Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

CM-kassa Pia valittaa: tienaa käteen vähän vaille 1900 euroa

Vierailija
08.02.2023 |

1900e käteen - Sehän on hyvä palkka!!!

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009380422.html

Kommentit (529)

Vierailija
121/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pari tonnia jo bruttona oli hyvä palkka ainakin vielä pari vuotta sitten. Nyt sitä vedetään jo nettona. Huh ei ihme että on inflaatio, kun kaupan täditkin kiskoo paria tonnia lapaan per kk.

Vierailija
122/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, eikö se käteen jäävä summa ole se olennaisin? Vai vertailtiinko täällä todellakin sitä, kuka maksaa eniten veroja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenttäpoliisina Helsingissä noin 5 vuoden virkaiällä käteen jää ilman ilta-, yö- ja viikonloppulisiä ~2150 €/kk.

Niin, ilman lisiä.

Vierailija
124/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina tienaa kaupan kassalla jopa yli 40 000 euroa: ”Olen vähän tämmöinen työnarkomaani, jota raha kiinnostaa”

https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000006651016.html

Tiinan palkka toki on jonkin verran keskivertoa parempi, sillä hän on ilmoittautunut vapaaehtoiseksi tekemään mahdollisimman paljon ilta- ja viikonlopputöitä. Viime vuosina hän on myös saanut tehdä niitä. Myös monen vuoden työkokemus nostaa palkkaa hieman. Kaupan alan perustuntipalkka ilman lisiä on noin 11 euroa.

– Ilman lisiä palkkani olisi arviolta 10 000 euroa pienempi, Tiina sanoo.

Vierailija
125/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1900e on ihan hyvä MUTTA jos sen eteen joutuu tekemään paljon iltavuoroja ja pyhiä, niin sitten se minusta muuttuu aika pieneksi.

Itse saan kouluvaksina 1400e BRUTTO kun työpäivä on 6 tuntia, toki ei tarvitse iltoja, pyhiä eikä vkl tehdä.

Vierailija
126/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1900e on ihan hyvä MUTTA jos sen eteen joutuu tekemään paljon iltavuoroja ja pyhiä, niin sitten se minusta muuttuu aika pieneksi.

Itse saan kouluvaksina 1400e BRUTTO kun työpäivä on 6 tuntia, toki ei tarvitse iltoja, pyhiä eikä vkl tehdä.

Onko sekin palkkatukityö jossa vaihdetaan työntekijä uuteen tuki ajan loputtua. 

Vierailija
127/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle terveydenhoitajana jää tuo 1900e käteen myös... 

Vierailija
128/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle terveydenhoitajana jää tuo 1900e käteen myös... 

Kuinka paljon teet iltaa, lauantaita tai pyhiä???

Vierailija
129/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että kaikki näyttää olevan omissa palkkakuopissaan, kun heti kaikkien reaktio on "mullapa menee huonommin, joten ole vain kiitollinen". Mitä jos sen sijaan, että yritämme pitää muut samassa kuopassa, jossa itse olemme, tukisimme toisiamme? Jospa yhdessä vaatisimme isoja yhtiöitä maksamaan veronsa? Tai rikkaille eläkekattoa? Tai vaatisimme, että yhtiön parhaiten palkattu ei voi tienata kuin 5-10x enemmän kuin huonoimmin palkattu? Eli jos toimitusjohtaja haluaa palkankorotuksen, täytyy palkkoja nostaa myös alemmilla tasoilla.

Vierailija
130/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan saman käteen. Eikä ole urakehitysmahdollisuuksia eikä ilta/viikonloppulisiä. Nyt sitten kaupan kassalla saa jopa enemmän samalla päivätyöllä, jos vaatimukset menee läpi. Kiva heille, mutta onhan tää epäreilua. Meidän liitto on sysipaska.

T. Kasvatustieteiden maisteri, varhaiskasvatuksen opettaja

Teidän palkkanne maksetaan verovaroista, kaupan työntekijöiden ei.

Vierailija
131/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Porvoolaiset enempää tarvitsekaan.

Vierailija
132/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokoon kuka vaan mitä vaan, mutta omasta mielestäni kaupan alalla on ihan ok palkat. Olen sitä työtä tehnyt ja palkka tuntui oikeinkin hyvältä, kun ottaa huomioon vielä lisät, mitä tuli ihan mukavasti. Tuohon homman ei myöskään tarvii mitään koulutusta ja itse esim. opettelin kassakoneen käytön täysin ummikkona päivässä, jonka jälkeen olinkin kassalla itsenäisesti. Työ ei myöskään stressannut ja sai usein olla vähän aivot narikassa. Monta muuta hommaa olen tehnyt isommilla vaatimuksilla ja työ on mielestäni ollut kuormittavampaa ja palkka huonompi tai samoissa, että sikäli mietityttää tämä lakko. Jotenkin olisin suppeampi jos olisi kyse vaikka siivoojien lakosta.

Vierailija
133/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjassa kassa tienaa n. 1000 euroa käteen kuussa, suomessa 2200 euroa. Espanjassa korkeakoulutettu asiantuntija saa käteen 3500 euroa kuussa, Suomessa 2300 euroa. Kouluttautuminen kannattaa. 

Tämä ottaa Suomessa oikeasti päähän tosi rankasti. Jos nyt miettisin asioita uudestaan, niin ei tämä kouluttautuminen välttämätttä olisi ollut mikään ykkösjuttu vaan olisi silloin 20v kannattanut ottaa personal trainer ja aloittaa instapyllistely. Aloin sitten lakimieheksi niillä tiedoilla. 

Vierailija
134/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkauksessa on otettava huomioon myöskin koulutus; muutenhan kouluttaumisella ei ole mitään mieltä.

Palkka ei voi eikä saa olla lähes sama- riippumatta henkilön työnkuvasta tms

Jos nostetaan palkkoja, on niitä nostettava kaikilla; onkohan se vain mahdollista?

Työtehtävissä on suuri ero.

Jos firman toimitusjohtaja hankkii "niin ja niin paljon" ,ei firman siistijätyttö voi pyytää samaa palkkaa! Tasapalkkaus ei motivoi edes koulutettuja tekemään yhtään mitään....

Palkka siis koulutuksen/ työkokemuksen etc. mukaan.

Vierailija
135/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kun mukana on kaikki ilta, viikonloppu ja pyhälisät ja olet aina töissä käyt vainb kotona nukkumassa. Muuten palkka on sen 1400 e/kk. Eikät uolla juuri pärjää nykyään kun kaikki niin kallista.

Vierailija
136/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkoja pitäisi verrata aina silleen mikä olisi palkka normi päivätyössä esim 7,5 tuntia tai 8 tuntia päivä.

Ilta,yö ja vkl lisät ovat rillisiä korvauksia kys "haitoista".

Lisäksi kaikissa pitäisi vertailuksi laskea sama vko tuntimäärä.

Kyllä on myyjillä ainakin täällä pohjoisessa matala palkka, koska ilman lisiä ei pärjäisi ja lisäksi todella harvalla on kokoaikatyö.

Samoin siivoojilla.

Vierailija
137/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tällaiset palkkakuopat toimisivat motivaattoreina laiskoille peruskoulua käyville teineille. Opiskelu antaa paremmat eväät ja mahdollistaa paremman palkan. Ei se tietenkään itsestään selvää ole, mutta todennäköistä. 

Vierailija
138/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no, kaikki alle 2000 on vähän.

Huomioi, että tämä oli netto eikä brutto.

Vierailija
139/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomi AMK ja päivätyöstä nettopalkka 1700€. Brutto 2500€. Lukio+ ammattikorkeakoulu koulutus 3.5v ja käteen jää vähemmän kuin ilman koulutusta olevalla kaupan kassalla. Kumman pitäis alkaa lakkoon?

Vierailija
140/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan käteen suunnilleen saman, 1900-2100. Siivousalalla ja teen n.10h päiviä. Tehnyt jo vuosia.

Kyllähän tälle meidänkin alalle kaivattaisiin lisää liksaa, mutta tokkopa on tulossa. Toki nousihan meidän palkat huikean 30 senttiä parin vuoden aikana...Jee, hyvä Pam..