Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te yksineläjät keitätte kahvia?

Vierailija
09.02.2023 |

keitättekö aina isompia määriä vain vain yhden kupin?

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitän kahvinkeittimen annostelun mukaan kolme kupillista, josta saan itselleni kaksi mukillista sumppia aamuisin. 

Minäkin keitän tavallisesti mitan mukaan kolme kupillista kahvia iltapäivällä, joka vastaa kahta sopivan kokoista kahvimukillista. En halua käyttää asettia kahvikupin kanssa vaan on mukavampi juoda vähän isommasta 3 dl:n mukista. Aamuisin juon tavallisesti teetä 4 dl:n mukista ja samaa käytän myös juodessani kaakaota.

Vierailija
42/105 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alasti keskellä yötä muiden nukkuessa ja Niilo22:n paasauksia kuunnellessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin.Mittan kahvin keittimeen Tumma pahtoista Juhla-Mokaa   6 mitalista ja saman verran vettä eli 6 kupillista. Juon amulla 1-tai 2 mukillista kahvia. Loput kahvit laitan kannuun,kannun  jääkaapiin ja juon kylmä kahvina kun palaan kotia,joko lounaan jälkeen tai päivälisen jälkeen.Tai vasta seraavana aamuna.

Vierailija
44/105 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten? Lasken hanasta kylmää vettä, tarpeellisen määrän, kaadan sen kahvinkeittimeen vesisäiliöön, otan suodatinpaperin kaapista, asettelen sen paikoilleen suodattimeen ja veden määrästä riippuen annostelen kahvin, napsautan keittimen päälle.

Vierailija
45/105 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aika vasta löytänyt kahvipussien mahtavan maailman! Siis vastaavanlaisia kuin teepussit. Tulee oikein hyvää kahvia näillä, ovat tosin hieman hintavia. Mutta säästää kuitenkin jos vertaa kahvipakettiin josta iso osa pitää heittää pois.

Suosittelen!

Kiinnostaa nää kahvipussit. Mistä ostat?

46/105 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole koskaan keittänyt. Sehän haiseekin ihan karseelle. Näyttää aiheuttavan aika noloa riippuvuuttakin.

Vierailija
47/105 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo enää kahvia, mutta kapselikonetta käytin aiemmin kuppi kerrallaan. 

Vierailija
48/105 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitän enemmän,pannullisen,loput laitan termoskannuun....nyt kokeilin pakastaa yli jääneen kahvin.....miten sen käyttäisi,millaiseen juomaan?

Vierailija
49/105 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aika vasta löytänyt kahvipussien mahtavan maailman! Siis vastaavanlaisia kuin teepussit. Tulee oikein hyvää kahvia näillä, ovat tosin hieman hintavia. Mutta säästää kuitenkin jos vertaa kahvipakettiin josta iso osa pitää heittää pois.

Suosittelen!

Kiinnostaa nää kahvipussit. Mistä ostat?

Netistä olen tilaillut. Amazonissa on hyvin valikoimaa. Varmaan Suomenkin kaupoista alkaa pikkuhiljaa löytyä.

Vierailija
50/105 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yksineläjä? 4 hengen taloudessa vain minä ryyppään pitkin viikkoa kahvia.

Sama täällä. Yleensä vain minä juon kahvia ja koko kysymys oli muutenkin älytön.

Miksi kukaan keittäisi systemaattisesti enemmän kahvia kuin mitä aikoo kerralla juoda?

Keitän pari-kolme kertaa päivässä sen saman 2,5dl mukillisen johon menee kaksi kukkuramittaa puruja.

Vierailija
51/105 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta säästää kuitenkin jos vertaa kahvipakettiin josta iso osa pitää heittää pois.

Suosittelen!

Heitätkö kaikesta muustakin ruuasta ja juomasta ison osan menemään ihan muuten vaan?

Minä olen juonut kahvia vasta 50 vuotta mutta en muista koskaan elämässäni joutuneeni heittämään yhtään kahvia pois.

Kyllä se paketti on mennyt aina roskiin vasta kun kahvi on käytetty viimeiseen grammaan.

Vierailija
52/105 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suodatinsuppilolla suoraan kuppiin, tai keitän veden mukiin (esim. mikrossa) ja lykkään (pannukahvi) porot sinne, ja odottelen että laskeutuu.

Vierailija
53/105 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä yhtään AeroPress-mainintaa? No en minäkään sitä käytä, teen pannukahvia teesihdissä suoraan mukiin.

Vierailija
54/105 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pavuista jauhava kahvikone, josta saa kätevästi yhden kupillisen. Kahvin määrän voi itse ohjelmoida.

Vierailija
55/105 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta säästää kuitenkin jos vertaa kahvipakettiin josta iso osa pitää heittää pois.

Suosittelen!

Heitätkö kaikesta muustakin ruuasta ja juomasta ison osan menemään ihan muuten vaan?

Minä olen juonut kahvia vasta 50 vuotta mutta en muista koskaan elämässäni joutuneeni heittämään yhtään kahvia pois.

Kyllä se paketti on mennyt aina roskiin vasta kun kahvi on käytetty viimeiseen grammaan.

Kahvi alkaa maistua pahalta noin viikon kuluttua avaamisesta. Minulla ei kulu kahvia niin paljoa että ehtisin koko pakettia juoda, siksi nämä pussit ovat erinomainen vaihtoehto minulle, ovat yksittäispakattuja niin eivät väljähdä. Kahvi on minulle nautintoaine, ei välttämättömyys niin en sitä sitten enää juo jollen siitä sitä makunautintoa saa.

Syötkö itse pilalle menneitä ruokia?

Vierailija
56/105 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen!

Kahvi alkaa maistua pahalta noin viikon kuluttua avaamisesta. Minulla ei kulu kahvia niin paljoa että ehtisin koko pakettia juoda, siksi nämä pussit ovat erinomainen vaihtoehto minulle, ovat yksittäispakattuja niin eivät väljähdä. Kahvi on minulle nautintoaine, ei välttämättömyys niin en sitä sitten enää juo jollen siitä sitä makunautintoa saa.

Syötkö itse pilalle menneitä ruokia?

sama täällä

kuukauden kestäisi sellainen pienempikin kahvipaketti mutta eihän se tosiaan enää maistu hyvälle jonkun ajan jälkeen... aika monta vajaata kahvipakettia on mennyt puutarhan kukille...

pitää koittaa etsiä nuita pusseja...

Vierailija
57/105 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yksineläjä 10 vuotta, minulla on Moccamasterin sinkkukeitin, joka keittää vain yhden kupin kerrallaan. Suosittelen hyvää kahvia keittää. Eikä tarvitse heittää mitään pois.

Vierailija
58/105 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yhden hengen suodatinkeitin. Sillä saa kerrallaan noin 3dl kahvia.

Vierailija
59/105 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut yksineläjä 10 vuotta, minulla on Moccamasterin sinkkukeitin, joka keittää vain yhden kupin kerrallaan. Suosittelen hyvää kahvia keittää. Eikä tarvitse heittää mitään pois.

Ne paketit nyt vaan on niin isoja että hukkaan niistä osa menee jos ei päivittäin kahvia juo. 2-4 kupilla viikossa ei ehdi sitä pakettia loppuun käyttämään ennen kuin menee pahaksi... Ei ole keittimestä tämä kiinni vaan kahvin kulutuksesta.

Vierailija
60/105 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mies juo teetä, on helpointa käyttää vain vedenkeitintä. Murukahvia mun kuppiin, teepussi miehen mukiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi