnalla ...

Vaarallisin ja toksisin asema ikinä

Meni puoli ihmiselämä ja voi kokemuksesta todeta että--

Ov:n henkilöstöleikkaukset ja uudistukset toivat tiedostetun " avioeroaallon"

Mutta entäpä se huonostivointi siellä suljettujen ovien takana.

Miten Suomi olikin naiselle Euroopan vaarallisin (?) maa. Väkivallantiimoilta.

Vierailija
642/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippialueella oleva musiikkiopisto Helsingissä. Johtaja kerää ympärilleen hovin, joka kyykyttää muita työntekijöitä mielin määrin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instru Optiikka, aluepäällikkö narsisti ja ihmisvihaaja, toimari samaa sarjaa

Vierailija
644/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen työpaikka. Uudet työkaverit heti kaivetaan facebookista esiin ennen kuin on edes ihmistä tavannut. Kauheasti juoruilua ihan miesten että naisten kesken.

Missä päin Suomea?

Mun entisellä työpaikalla tapahtui tuota samaa. Heti kun selvisi uuden työntekijän nimi, joka ei vielä ollut taloon tullut, kaivettiin somesta esille. Työyhteisö saattoi tietää kaiken oleellisen ja olemattoman, halusi tai ei.

Minusta olisi hyvin ahdistavaa tulla sellaiseen paikkaan töihin, missä sinusta on kaavailtu tietty mielikuva ennen kuin olet päässyt edes esittelemään itseäsi.

No täähän on kaikkialla nykyään, ihmisuhteissa, työpaikoilla jne.

Jengi googlaa sua ensin pää sauhuten ja muodostaa vahvan mielikuvan, ennen kuin tulee tervehtimään.

Parhaat tapaukset sellaisia että olen kaupassa maksanut kortilla, niin joko nimeni on nähty suoraan kortista tai kassa on sanonut "anna mä vähän putsaan sitä", jos kortti ei ole heti toiminut ja utsinut nimen siitä. Minun nimisiä ei ole maassa kuin yksi. Sitten kun menet samaan kauppaan seuraavan kerran, niin porukka virnuilee.

Senköhän takia vielä reilusti yli 40-vuotiailta kysellään papereita kun ostaa alkoholia.

Vierailija
645/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin lajittelukeskus, Tampere. Joukossa liian monta elämäänsä pettynyttä kulkijaa. Johto raapaistu jostain luolamiesajoilta.

Vierailija
646/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanat "savolainen" ja "suomalainen" kirjoitetaan pienellä.

Moi, millä työpaikalla kiusaat?

💯

Vierailija
647/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että keittiö/ravintolahommissa on paljon kaikenmaailman sivistymätöntä valkoroskaa.

Ja myymälöissä sellaista porukkaa joilla ei paljoa ole fiksua ajateltavaa.

Naisena narsistien lähentely tulisi ravintolamaailmassa ottaa "ihailuna" vaikka narsku olisi kuin yököttävä muutoin tahansa.

Ikävää sinänsä meille niistä naisista, joita muista syistä kiinnostaa alalla olo tai sille opiskelu.

Vierailija
648/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä musiikkiopistossa vaihtuu rehtori. Tuskin tulee parempi tilalle, koska hovi valitsee taas uuden ystävän johtajaksi ja sama meno jatkuu.

Vierailija
649/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnettu yksityinen terveysasema - järkyttävä työilmapiiri. Tarvitsin lähes vuoden ennenkuin uskalsin luottaa taas toisiin ihmisiin uudessa työpaikassani, enkä kärsinyt pelkotiloista ja pahoinvoinnista. Kukaan mieheni lisäksi ei arvaisi tätä ulkoapäin.

Vierailija
650/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesburger. Vuoropäälliköksi pääsemisen ehtoina tuntui olevan persoonallisuushäiriö. Aivan sairasta meininkiä. Osasin pitää puoliani ja lähdin menemään parempiin hommiin heti kun tilaisuus tuli, paha mieli oli niiden juuri ja juuri täysi-ikäisten kilttien ja hiljaisten työntekijöiden puolesta jotka vaan ottivat vastaan kaiken myrkyllisyyden yhtään kyseenalaistamatta. Tuntipalkkakin oli naurettavan surkea stressiin ja kiireeseen nähden. 

Vierailija
651/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brunbergin makeistehdas Porvoossa. Avointa kiusaamista, vanhat vastaan uudet, esimies sallii kaiken, koska on itse misogyninen vanha ukkeli. Palkka aivan alinta p#skaa, työvälineet vanhoja kuluneita, ei minkäänlaista ergonomiaa, sairaslomia ei katsota hyvällä joten töihin vaikka selkä paskana. Hirveintä raatamista ikinä. Makeiset hyviä, mutta boikotissa monestakin syystä.

Hyvä tietää, eipähän tarvitse heidän tuotteitaan ostaa eikä syödä.

Vierailija
652/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs pienehkö lahtelainen leipomo. Aluksi omistajista sai ihan mukavan vaikutelman, mutta työn alkaessa homma muuttui todella ilkeäksi ja tylyksi käskyttämiseksi, huutamiseksi ja v- - -uiluksi. En ollut ensimmäinen enkä viimeinen joka kyseisestä firmasta otti lopputilin. Monesti heillä oli vielä älytön kiire, työntekijöitä kohdeltiin kuin roskasäkkiä ja sitten ihmeteltiin kun työntekijät yksi toisensa jälkeen ilmoittivat etteivät seuraavana päivänä enää ilmesty paikalle. Itse lopetin myöskin kyseisessä leipomossa asioimisen kun tajusin mikä meininki paikassa on. Toivottavasti ovat tähän päivään mennessä oppineet miten työntekijöitä kuuluu kohdella. Ja jos joku tajuaa mistä firmasta puhun niin kannustan olemaan koskematta kyseisen puljun tuotteisiin, ellette halua tukea tuollaista työnantajaa.

No jos kertoisit nimen, niin osaisimme olla tukematta tätä yritystä. Jos olet kerran itsekin lopettanut hommat siellä, niin miksi et kerro tarkemmin? Kaikki me emme ole ajatustenlukijoita.

Vierailija
653/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja. Olin vuosia sitten työpaikassa, jossa esiintyi vakavaa kiusaamista. Kiusaamisen kohteena oli lievästi vammainen hoitaja, vamma ilmeni poikkeavuutena kasvojen ulkonäössä. Hänelle annettiin hankalimmat työtehtävät. Myös molemmat vastaavat hoitajat osallistuivat kiusaamiseen. Mulle kerrottiin heti kun aloitin, että "tolle voi sitten laittaa kaikki  "paskaduunit", se tekee". 

Hoitajaa haukuttiin ihan avoimesti tyliin "Älä sit pelästyttele potilaita". Kiellettiin osallistumasta yhteisiin juhliin koska hän kuulemma karkottaisi kaikki miehet.

Sairaanhoitaja kiusaa lievästi vammaista kollegaa. Tämä on kyllä jotain ihan hirveää luettavaa. Ihmisillä on nykyään tosi paha olla, ja tuntuu, että ne pahimmat kiusaajat on väliportaan pikkupomoja. Heitä painostetaan johdosta käsin, mutta silti ei ole olemassa mitään syytä kenenkään kiusaamiseen.

Vierailija
654/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuilo. Pitää työntekijöitä orjina ja kiusaa tahallaan. Simputusjärjestelmä käytössä. Olin kipeän lapsen kanssa pari päivää kotona, niin kostoksi seuraavat 3kk tein vuoroviikoin 10-18+la ja 12-20 +su. En siis ikinä aamua eikä ikinä viikonloppuja vapaana. Hyvä ettei mennyt avioliittokin tuona syksynä. Lähdinkin heti kun mahdollista pois tuon syksyn jälkeen.

Muutoin puhelimen päässä piti olla koko ajan, vapaapäivinä ja lomilla soitettiin jatkuvasti, kesälomaa ei saanut pitää kuin max 2vko kerrallaan jne. Siinä eli työlleen kyllä 100%.

Muuten olisin sympannut, mutta koska vedit heti esiin kipeän lapsen, niin loppui symppaus siihen. Te pienten lasten vanhemmat olette niin paljon milloin milläkin tekosyyllä pois töistä. Ja lomat pitää aina saada parhaaseen aikaan sekä juhlapyhät vapaiksi. Olen lopen kyllästynyt tuohon vinkumiseen. Alaan ja työpaikkaan katsomatta.

Vierailija
655/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wippii work. Pysykää kaukana tuosta puljusta.

Vierailija
656/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa perustelujen kanssa läpi kommenttia joten totean vain että ISS. Itse siivoaminen oli mukavaa, eli siitä ei ole kyse.

Mulla sama. Kamalin kokemus ikinä. Ainoa työpaikka jossa olen säännöllisesti itkenyt työvuorossa. Siivoaminen oli ihan kivaa.

Täällä myös. Olin 3kk töissä ja lähdin pois muutaman muun kanssa huonon johtamisen vuoksi. Siivoaminen oli ihan mukavaa paitsi perehdytys oli heikko ja siivoukseen ei ollut paljoa aikaa. Nuorena tyhmänä aloitin vuoron yleensä puolta tuntia aikaisemmin (ilmaiseksi), jotta kerkeän tehdä työni. Tästä tuli muuten huudot päälle heh.

Kuulin myöhemmin lähtöni jälkeen, että se esimies oli jäänyt hermolomalle. Hauska sattuma, että myöhemmin seuraavassa työpaikassani ISS hoiti siivouksen ja sama esimies oli yhteyshenkilönä. Hänen kanssaan oli paljon ongelmia, ja sopimus katkesikin melko nopeaa. Tilalle tuli toinen siivousfirma. 

Olikohan meillä sama Pomo?

Huutoa jos menit ajoissa, huutoa jos olit minuutilleen, huutoa jos teit asiat listan järjestyksessä, huutoa jos et poikennut siitä, huutoa jos olit kipeänä töissä, huutoa jos olit kipeänä sairaslomalla. Huutoa kun et osannut telepaattisesti lukea pomon mielenliikkeitä.

Meillä oli mäkkärissä tuollaista. Aivan järkyttävää. Miksihän nuo oman elämänsä pikku-Hitl erit onnistuu päätymään esimiehiksi matalapalkka-aloille.

Älli ei riitä pidemmälle.

Vierailija
657/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää alkaa välttämään nyt ainakin Prismaa, Tokmannia, Pihlajalinnaa jne..siis asiakkaana. En aio tukea työpaikkakiusaamisilmapiiriä. Teen listan tässä ketjussa useammin mainituista yrityksistä ja jaan muillekin, jotta tietävät.

Vierailija
658/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnan kesätyö hautausmaalla Espoossa. Todella järkyttävä ilmapiiri esimiesten taholta. Johdetaan pelolla. En suosittele kenellekään.

Vierailija
659/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hus Kuvantaminen oli aikoinaan melkoinen sekametelimarkkina. Toivottavasti nykyään jo selkeämpi, Tikkurilassakin.

Vierailija
660/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiva kertoa , mutten uskalla .  Mut voidaan tunnistaa.  Miten muut uskaltavat kertoa ? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme