Miten te yksineläjät keitätte kahvia?
keitättekö aina isompia määriä vain vain yhden kupin?
Kommentit (105)
Keitän kahvia kahvinkeittimellä tarpeen mukaisen määrän 🙂👍
Vierailija kirjoitti:
Keitän kahvia kahvinkeittimellä tarpeen mukaisen määrän 🙂👍
Ja jos loppuu niin keitän samalla tavalla lisää...
Keitän 3 dl joka kahvinkeittimen asteikon mukaan on 2 annosta. Juon sen kerralla isosta mukista. Juon kahvia vain kerran päivässä, iltapäivällä.
Hieman vettä vedenkeittimeen, keitin päälle, teelusikallinen pikakahvijauhetta mukiin, kun vesi on kiehunut mukiin vettä, sekoitus ja tadaaa.
Vierailija kirjoitti:
Murukahvia juon valitettavasti. Kahvipakettien koko on suunniteltu joillekin himohörsääjille.
Pressopannu löytyy kaapista mutta harvemmin tulee käytettyä kun isoja kahvipaketteja on kurja ostaa,se lähinnä käytössä silloin jos tulee vieraita.
Kyllähän kahvipaketti säilyy montakin viikkoa
Vierailija kirjoitti:
Yhden kupin kerrallaan, joko pouroveria tai mutteripannulla. Joskus pikakahvia. En edes omista normaalia kahvinkeitintä vaikka se olisi kätevä, on vain niin hankala tehdä sillä riittävän pieni annos :(
Niin on, siksi minä laitan pressopannulla
Vierailija kirjoitti:
Pikakahvi järkevin jos tarvitaan vain yksi kuppi kahvia.
Paitsi pikakvhi ei oo niin terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Murukahvia juon valitettavasti. Kahvipakettien koko on suunniteltu joillekin himohörsääjille.
Pressopannu löytyy kaapista mutta harvemmin tulee käytettyä kun isoja kahvipaketteja on kurja ostaa,se lähinnä käytössä silloin jos tulee vieraita.Kyllähän kahvipaketti säilyy montakin viikkoa
No ei säily. Kaksi viikkoa maksimissaan, viikko taitaa olla suositus.
4-5 mitallista, mulla on 6 mitallisen pannu. Ne mitta-asteikon kupilliset on ihan naurettavan kokoisia, joten omalla käytöllä tuosta tulee 2-3 kupillista kahvia. Aamulla juon yhden ja ehkä iltapäivällä toisen. Joskus jää vielä seuraavaan aamuun ja uudelleen lämmitettynä oikein hyvää. Mikä parasta ei tule hävikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Koziol coffee maker
The only method to get that authentic smell of freshly brewed coffee
Affordable coffee-making , makes one cup of aromatic coffee
Coffee maker and Cup comes in a pratical set
Cup complete with lid in high quality, insulating plastic material keeps hands cool
Cup is indestructible and dishwasher safe
Vierailija kirjoitti:
Olen aika vasta löytänyt kahvipussien mahtavan maailman! Siis vastaavanlaisia kuin teepussit. Tulee oikein hyvää kahvia näillä, ovat tosin hieman hintavia. Mutta säästää kuitenkin jos vertaa kahvipakettiin josta iso osa pitää heittää pois.
Suosittelen!
Miksi pitäisi heittää pois?
Keitän kahvia n. 3-4 mukillista aamulla, hyvin harvoin iltapäivällä. Edellisessä työpaikassa tuli työpaikkaruokalassa joka tauolla otettua kahvia, sitä kahvia tuntui tursuavan lopulta jo korvistakin ulos... paljon parempi olo kun ei juo niin h3lvetisti sitä kahvia päivässä.
Suppilo mukin päälle, siihen suodatinpaperi, 1-2 mitallista kahvia ja kuumaa vettä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pressopannu löytyy kaapista mutta harvemmin tulee käytettyä kun isoja kahvipaketteja on kurja ostaa,se lähinnä käytössä silloin jos tulee vieraita.Kyllähän kahvipaketti säilyy montakin viikkoa
No ei säily. Kaksi viikkoa maksimissaan, viikko taitaa olla suositus.
Aijaa, kyllä mä olen säilyttänyt sitä ainakin kuukauden. En edes maista makueroa.
Jauhan pavut ja keitän painekeittimessä (mutteripannu vanhalta nimeltään). Tulee 1 iso kuppi kerrallaan taatusti tuoretta ja hyvää.
Pressopannu löytyy kaapista mutta harvemmin tulee käytettyä kun isoja kahvipaketteja on kurja ostaa,se lähinnä käytössä silloin jos tulee vieraita.