Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei - Morsian esitteli itsensä mensan jäseneksi hääjuhlatilaisuudessa Ensitteffit alttarille- ohjelmassa - Juokse ja kovaa tuore sulhanen

Vierailija
10.09.2019 |

Itse en kestä tuollaisia ihmisiä jotka keulivat älykkyydellään ensikohtaamisella. Hyi he####i!

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään kestä kun olet itse tyhmempi. Mutta aina voi sitten keksiä näitä "sosiaalinen älykkyys" yms. Juttuja joilla voi vakuutella itselleen olevansa lahjakas.

Vierailija
2/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsian vaikuttaa muutenkin niuholta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tietenkään kestä kun olet itse tyhmempi. Mutta aina voi sitten keksiä näitä "sosiaalinen älykkyys" yms. Juttuja joilla voi vakuutella itselleen olevansa lahjakas.

Oikeasti älykäs henkilö olisi asiasta vaiti ensitapaamisella.

Vierailija
4/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Lenkillä tuli informaatio omasta elämästä etten aio enää uhrata aikaani ihmisiin jotka sanovat itseään älykkääksi.

Vierailija
5/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo todella ärsyttä tapaus ja tuskin on edes kovin älykäs. Sssössöttää puhuessaan ja on jotenkin plösö koko olemus. Nuori ihminen ja vaikuttaa tosi angstisilta ja vanhalta, oikea tylsimys.

Vierailija
6/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulun mensaan, olen vegaani...

eihän noissa moisissa lausahduksissa ole kuin pieni tavoite nostaa itseään jalustalle ja toista paremmaksi.

sinänsä turhaa infoa ja ketään ei kiinnosta.

Vierailija
7/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko niin, että tämä nainen on DI? Eiköhän noilla insseillä ole kaikilla matemaattista älyä. Tarviiko sitä vielä erikseen korostaa jollain jäsenyydellä

Vierailija
8/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo todella ärsyttä tapaus ja tuskin on edes kovin älykäs. Sssössöttää puhuessaan ja on jotenkin plösö koko olemus. Nuori ihminen ja vaikuttaa tosi angstisilta ja vanhalta, oikea tylsimys.

Eikä yhtään rytmitajua. Tämän huomasi tanssista

Vierailija
9/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI tuo maailman tyhmin otus.

Vierailija
10/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Mensan jäsenyydessä mitään vikaa ole mutta sellaista sosiaalista pelisilmää pitäisi olla ettei ainakaan heti alkuun tuo sitä esille. Vaikka itsekin ainakin nettitestin perusteella pääsisin heittämällä Mensan jäseneksi, aiheuttaa se minullekin negatiivisen ensivaikutelman jos joku heti alkuun tuo asian esille.

Toki on myös asian toinen puoli, ihmiset kokee sen uhkaavaksi kun joku on todistetusti älykkäämpi joten ei välttämättä hyvä tuoda esiin myöhemmässäkään vaiheessa. Eli tavallaan kateus ja alemmuuden tunne saa ihmiset suhtautumaan negatiivisesti siihen jos joku todistetusti älykkäämpi.

Vierailija
11/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sen Ollin kommentti siihen oli ihan paras. Tuntu vähän, että Katja ei ollenkaan osannut reagoida ko. kommenttiin. 

Vierailija
12/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttuja kuten istumalihaksilla hankittuja titteleitä yliopistolta.

Vierailija
13/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mensan jäsenyys ole minusta mitenkään sellainen saavutus, mikä pitäisi erikseen mainita. Siskoni kävi tekemässä sen virallisen testin ja pääsisi Mensan jäseneksi. Muuten on kyllä saamaton vätys kuin olla ja voi, joten en voi ottaa vakavasti ihmisiä, jotka keulivat asialla.

Vierailija
14/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin päässyt, mutten liittynyt enkä pidä itseäni absoluuttisesti nerona koska olen nopea kuviopäättelijä. Mensan jäsenyydellä kerskailu kertoo usein sivistymättömyydestä, kapeasta maailmankuvasta ja/tai itsetunnottomuudesta. Että ei paljon kannatta kerskailla. Kuuluihan se Auerkin vissiin Mensaan ja suoriutuiko elämästä kuinka hyvin saati paljonko hänellä oli annettavaa tälle maailmalle...

Vierailija
15/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän Mensan jäsenyydessä mitään vikaa ole mutta sellaista sosiaalista pelisilmää pitäisi olla ettei ainakaan heti alkuun tuo sitä esille. Vaikka itsekin ainakin nettitestin perusteella pääsisin heittämällä Mensan jäseneksi, aiheuttaa se minullekin negatiivisen ensivaikutelman jos joku heti alkuun tuo asian esille.

Toki on myös asian toinen puoli, ihmiset kokee sen uhkaavaksi kun joku on todistetusti älykkäämpi joten ei välttämättä hyvä tuoda esiin myöhemmässäkään vaiheessa. Eli tavallaan kateus ja alemmuuden tunne saa ihmiset suhtautumaan negatiivisesti siihen jos joku todistetusti älykkäämpi.

Normaalitapauksissa ei kannata tuoda kovin nopeasti esiin, mutta tässä ollaan kuitenkin suunnittelemassa yhteistä tulevaisuutta. Pitäisin hyvänä, että tuon 6vk avioliittokokeilun aikana tulisi mahdollisimman tehokkaasti esiin sellaiset asiat, joihin toinen voisi suhtautua negatiivisesti tai aiheutua ongelmaa. Mensalaiselle ei ole hyvä puoliso sellainen, joka suhtautuu älykkyyteen ennakkoluuloisesti, joten parempi että asia selviää pian. Ei Katja varmaankaan normaalissa kahvipöytäkeskustelussa heti ensimmäiseksi ottaisi esiin älykkyysosamääräänsä. Näin ollen tuosta tilanteesta ei voi mitenkään päätellä, millainen sosiaalinen pelisilmä ihmisellä on keskimääräisissä sosiaalisissa tilanteissa.

Vierailija
16/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa kuviopäättelytesteissä harjaantuu ihan samalla lailla kuin muissakin taidoissa. Ne testit toistavat itseään joten ei ne mielestäni edes mittaa todellista lahjakkuutta koska harjoittelemalla tulos paranee huomattavasti.

Vierailija
17/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te älykkyyttä ja sen ilmaisua paheksuva olette reppanoita. Saisi varmaan sanoa, että olen Suomen nopein pikajuoksija, voimakkain voimannostaja, minulla on kymppitonnin kk palkka, pääsin missikisoihin, olen kirjoittanut viisi top10-hittiä, tulin karaoken maailmanmestaruuskisoissa neljänneksi... Mutta jos menee mainitsemaan, että on Mensan jäsen, niin kauhea uluna ja valitus ja selitys siitä, ettei avoimesti Mensan jäsen vaan voi olla älykäs, varsinkin jos on vielä plösö ja niuho nainen ja omg vegaani!

Defenssinne ja epävarmuutenne loistavat kuin neonvalot.

Vierailija
18/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa kuviopäättelytesteissä harjaantuu ihan samalla lailla kuin muissakin taidoissa. Ne testit toistavat itseään joten ei ne mielestäni edes mittaa todellista lahjakkuutta koska harjoittelemalla tulos paranee huomattavasti.

Vireystila ja tottakai kulttuuri vaikuttaa siihen kuinka pärjää tätä melkoisen suppeaa älykkyyden osa-aluetta mittaavissa testeissä. Pelaamalla Dual N-Backia harjaantuu tutkitusti älykkäämmäksi (tässä mielessä). ÄO-vertailu koko uuden suvun edessä ei tosin ole kovin fiksu avaus...

Vierailija
19/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olisin päässyt, mutten liittynyt enkä pidä itseäni absoluuttisesti nerona koska olen nopea kuviopäättelijä. Mensan jäsenyydellä kerskailu kertoo usein sivistymättömyydestä, kapeasta maailmankuvasta ja/tai itsetunnottomuudesta. Että ei paljon kannatta kerskailla. Kuuluihan se Auerkin vissiin Mensaan ja suoriutuiko elämästä kuinka hyvin saati paljonko hänellä oli annettavaa tälle maailmalle...

Onko mainitseminen kerskailua? Vai olisiko niin, että toisen ihmisen Mensa-jäsenyydestä pahadtumiben kertoo ennemmin kuulijan kuin siitä kertovan epävarmuudesta? Isompi juttu e Mensa näyttää olevan niille jotka eivät sinne pääse, kuin niille jotka ovat jäseniä.

Miksi kaikki muut ihmisen elämän osa-alueet, harrastukset ja taidot ovat jee kivaa, mutta testiälykkyys ja mensalaisuus jotain mitä pitää hävetä ja piilotella? Ettei vain yksinkertaisemmat pahastu!

Vierailija
20/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen minäkin mensan jäsenen ja asia selvisi minulle vasta parin vuoden tuntemisen jälkeen.

Yhtä suuri turn off olisi jos ensimmäinen asia itsensä esottäytymisessä olisi että olen pikajuoksun maailmanmestari tai Mr Suomi vm 1999.