Miten te yksineläjät keitätte kahvia?
keitättekö aina isompia määriä vain vain yhden kupin?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Murukahvia juon valitettavasti. Kahvipakettien koko on suunniteltu joillekin himohörsääjille.
Pressopannu löytyy kaapista mutta harvemmin tulee käytettyä kun isoja kahvipaketteja on kurja ostaa,se lähinnä käytössä silloin jos tulee vieraita.Kyllähän kahvipaketti säilyy montakin viikkoa
No ei säily. Kaksi viikkoa maksimissaan, viikko taitaa olla suositus.
Aijaa, kyllä mä olen säilyttänyt sitä ainakin kuukauden. En edes maista makueroa.
Toiset maistaa, toiset ei. Pahaahan se härskiintynyt kahvi on.
½ litraa aamuisin, muulloin 1 mukillinen.
Sumpit pihisee mulla jatkuvasti.
Keitän pienellä mutteripannulla, jos olen ainoa juoja.
Keitän aamulla kolme mukillista kerralla. Juon heti kaksi ensimmäistä ja joskus kolmannekin. Iltapäivällä lämmitän jämät jos jäi, tai juon kylmänä. Tai keitän lisää jos mieli tekee.
Keitän vanhan kahvin päälle uutta. Kahvi on niin ksllista
Keitän kuumaa vettä vedenkeittimellä ja suodatan muovisuppilon avulla sen yhden kupin. Tämä 3 kertaa päivässä.
Mie juon kaljaa aamulla. Eilispäivältä jos on pannussa kahvetta ni sitten sinne vähän kossua sekkaan
Vierailija kirjoitti:
Miten? Lasken hanasta kylmää vettä, tarpeellisen määrän, kaadan sen kahvinkeittimeen vesisäiliöön, otan suodatinpaperin kaapista, asettelen sen paikoilleen suodattimeen ja veden määrästä riippuen annostelen kahvin, napsautan keittimen päälle.
Ooh, niin minäkin! En tiedä, toimisinko jotenkin eri tavalla, jos olisin parisuhteessa. Todennäköisesti en.
Minä Valmistan kahvia kahvinkeittimellä. En koskaan keitä kahvia.
Yksin ollessani juon nykyään murukahvia ja sitä aamulla 3 mukillista ja illalla seitsemän hujakoissa 1 mukillinen. Kuppiin teelusikallinen muruja ja vedenkeittimessä vettä päälle, tulee halvemmaksikin kuin tavallinen suodatinkahvi ja tiskattavaakin tulee vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Yksin ollessani juon nykyään murukahvia ja sitä aamulla 3 mukillista ja illalla seitsemän hujakoissa 1 mukillinen. Kuppiin teelusikallinen muruja ja vedenkeittimessä vettä päälle, tulee halvemmaksikin kuin tavallinen suodatinkahvi ja tiskattavaakin tulee vähemmän.
Mistä tiedät tuleeko halvemmaksi=?
Hei! Nuo kahvipussit kuulostaa tosi kivoilta! Kannattaa näköjään lukea vauvapalstaa! 😀
Yksittäispakattuja siis ovat? Eli aina kuin juuri olisi kahvipaketin avannut?
Käytän vedenkeitintä ja pikakahvia. Helppoa, nopeaa ja sotkutonta, eikä markettien paremmat pikakahvit ainakaan häviä maussa millekään perusjuhlamokille.
Juon töissä. Pomo keittää sellaista myrkkyä, että siinä lusikka seisoo ja paikat liukenee hampaista, kunnon tervaa. Maha kestää kaksi pientä kuppia päivässä, vapaapäivinä ei sitten tee yhtään mieli. Vapailla juon teetä.
En omista keitintä vaan keitän suoraan kuppiin irtosuodattimella. Veden keitän vedenkeittimessä.
Ei tarvitse koskaan stressata jäikö kahvinkeitin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Hei! Nuo kahvipussit kuulostaa tosi kivoilta! Kannattaa näköjään lukea vauvapalstaa! 😀
Yksittäispakattuja siis ovat? Eli aina kuin juuri olisi kahvipaketin avannut?
Kyllä, yksittäispakattuja. Pannukahvimaista ennemmin kuin suodatiniahvimaista, hyvän makuista ja aina tuoretta. Veden määräkin helppo opetella itselle sopivaksi muutamalla yrityksellä.
Käytännössä siis pannukahvi mukissa, ja helposti saa ne porot pois nostettua pussissa kun ovat.
Minulla on kahvikone, mistä saa kupillisen kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät tuleeko halvemmaksi=?
Ei ole kovin vaativa laskutoimitus.
Jos vaikka ei juo niin paljoa kahvia että ehtisi kuluttamaan koko pakettia ennen kuin alkaa maku kärsiä?