Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toksisin työpaikka, jossa olet työkennellyt

Vierailija
09.02.2023 |

Omalla kohdallani on kyseessä eräs Savolainen ravintolaketju, jossa koin itselleni hyvin epämieluisaa lähentelyä sekä muutoinkin kyseisessä lafkassa oli/on kuulemma nykyäänkin ollut hyvin narsistinen työilmapiiri.

Sijaitsee Mikkelissä tämä firma ja on ihan Suomalaisten pitämä.

Kommentit (1567)

Vierailija
601/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekirjaiminen valtakunnallinen monipalvelualan iso yritys.

8 ekaa vuotta oli kivaa ja nautin työstäni, työ.ölo jopa intohimoni, sitten tuli umpihullu toksinen n johtaja joka pilasi kaiken. Ihan sairas ilmapiiri ja pelottava sivistynyt sad...sti esihenkilönä.

Vierailija
602/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa perustelujen kanssa läpi kommenttia joten totean vain että ISS. Itse siivoaminen oli mukavaa, eli siitä ei ole kyse.

Mulla sama. Kamalin kokemus ikinä. Ainoa työpaikka jossa olen säännöllisesti itkenyt työvuorossa. Siivoaminen oli ihan kivaa.

Täällä myös. Olin 3kk töissä ja lähdin pois muutaman muun kanssa huonon johtamisen vuoksi. Siivoaminen oli ihan mukavaa paitsi perehdytys oli heikko ja siivoukseen ei ollut paljoa aikaa. Nuorena tyhmänä aloitin vuoron yleensä puolta tuntia aikaisemmin (ilmaiseksi), jotta kerkeän tehdä työni. Tästä tuli muuten huudot päälle heh.

Kuulin myöhemmin lähtöni jälkeen, että se esimies oli jäänyt hermolomalle. Hauska sattuma, että myöhemmin seuraavassa työpaikassani ISS hoiti siivouksen ja sama esimies oli yhteyshenkilönä. Hänen kanssaan oli paljon ongelmia, ja sopimus katkesikin melko nopeaa. Tilalle tuli toinen siivousfirma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs pienehkö lahtelainen leipomo. Aluksi omistajista sai ihan mukavan vaikutelman, mutta työn alkaessa homma muuttui todella ilkeäksi ja tylyksi käskyttämiseksi, huutamiseksi ja v- - -uiluksi. En ollut ensimmäinen enkä viimeinen joka kyseisestä firmasta otti lopputilin. Monesti heillä oli vielä älytön kiire, työntekijöitä kohdeltiin kuin roskasäkkiä ja sitten ihmeteltiin kun työntekijät yksi toisensa jälkeen ilmoittivat etteivät seuraavana päivänä enää ilmesty paikalle. Itse lopetin myöskin kyseisessä leipomossa asioimisen kun tajusin mikä meininki paikassa on. Toivottavasti ovat tähän päivään mennessä oppineet miten työntekijöitä kuuluu kohdella. Ja jos joku tajuaa mistä firmasta puhun niin kannustan olemaan koskematta kyseisen puljun tuotteisiin, ellette halua tukea tuollaista työnantajaa.

Vierailija
604/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, kuka täällä alapeukuttaa kaikki viestit :D

Kerran painoin vahingossa jotain nappulaa ja kaikkiin ketjun viesteihin tuli joko ylä tai alapeukku.

Pedo

Vierailija
605/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa perustelujen kanssa läpi kommenttia joten totean vain että ISS. Itse siivoaminen oli mukavaa, eli siitä ei ole kyse.

Mulla sama. Kamalin kokemus ikinä. Ainoa työpaikka jossa olen säännöllisesti itkenyt työvuorossa. Siivoaminen oli ihan kivaa.

Täällä myös. Olin 3kk töissä ja lähdin pois muutaman muun kanssa huonon johtamisen vuoksi. Siivoaminen oli ihan mukavaa paitsi perehdytys oli heikko ja siivoukseen ei ollut paljoa aikaa. Nuorena tyhmänä aloitin vuoron yleensä puolta tuntia aikaisemmin (ilmaiseksi), jotta kerkeän tehdä työni. Tästä tuli muuten huudot päälle heh.

Kuulin myöhemmin lähtöni jälkeen, että se esimies oli jäänyt hermolomalle. Hauska sattuma, että myöhemmin seuraavassa työpaikassani ISS hoiti siivouksen ja sama esimies oli yhteyshenkilönä. Hänen kanssaan oli paljon ongelmia, ja sopimus katkesikin melko nopeaa. Tilalle tuli toinen siivousfirma. 

Olikohan meillä sama Pomo?

Huutoa jos menit ajoissa, huutoa jos olit minuutilleen, huutoa jos teit asiat listan järjestyksessä, huutoa jos et poikennut siitä, huutoa jos olit kipeänä töissä, huutoa jos olit kipeänä sairaslomalla. Huutoa kun et osannut telepaattisesti lukea pomon mielenliikkeitä.

Vierailija
606/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikohan meillä sama Pomo?

Huutoa jos menit ajoissa, huutoa jos olit minuutilleen, huutoa jos teit asiat listan järjestyksessä, huutoa jos et poikennut siitä, huutoa jos olit kipeänä töissä, huutoa jos olit kipeänä sairaslomalla. Huutoa kun et osannut telepaattisesti lukea pomon mielenliikkeitä.

Meillä oli mäkkärissä tuollaista. Aivan järkyttävää. Miksihän nuo oman elämänsä pikku-Hitl erit onnistuu päätymään esimiehiksi matalapalkka-aloille.

Vierailija
607/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dictamen Helsinki. Hakee jatkuvasti tekstinkäsittelijä-orjia. Saat paukuttaa sielusi kyllyydestä, mikään ei riitä. Porukat vaihtuu jatkuvasti. En kerro enempää tunnistamisen pelossa.

Täällä toinen ex dictaattori ja samaistun. Umpisurkea palkka ja mikään ei riittänyt. Toksinen ilmapiiri tietyssä tiimissä.

Minkälainen palkka tässä siis oli? Olen nähnyt näitä ilmoituksia ja työ kuulostaa kiinnostavalta. Kertokaa lisää!

Vierailija
608/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SPR/Kontti, Joensuu, jäk! Esihenkilöt olivat ylimielisiä kiusaajia. En tiedä onko "hallinto" vaihtunut.

Tuntuu olevan kontissa aika yleistä. Esimiehet puhuu asiakkaiden edessä todella rumasti sekä työntekijöille että työntekijöistä. Olen pari kertaa huomauttanut, että aika asiatonta. Ja siis ihan asiakkaana olen ollut.

Vierailija
609/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisma Länsi-Pori

Hirveää kyykyttämistä.

610/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikromanageeraaja. Johtajatyyppi joka invalidisoi Koko työyhteisön. Haluaa muuten aina palkata Alan parhaita, mutta ei ole luottamista yhtään sitten antaa niiden alan parhainten suoriutua Koko potentiaalillaan. 😂

Vierailija
611/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs maailmallakin tunnettu brändi, joka tekee tuotteita eräälle urheilulajille. Suomessa tämä pieni firma. Menin innoissani työhön tuotantoon ja oli aika järkytys. 3 kuukautta olin siellä töissä, kunnes löysin toisen työpaikan ja lähdin pois.

Tässä työssä ei saanut keskustella muiden kanssa. Itse yritin muuttaa ilmapiiriä ja viritellä keskustelua muiden kanssa ja selvisikin, että siellä oli ihan kivoja ihmisiä töissä. Sitten esimies haki mut puhutteluun ja sain moitteita, koska olin nauranut. Motivaationi kyseenalaistettiin ja mainittiin, että koska tämä on niin arvokas brändi, täällä ei sovi käyttäytyä noin. En tiennyt mitä sanoa. Palasin takaisin työpisteelleni ja tein päätöksen, että täältä pitää päästä äkkiä pois.

Ihmiset kun eivät työpisteillään toisiinsa tutustuneet, vaikka siis työ oli sellaista missä todellakin olisi voinut samalla jutella, ei kukaan myöskään tauoilla keskustellut. Kaikki olivat vieraita keskenään. Kamala paikka, en kadu päätöstäni hetkeäkään.

Vierailija
612/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso laitoskeittiö, jossa oli epäasiallinen emäntä, juorusi toisten asioista (sairasloman syyt ei pysynyt salassa eikä tutkimukset ym ym) kamala juoruakka ja kyräilijä. Tykkäsi juoruta lasikopissaan lellikkiensä kanssa ja kyttäillä reaktioita. Piti kirjaa työntekijöistä kenelle tapahtunut mitä missä, varmaan juoruilua varten.

Vierailija
613/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toksisin

Myrkyllisintä on kylläkin nämä amerikasta apinoidut ilmaisut.

Vierailija
614/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS

Vierailija
615/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen työpaikka. Uudet työkaverit heti kaivetaan facebookista esiin ennen kuin on edes ihmistä tavannut. Kauheasti juoruilua ihan miesten että naisten kesken.

Missä päin Suomea?

Mun entisellä työpaikalla tapahtui tuota samaa. Heti kun selvisi uuden työntekijän nimi, joka ei vielä ollut taloon tullut, kaivettiin somesta esille. Työyhteisö saattoi tietää kaiken oleellisen ja olemattoman, halusi tai ei.

Minusta olisi hyvin ahdistavaa tulla sellaiseen paikkaan töihin, missä sinusta on kaavailtu tietty mielikuva ennen kuin olet päässyt edes esittelemään itseäsi.

No täähän on kaikkialla nykyään, ihmisuhteissa, työpaikoilla jne.

Jengi googlaa sua ensin pää sauhuten ja muodostaa vahvan mielikuvan, ennen kuin tulee tervehtimään.

Parhaat tapaukset sellaisia että olen kaupassa maksanut kortilla, niin joko nimeni on nähty suoraan kortista tai kassa on sanonut "anna mä vähän putsaan sitä", jos kortti ei ole heti toiminut ja utsinut nimen siitä. Minun nimisiä ei ole maassa kuin yksi. Sitten kun menet samaan kauppaan seuraavan kerran, niin porukka virnuilee.

No olisko nyt "lievää" vainoharhaisuutta havaittavissa.

Vierailija
616/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esihenkilöt.

Voisitko puhua suomea eikä jotain naurettavaa ylhäältäpäin saneltua uuskieltä joka lähinnä sukupuolittaa valmiiksi neutraaleja sanoja aivan turhaan.

Vierailija
617/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi pohjoisempi ammattikorkeakoulu. Kilpailua, mitätöintiä, työsuojelu huonoa ja vaikka mitä

Ollaankohan oltu samassa työpaikassa? Ammattikorkeakoulu on mullakin ja tämä on idässä ja pohjoisessa. Työhyvinvointia ei ole ja sairauslomilla esimiehet lähettelee viestejä ja kehottaa olemaan töissä (etänäkin voi tehdä töitä -huomautukset, kun ilmoittaa olevansa sairas). Opiskelijoita dissataan ja ne jotka haluaisi tehdä hyvin työnsä, ei anneta siihen resursseja. Lisäksi kaikki selkäänpuukottamiset, kilpailut ja epäkollegiaalisuus. Sairaslomia ihmisillä paljon, uupumusta ja moni tekee ilmaiseksi isoja määriä ylitöitä, ja tietenkin niitä työntekijöitä pidetään hyvinä. Palavereissa ei ihmiset uskalla sanoa mitään, kun kovaääniset melskaa ja johtajat paistattelee erinomaisuudessaan. Onneksi sain uuden työpaikan ja vaihdoin uuteen.

Lappi, Oulu vai Kainuu?

Kaikki kolme?

Vierailija
618/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtori, tänne ei todellakaan kannata tulla jos toivotte minkäänlaista uralla edistymistä.

Vierailija
619/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turun Punaisen Ristin Kontti.

Sinne tuli joku Stockan entinen työntekijä myymäläpäälliköksi. Lateli mm. tällaisia lauseita: "Hyvin te kyllä vahditte siellä toisianne", ja "Ette te voisi oikeassakaan työpaikassa edes pyytää tällaisia asioita".

Me ei hänelle oltu siis "oikeassa työpaikassa" koska oltiin ilmaista työkkärin tukemaa työvoimaa.

Joka aamuksi hän laittoi nimenhuudon kuin oltaisiin päiväkodissa. Siitäkin huolimatta että meillä oli sähköinen sisäänkirjautuminen. Eräs arvokas vanharouva totesi että on hieman nöyryyttävää olla joka aamu vahdittavana kuin pikkulapsi, kun on ikänsä työt hoitanut kunnialla.

Tämä myymäläpäällikkö myös laittoi "nimettömän" äänestyksen siitä kuka on positiivisin työntekijä, mikä rikkoi meidän työntekijöiden keskeistä tasa-arvontunnetta. Moni kieltäytyi äänestämästä (ei mitenkään suurieleisesti).

Hän myös järjesti tiimipalavereita joissa haukkui kaikkien työtapoja, ja järjesti kisan siitä kenen tiimi voisi seuraavaksi ylittää myyntiluvut edelliseltä kaudelta.

Me oltiin siis edelleen heille ilmaista työvoimaa, osa 9e/päivä orjapalkalla.

Joensuun Punaisen Ristin Kontti

Lähes samanlainen kokemus. Esinaiset nöyryyttivät minkä ehtivät. Ihmettelin kuinka kehtasivat, koska olimme heille ilmaista työvoimaa. En osta Konteista mitään: ilmaisen orjatyön tulos myydään ylihintaan.

Vierailija
620/1567 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OYSin (Oulun yliopistollinen sairaala) päivystys. Vastuulääkäri yritti yskiä päälleni sen jälkeen, kun oli koronapotilasta hoitanut. Hoki samalla sanaa "altistunut,altistunut". Tämä oli ennen kuin oli rokotteita eikä tiedetty yhtään kuka siihen kuolee ja kuka ehkä ei.

En enää palannut tuon jälkeen sinne töihin. Muutakin kauheaa tuli tuolla nähtyä, ihan hirveä paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan