*~* HAAHUT viikko 47 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]77mm[/b] 1.9.2006 rv 11+1 todettiin ultrassa sikiö jonka sydän ei lyönyt ja koko vastasi rv 8. Tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Jälkitarkastuksessa kaikki oli ok ja nyt on vuotokin loppunut. Uutta raskautta toivotaan pian. Meillä on ennestään yksi poika, syntynyt 07/05. Ikää itselläni on viikkoa vaille 29 v.
[b]Adette[/b] Minä 27 ja mies 27 ja esikoisen yritys aloitettu 9/05. Terolutit ja clomit avuksi 4/06. Alkuraskauden keskenmeno 8/06.
[b]apuh[/b] olen 29v (vm77) ja mieheni on 32v (vm74). Meillä on elokuussa 2005 syntynyt tytär. Ennen häntä mulla oli neljä alkuraskauden km:a ja hänen jälkeensä on ollut jo kaksi. Viimeisin nyt lokakuussa.
[b]carpel[/b] Itse olen 27-vuotias, mies 32. Lapsia ei ole ja sen ensimmäisen yritys aloitettu 06/06. Keskenmeno 07/06 rv 7+2.
[b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
[b]Helga76[/b] Mies ja Mä molemmat 30v. Asutaan Etelä-Suomessa ja ensimmäistä lasta toivotaan saapuvaksi. Keskeytynyt keskenmeno 07/06. Minä olen tälläinen omituisen huumorintajun omaava blondi, jolla jopa toisinaan päänupissa syttyy " heureka" lamppu. Olen myös " super-tunteellinen" , välillä mennään korkealla ja kovaa, toisinaan ryömitään pohjamudissa.
[b]Irmeli72[/b] Ikä 34 ja mies 38. Lapsia kaksi 99 ja 02. Kolmatta kuumeillaan. Raskaudet alkaneet clomifenilla joka käytössä myös nyt. Kaksi tuulimuna raskautta 96 ja 08/06.
[b]Isotikru[/b] olen 37-v lähihoitsu pääkaupunkiseudulta ja mies on kahta vuotta vanhempi.
Lapsia on 4, poika vm-93, tytär-vm-96 ja kaksostytöt vm-00.
[b]Joululahja[/b] Minä 32v mies 39v, poika synt 12/04, keskeytynyt km 05/06 rv 12. Viikko sitten jätettiin ehkäisy pois mutta ei vielä mitään systemaattista yritystä.
[b]Leijonanhymy[/b] Olen 24-vuotta ja mies samoin, pohjoisemmassa Suomessa asutaan. Itselleni on tullut kaksi km tänä vuonna. Ensimmäinen riipaisi kesäkuussa, rv 12 uä:ssä todettiin alkio kuolleeksi rv8 eli keskeytynyt km ja kaavintaan siitä sitten.
[b]levinia[/b] ite oon 37, mies 40, ollaan asuttu taalla n. hmmm italian leveysasteilla pian jo 15 vuotta! Tytot ovat 14 .10 .7 ja 3-vuotiaita. Viidennen yrityksia aloitettiin 2/06 kierukan poistosta ja siina sitten tasaisin valiajoin noita ' ongelmia' ; eli tm 3/06; ja kaks' kaavintaa 6/06 ja 10/06.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]Menier[/b] eka km rv5-6 1/06. Uutta yritystä ekojen kuukautisten jälkeen, plussa 6/06 joka meni kesken nyt 10/06 rv 19+6. Luultavasti yritystä jatketaan...
[b]Moila[/b] Olen 26-vuotias, mies 28. Meillä on 1,5-vuotias poika. Toukokuussa annoimme toiselle luvan tulla. Heinäkuussa sain plussa. Viime tiistaina kävin yksityisellä rv9+0. Sikiön todettiin kuolleen rv8+4. Torstaina mulla oli kaavinta. Putosin kovaa ja korkealta, vaikka osasin olla varuillani.
[b]Moment[/b] Olen 29 v. reilu 1 vuotiaan ihanan taaperon äippä, mieheni on 30 v. Olemme yrittäneet pikkukakkosta lähes siitä asti, kuin esikko syntyi. Aktiivisemmin viime huhti-toukokuulta. Toiveena on ollut lapset pienellä ikäerolla. Vihdoin loppukesästä sitten tärppäsi ja iloitsimme raskaudesta jo täysillä, -tietenkin kerrottiin heti sukulaisille ja kaikille. Niinpä sit kävi, että 7+5 rvk:lla tuli spontaani keskenmeno, kyseessä ilmeisesti oli tuulimuna. Nyt olen hissukseen toipunut keskenmenosta ja kovasti olemme orientoituneet uuteen yritykseen.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]pumpsu[/b] Minä 24, Mies 26, Ensimmäistä lasta toivotaan, Spontaanit keskenmenot 4/06 ja 8/06 viikoilla 7-8.
[b]Sofia-77[/b] minä 29, mies 36, minulla t-96, t-99 ja tm-00. Miehellä p-97 ja t-99. Ensimmäinen yhteinen vauvamme siis keskeytys10/06 pahan sydänvian vuoksi rv 20+2.
[b]Tuutupii[/b] Olen 28 v kuumeilija, mieheni 31 v. Asumme Itä-Suomessa ja meillä on 1,5 v poika. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 06. Minulla todettiin tuulimunaraskaus vkolla 8+5 erinäisten ultrien jälkeen ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin tasan 2 vkoa sitten viikoilla 9+1.
[b]ÄIPPÄ_80[/b] minä 26v mies 28v, pojat 01 ja 04. Keskenmenot 02/06 ja 06/06. Molemmissa sikiö kuollut kohtuun. Ekassa viikolla 8 ja toisessa viikolla 5 tai 6.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 18.2.2007
[b]Enni-Maija[/b] plussa 22.6.2006, la 28.2.2007
[b]eka-vekara[/b] plussa 7.7.2006, la 18.3.2007
[b]titi75[/b] plussa 10.7.2006, la 16.3.2007
[b]Lizie[/b] plussa 14.7.2006, la 16.3.2007
[b]porkkana05[/b] plussa 17.7.2006, la ?
[b]limetti1[/b] plussa 25.8.2006, la 1.5.2007
[b]Pirpaliina[/b] plussa 8.9.2006, la 17.5.2007
[b]Juuliar74[/b] plussa 6.10.2006, la 12.6.2007
[b]sani-74[/b] plussa 17.10.2006, la 26.6.2007
[b]Koala-72[/b] plussa 19.10.2006, la 28.6.2007
[b]Pikkutiikeri76[/b] plussa ?, la ?
[b]DreamOne[/b] plussa 13.11.2006, la 25.7.2007
[b]katri72[/b] plussa 16.11.2006, la 16.7.2007
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b]
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b]
[b]Ongelmakohdat:[/b]
[b]Keinot:[/b]
[b]Tavoite:[/b]
[/quote]
Kommentit (89)
Kiitoksia kaikille lämpimistä tervetulotoivotuksista ja sympatioista. On ikävää, että me joudumme kokemaan kovia saadaksemme vauvan.
VM69, minäkin ajattelin heti aluksi että haluan mahdollisimman pian raskaaksi uudelleen, mutta sitten kun menkat alkoivat niin tulikin hirvittävä paniikkin, että mitä jos tulee uusi km, mutta kait se on vaan niin vahva tuo vauvan kaipuu, että päätin että kaikki kestetään mitä tulee. En voi kuin kuvitella millaista kamppailua joudut itsesi kanssa käymään kun tuleva raskaus tuottaa paljon pelkoa, onnen lisäksi. Toivottavasti plussaat pian ja raskaus menee turvallisesti loppuun asti. Todettiinko sulla mitään syytä siihen miksi raskaus meni kesken silloin vko 20+5 ?
isotikru, toivotaan että se ois oikeesti plussa
Sofia77, Osanottoni tuskalliseen menetykseesi. On niin piinallista odottaa niitä menkkoja, että pääsis taas yrittämään, tiedän sen niin hyvin koska omiani odotin synnytyksen jälkeen 12 viikkoa. Sympatiat ja toivon että sulla alkaa pian.
77mm, minäkin oon tässä tikutellut ja saman tyyppisiä tuloksia saanut kuin sulla. Toissapäivänä sain ekan haalean viivan, eli silloin ois ollut kp 17, sit kp 18 ja tänään kp 20 taas haaleita viivoja. Niitä ennen ei kyllä ollut mitään muuta kuin kontrolliviiva ja tikuttelun aloitin kp 12. Tikkuja on kulunut siis luvattoman paljon, joinain päivinä tuo parikin. Kierto oli kuitenkin viimeksi tuo 29 päivää, että en oikein ymmärrä voiko toi ovis mullakin tulla näin loppukierrosta vai onko kierto sitten nyt pidempi. Minä ajattelin tikutella vielä neljä päivää kun on sen verran tikkuja jäljellä ja sitten taidan jättää sen touhun sikseen. Jos vaan maltan en osta enää koko tikkuja.
Dreamone, Moment ja Katri, onnea plussista ja toivon teille turvallista odotusta joka toisi mukanaan sen mitä pitääkin eli ihanan tuhisevan vauvakäärön.
Apuh, hyvä että olet jo paremmalla mielellä. Pieni purkautuminen auttaa aina :)
Tuutupii, hyvä että kaipaamasi menkat alkoivat ja nyt vaan toivotaan , että seuraavia ei enää kuuluisikaan.
Kiitos vielä kaikille että otitte mut lämpimästi mukaan keskusteluun ja jaksamista koko porukalle.
Kaisuli
Siis jälkitarkastuksessa. Kohdussa kuulemma näkyi vielä jotain, ilmeisesti on ovulaatio ja limakalvo on siksi paksu tai sitten on jäänyt jotain " raskausmateriaalia" . Kävin verikokeissa jossa katotaan se raskaushormooni + tulehdusarvot. Ja jos sielä jotain näkyy niin sitten ilmeisesti tehdään kaavinta??? Aiemmin ei ollu mitään kipuja, mutta kun tulin sairaalasta niin alko selkäkipu. Voisko tulla kuukautiset? Tämä on ihan samanlainen kipu/tunne. Lauantaina tuli vähän verta pönttöön kun kävin " isolla asialla" , mut eipä kirkasta verta oo juuri näkyny pariin viikkoon. SOFIAko se oli alan ammattilaisia? Osaatko neuvoa???
Voiko menkat edes tulla jos siellä kohdussa on vielä jotain " kalvoa" tai muuta? Eli onko tässä väistämättä edessä kaavinta? Jomottelee kyllä siihen malliin että kuukautisilta tuntuu... Hirvittää kyllä se kaavinta-ajatus, mutta eiköhän se ole pikkujuttu kun vertaa reilun kk.n takaiseen.
Kai? (Tsempitystä kaipaan...)
Ikävää jos joudut vielä kaavintaan kaiken lisäksi, toivotaan että vältyt siltä toimenpiteeltä.
Mullahan oli edellisen keskenmenon jälkeen vielä paksuhko limakalvo kohdun tyhjentymisen jälkeen. Mitään muuta ns. raskausmateriaali ei näkynyt. Koska kaikki km:t hoituneet itsestään antoi lääkäri luonnon hoitaa hommansa, eli odoteltiin seuraavia menkkoja joiden mukana limis sitten vuoti pois. Mun keskenmeno tosin tapahtui ihan alkuviikoilla.
Kierto ei käsittääkseni käynnisty ennen kuin raskaushormoni on poistunut kehosta. Jos kohtuun on jäänyt jotain muuta kuin limakalvoa, esim. istukkakudosta, on hcg väistämättä koholla eivätkä menkat ala. Näin olen tämän maallikkona ymmärtänyt, korjatkaa jos olen väärässä.
Vuotosi voi siis liittyä kohdun tyhjentymiseen, jos siellä vielä jotain on. Toivotaan kuitenkin että sinulla olisivat ihan normimenkat tuloillaan ja hcg sekä tulehdusarvot olisivat ok.
Tsemppiä!
Kohdun limakalvo on paksumpi juuri ennen kuukautisten alkua, joten voi hyvinkin olla, että se jokin on sitä paksuuntunutta limakalvoa. Jos kuukautiset pian alkavat, niin hyvä juttu. Tuosta hcg-arvosta saat sitten pian tietää, onko kohtuun jotain raskausmateriaalia kuitenkin jäänyt. Mutta kuulostaisi siltä, ettö kk:t olis alkamassa, kun sillä tavalla jomottelee. Sullahan ei mitään alavatsakipuilua ole nyt viime viikkoina ollut? Mullakin nyt eilen ja tänään tunne, että kuukautiset vois olla alkamassa, alavatsa ja selkäkipuja on. Koska kuulet hcg-arvon?
Pidän kovasti sulle peukkuja, että se on täti joka oireiluja aiheuttaa!!
Rakkaudella Sofia
älä siitä turhaa huoli, vaan yritä ajatella niin, että jos sille tarvetta on, niin sitten tulee loputkin mitä tulla pois pitää. Humauksessa tehdään, nopea ja lyhyt toimenpide. toki " mekaaninen" poisto kohdun limakalvolle luonnottomampi tapa kuin se luonnon oma konsti. Mutta ei nyt maalailla vielä piruja seinille, voihan nyt kyse siis olla kuukautisten alkamisesta =)
Toivottavasti edes hiukan pystyin auttamaan:)
Tuutupii:just tuo on vaikeinta, nähdä toisten vauvakumpuja, ja ajatella että noilla viikoilla mäkin nyt olisin... Mutta - mekin vielä päästään noille ihanille viikoille! Usko pois!
apuh:Ihanaa, että sulla on parempi mieli! Pakkohan se on välillä pohjalla käydä - kunnolla rypemässä, että taas voi nousta ylöspäin! Tiedän tunteen, kun kaikki kaatuu päälle ja masentaa... =( kurja fiilis kieltämättä! Ukkokullatkin on aina välillä, no - vähemmän ukkokultia.. Mutta joka tapauksessa hienoa että voit paremmin! DramaQueen ;))
*halaus*
Kuten tossa aiemmin Menierille kerroin, on eilen ja tänään ollut tätimäinen olo. Toivon niin älyttömän paljon että oikeesti alkaiskin! Koko ajan on pöksyihin kurkittava... välillä ihan pölvästi olo!
Voikaa kaikki hyvin, palailen vielä illemmalla, jos ehdin =)
Sofia
Ei mitään sen kummempaa kipua ole ollut, eikä kuumetta tai pahanhajuista vuotoa. Ainoastaan nyt viime päivinä semmosta niinku normaalia menkkakipua, mutta sekin on tuntunut selän puolella (niinku mulla yleensä kuukautiset tuntuu). Lauantaina tosiaan jo luulin että menkat alko, mut eipä ne sit tullukkaan. Ja kuulemma se kipu pitäis tuntua tosi kovana jos se johtuis tulehduksesta. Huomenna saan onneksi soittaa verikokeiden tuloksesta, ettei tarvi sen kauempaa odotella. Eihän siitä yleensä sairaslomaa paljoa kirjoiteta (siis jos kaavintaan vielä joudun)? Mutta ei kai kannata mennä asioiden edelle, huomennahan se jo selviää.
Kiitos vielä teille kaikille haahuille, on niin mukavaa että on joku paikka missä voi näitä aioita purkaa ja aina joku vastailemassa!
Kaavinnan jälkeen normaalisti saikkua 2-3 päivää, toki voinnista riippuen. Koita jaksaa huomiseen odotella... =)
Kiitos teille kaikille kauniista sanoista! Ja tsemppauksista. Kyllähän tuo mun mieheni on oikea kultakimpale todellakin, olen niin iloinen kun olen hänet löytänyt. Hän pitää minua kuin kukkaa kämmenellä ja elää niin mukana tässä tilanteessa. Toivoo tietenkin parasta ja kovasti odottaa jatkoa mitä tästä seuraa :)
Menier:Ikävä kuulla että jälkitarkastuksessa löytyi vielä jotain. Mutta toisaalta on helpottavaa että vuotojen syy löytyi. Minullekin väläyteltiin tuota uuden kaavinnan mahdollisuutta kun kolmisen kuukautta jälkivuotoja kaavinnan jälkeen vuotelin. Mutta kaksi kertaa lääkärit päättivät tyhjentää kohtua hormoneilla. Ja aina ultrassa jotain näkyi. Sitten viimeisellä hormonikerralla pyyhkiessä paperiin tuli sisältäni möntti ja kivut sekä vuodot loppuivat kuin seinään. Minulle lääkärit (kävin useamman lääkärin vastaanotolla) sanoivat, että eivät mielellään laita uudestaan kaavintaan, vaan yritetään tyhjentää kohtua hormonein. Tämä viimeinen kuuri oli Yasmin-ehkäisypilleri kuuri (kuukauden kuuri 7 päivässä). Eli voithan kysellä lääkäriltä tätä hormonimahdollisuutta mikäli kaavinta hirvittää. Mutta ei siinä itse kaavinnassakaan mitään pelottavaa ole, itselläni jäi ihan hyvä mieli koko toimenpiteestä. Tottakai nukutus ja sairaalassaolo pelottaa, mutta nämä on rutiinitoimenpiteitä ja lääkärit varmasti osaavat hommansa. Tsemppiä ja voimia sinulle!
Nyt on vähän huono olo ja pötkähdän tuonne sängyn puolelle. Kirjoittelen taas paremmalla ajalla lisää :)
Terveisin DreamOne
kaisuli: Mitään syytä myöhäiseen km:oon ei löytynyt. Aika paljon tutkittiin, miehen ja minun veriäni myöten, mutta syy jäi löytymättä.
Menier: Minäkin jännittelen, miten on raskausmateraalit poistuneet... Minulla vuoto kesti vain viikon, tuhrua sen jälkeen monta päivää. Ensi maanantaina on labra ja sitten ainakin saan jotain tietoa hcg-arvoista. Kauhistuttaa muakin ajatus kaavinnasta. keväällä se tehtiin, kun istukka ei syntynyt. Ei ollut toimenpiteenä mitenkään " paha" , kun eihän siitä mitään nukutuksessa tiedä. Tuntuu vaan silti jo sanana niin ilkeältä.
Kiitokset kaikille onnentoivotuksista, niitä todella tarvitaan. En jotenkin osaa ajatella raskaudesta juuri mitään, tosi neutraali olo. Takaraivossa sellainen, että ennen alkuraskauden ultraa ei saisi oikein ajatella olevansa raskaanakaan, ennen kuin tosiaan varmistuu, että siellä on joku kyydissä. Kait se on jonkinlainen itsesuojeluvaisto, joka pistää niin ajattelemaan. Eipä mulla mitään oireitakaan ole, ei tosin ollut esikoisestakaan vielä näin varhaisessa vaiheessa. Saas nähdä miten käy. Ajattelin varata ultraa joulua edeltävälle viikolle, sillon pitäs olla viikkoja reilut 8.
Kaisulille pahoittelut menetyksestäsi ja tervetuloa mukaan seuraan.
Apuh: Kiva että olet jo paremmalla mielellä. Kyllä se aurinko paistaa risukasaankin.. kokemusta on ;-)
77mm: Mulla yleensä pari päivää ennen ja pari päivää jälkeen oviksen ollut testissä haalea viiva, kunnes vaihtuu kokonaan negaksi. Tosin kiertokin sellaiset 30-35 päivää, joten ehkä tilannetta ei voi ihan vertailla. Sinuna testailisin ehkä vielä pari päivää.. Joko ovis on myöhäisessä vaiheessa ja tulossa pitkä kierto tai sitten se meni sillon, kun et yhtenä päivänä testannu. Ota näistä asioista nyt selvää ;-/
Menier: Toivotaan, että menkat siellä olis tulossa. Sairaalareissut on aina ikäviä, oli ne kuinka lyhkäisiä tahansa.
Jaahas, nyt takas muihin hommiin, palaillaan ;-)
Kiitos kaikille pohdiskeluuni vastailleille. Olen pohtinut tuota että näyttääkö ne testit missään vaiheessa pelkkää kontrolliviivaa, kun nyt 9 päivää testailtuani olen aina saanut myös sen haalean testiviivan. Tänään muuten tuli muuten hieman vaaleanpunaista valkovuotoa. Viime " kierrossa" (siis se km:n jälkeen) minulla tuli myös vastaavaa 19 päivää ennen menkkoja. Ikinä aiemmin ei tälläistä ole ollut. Mietinkin nyt että josko se olisi merkki lähestyvästä ovulaatiosta joten jatkan kyllä tikuttelua vielä pari päivää.
apuh: Kiva kuulla, että olet jo paremmalla mielellä. Taitaa itse kullakin olla välillä niitä huonoja päiviä jolloin tuntuu että kaikki kaatuu niskaan, mutta sieltä sitä aina noustaan.
vm69: Nyt kun olet taas " back" , niin mitäs meidän vainukolmikon jäsenelle kuuluu sun osalta? Oletkos tänään haistellut savukalan hajuja? ;) Mun isä kun savusti tänään kalaa kun olin siellä käymässä.
Meni niin myöhäseen, joten nyt vain lopuksi omaa naposta:
Kaikki vähänkin kovemmat nippailut ja sen jälkiset lorahdukset hirvittää edelleen. Väkisinkin tulee mieleen että jokohan nyt... mutta onneksi ei ainakaan vielä. Rintaoireet ovat pahentuneet tänään huomattavasti. Nytkin ovat kuin tulessa ja nännit eri toten tosi herkkinä. Siis huhhuh sentään...
Neuvolaan en ole saanut vielä aikaa, kun numero on aina varattuna. Mutta huomenna yritys jatkuu...
Istahdin tähän koneelle aamukaffelle ennen pimujen tarhaan vientiä.
Itse menenkin tänään iltavuoroon ja nyt aamusta saan viettää laatu-aikaa itsekseni !! ( lue siivousta, pyykkäystä, kaupassakäyntiä, ruuan laittoa jne )
EIlen tuli heti aamusella täti kylään ja ai että olen onnellinen sen visiitistä. Mä olin ihan unohtanut, että millaiset on monsuunisateet kuivan kauden jälkeen ; - )
Iltasella kävin muksujen kanssa kirjastossa hakemassa videoita ja itselleni kirjoja ja samalla reissulla pikasesti hain apteekista clomit !!
Huomenna aloitan sitten niiden popsimisen.. aikas korkeella on odotukset kun silloin melko tasan 11-v söin yhden kierron clomeja ja tulos siitä on neiti nro1.
Onhan tässä tullut ikääkin lisää mutta jotenkin musta tuntuu, että niiden avulla vois piankin tärpätä??
Siitä sunnuntaina tehdystä testistä sen verran, että tämä on mulle toka kerta kun teen testin enkä saa selvää mitä se näyttää ja sitten ihan parin päivän sisällä alkaa menkat. Oletan nyt että tuokin testitulos oli sellainen ns roskisplussa joihin ei näin ollen ainakaan minun kohdallani ole luottamista !!
Nyt on pakko mennä kiirehtiä tarhalle mutta palailen kommentoimaan teidän juttujanne,,,sorry tämä omanapaisuus ...
Isotikru ja kp 2
Katri: Nyt taas kun olen tilassa " ei raskaana" niin nenä toimii kuin unelma. Mä haistan ihan kaikkea. Työkavereiden ihovoiteet, kloorit vedestä, pesu ja huuhteluaineet " kilsojen takaa" jne... Eli siinä mielessä olen myös back in vainukolmikko. Savukalan ihana tuoksu ei kyllä ole tänne asti kantautunut, mutta taitaa olla vaan harjoituksen puutetta.
Mulla alkaa kohta pieni loma, ja olen päättänyt sitten lukea KUNNOLLA koko ketjun läpi ja enempi kommentoida. Täällä töissä ei enää pysty kun ahkeroimaan. Kesän ja alkusyksyn hiljaiset hetket on vain ihania muistoja.
Hyvää torstaita kaikille!!
veeämmä
Uskoisin, että sulla alkaa menkat pian. Mulla näkyi myös kontrollissa paksu limakalvo ja kaksi pvä siitä alkoi kuukautiset. Aluksi tuli myös ulos pari kalvon palasta, ihan pieniä, mutta siellä olivat olleet. Eli jos ei tavaraa ylipaljon kohdussa ole, uskoisin sen, ainakin oman kokemuksen perusteella, tulevan itsekseen pois menkkojen mukana.
Ja hcg ei mulla ollut vielä laskenut kuin n. 40:een ennenkuin menkat alkoi, joten mahdollista tuo näköjään on, että menkat alkaa vaikka kaikki r-hormoni ei olekaan vielä poistunut. Ovulaatiota tuskin on ollut. ? En tiedä, ei kai munarakkula voi kypsyä, jos r-hormoni vielä vaikuttaa.
Ja tulehduksesta: Mullahan oli alkava kohtutulehdus 3 vkoa lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen. Mahaa nipisteli ja kun otin esim. meidän pojan syliin istumaan, vihlaisi - semmoinen ikävä paineentunne. Ja sitten, kun gyne paineli kohtua, sattui lievästi. Eli vaikka ei kunnon tulehdusta (ei kuumetta tai tulehdusarvojen nousua) ollutkaan, oli kyllä tuntemuksia, joiden takia menin polille. Syynähän oli tuolloin pieni istukan pala, joka oli osittain juuttunut kohdunsuulle.
Tätin toivotan käymään, Menier, piakkoin. Olisihan se aina mukavampi (myös psyykkisesti), jos luonto saisi hoitaa asian järjestykseen, eikä tarvittaisi enää kaavintaa.
ON: Olen kyllä yks taulapää - unohdin tehdä aamulla sen r-testin... No, pitää iltapäivällä sittten pissiä purkkiin ja katsoa, saisko jo negaa.
Isotikru: Onnea menkoista! Ja toivotaan sitten, ettei seuraavia enää tulekaan, eikös? ;)
" veeämmä" : Siis eikös sulla se hajuaisti toiminu niin hyvin raskaana ollessa kuin muuten? Mä taas haistan nyt kaiken vieläkin kauempaa kuin ennen. Tossa kun sunnuntaina käytiin miehen äidin luona, niin yhdessä kohdin haistoin matkan varrella keitetyn kahvin hajun eikä missään lähelläkään näkyny mitään kahvilaa tms. eli jonkun kotoa sen haistoin ja ne hajut tuli vielä sisälle autoon. Toinen oli vähän pidemmällä kun haistoin sitten paistetun sipulin hajun. Sitten kun päästiin ehkä noin puolen kilsan päähän, niin eteen tuli yks pikku grillipaikka eli liekö siellä joku paistanu hampurilaisten väliin tai johonkin muuhun sitten sipulia. Voi siis sanoa, että hajuaisti todella toimii. Niin, ja välillä olen haistanut raa' an kalan hajun tuolta merestäkin. =)
ON: Eipä tässä juuri ihmeitä. Enää en pelkää jokaista lorahdusta km:n merkkinä, kun on ihan samanlaista kuin aiemmin, jolloin lorahti sitten vain valkkaria. Kunhan vain varovaisesti edetään ja jännätään miten tulee käymään. Rintaoireet ovat vain aika järkyttävät. Aikamoista poltetta ja arkuutta ja melko ikävää pitää paitaa päällä, joka sitten hankaa kaiken aikaa.
Tänään on rv 6+2, ja aika hitaalta tuntuu vielä tämä eteneminen.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille ulkoilman harmaudesta huolimatta!
Jep, ei toiminut nokka niin hyvin raskaana ollessa. Mutta silloin kun jotain haistoin, niin ykäykset oli lähellä. Eli siis toimi, mutta säästöliekillä...
Voi kun pääsisi äkkiä labraan ja saisi tulokset jne. Kamala halu aloittaa kuumeilu kunnolla... Sit mä kyllä " kuolen" jos vielä onkin kaavinta edessä. Menen lakkoon, enkä tee enää mitään.
Kiitos teille kaikille haahukamuille tuestanne! Se on kyllä sanoinkuvaamattoman tärkeätä.
Kaisuli79: pahoitteluni keskenmenostasi! Toivotan sinut lämpimästi tervetulleeksi vauva-palstan parhaimpaan keskusteluryhmään. Meitä yhdistää ikävä ja surullinen asia, mutta se tekeekin kaikista keskustelijoista niin empaattisia ja ihania. Tämän parempaa tukea niin ilossa kuin surussa ei voisi saada.
vm69: tervetuloa takaisin! Kiva kun et jäänyt vierailevaksi tähdeksi.
Isotikru: kyllä niistä menkoista saa onnitella, ihan kiva että kroppa toimii. Ehkä se tästä vielä normalisoituu imetyksen loputtua ja r-hormonin poistuttua kokonaan. Mutta voi miten jännä tilanne sulla on. Itse en ole aconeita koskaan käyttänyt, mutta en ole millään testillä onnistunut saamaan viivan paikkaa ja believe me, testejä olen ehtinyt tekemään useita eri merkkisiä ja mallisia. Kaikki haamut ovat aina merkanneet raskautta. Koska meinaat testata uudestaan?
Sofia: Kiitos olkapäästä, sitä tarvitaan. Ja tack det samma myös sinulle. Minä kerron tädille, että suuntaa sun luo kun täältä meiltä tekee lähtöä, jookosta. Kiva olisi jos pääsistte pian kohti uutta yritystä.
77mm: minä testaisin vielä, sillä voihan se olla että kierto on vähän pidentynyt tuon km:n jälkeen. Itse sain nimittäin edellisessä kierrossa pitkään haaleita viivoja ja vasta lähempänä kp 30 tuli sitten kunnon plussa. Ja se tuli ihan yllättäen, eli viiva ei sitä ennen vahvistunut lainkaan. Tsemppiä oviksen bongaukseen, toivottavasti löytyy.
Tuutupii: onnittelut menkoista, aika samoissa mennään. Ehkä ja toivon mukaan päästään sitten yhdessä jännäämään. Tosin mun kierrosta ei ole mitään havaintoa, todennäköisesti on kuitenkin pitkä.
DreamOne: mä ainakin haluan, että kertoilet kuulumisia ja tuntemuksiasi täällä. Positiiviset uutiset antaa toivoa siitä, että kyllä me muutkin täältä perästä tullaan. Ihanasti kirjoitit vauvan tekemisestä, kyllä se näin on että se tuo siihen sellaisen lisän.
Katri: toivottavasti tänään on parempi olo etkä ole joutunut oksentamaan.
Hih, tänään ihan naurattaa mun dramaattisuuteni, ihan kuin olisin ollut kuoleman kielissä ja eron partaalla eilen. Mutta kieltämättä sitä on tuskastunut tähän epäonneen mikä meitä tuntuu seuraavan. Kovaa vauhtia musta on kehittymässä katkera akka, joka omalla happamalla naamallaan ja negatiivisella asenteellaan pilaa hyvän parisuhteenkin. Masentavaa. Mutta kyllä tämä tästä, parempaan huomiseen on uskottava oli mikä oli.
Haleja ja ihanaa päivää teille haahuille toivotan!