CM-kassa Pia valittaa: tienaa käteen vähän vaille 1900 euroa
1900e käteen - Sehän on hyvä palkka!!!
Kommentit (529)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa kassa tienaa n. 1000 euroa käteen kuussa, suomessa 2200 euroa. Espanjassa korkeakoulutettu asiantuntija saa käteen 3500 euroa kuussa, Suomessa 2300 euroa. Kouluttautuminen kannattaa.
Ja Suomessa kouluttautuneen muutto kannattaa (siis suomesta pois).
Mitä tarkoittaa ylempänä ollut termi "tienaa käteen"? Jos sillä tarkoitetaan nettopalkkaa (palkan määrä verojen jälkeen), niin henkilön bruttopalkan pitäisi olla yli 3000€, että saa 2200 käteen.
"Tienata käteen" on ihan yleinen ja käytössä oleva termi. Onpa erikoista, jos et ole siihen aiemmin törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan saman käteen. Eikä ole urakehitysmahdollisuuksia eikä ilta/viikonloppulisiä. Nyt sitten kaupan kassalla saa jopa enemmän samalla päivätyöllä, jos vaatimukset menee läpi. Kiva heille, mutta onhan tää epäreilua. Meidän liitto on sysipaska.
T. Kasvatustieteiden maisteri, varhaiskasvatuksen opettaja
No vaihdapa sitten alaa. Istu siellä kassalla milloin aikaisin aamulla, milloin iltamyöhään tai sunnuntaisin kun muu perhe on viettämässä aikaa. Tai jouluna, juhannuksena jne.
No voih! Ihan kuin niistä sunnuntaista ja pyhistä ei saisi messeviä pyhälisiä! ei kuule säälitä yhtään, olisitte kiitollisia että suhteellisen hyvin palkattua helppoa työtä on tarjolla!
Niin, kukapa ei haluaisi olla työssä silloin, kun puolisolla ja lapsella on vapaapäivä ja voisi viettää aikaa heidän kanssaan? Tai tavata ystäviä, joilla myös on vapaapäivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ne hoitajat tienaa? Ne kun ovat rääkyneet pienistä palkoista ties kuinka monta vuotta? Ainiin päälle 3000e. Mutta niitä prinsessojahan ei lasketa. Ovat mielestään ainoita, jotka ansaitsevat palkkansa ja vielä 500e korotuksen.
No hei, hae itse hoitajaksi. Tosi prinsessan työtä- ihmiset räkivät päälle, repivät ja purevat. Näin vanhuspsykiatrialla. Vuorotyötä, yövuoroja, illat ja viikonloput töissä. Mutta etpä sinä prinsessa siihen kykenisi, et tekisi edes yhtä vuoroa.
Hoitajat saa hyvän korvauksen noista vuoroista joten ei kannata valittaa.Muutkin tekevät ilta-ja vkl. töitä ja korvaus on paljon pienempi.
Kaupan alalla on mun mielestä suurin ongelma osa-aikatyö, itse olin paikallisella osuuskaupalla, parissa eri toimipisteessä ja ainoastaan osastopäälliköt sai täydet tunnit kaikilla muilla osa-aikainen soppari maks 30h/vko. Kokoaikaista sopparia ei saanut vaikka miten aneli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla jää hammashoitajan (lähihoitaja) n. 1850 e/kk käteen päivätyöstä ja siis tuo sisältää 5v kokemuslisä 68e/kk + "hyvänmiehenlisä" 70e/kk
Ei sillä että hammashoitajana joutuisi kovasti raatamaan, mutta pikkasen pistää mietityttämään.
Minun mielestäni myös hammashoitajan tulisi saada osansa toimenpidepalkkioista. On ihan järjetöntä, että hammaslääkäri saa palkkaansa päälle vielä erillisen korvauksen siitä, että vaivautuu tekemään töitä.
Ei liity kaupan alaan tämäkään, mutta kommentoin sivusta, että tämä hammashoitajan palkkiohan tietysti lisättäisiin sitten asiakkaan maksamaan taksaan hammaslääkäripalkkion lisäksi. Niin että te yläpeukuttajat ilmeisesti haluatte maksaa hammaslääkärikäynneistä yhä enemmän. Nytkin on tuskin kerran vuodessa varaa käydä, kun ainoa vaihtoehto on yksityinen sektori ja kelakorvauksetkin ovat kohta mennyttä kauraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenttäpoliisina Helsingissä noin 5 vuoden virkaiällä käteen jää ilman ilta-, yö- ja viikonloppulisiä ~2150 €/kk.
Miten tämä liittyy kaupan alaan?
Se ei liity kaupan alaan, mutta kuitenkin matalapalkka-aloihin yleisesti. Mielestäni näistäkin voi keskustella tässä ketjussa, mutta eri silti unohdeta kaupan työntekijöitä. Olen eri.
"Citymarketin kassa Piia, 50, kertoo paljonko hänellä jää käteen 33 vuoden kassatöistä"
Ei ole palkat paljoa nousseet 33 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
"Citymarketin kassa Piia, 50, kertoo paljonko hänellä jää käteen 33 vuoden kassatöistä"
Ei ole palkat paljoa nousseet 33 vuodessa.
"Turunen on nyt saanut kaikki mahdolliset työvuosiin perustuvat palkankorotukset, joita on kolme."
Näitä avautumisia lukiessa tulee kerta toisensa jälkeen mieleen, että onko vallalla jotenkin sellainen ajatus, että kaikkien pitäisi tienata saman verran ja matalapalkkaisia aloja ei saisi olla olemassakaan? Saan suunnilleen saman verran käteen varhaiskasvatuksen lastenhoitajana yli 25 vuoden työkokemuksella. Hyvin olen pärjännyt ja kaksi lastakin kasvattanut. Koskaan en ole tuntenut, että eläisin jotenkin puutteessa. Menot pitää suhteuttaa tuloihin ja jos mielii korkeampia tuloja ja elintasoa, pitää pyrkiä myös työelämässä korkeammalle vaikkapa kouluttautumalla.
Vierailija kirjoitti:
Reilusti enemmän tuo on kuin työttömän saamat tuet.
Kaikille pitää antaa satojen eurojen palkankorotukset, jos kauppojen kassoille annetaan palkankorotus!
Totta kai tuo on reilusti enemmän, kuin TYÖTTÖMÄN saamat tuet :D Mikä järki olisi tehdä töitä, jos työtön saisi saman rahan tekemättä mitää ?
Tuossa palkassa taisi olla myös iltatyö- ym lisät?
Turha tulla vertaamaan kenenkään palkkaa työttömän tukiin. Sehän nyt on täysin naurettavaa, ettei töissä saisi ansaita enemmän, kuin työttömänä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Hän odottaa ja odottaa, että joku tekisi asialle jotakin? Suomi on hölmölä, jossa esim pienituloinen kuvittelee, että hänellä on oikeus keskituloisen elämään ja jonkun muun pitää se hänelle taata.
Ei keskituloisen elämään vaan säälliseen elämään. Sellaiseen, jossa työssäkäymisestä on hyötyä itselle, että ei tarvitsisi elää niin niukasti.
Pk-seudulla siedettävän asunnon vuokra on yleensä vähintään sen 1000 e, elikkä 900 e muuhun elämiseen riittää ehkä juuri ja juuri.
Mä saan kokopäivätyöstä saman bruttona kuin Piia nettona. Piian netto olisi mulle likimain lottovoitto.
Vierailija kirjoitti:
No mä tienaan paljon vähemmän. Ja todennäköisesti oma työni on myös himpun verran raskaampaa kuin kaupan kassan. Ehkä pitäisi vaihtaa alaa?
terv. vartija
Millä tavalla vartijan työ on raskasta???
Samaa mieltä että osa-aikatyö on iso ongelma. Me ei saada pyynnöistä huolimatta parempia sopimuksia kuin 4h/viikko. Silti puhelin soi jatkuvasti että tule tänään neljäksi tunniksi töihin, samoin huomenna ja ylihuomenna. Työvuorolistoihin ja sopimuksiin tunteja ei saa. Jos haluat saada tonnin rahaa kuukaudessa pitää olla jatkuvassa hälytysvalmiudessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä saan kokopäivätyöstä saman bruttona kuin Piia nettona. Piian netto olisi mulle likimain lottovoitto.
Kun olet samassa työpaikassa 33 vuotta kuten Piia, niin varmaan saat sitten saman verran palkkaa kuin hän nyt saa.
Minusta silti alasta riippumatta on alle 2000 euron palkka todella pieni. Jos katsoo hintatasoakin nykyisin. Verotus on myös kovaa ja käteen ei jää sen jälkeen edes 2000 euroa. Kaikki tuollaiset palkat ovat naurettavan pieniä täällä. Olen sitä mieltä ja tyhmää jos jonkun mielestä nuo ovat niin hyviä palkkoja.
Terveiset akateemiselta kulttuurialalta, että kannatti opiskella yliopistossa, jotta pääsi samalle palkalle kuin kaupan kassa...
Jutussa lukee myös:
Turunen saa ikänsä takia hieman parempaa palkkaa kuin taulukkopalkkalainen.
Jokaiselle halukkaalle ei ole opiskelupaikkaa. Jokainen opinnot loppuun vienyt ei saa hyvin palkattua työtä. Joskus ei saa mitään työpaikkaa.