CM-kassa Pia valittaa: tienaa käteen vähän vaille 1900 euroa
1900e käteen - Sehän on hyvä palkka!!!
Kommentit (529)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan saman käteen. Eikä ole urakehitysmahdollisuuksia eikä ilta/viikonloppulisiä. Nyt sitten kaupan kassalla saa jopa enemmän samalla päivätyöllä, jos vaatimukset menee läpi. Kiva heille, mutta onhan tää epäreilua. Meidän liitto on sysipaska.
T. Kasvatustieteiden maisteri, varhaiskasvatuksen opettaja
No vaihdapa sitten alaa. Istu siellä kassalla milloin aikaisin aamulla, milloin iltamyöhään tai sunnuntaisin kun muu perhe on viettämässä aikaa. Tai jouluna, juhannuksena jne.
Kummityttö valmistui yliopistosta ja sai ammattiaan vastaavan työpaikan. Hän kävi kaupan kanssa ilta- ja viikoloppukeikkoja ja kysyessä sanoi, että jostain on saatava rahaakin esim opintolainan maksuun.
1 900 on todella hyvä palkka, jos tuo todella käteenjäävä osuus. Yli 2 000 kuukaudessa. Kaupungilla ja valtiolla toimistositeeri jolla kaikki ikälisät ei juurikaan tuota enemmän tienaa eli yli 18 vuoden työstä korkeintaan 2 200 - verot.
Tuo on kyllä ihan ok palkka, ei huono todellakaan. Eikä pitäisi olla mitään ongelmia toimeentulon kanssa. Itse tienaan asiantuntijatyössä n. saman käteen.
Toki tuossa ollaan palkkakehityksen huipulla ja vakityössä.
Tosi suuri osa kassoista tekee osa-aikaista vasten tahtoaan, monessa tapauksessa juosten kahden-kolmen eri kaupan välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin viisitoista vuotta sitten järjestelmäasiantuntijan tehtävissä netto oli tuo. Ei voi olla hyvä palkka tänä päivänä. Ei huono, muttei hyväkään.
Onhan tuo kassalle hyvä palkka tänä päivänä.
Hän onkin hyväosainen kaupan kassa. Monet saa paljon vähemmän. Ja tuokin vaatinee ilta- ja viikonlopputöitä varsin runsaasti, tuskin on peruspalkka.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ne hoitajat tienaa? Ne kun ovat rääkyneet pienistä palkoista ties kuinka monta vuotta? Ainiin päälle 3000e. Mutta niitä prinsessojahan ei lasketa. Ovat mielestään ainoita, jotka ansaitsevat palkkansa ja vielä 500e korotuksen.
No hei, hae itse hoitajaksi. Tosi prinsessan työtä- ihmiset räkivät päälle, repivät ja purevat. Näin vanhuspsykiatrialla. Vuorotyötä, yövuoroja, illat ja viikonloput töissä. Mutta etpä sinä prinsessa siihen kykenisi, et tekisi edes yhtä vuoroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle terveydenhoitajana jää tuo 1900e käteen myös...
Kuinka paljon teet iltaa, lauantaita tai pyhiä???
Ja onko sulla vain yhden päivän vapaat ja viikonloppuvapaa kerran viidessä viikossa? Onko sulla 6-9 päivän työputkia, jonka päälle taas vain se yksi vapaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja onko sulla vain yhden päivän vapaat ja viikonloppuvapaa kerran viidessä viikossa? Onko sulla 6-9 päivän työputkia, jonka päälle taas vain se yksi vapaa?
Eikö tuo sama homma jatkuisi vaikka palkka nousisi sen 200 euroa? Jos jätät pois nuo pitkät työputket ja lauantai ja sunnuntaityöt, palkkasi vähenee vaikka muka nousee 200 euroa.
Pam ei kai nyt taistele myyjien työolosuhteista vaan ainoastaan rahasta kuten teki hoitajien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Siis pari tonnia jo bruttona oli hyvä palkka ainakin vielä pari vuotta sitten. Nyt sitä vedetään jo nettona. Huh ei ihme että on inflaatio, kun kaupan täditkin kiskoo paria tonnia lapaan per kk.
2000e bruttona ei kyllä ollut hyvä palkka edes 10v sitten kun itse siirryin työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo sama homma jatkuisi vaikka palkka nousisi sen 200 euroa? Jos jätät pois nuo pitkät työputket ja lauantai ja sunnuntaityöt, palkkasi vähenee vaikka muka nousee 200 euroa.
Pam ei kai nyt taistele myyjien työolosuhteista vaan ainoastaan rahasta kuten teki hoitajien kanssa.
Kyllä jatkuisi. Siksi olisi mukava että se näkyisi myös palkassa.
Vierailija kirjoitti:
1 900 on todella hyvä palkka, jos tuo todella käteenjäävä osuus. Yli 2 000 kuukaudessa. Kaupungilla ja valtiolla toimistositeeri jolla kaikki ikälisät ei juurikaan tuota enemmän tienaa eli yli 18 vuoden työstä korkeintaan 2 200 - verot.
Toimistosihteeri tuskin on töissä iltaisin, viikonloppuisin tai juhannuksena, jouluna, pääsiäisenä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pamin kunniaksi on sanottava että vaatimuksissa on muutakin kuin raha, vaikka toki raha on pääroolissa.
Hoitajathan eivät halunneet edes puhua työolojen parantamisesta.
Toinen pulma on että työaikoja on paha muuttaa. Hoitajillahan ongelmana oli huono johtaminen, surkea työilmapiiri ja vajaamiehitys työpaikoilla.
Mitä jos vain laitetaan kaupat kiinni aikaisemmin illalla sekä poistetaan sunnuntai- ja muut pyhä-aukiolot? Kaupassa ei enää tarvitsisi olla töissä silloin kun muu perhe on vapaalla. Se olisi todella hyvä parannus kaupan alan töihin!
Vierailija kirjoitti:
Itse saan käteen suunnilleen saman, 1900-2100. Siivousalalla ja teen n.10h päiviä. Tehnyt jo vuosia.
Kyllähän tälle meidänkin alalle kaivattaisiin lisää liksaa, mutta tokkopa on tulossa. Toki nousihan meidän palkat huikean 30 senttiä parin vuoden aikana...Jee, hyvä Pam..
Ei huonoiten palkatuista töistä koskaan puhuta.
Jo se on uutta että puhutaan kassoista. Se menisi jo liian pitkälle että puhuttaisiin oikeista matalapalkka-aloista kuten siivoojista tai talonmiehistä.
No tässä keskustelussa tullaan taas siihen, että pitääkö kaikilla olla hyvä palkka, vai onko ammatteja joissa voidaan tyytyä siihen että palkka ei ole korkea, mutta sillä elää ihan tyydyttävästi vaikka varaa ei välttämättä olekaan monta kertaa vuodessa matkailuun, merkkilaukkuun, kolmeen koiraan, autoon, kahteen lapseen ja omakotitaloon.
Vierailija kirjoitti:
Kenttäpoliisina Helsingissä noin 5 vuoden virkaiällä käteen jää ilman ilta-, yö- ja viikonloppulisiä ~2150 €/kk.
Sellaista kenttäpoliisia ei olekaan, joka olisi pelkästään arkena töissä.
Turhaan valittaa, itse valtion virastossa ja työvuosia 38 ja käteen jää 1980.
Valtion hommissa ja työ vaativaa ja henkisesti stressaavaa ja käteen jää 1900
Vaihdoin itse sairaanhoitajan hommat kaupan kassaksi. En kadu. Ja muitakin hoitajia vaihtoi kaupan kassaksi.
Vierailija kirjoitti:
Turhaan valittaa, itse valtion virastossa ja työvuosia 38 ja käteen jää 1980.
Paljonko teet iltoja ja viikonloppuja? Entä pyhiä (joulu, pääsiäinen, juhannus jne)?
Itsellä jää käteen suunnilleen saman verran, toki teen töitä vain arkisin 8.30-16. Olen tyytyväinen palkkaani. Olen AMK-tradenomi ja nyt toimistotyössä, nuorempana ollut kaupan kassalla ja muissa myymälän töissä, vuorotyössä. Enää en sellaista haluaisi, alakouluikäisten lastenikin kannalta kivempi että on vakaat työajat ja lomat, ja viikonloput vapaata.